abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2007 @ 21:51:48 #1
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_48872764

Voor de PC gamers waren het zware tijden, de opvolger van Call of Duty 2 bleek console only en daardoor onbereikbaar voor de gamers met een PC. Het zou nog een jaar duren voor Infinity Ward de nieuwe Call of Duty voor de PC aan zou kondigen maar het bleek het wachten meer dan waard. De ondertitel "Modern Warfare" laat niets te raden over; het antieke wapentuig uit de Tweede Wereldoorlog heeft plaats gemaakt voor state-of-the-art wapentuig. Van raketten tot granaten, van g36c tot uzi en van helictoper tot humvee, alles is aanwezig.

De grote vraag was natuurlijk hoe deze verandering zou vallen bij de community. De demo lichtte een tipje van de sluier op; in een enkele singleplayer missie konden we kennis maken met CoD4 en dit smaakte zeker naar meer. De belangrijkste vraag (en tevens het grootste vraagteken) is natuurlijk hoe de multiplayer gaat worden, deze mode is immers de belangrijkste reden dat Call of Duty 2 nog steeds ongekend populair is. Op dit gebied belooft Call of Duty 4 een ongeëvenaarde beleving te brengen; er komen maar liefst 9 verschillende game modes die gespeeld kunnen worden op niet minder dan 16 maps! Alle ingrediënten dus voor een ongeëvenaarde multiplayer ervaring! Of de uitwerking net zo goed is zullen we helaas pas vanaf 9 November kunnen ervaren.

We zijn de laatste tijd gewend geraakt aan torenhoge requirements maar Call of Duty 4 belooft redelijk zacht te zijn voor de minder gefortuneerde gamer. De minimale systeemeisen zijn als volgt:

CPU: P4 2.4GHz of Athlon 2800+
RAM: 512MB
VGA: Geforce 6600 of Radeon 9800Pro
HD: Rond de 8gb

Best zacht toch?

Een paar screenshots om alvast wat warm te draaien:

De demo is op verschillende plaatsen te downloaden. De snelste links kun je hier onder vinden.
FTP Twente
Gamershell
i3d.net

Mocht het om een onverklaarbare reden daar niet lukken dan zoek je even verder met Google.

Een drietal linkjes om je up to speed te brengen.
Officiële website
Total Call of Duty 4
Call of Duty 4 Wiki

Even een klein beetje spam natuurlijk Band of FOK!kers is begonnen als Battlefield 2 clan maar na twee jaar Battlefield 2 begint de lol daarin toch wel een beetje te slijten. Om die reden zijn we afgelopen maanden druk in de weer geweest om een opvolger te vinden voor onze belangrijkste verslaving. We werden op onze wenken bediend met demo's van MoH: Airborne, Crysis, UT2007 en CoD4. Alle spellen werden gespeeld maar het was al heel snel duidelijk; Call of Duty 4 zou het stokje over gaan nemen.

Band of FOK!kers is twee jaar geleden opgericht met als enige doel plezier hebben in het gamen. Werelddominatie kun je vergeten, elke week een clanwar en trainingen kun je ook vergeten. Niets moet, alles mag dat is een beetje het credo. Daarnaast onderscheiden we ons door met enige regelmaat meetings te houden. We drinken een biertje, spelen een spelletje, roken een sigaartje, steken de BBQ aan, gaan met enige regelmaat airsoften in België en ga zo maar door.

Vanuit Band of FOK!kers hebben we de afgelopen twee jaar de beschikking gehad over een eigen ranked Battlefield 2 server. Deze traditie willen we ook door zetten met Call of Duty 4. Vanuit BoF zullen we dus een eigen ranked server op gaan zetten die open staat voor iedereen die een gezellig avondje mee wil spelen. Deze server staat natuurlijk met name open voor FOK!kers die mee willen doen

Zo'n server kost helaas geld. De kosten voor de server zullen worden gedragen door de leden van Band of FOK!kers maar daarmee zijn we er nog niet. Daarom willen we bij deze ook een oproep doen aan alle FOK!kers om een steentje bij te dragen. Het gaat maar om een heel klein bedrag, als je elke week 1 biertje minder drinkt dan kun je al een bijdrage doen aan de Call of Duty 4 server Op dit moment hebben we al 9 man die elk 5,- per maand bijdragen. Met nog 5 man zijn we er Wil je graag meedoen dan horen we dat graag en hopelijk lukt het dan om met de release direct een server online te krijgen!

De vorige topics komen straks natuurlijk nog

De OPs voor een volgend topic kun je vinden in de Wiki. Klik op "bewerken" en copy/paste.

[ Bericht 15% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 09-11-2007 15:07:13 ]
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
  maandag 30 april 2007 @ 21:54:12 #2
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_48872856
Jammer dat het geen WOII is.
pi_48873179
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Jammer dat het geen WOII is.
Inderdaad, waarom hebben ze dat niet eerder gedaan?

Juist wel goed dacht ik zo, de 2e wereldoorlog heb ik ook al in 15 verschillende games gedaan , en die futuristische troep houd ik persoonlijk niet zo van..
  maandag 30 april 2007 @ 22:24:49 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_48873907
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom hebben ze dat niet eerder gedaan?

Juist wel goed dacht ik zo, de 2e wereldoorlog heb ik ook al in 15 verschillende games gedaan , en die futuristische troep houd ik persoonlijk niet zo van..
Helemaal mee eens WO2 shooters zijn er genoeg en het concept is imo volledig uitgemolken nu. Tijd voor iets nieuws. Futuristische shit hoef ik ook niet.

Trailer net gezien en moet zeggen ziet er best tof uit
pi_48875146
Trailer ziet er aardig uit. grafisch niet top, maar de setting lijkt me zeker erg vet
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  maandag 30 april 2007 @ 23:00:39 #6
139407 jorienvdherik
pi_48875161
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens WO2 shooters zijn er genoeg en het concept is imo volledig uitgemolken nu. Tijd voor iets nieuws. Futuristische shit hoef ik ook niet.

Trailer net gezien en moet zeggen ziet er best tof uit
Vind persoonlijk WOII veel vetter dan Irak spellen
pi_48875205
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:00 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Vind persoonlijk WOII veel vetter dan Irak spellen
Want WOII kunnen we niet dromen inmiddels. De vernieuwing in WWII spellen is werkelijk 0,0 momenteel. Kom maar eens op met een andere setting. Terrorisme is de nieuwe grote oorlog, laat die maar eens uitgevochten worden. Scenes in vliegtuigen, urban settings en op zee. Dat gaat zo vet worden
  maandag 30 april 2007 @ 23:20:31 #8
139407 jorienvdherik
pi_48875743
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:02 schreef Morthill het volgende:

[..]

Want WOII kunnen we niet dromen inmiddels. De vernieuwing in WWII spellen is werkelijk 0,0 momenteel. Kom maar eens op met een andere setting. Terrorisme is de nieuwe grote oorlog, laat die maar eens uitgevochten worden. Scenes in vliegtuigen, urban settings en op zee. Dat gaat zo vet worden
Je zou nog als duitser kunnen spelen, is inmiddels wel een game mee bezig..
pi_48875917
Zolang ik amerikanen kan afknallen in de game vind ik alles best...is wel zo eerlijk natuurlijk
pi_48882926
Ik denk dat dit heel veel gaat lijken op Battlefield 2: Modern Combat
BlaDieBla
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:19:56 #11
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_48883408
TVP, heb de andere delen met veel plezier gespeeld, speel nu nog regelmatig COD3 online
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_48883423
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:19 schreef Patje1987 het volgende:
TVP, heb de andere delen met veel plezier gespeeld, speel nu nog regelmatig COD32 online
pi_48884103
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:02 schreef WjeroneW het volgende:
Ik denk dat dit heel veel gaat lijken op Battlefield 2: Modern Combat
Ik denk het niet, misschein in multiplayer, maar SP zeker niet
  zaterdag 5 mei 2007 @ 22:07:17 #14
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_49047977
Mja, wat ik me dus afvraag, waarom is er haast geen WWI game? Ik weet dat alle WWI veteranen overleden zijn, maar films heb je zat.. Naja, ik ben wel blij met de 'tijd van nu'-setting.
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
  zondag 6 mei 2007 @ 00:20:06 #15
139407 jorienvdherik
pi_49051488
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:07 schreef Egamer het volgende:
Mja, wat ik me dus afvraag, waarom is er haast geen WWI game? Ik weet dat alle WWI veteranen overleden zijn, maar films heb je zat.. Naja, ik ben wel blij met de 'tijd van nu'-setting.
ja goede vraag. WI is niet echt een iets waarvan je zeg.. owja die slag...
  zondag 6 mei 2007 @ 00:38:10 #16
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_49051925
quote:
Op maandag 30 april 2007 23:20 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Je zou nog als duitser kunnen spelen, is inmiddels wel een game mee bezig..
Vette shit! Wie is daar mee bezig dan?
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  zondag 6 mei 2007 @ 00:47:54 #17
139407 jorienvdherik
pi_49052173
quote:
Op zondag 6 mei 2007 00:38 schreef Rossoneri het volgende:

[..]

Vette shit! Wie is daar mee bezig dan?
dacht titel met what if.. maar kan er ff weinig over vinden
  zondag 6 mei 2007 @ 13:24:27 #18
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_49059739
quote:
Op zondag 6 mei 2007 00:47 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

dacht titel met what if.. maar kan er ff weinig over vinden
Jammer, lijkt me zeer vet namelijk, als duitser zijnde polen veroveren.
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
pi_52139639
Las ergens dat je iemands oor of hand (met wapen) eraf kan knallen.
quote:
The source compared Call of Duty 4’s technical achievements to other games saying that while most shooters have two or three critical points on the head, Call of Duty 4 has 16, saying that you can shoot the side of an opponent’s helmet to make it spin on their head, or knock the helmet clean off. Supposedly you will even be able to shoot an enemy’s ear off.
Wordt verwacht in oktober op Xbox, PS3 en PC uiteraard, maar lees verschillende data op het net. Wikipedia heeft bijv heel Q4 staan.

Gaat voor weer de nodige uurtjes online knallen zorgen denk ik. De screens zien er erg vet uit btw.

Screenies :
http://www.gamed.nl/view/29975
pi_52620905
Volgens Mediazine zou die in oktober of november in de plaatselijke mm liggen
BlaDieBla
pi_52620974
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:07 schreef Egamer het volgende:
Omdat iedere keer als je de loopgraaf uitkomt een gezichtvol mitrailleur kogels ontvangen nu niet echt uitdagende of afwisselende gameplay is. Ow, en al dat bruin is grafisch ook niet mooi.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_52621311
en bovendien zijn nieuwe wapens 10x geiler
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:51:31 #23
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_52625907
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:11 schreef WjeroneW het volgende:
Volgens Mediazine zou die in oktober of november in de plaatselijke mm liggen
Kan niet wachen
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:09:58 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_52660850
Ik speel de beta op dit moment, holy shit wat is dit een vette game.
Multiplayer is echt lekker gebalanceerd, maps zijn vet !!!!

ben trouwens echt blij dat dit geen WOII shooter is, die tegenwoordige wapens zijn echt helemaal de shit ( m4 carbine ). In multiplayer kun je levelen, en XP verdien je door challenges te halen, tegenstanders te killen en door matches te winnen. Speel vooral Team Deathmatch.

Als je een aantal kills achter elkaar maakt, dan kun je bijvoorbeeld een airstrike, of een helikopter inroepen die je dan komt helpen .

Heerlijk spel, was niet van plan om em gelijk te gaan halen, maar dat ga ik nu zeker weten doen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_52680856
Hij komt voor de PC uit neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')