abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 22:19:54 #251
105850 Fuente
mamamuts
pi_50108904
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef Mammietje het volgende:

Fuente, wat doe je eraan? Ik bedoel; ga je vaak naar haar toe of juist niet? Blijf je bij haar zitten? Doe je altijd hetzelfde of probeer je van allerlei dingen? Tinka kan ook behoorrrrrrrlijk krijsen, dus kan me er iets bij voorstellen. En 3 weken is erg lang, dat drijft je toch tot wanhoop?!
Ik ga om de 25 minuten ernaartoe (eerst om de 5, dan om 10 enz). In de afgelopen 3 weken hebben we van alles geprobeerd:
-even eruit voor wat drinken en knuffelen op de bank of in ons bed
-consequent onderdekken en uitleggen dat ze moet slapen
-lamp op de gang aan
-zonder slaapzak
-erbij zitten (5 minuutjes) en aaien, maar ze gaat meteen staan en huilt even hard door
-bij ons in bed laten slapen (helpt dus wel, maar niet altijd en ik ben bang dat ze gewend raakt)
-laten checken bij de dokter, geen oorontsteking, geen keelontsteking, geen slijm enz
-melk voor het slapen gaan
-ritme uitgebreid met voorlezen voor het slapen
-kamertje verduisterd enz...

Ja ik ben echt wanhopig inmiddels. Ik kan d;r ook niet even uitbesteden, familie woont verder weg, behalve mijn schoonouders maar mijn schoonmoeder zit middenin de chemo, die trekt het echt niet om een nacht wakker te blijven.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_50109619
Dat is een hele lijst ja. Misschien dat ze op 1 van de genoemde dingen hoopt dat het weer gebeurd? Dus dat ze eruit mag ofzo? Bij Tinka werkte het altijd alleen als ze tegen mij aan mocht liggen, dan was ze meteen stil (tot grote frustratie van papa) maar zodra ik haar terug legde (slapend en wel), werd ze altijd meteen wakker en begon het feest weer opnieuw. En wat je zegt, ze wennen snel aan dingen. Op een gegeven moment moest ik standaard naast haar liggen voor ze sliep.
Wel vreemd dat ze het alleen heeft op dagen dat ze weg is. Dan ga je inderdaad aan de genoemde prikkels denken. In combinatie met het groeisprongetje zou dat ook wel kloppen; dat ze gewoon alles nog verwerken moet wat ze allemaal beleefd heeft. Mooie wetenschap... maar daar heb je natuurlijk niets aan.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 05:45:58 #253
105850 Fuente
mamamuts
pi_50116578
Vlak na mijn laatste post is ze gaan slapen gelukkig!
Mammietje, van die prikkels denk ik dus ook, alleen heeft ze hier eerder nooit last van gehad.

Slaapt Tinka tegenwoordig wel goed?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:07:39 #254
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50120855
Emma kreeg gisteravond koorts, het hoogste dat ik heb gemeten was vanacht. 39,2. Zo mogelijk is ze nu nog zieliger dan gisteren. Het enige waar ze nog wat lol in heeft is bij mij drinken en tv kijken.

Ze is steeds zo moe dat ze niet aan de borst hoeft te hangen om in slaap te vallen. Ik grapte gisteren tegen Mike dat dit dan misschien een breekpunt is wat dat betreft.
Voorlopig zit ze nog maar even op een dieet van borstvoeding en water
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:42:45 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50123928
ach gossie emma

dieetiste gesproken en zei vond ghet ook raar dat we niet mochten veranderen.
dus afgesproken nu een maandje op glutenvrij ( maismacaroni) en daarna weeer gewone proberen kijken hoe het vershcil is.

EN 28 juni afspraka bij het allergiecentrum.
Had kort uitgelegd wat er gedaan is hoe het er voor staat.
Ze vond ook dat er te weinig gedaan werd. Maar vond het allemaal ook wel heftig.
Ben benieuwd !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:48:48 #256
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50124091
Dat zijn weer spijkers met koppen Evenstar! Mijn complimenten dat je zo doorzet!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 12:56:20 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50124293
al moet ik naar de andere kant van de wereld, mijn meisje is mijn alles, daar doe ik alles voor.
En ze hoeft zeker geen pijn te lijden.
Daarbij ben ik erg blij met de steun die we van onze ouders/vrienden etc krijgen
Het geeft toch een beetje hoop weer, en een second opinion kan nooit kwaad.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:02:00 #258
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50124488
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je het doet maar een complimentje op zijn tijd is wel prettig dacht ik zo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:03:03 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50124522
dank je
pi_50125590
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:42 schreef _evenstar_ het volgende:
ach gossie emma

dieetiste gesproken en zei vond ghet ook raar dat we niet mochten veranderen.
dus afgesproken nu een maandje op glutenvrij ( maismacaroni) en daarna weeer gewone proberen kijken hoe het vershcil is.

EN 28 juni afspraka bij het allergiecentrum.
Had kort uitgelegd wat er gedaan is hoe het er voor staat.
Ze vond ook dat er te weinig gedaan werd. Maar vond het allemaal ook wel heftig.
Ben benieuwd !
kwam er uit het bloedonderzoek dat ze nou wel of gen coeilakie heeft?? mocht ze ooit een darmbioptie gaan doen nadat ze GV gegeten heeft is deze niet betrouwbaar.

Verder wens ik je heel veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk als ik het zo lees
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:09:55 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50126653
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:38 schreef loezzie het volgende:

[..]

kwam er uit het bloedonderzoek dat ze nou wel of gen coeilakie heeft?? mocht ze ooit een darmbioptie gaan doen nadat ze GV gegeten heeft is deze niet betrouwbaar.

Verder wens ik je heel veel sterkte, het is allemaal niet makkelijk als ik het zo lees
geen gelukkig !

alhoewel het fijn zou zijn als het wel allemaal een oorzaak heeft , snap je? vast wel
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:24:08 #262
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50134730
Evenstar

Emma beterschap!

Morgen naar cb, gewone controle.
Ik ga de woedeaanvallen van Kim "checken".

Ze heeft er de laatste weken erg veel last van. Trekt soms haar haar uit, nijt op haar hand, nog net geen bloed etc. Megahard krijsen, echt een meisje. Maar je oor dreunt echt na, zeg maar. Ze zegt nog weinig woordjes, misschien heeft dat ermee te maken. Ze heeft gewoon flink temperament en kan heel druk zijn. Onze beide ouders denken aan adhd. Maar zo extreem woedend reageren lijkt me niet goed!
Gelukkig is ze vaak heel lief, leuk en schattig etc.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:22:22 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50136799
ADHD is nog helemaal niet aan de orde voor zulke kleintjes Ingrid, laat je niets aanpraten! Driftbuien horen er gewoon bij, bij dreumesjes, en de 1 is daar wat pittiger in als de ander. Ik heb een hele pittige, en een "normale" zeg maar .

Het CB zal je ongetwijfeld goede tips geven, maar voor ADHD hoef je op deze leeftijd nog echt niet bang te zijn hoor.
Wèl zou het kunnen dat je zo langzamerhand wat meer moet gaan opvoeden , maar ook daar heeft het cb tips voor. Ze bieden trouwens ook (gratis) cursussen aan, oa voor dreumesjes met een eigen willetje, als ik het goed heb.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_50137089
Wat leah zegt... adhd is helemaal niet aan de orde op die leeftijd. Vraag eens aan ouders met een kindje van kims leeftijd en je zult precies dezelfde verhalen horen. Het ene dreumesje is natuurlijk drukker en ondernemender dan de ander, maar toch, driftig kunnen ze allemaal worden. Bepaalde frustraties op die leeftijd horen er gewoon bij.

Wat Kim doet, doet mijn dreumes ongeveer ook qua temperament. Mijn dreumesje praat dan wel heel veel, maar loopt bijvoorbeeld nog maar nét. (en de bijbehorende frustraties waren behoorlijk groot voor haar. Nu is ze weer bijgetrokken. Tot de volgende stap zeg maar)

Én het echte opvoedwerk begint nu. Stroop je mouwen maar op
Variety is the spice of life
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:28:54 #265
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50137112
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:22 schreef Leah het volgende:
ADHD is nog helemaal niet aan de orde voor zulke kleintjes Ingrid, laat je niets aanpraten! Driftbuien horen er gewoon bij, bij dreumesjes, en de 1 is daar wat pittiger in als de ander. Ik heb een hele pittige, en een "normale" zeg maar .

Het CB zal je ongetwijfeld goede tips geven, maar voor ADHD hoef je op deze leeftijd nog echt niet bang te zijn hoor.
Wèl zou het kunnen dat je zo langzamerhand wat meer moet gaan opvoeden , maar ook daar heeft het cb tips voor. Ze bieden trouwens ook (gratis) cursussen aan, oa voor dreumesjes met een eigen willetje, als ik het goed heb.
Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.
Doet jou hele pittige dan ook haren eruit trekken, (bijna) tot bloedens bijten etc.

Ik ga morgen ook naar eventuele cursussen vragen. Tnx!
pi_50137297
Wij zeggen ht wel eens gekscherend dat Amber ADHD heeft omdat ze geen 5 minuten stil kan zitten.
Vraag idd bij het cb om een cursus. Bij ons worden ze ook aangeboden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:38:35 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50137532
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef kims_mama het volgende:

[..]

Adhd lijkt mij ook ver gezocht, maarja, als er meerdere mensen dat zeggen, ga je twijfelen.
Doet jou hele pittige dan ook haren eruit trekken, (bijna) tot bloedens bijten etc.

Dat dééd mijn hele pittige idd. Al was hij meer van het type met je kop op de vloer bonken tot het blauw zag .Met de nadruk op deed, want inmiddels is ie er overheen gegroeid, al blijft het een hele pittige. Vaak doen ze het ook om een reactie uit te lokken. Probeer het te negeren, want jij besteedt er (uiteraard) aandacht aan, maar dat maakt het alleen maar erger. Probeer haar af te leiden, zonder er verder iets over te zeggen.
Is wel een kwestie van volhouden hoor, verwacht niet dat het na twee dagen over is .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:40:01 #268
105850 Fuente
mamamuts
pi_50137586
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:28 schreef kims_mama het volgende:

[..]

Ik kan me indenken dat je twijfelt hoor! Maar ik denk dat het wel meevalt, je kan natuurlijk altijd op het CB vragen wat zij ervan vinden.
Sara is ook heel erg pittig, woedeaanvallen waar ik in het begin echt van schrok. Sara bijt niet, maar ze slaat zichzelf loeihard op haar hoofd en als ze boos genoeg is krijgen wij ook een mep. Consequent blijven is het belangrijkst, hier is het meteen de hoek in bij slaan, en bij andere dingen waarschuwen en dan de hoek in.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:44:35 #269
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50137778
Ben blij dat jullie adhd ook vergezocht vinden. Gelukkig is ze meestal heel vrolijk en lief.
Vandaag en gisteren wilde ze vaak knuffelen. En ze maakt zoengeluidjes.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:51:30 #270
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50138049
Over opvoeden gesproken, dat doen wij al een tijdje maar we hadden het er van het weekend over dat we Emma wat strakker cq consequenter aan gaan pakken. Ze kan behoorlijk eigenzinnig zijn en dan heel boos worden als iets niet mag. Vaak reageert ze ook niet als we iets verbieden. Om maar even aan te geven dat Emma ook niet altijd even lief is.
pi_50138170
Jaaaa, herkenbaar hoor Jelief. Héél boos worden als iets niet mag. (en dan zich als een ballerina in het zwanenmeer zo gevallig neervlijen op de grond om dan de krijsbui nog eens eventjes fijntjes voort te zetten )
Variety is the spice of life
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:12:29 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50138922
Jaa! de supermarkt-taktiek! die heeft ze ontdekt ja.
Het gaat toch nog toe best aardig. Een paar weken geleden waren Emma en ik in de stad met tante smurfinnetje. In de v&d zag ze een heel lief speelbuggytje van nijntje. Toen we uitgekeken waren moest de buggy weer op zijn plek... Dat was niet leuk. Gelukkig leek ze wel te begrijpen dat de buggy in de winkel moest blijven en ging onder zacht protest en heftig zwaaien mee.
pi_50139313
Hier ook supermarkttaferelen hoor. Ook krijsen als iets niet mag en totaaaaaaaal niet reageren op nee en als ze dan eens reageert dan is het huis te klein geloof ik.

Amber wil geen fles meer voor het slapen en eten is momenteel weer prut. Vanavond hadden we macaroni en als ze 5 happen op heeft is het veel. Tomaat daarentegen eet ze wel onwijs goed. Dat vindt ze heerlijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50139928
Kady is gisteren voor uitgebreid onderzoek bij de kindercardioloog in het Sophia geweest en de uitkomst was gelukkig goed.

Eerst lieten ze haar om haar op het gemak te geraken even aanklooien met die plakkertjes voor het hartfilmpje en kreeg ook haar beertje wat plakkertjes op, later het serieuze werk.

Maar de cardioloog was zeer tevreden. Sterker nog, zijn woorden waren "Als we het resltaat van de operatie vooraf hadden mogen schetsen, dan was dit het perfecte scenario geweest"

De druk is uitstekend, de lekkage minimaal, niet onderscheidend van de gemiddelde mens. Cardiologen die van haar achtergrond niks zouden weten, zouden bij onderzoek er nooit achter komen dat ze ooit aan d'r hartklep geopereerd is.

Ergo, helemaal super, komt u over 5 jaar maar terug of als u dat liever heeft een jaar of 3.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Jubileum moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 20:39:38 #275
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50140007
Ow dat vind ik nou fijn om te horen Digger, wat een geweldig nieuws!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')