abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48870890
Stenen gooien naar auto's, vrouw dood

BEST - Drie automobilisten zijn zondagavond laat slachtoffer geworden van het gooien van stenen naar hun auto.

In een van de auto's kwam een 72-jarige vrouw uit Aarle-Rixtel om het leven, meldde de politie maandag. De stenen zijn vermoedelijk gegooid vanuit een auto die van de andere kant kwam.

De vrouw zat bij haar 73-jarige man in de wagen. Hij verloor op de Sonseweg in Best de controle over het stuur en botste tegen een boom. De vrouw, die op de passagiersstoel zat, overleed ter plaatse, de man raakte gewond. Vervolgens vond de politie in de auto een steen.

Kort daarvoor kreeg op de Sonseweg in Sint-Oedenrode een 21-jarige vrouw uit die plaats een steen door de voorruit. Zij raakte gewond aan haar schouder. Tegen de politie vertelde ze dat ze vermoedde dat de steen uit de auto van een tegenligger werd gegooid.

Op de Eindhovenseweg in Son was het voor de derde keer raak. Dit keer was een 53-jarige vrouw uit Son en Breugel het slachtoffer.

Ook zij gaf aan dat ze een harde knal hoorde toen een tegenligger passeerde. Alleen haar auto was beschadigd en op de weg werd een steen teruggevonden.

Een rechercheteam van twintig personen onderzoekt de zaak. Het team is dringend op zoek naar getuigen.

--------------------------------------------------------------------------------
  maandag 30 april 2007 @ 21:12:23 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_48871471
God allemachtig wat een mongolen lopen er toch rond in dit land
pi_48871539
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:12 schreef RedFever007 het volgende:
God allemachtig wat een mongolen lopen er toch rond in dit land
Zullen die figuren nou nog trots zijn ook?
Echt onbegrijpelijk dat soort mensen.
Audaces fortuna juvat
pi_48871594
Echt belachelijk voor woorden. Ik zou bijna een vingertje gaan wijzen, maar dat zou weer onder vooroordelen vallen.
A little bit hateful
pi_48871610
Ik vraag me af wat die mensen nu denken die die stenen gooien? Dat het grappig is? Denken ze nu echt niet na over de mogelijke gevolgen?
O say, can you see, by the dawn's early light. What so proudly we hailed, at the twilight's last gleaming...
pi_48871618

Deze mensen mogen van mij serieus de doodstraf krijgen Zijn toch niet meer te genezen
pi_48871642
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:16 schreef Liquidootje het volgende:
Echt belachelijk voor woorden. Ik zou bijna een vingertje gaan wijzen, maar dat zou weer onder vooroordelen vallen.
Naar wie zou je willen wijzen dan Het enige precedent mbt het gooien van stenen naar voorbij razend verkeer met dodelijke afloop bleken keurige jonge mannen van tegen de 30 die met een biertje te veel op dachten dat het wel leuk was.....
O say, can you see, by the dawn's early light. What so proudly we hailed, at the twilight's last gleaming...
  maandag 30 april 2007 @ 21:18:59 #8
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_48871670
erg triest idd
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 21:19:34 #9
18653 crew  D.
pi_48871686
De dader stenigen is vast geen optie?
pi_48871717
Als ze deze idioten vinden opsluiten en nooit meer los laten. Direct TBS of nog beter deporteren
stupidity has become as common as common sense was before
pi_48871795
WTF is er mis gegaan met die mensen dat ze zoiets doen?! Wat voor ouders hebben zulke mensen? Te bizar voor woorden...
pi_48871800
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:18 schreef George.W.Bush het volgende:

[..]

Naar wie zou je willen wijzen dan Het enige precedent mbt het gooien van stenen naar voorbij razend verkeer met dodelijke afloop bleken keurige jonge mannen van tegen de 30 die met een biertje te veel op dachten dat het wel leuk was.....
Dat kan maar, maar als ik zou wijzen dan ging het richting sjonnies met petjes en dikke silveren kettingen in hun golf polo.
A little bit hateful
pi_48871872
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:23 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Dat kan maar, maar als ik zou wijzen dan ging het richting sjonnies met petjes en dikke silveren kettingen in hun golf polo.
En dat baseer je op.... ?
pi_48871973
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:26 schreef George.W.Bush het volgende:

[..]

En dat baseer je op.... ?
Ik zeg toch vooroordelen.
A little bit hateful
pi_48872039
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:28 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Ik zeg toch vooroordelen.
Die zijn toch wel ERGENS op gebaseerd mag ik hopen? Dat je door polo rijdende sjonnies bent uitgescholden in je kwetsbare leeftijd ofzo?
pi_48872045
1 keer doodslag en 2 keer poging tot doodslag.
Zow... dat wordt toch minimaal 1 jaartje brommen voor de daders!!

De mensen die dit doen mogen ze voor mijn part levenslang opsluiten
Te walgelijk voor woorden gewoon.
  maandag 30 april 2007 @ 21:32:05 #17
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48872084
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:23 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Een golf polo?

Daar heb ik nog nooit een sjonnie met een zilveren ketting mee zien lopen..
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 21:34:01 #18
18653 crew  D.
pi_48872154
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:31 schreef Refragmental het volgende:
1 keer doodslag en 2 keer poging tot doodslag.
Zow... dat wordt toch minimaal 1 jaartje brommen voor de daders!!

De mensen die dit doen mogen ze voor mijn part levenslang opsluiten
Te walgelijk voor woorden gewoon.
als je weet dat je aktie de dood tot gevolg kan hebben mag je best van moord spreken, imho
pi_48872630
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:34 schreef D.Rose het volgende:

[..]

als je weet dat je aktie de dood tot gevolg kan hebben mag je best van moord spreken, imho
Moord is met voorbedacht rade. Denk niet dat dit hieronder valt... ookal weet je dat je acties dit tot gevolg kan hebben. Maar ik heb geen verstand van recht dus kan er ook compleet naast zitten
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 21:49:39 #20
18653 crew  D.
pi_48872705
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Moord is met voorbedacht rade.
Die stenen lagen zeker toevallig in zijn auto?
pi_48872725
Ik had dit nieuwsbericht inderdaad ook al gelezen en de foto's gezien.
http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=1686

Mensen denken tegenwoordig veel te weinig na bij domme acties die ze uithalen.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_48872865
Het grote verschil met de stoeptegel is dat je de steen moet oppakken, in je auto mee moet nemen, moet acceleren, een tegenligger moet vinden en dan pas kun je de steen gooien.

Bij de stoeptegel van viaduct zei men dat ze de stenen hadden zien liggen en ze toen naar beneden hadden gegooid. Dit geval zou je echter ook kunnen vergelijken met toen de portier van een (ik meen) Eindhovense discotheek werd doodgeschoten. De dader was weliswaar ontzettend boos (en dus zou je zeggen doodslag) maar doordat hij het wapen thuis moest gaan halen had hij genoeg bedenktijd om tot bezinning te komen. Dat gebeurde vervolgens niet, hij schoot de portier dood en kreeg moord aan z'n broek.

Via die redenatie zou je het op moord kunnen gooien maar de vraag is dan weer of je kan zeggen dat je zou moet weten dat het gooien van een steen (ik zie niets over het formaat) naar een tegemoet komende auto de dood ten gevolg kan hebben. Als ze een baksteen/stoeptegel gooien dan wel maar heeft het het formaat van een bv. je muis dan kun je daar weer over twisten.

Sowieso wordt het verhaal lastig omdat de oude man door de steen de macht over het stuur verloor en daardoor overleed. Niet als direct gevolg van de steen wat moord misschien wel onmogelijk maakt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Moderator maandag 30 april 2007 @ 22:00:33 #23
18653 crew  D.
pi_48873076
edit
pi_48873088
Stenengooien is zoooooo 2005.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 30 april 2007 @ 22:06:36 #25
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_48873274
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:23 schreef menesis het volgende:
WTF is er mis gegaan met die mensen dat ze zoiets doen?! Wat voor ouders hebben zulke mensen? Te bizar voor woorden...
How welfare and relativism destroy morality
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')