dus het eigenlijk goede antwoord is een onbekend persoon uit China?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:43 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Het ligt sowieso af van je definitie van een 'vliegtuig'. Maar er is een grote lijst met mensen uit Europa die al veel eerder succesvol experimenteerden met vliegen. Alleen door de publiciteit is het geval Wright het bekendste geworden.
Overigens durf ik het zelf niet met zekerheid te zeggen, maar dit is n.a.v. een hoorcollege dat ik gevolgd heb
en vergeet Deadalus nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:54 schreef PhysicsRules het volgende:
Ja, maar, Icarus was nog veel eerder, hoor
Als je de definitie van 'powered aircraft' neemt zou ik dit kiezen :quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
dus het eigenlijk goede antwoord is een onbekend persoon uit China?![]()
en hoelang duurde die "vlucht" van Félix dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:57 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Als je de definitie van 'powered aircraft' neemt zou ik dit kiezen :
Félix du Temple de la Croix, France, 1874
Félix du Temple accomplished in 1874 the first take-off ever of a manned and powered aircraft, resulting in a brief flight, also sometimes described as a short "hop".
Maar zoals ik zei, het hangt af van je definitie. Ik wilde alleenmaar aangeven dat niet iedereen de 'mythe van de gebroeders Wright' meteen moet geloven
zoals ik al eerder postte, voordat we een discussie kregenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wie ontdekte als eerste de fotosynthese?
Dat is waarschijnlijk niet vastgelegd. Het voordeel dat de gebroeders Wright hadden is dat ze veel publiciteit genoten en er veel mensen aanwezig waren. Waarschijnlijk is het daarom de 'geschiedenis' ingegaan als 1ste vlucht. Maar zoals gezegd, ik ben geen expert dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
en hoelang duurde die "vlucht" van Félix dan?
Dat heeft ie al gedaan, alleen niemand weet hem denk ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, toch mag Luctor de vraag stellen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:55 schreef SaskiaR het volgende:
JHWH eigenlijk dus
Wie?quote:; c. 1225 – 7 March 1274) was an Italian Catholic priest in the Order of Preachers, a philosopher and theologian in the scholastic tradition. He is the foremost classical proponent of natural theology.
is held in the Roman Catholic Church to be the model teacher for those studying for the priesthood (Code of Canon Law, Can. 252, §3). The work for which he is best-known is the Summa Theologica. One of the 33 Doctors of the Church, he is considered by many Catholics to be the Church's greatest theologian. Consequently, many institutions of learning have been named after him.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |