Heb je zwavel in huisquote:Druppeltjes kwik die vrijkomen bij bijvoorbeeld het breken van een thermometer, zijn lastig te verzamelen omdat ze alle kanten opspringen. Met een speciale kwiktang is het wel mogelijk de bolletjes op te pakken en te verzamelen. Het "lepelgedeelte" van de tang bestaat uit twee kwartronden, die zich onder het bolletje kwik samensluiten, zoals twee handen die water opscheppen.
Als men de kwikbolletjes bedekt onder een laagje zwavelpoeder, zal het kwik reageren tot kwiksulfide, dat makkelijk hanteerbaar is. Bijkomend voordeel daarvan is dat het kwik niet meer verdampt.
Ja, en kwik vormt balletjes als het op de grond terecht komt (bij kleine druppels)quote:Op maandag 30 april 2007 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
Ik heb er weinig verstand van maar kwik is toch vloeibaar
Het enige vloeibare metaal voor zover ik weet jaquote:Op maandag 30 april 2007 20:24 schreef RedFever007 het volgende:
Ik heb er weinig verstand van maar kwik is toch vloeibaar
Hij was reptiel eieren aan het kwekenquote:Op maandag 30 april 2007 20:23 schreef DakDuuf het volgende:
dan zien we het vanzelf, krijg je een extra hoofd ofzo, of 4 armen.
*er kan geen garantie worden verleend op bovenstaande opmerking*
Kwik opzuigen lijkt me niet zo verstandig, blaas je lekker de hele tijd kwikdamp uitquote:Op maandag 30 april 2007 20:24 schreef UZN het volgende:
Kan ik kwik opzuigen of krijg ik dan een GFT stofzuiger-sproeier ?
Bij kamertemperatuur inderdaad.quote:Op maandag 30 april 2007 20:26 schreef SuperRogier het volgende:
[..]
Het enige vloeibare metaal voor zover ik weet ja![]()
vanwege het zeer lage smeltpunt
quote:Druppeltjes kwik die vrijkomen bij bijvoorbeeld het breken van een thermometer, zijn lastig te verzamelen omdat ze alle kanten opspringen. Met een pipet zoals gebruikt wordt voor oogdruppels is het wel mogelijk de bolletjes op te zuigen en te verzamelen in het flesje. Resterende bolletjes kunnen worden onschadelijk gemaakt door er wat bloem van zwavel over te strooien.
Kwik is wat grijzer:quote:Op maandag 30 april 2007 20:28 schreef UZN het volgende:
Het zijn zwarte bolletjes. Heel donker in ieder geval
Vooral niet doen bij kwik, je wil niet het risico lopen dat het kwik uit de zak in de stofzuiger terecht komt..quote:Op maandag 30 april 2007 20:40 schreef hierissiedan het volgende:
kwikdamp is giftig, maar ff stozuigen denk ik idd. en dan de zak weg gooien
En dan de komedne jaren in de kwikdampen stofzuigen.quote:Op maandag 30 april 2007 20:40 schreef hierissiedan het volgende:
kwikdamp is giftig, maar ff stozuigen denk ik idd. en dan de zak weg gooien
in dat geval, absorbeerde de bloem de bolletjes, dan is het dus kwikquote:Op maandag 30 april 2007 20:43 schreef UZN het volgende:
Te laat. Heb er al bloem overheen geflikkerd.![]()
Lees mijn eerste reply nog eens door zou ik zeggen.quote:Op maandag 30 april 2007 20:45 schreef UZN het volgende:
Kan iemand nu met zekerheid zeggen of er kwik in zo'n thermometer zit of niet? De broedstoof staat ook heerlijk in de slaapkamer. Ik denk niet dat ik er zelf zo snel iets aan over zal houden maar ik maar me meer druk over evt gifdampen in de broedstoof
in mijn naifiteit wel jah... Maar wat krijg je van kwikdamp eigenlijk?quote:Op maandag 30 april 2007 20:47 schreef zillah666 het volgende:
[..]
En dan de komedne jaren in de kwikdampen stofzuigen.(Of ben je in in de veronderstelling dat alles in de zak blijft? Dat het er niet verder doorwaait?)
Kinderen met 3 ogen en 5 benen ofzo..quote:Op maandag 30 april 2007 20:48 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
in mijn naifiteit wel jah... Maar wat krijg je van kwikdamp eigenlijk?
http://www.lenntech.com/elementen-periodiek-systeem/Hg.htmquote:Kwik heeft een aantal effecten op mensen, die allemaal neerkomen op de volgende belangrijkste effecten:
- Verstoring van het zenuwstelsel
- Schade aan hersenfuncties
- DNA beschadiging en chromosomale beschadigingen
- Allergische reacties, die resulteren in huiduitslag, vermoeidheid en hoofdpijn
- Negatieve reproductie effecten, zoals spermaschade, geboorteafwijkingen en miskramen
Beschadigde hersenfuncties kunnen de oorzaak zijn van de degradatie van leercapaciteiten, persoonlijkheidsveranderingen, bevingen, gezichtsveranderingen, doofheid, ongecoördineerde spierbewegingen en geheugenverlies. Chromosomale beschadiging veroorzaakt het syndroom van Down.
Mad hatters disease (gekke hoedenmakers ziekte --> gek in je hoofd, vandaar ook 'the mad hatter' (gekke hoedenmaker) in alice in wonderland)quote:Op maandag 30 april 2007 20:48 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
in mijn naifiteit wel jah... Maar wat krijg je van kwikdamp eigenlijk?
Maak je geen zorgen, die bolletjes zijn geen kwik, want kwik is vloeibaar, zoals reeds gezegd. En de TS meldde al dat het harde bolletjes zijn. Dus geen kwik.quote:Op maandag 30 april 2007 20:54 schreef gebrokenglas het volgende:
Absoluut niet gaan stofzuigen.Echt niet verstandig. Gewoon met doekjes enzo inderdaad opdeppen ofzo, en zorgen dat je niet staat te ademen boven die bolletjes.
Aaarrg doe je zo je best om iemand te helpen, leest hij je replies niet. Zucht....quote:Op maandag 30 april 2007 20:55 schreef UZN het volgende:
FF een foto gemaakt. Dit is 'm dus.
[[url=http://www.mypicshare.com/thumbs/20070430/inbvvbfc.jpg]afbeelding][/URL]
geen zorgenquote:Op maandag 30 april 2007 20:55 schreef UZN het volgende:
FF een foto gemaakt. Dit is 'm dus.
[[url=http://www.mypicshare.com/thumbs/20070430/inbvvbfc.jpg]afbeelding][/URL]
Klik erop voor een grotere afbeelding. Je ziet nu ook duidelijk de bolletjes.
Ik wil nu weten of ik doodga graag![]()
Ok, whatever, ik weet waar ik over praat, anders geef ik nl geen advies (advies geven over iets waar je zelf onzeker over bent schiet niet op nl dus daar zul je me niet op betrappen)quote:Op maandag 30 april 2007 20:58 schreef UZN het volgende:
Ik lees je reply wel maar je komt te twijfelachtig over. Sorry...
volgens mij is er nu al 10 keer gezegd dat dit geen kwik is. Wat wil je nou graag horen? Dat je doodgaat aan kwikdampen?quote:Op maandag 30 april 2007 20:58 schreef UZN het volgende:
Ik lees je reply wel maar je komt te twijfelachtig over. Sorry...
Iedereen toch?quote:Op maandag 30 april 2007 20:24 schreef mrbomb het volgende:
Het is zo giftig als de pest.
Wikipedia zegt:
[..]
Heb je zwavel in huis?
En dan als het kwik is....gewoon laten liggen om te laten verdamen??quote:Op maandag 30 april 2007 21:05 schreef UZN het volgende:
Jamaar dat rode spul is *wel* vloeibaar. Maar die balletjes die erbij zitten niet. Dan zou dat rode toch nog steeds kwik kunnen zijn? Ik wilde het gewoon even zeker weten.
Zuchtquote:Op maandag 30 april 2007 21:05 schreef UZN het volgende:
Jamaar dat rode spul is *wel* vloeibaar. Maar die balletjes die erbij zitten niet. Dan zou dat rode toch nog steeds kwik kunnen zijn? Ik wilde het gewoon even zeker weten.
Je hoeft niet to antwoorden hoorquote:Op maandag 30 april 2007 21:09 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Enne nog een tip: Lees de volgende keer de beschrijving eens van iets als je het koopt, dan zadel je je reptielen ook niet op met giftige kwikthermometers. Plus dat je dan weet wat je in huis haalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |