abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2007 @ 23:38:54 #1
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48853868
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 8

Dreumesjes:

22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea

Ik reageerde op Max, die los loopt en niet wil slapen.
Emma liep ook voor het eerst los op een avond dat ze niet wilde slapen

[ Bericht 22% gewijzigd door Lois op 06-06-2007 10:17:38 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48858391
Mammietje, dat van die bakken zand in een luier herken ik wel Sara wil op het kdv buiten vooral in de zandbak spelen, ze schept het op, en stort het over haar hoofd uit. Als ik haar ophal zit er zo'n centimeter dikke laag zand op haar hoofd, en ook in haar luier

En wat gaaf dat Max losloopt echt een mijlpaal

Slapen jullie kinderen ook zo slecht? Sara sliep altijd van 19:00 tot 7 of 8 uur. We leggen haar nu rond 19:30 in bed, en ze slaapt pas rond 21:30 (als we mazzel hebben). Ze huilt niet, ze klept gewoon een hele tijd We hebben haar kamertje al helemaal verduisterd, omdat we eerst dachten dat het door het licht kwam.
Ze wordt wel 's morgens rond 8 uur wakker en heeft dan een mega ochtendhumeur, pas na haar middagdutje is ze weer helemaal blij. Herkenbaar?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_48865455
Wat goed van Max!!

Hoesten doet Amber nog steeds, d'r stemmetje is wel wat normalen weer...
Bij mijn ouders ligt het pleintje helemaal open, ze zijn opnieuw aan eht bestraten. Het is nu een grote zandbak en Amber vind het GEWELDIG
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 30 april 2007 @ 20:44:21 #4
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48870617
Goedzo Max!

Kim vind het zand nog een beetje eng. Moet er nog aan wennen.

Kim slaapt 's morgens nu juist korter. Of eik word ze eerder wakker.
Wat denk ik wel een normaal tijdstip is trouwens. Nu rond 7.00. Eerder 7.30-7.45, als Djeez eruit gaat. En na de fles wilde ze dan minstens een uur slapen, vaak 1,5 uur. Nu is dat wat minder.
Toch wel ff wennen. Maar gelukkig slaapt ze 's nachts goed.

Vanavond zeer overstuur. We denken dat het door de drukte van koninginnedag komt. Maar afwachten hoe het vannacht gaat.
pi_48871723
Tinka slaapt gelukkig vrij vlot in 'savonds, bekaf van het vele buiten spelen. Ook 'smiddags slaapt ze als een blok, vandaag zelfs 3 uur achter elkaar, wat voor haar een unicum is! Met Randy is het echter al bijna 2 weken iedere avond raak. Die blijft ook tot minstens 21.30 wakker en haalt werkelijk alle smoezen uit de kast om van bed af te mogen, wat nooit lukt overigens! Het maakt ook niet uit of hij smiddags wel of niet slaapt.
Ik heb het fietsen met de kids ontdekt! Met mijn nieuwe mamafiets 1 kind voorop en 1 achterop en met name Tinka vindt het geweldig! Reagerend op Randy die elke auto begroet, zwaait zij haar handje er zowat af en ieder dier die ze ziet, begroet ze met een luide gil! Of het nou een hond, poes, schaap of vogel is, het maakt haar niet uit! Helemaal dierengek die meid!
pi_48881877
Ik was net mijn kind kwijt...
Ga ik in d'r kamer kijken staat ze tegen dr bed aan, speen in dr mond en slaappoppetjes in dr armen.. mevrouw wilde dus naar bed

Moest vanmorgen wel lachen. Amber was wakker, Michel stond klaar om naar zijn werk te gaan. Amber loopt de gang in waar Michel staat en tegelijkertijd zeiden ze HEEJ

Verder zijn we gisterochtend even naar de reveille geweest. Amber zat op mijn nek te dansen en te zingen (op haar manier dan)
Verder is ze heel bijdehand. Als ik zeg, pas dr op he en dan met mijn vinger wijs, doet ze het na... ze snapt heel goed wat ik zeg en ze loopt dus bijna de hele dag te zingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:47:52 #7
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48895903
Emma is weer goedgekeurd, 9230 gram en 80 cm. Ze kan netjes blokjes stapelen én omgooien
Ze zit nog steeds onderaan de curve maar de wvk vindt dat dat gewoon bij haar hoort, ik ook .
Ze vond 'r een pienter meisje dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen want Emma is gewoon de beste van allemaal
pi_48904444
Há, Jelief... beeld je maar niets in, dat kan Tinka ook wel hoor , blokjes eh.... omgooien!
Is met 1,5 jaar zoveel gram de ondergrens?! Wow... betwijfel of Tinka dat gaat halen.... die woog een maand terug nog niet eens 8 kilo...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:01:28 #9
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48905483
Als ik het inteken op de grafiek in het groene boekje zit ze echt precies op het onderste lijntje. Maarja datis dan niet de bv-curve, die ligt op het moment even plat geloof ik dus daar kon ik hem niet intekenen. Haar lengte is dan weer niet op de ondergrens maar iets erboven. Zolang ze gewoon in deze lijn verder gaat is er niets om ons zorgen over te maken (niet dat we dat deden of doen). De wvk heeft zelf ook anderhalf jaar borstvoeding gegeven dus daar hebben we nog even over gekletst. Ze vroeg ook nog of ik vit. D geef , nee dus en ik dacht in haar uitdrukking te zien dat ze het daar mee eens is al mag ze dat waarschijnlijk niet zeggen.
owja ik ging dus reageren op het gewicht van Tinka. Emma ws met bijna een jaar net 8 kilo en pas toen ze 14,5 maand was had ze haar geboortegewicht verdubbeld (ter vergelijking, als ze de curve uit het boekje had gevolgd was ze er met een maand of 4 al geweest )
pi_48907388
Ah... er is dus nog hoop voor Tinka Dat ze na een jaar nog zo groeien, verbaast me. En de borstvoedingscurve komt idd. beter uit, hoewel het me ook opgevallen is dat de curve in het dossier van het cb breder is dan die in het boekje. Maak me er ook niet druk meer over, ze volgt tot nu toe de ondergrens en doet het lekker.
Ik weet het ook niet zo goed met die vit. D... Tinka krijgt het (nog) wel, 3 druppels (vanwege de kv in de pap) maar ik geef Randy al een hele poos niet meer. Niet bewust, meer omdat ik er nooit aan denk; het staat niet op zijn kamer. Weet eigenlijk ook niet wat het nut er van is? Wij -als borstvoedenden- moeten het toch zelf ook gebruiken? Doe ik ook nooit sinds ik met de gravitamon gestopt ben.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:54:37 #11
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48908500
Ik ga ff een link zoeken ...

gevonden: over vitamine D

[ Bericht 54% gewijzigd door Jelief op 01-05-2007 23:00:52 ]
pi_48910001
Duidelijk! Weer wat geleerd! Ik maak me dus terecht niet druk over die vitamine D!
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:01:24 #13
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_48966607
Yoram, nog gefeliciteerd!!
Tot in het volgende topic!!

pff, nog maar 1.5 week en Demi is 2 jaar!!
Maar eerst is Chantel Maria aan de beurt!!
pi_48966779
Wat gaat dat snel he, Demi alweer bijna 2, wow
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:33:11 #15
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48967845
Jelief, Robin is dan bijna 4 kg zwaarder dan Emma en 2 cm langer
Robin heeft altijd op het lijntje boven het gemiddelde gezeten en ik mest hem echt niet vet, hij is gewoon een goede eter! Hij eet nu helemaal zelf. Het levert wel een zooitje op, maar hij geniet er zo van en eet soms bijna helemaal zijn bordje leeg, zoals gisteren met de spaghetti

Fuente, die schaafplekjes waren wel stoer ja, gelukkig waren ze maar klein. Vorige keer was hij bij het kdv uit de zandbak gevallen en toen had hij een krater in z'n lip zitten.. dát kon mijn moederhart echt niet verdragen
Mijn neefje heeft trouwens nu een loopoor, wat vreselijk zeg! Ook hij heeft trouwens nergens last van gister en eergister gewoon lekker wezen spelen met Robin Wel grappig om te zien dat er in 4 maanden (mijn neefje is 4 maanden ouder) zo'n verschil zit in motoriek en spraakvermogen. Robin lijkt dan toch nog veel meer "baby".

Max Robin is trouwens ook gek op de groene groentes hoor.. andijvie, spinazie, boerenkool, het gaat er allemaal zo in!

Yoram en melonovy, nog gefeliciteerd

Robin zit momenteel echt in zo'n Tita-tovernaar-fase. Alles begint met een t... teutel, toel, tó!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:02:18 #16
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49021025
En dan te bedenken dat Robin toch zeker zo'n 800 gram lichter was dan Emma bij hun geboorte

We hebben hier een doorbraak
Toen ik thuiskwam zat Emma in bad en daarna heeft ze vrij lang bij mij gedronken. Ik dacht dat ze wel in slaap zou vallen. Toen ik haar vroeg of klaar was en ging slapen schudde ze nee. Op mijn vraag of ze dan naar beneden wilde en wat eten liet ze direct los en kroop al lachend het bed af.
Na het eten heeft ze nog wat gespeeld en heeft MikeAir haar naar bed gebracht. Ze was eerst stil maar na een minuut of vijf begon ze te piepen.
Aangezien ze geen honger of dorst kon hebben is Mike nog twee keer wezen kijken, na de tweede keer is ze in slaap gevallen
Misschien kunnen we nu het ritme een beetje omzetten.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:38:17 #17
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032000
Wat fijn Jelief! Zo'n ritme is voor jezelf ook ontzettend fijn!

Even tips gevraagd. Sara drinkt uit een avent tuitbeker. Ze is nu in verhouding echt megaveel minder gaan drinken. Met haar fles ging ze dik over een liter heen (volgens mij kwam ze wel aan anderhalve liter per dag).
Nu krijgt ze haar melk nog uit een fles (2 maal daags) dat gaat helemaal op. Maar ze drinkt echt maaar maximaal 2 bekers per dag, en dat is met heel veel moeite. Voor haar middagdutje wil ze sowieso niets drinken (we zetten wel neer) en erna maar heel iets.
Ik heb ook het idee dat ze heel veel lucht inslikt met het drinken, je hoort haar gewoon klotsen bij het drinken en ze verslikt zich ook heel vaak.
Komt dit nou door de tuitbeker? Welke tuiten hebben jullie? Nog andere tips?
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:43:32 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49032122
ik kan je helaas niet helpen daarmee want tuitbeker ( hard of zachte tuit wordt hie resoluut geweigerd.. zelfs een andere fles )
misschien kun je wek proberen zo;n beker met een rietje te proberen?

yoram dag nog hoor en chantel ook al bijna 2 en demi dat gaat hard..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:46:19 #19
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032196
Ik heb inderdaad ook nog zo'n rietjesbeker staan (we hebben voor de aan de tuit wou echt alles geprobeerd ). Die ga ik maar eens oppoetsen en vanmiddag proberen dan!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:44:10 #20
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49033568
Max verslikte zich ook vaak! hij had de groene tuit van de hema, met 3 grote gaatjes.
toen had oma een andere gekocht; 1 met 2 kleine gaatjes, zonder handvaten van kruidvat (bambino) daar doet ie het heel goed mee. hij zet m ook heel netjes weer neer als ie een slok heeft genomen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:45:41 #21
105850 Fuente
mamamuts
pi_49033612
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:44 schreef pinquit het volgende:
Max verslikte zich ook vaak! hij had de groene tuit van de hema, met 3 grote gaatjes.
toen had oma een andere gekocht; 1 met 2 kleine gaatjes, zonder handvaten van kruidvat (bambino) daar doet ie het heel goed mee. hij zet m ook heel netjes weer neer als ie een slok heeft genomen.
Zal zo de gaatjes eens checken van de avent!
Sara heeft nu ook door dat ze zittend moet drinken (op haar stoeltje) Alleen het neerzetten gaat nog wel eens mis, gister vloog de beker met een enorme zwieper door de kamer
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:53:46 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49033774
haha ja dat blijft hier ook. en ik maar laten zien wat er gebeurt als je m omkiepert. zodat ie het 'snapt' zegmaar vind ie natuurlijk alleen maar mooi
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:25:51 #23
105850 Fuente
mamamuts
pi_49036137

[domme mamamodus] Ahum, ik heb dus net die beker van avent zelf eens getest, en ik kreeg inderdaad een onwijze sloot lucht binnen en wat spettertjes drinken. Dus ik die beker opengedraaid, voor de lol het ventiel-rubbertje omgedraaid, en nu drinkt 'ie als een tierelier [/domme mamamodus]
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 18:34:22 #24
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49041923
fuente toch

wij hebben het ventiel eruit gehaald trouwens.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:15:56 #25
105850 Fuente
mamamuts
pi_49093497
Wat is het lekker rustig hier!
Sara is gister een paar uurtjes bij opa en oma geweest. Ze zijn naar de kinderboerderij gegaan waar Sara een nepgeit mocht melken. Toen ze vervolgens tussen de echte geitjes liep, greep ze een bok bij zijn ballen

Vanmiddag moeten we naar de KNO arts, ik ben echt ontzettend benieuwd naar wat hij gaat zeggen!
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')