abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69820167
Geregeld
pi_69831191
Geregeld?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_69831381
Is het niet lastig schoon te maken zo'n ijsmachine?

Dat je het uit elkaar moet halen en alle onderdelen moet afwassen?
pi_69831838
De mijne (philips) helemaal niet..
Is gewoon een grote kom in feite waar je het eerst het ijselement en dan het roerstuk in zet.
Vervolens het deksel met de motor erop zetten (die je dus niet moet afwassen) en de ingredienten erin gieten.
Als je het ijs eruit hebt moet je het koelelement en het draaistuk afwassen en de kom uitspoelen.
5 minuten werk.
pi_69831894
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb inmiddels een andere ijsmachine als in de OP.
[ afbeelding ]

Het valt me op bij de Gaggia die ik heb dat als je daar de ijsmassa die je erin doet de machine niet meer dan halfvol moet doen, als je dit doet krijgt de machine het voor elkaar (tenminste bij het sorbet ijs) veel lucht in de massa te kneden waardoor het ijs wat schuimig wordt waardoor het zacht en soepel is, en niet zo koud lijkt.

Les dus bij thuismachines, kleine porties, net als biij frituren.
Hoe bevalt deze machine na een maand of 2? Ben zelf die philips een beetje zat mijn zijn koelelement, al zijn er liters prima ijs uit gekomen. Hoeveel is die halve bak waarover je praat, hoe luidruchtig is deze machine en hoe makkelijk is deze schoon te maken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_69832047
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hoe bevalt deze machine na een maand of 2? Ben zelf die philips een beetje zat mijn zijn koelelement, al zijn er liters prima ijs uit gekomen. Hoeveel is die halve bak waarover je praat, hoe luidruchtig is deze machine en hoe makkelijk is deze schoon te maken?
Wat is er mis met de Philips??
Hij is wel wat luidruchtig idd.
De Gaggia is echt de koning onder de ijsmachines
pi_69832161
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Philips??
Hij is wel wat luidruchtig idd.
De Gaggia is echt de koning onder de ijsmachines
Ik ben dat vries element zat. Soms wil ik wat anders proberen qua smaak of ingredient en als het resultaat niet goed (genoeg) is, kan een volgende poging pas na 24 tot 48 uur erna plaatsvinden. Een extra vrieselement is ook redelijk aan de prijs en neemt weer meer ruimte in, al is dat bij mij niet zo'n probleem opzich. Verder een prima apparaat overigens...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_69833114
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:22 schreef Ml-etje het volgende:
Geregeld?
Ik heb een ijsmachine
  maandag 8 juni 2009 @ 18:32:01 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69833555
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:42 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hij is makkelijk schoon te maken, maar hij maakt wat herrie. Ben bijzonder tevreden over het ijs! Een halve bak is voldoende voor 4 personen om ijs te eten.
De structuur is erg mooi (van het ijs) en het grote voordeel is dat je in de zomer iedere dag ijs kan maken als je dat wilt, zonder die ellende met een koel-element in te vriezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69967743
Euhm... Wat als je in een citroenroomijsrecept 3 hele eieren mikt, in plaats van de dooiers?

Haha, het is nu afgekoeld, en mij wel duidelijk... Ik haal nog wel een bakje aardbeien

[ Bericht 33% gewijzigd door LieLie op 12-06-2009 12:17:30 ]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:48:42 #136
45206 Pietverdriet
pi_69969445
Citroenijs kan je veel beter als een sorbet maken.
- Sap van 3 citroenen
- 225 gram suiker
- 4 dl water
pi_69969756
Dank voor de tip!
pi_69981500
Oe!

Ik heb mijn eerste ijs gemaakt! (na het eerste mengsel te hebben verpest )

Recept van internet, zal zo even de link zoeken..

300 gram aardbeien, 110 gram suiker en 225 gram yoghurt..

Heerlijk!!!

Edit: http://keukenhelden.nl/jo(...)ghurt_ijs/?item=7018
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:01:40 #139
45206 Pietverdriet
pi_69981537
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:00 schreef LieLie het volgende:
Oe!

Ik heb mijn eerste ijs gemaakt! (na het eerste mengsel te hebben verpest )

Recept van internet, zal zo even de link zoeken..

300 gram aardbeien, 110 gram suiker en 225 gram yoghurt..

Heerlijk!!!
Probeer het eens met wat minder suiker en zonder de joghurt, je weet niet wat je proeft.
pi_69981582
Oh, maar ik vind een beetje romig van de yoghurt juist wel heel lekker!
pi_69981622
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probeer het eens met wat minder suiker en zonder de joghurt, je weet niet wat je proeft.
Toevallig net weer gemaakt (en opgegeten). Heerlijk zoete aardbeien, slechts een heel klein beetje suiker, wat achteraf niet eens nodig was qua smaak...
C. Sagan
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:05:41 #142
45206 Pietverdriet
pi_69981646
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:03 schreef LieLie het volgende:
Oh, maar ik vind een beetje romig van de yoghurt juist wel heel lekker!
Dat kan, maar het onderdrukt de smaak van de aardbeien. Aardbeien zijn een van de weinige fruit die als je er sorbet van maakt ze nog sterker gaan smaken. Bosbessen bijvoorbeeld verliezen hun smaak als je er ijs van maakt vrijwel geheel.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:07:12 #143
45206 Pietverdriet
pi_69981689
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Toevallig net weer gemaakt (en opgegeten). Heerlijk zoete aardbeien, slechts een heel klein beetje suiker, wat achteraf niet eens nodig was qua smaak...
Suiker gebruik je ook om de structuur te verbeteren.
Als je het te zoet vind kan je ook druivensuiker gebruiken, die is ca 60% zo zoet als kristal suiker.
pi_69981823
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan, maar het onderdrukt de smaak van de aardbeien. Aardbeien zijn een van de weinige fruit die als je er sorbet van maakt ze nog sterker gaan smaken. Bosbessen bijvoorbeeld verliezen hun smaak als je er ijs van maakt vrijwel geheel.
Oké, gaan we een keer proberen!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:15:31 #145
45206 Pietverdriet
pi_69981972
Sowieso is Sorbetijs een aanrader, het is gezond (het is fruit met wat extra suiker) en lekker. Als je mengsorbets maakt ( bv sap van een sinaasappel en een banaan) hoeft er voor de structuur nog maar nauwelijks suiker bij. De manier om iedereen aan meer fruit te krijgen. Fruit toe is voor kids saai, maar zelfgemaak sorbetijs in natuurlijk tha bomb.
pi_69982288
Trouwens, in Italie heb ik vorig jaar watermeloenijs gehad.
Dat was heel lekker fris..
Maar kan ik dat ook op die manier maken? Of is het daarvoor te waterig?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:32:56 #147
45206 Pietverdriet
pi_69982597
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:24 schreef LieLie het volgende:
Trouwens, in Italie heb ik vorig jaar watermeloenijs gehad.
Dat was heel lekker fris..
Maar kan ik dat ook op die manier maken? Of is het daarvoor te waterig?
Heb ik nog niet gemaakt, maar je kan het proberen,
Lijkt me wel iets wat je een aantal maal moet proberen voor het goed lukt (hoeveelheid suiker)
pi_69982747
Oké, gaan we gewoon een keer testen en anders heb je altijd nog koude watermeloen puree

Nog een vraagje: Voor ben and jerry's achtige dingen.
Is het dan slim om gewoon een roomijsbasis te maken, en daar aan het einde nog het een en ander door te gooien? Tijdens het draaien nog, of daarna?
pi_69982860
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Sowieso is Sorbetijs een aanrader, het is gezond (het is fruit met wat extra suiker) en lekker. Als je mengsorbets maakt ( bv sap van een sinaasappel en een banaan) hoeft er voor de structuur nog maar nauwelijks suiker bij. De manier om iedereen aan meer fruit te krijgen. Fruit toe is voor kids saai, maar zelfgemaak sorbetijs in natuurlijk tha bomb.
Zonder suiker is niet mogelijk?
pi_69984659
De suiker is voor de structuur zo te lezen.. Maar wat er dan mis is met de structuur zonder suiker is mij ook nog niet duidelijk..

Misschien zit er dan teveel water in en wordt het te hard? (beetje gecrusht waterijs zeg maar?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')