Hoe bevalt deze machine na een maand of 2? Ben zelf die philips een beetje zat mijn zijn koelelement, al zijn er liters prima ijs uit gekomen. Hoeveel is die halve bak waarover je praat, hoe luidruchtig is deze machine en hoe makkelijk is deze schoon te maken?quote:Op zondag 19 april 2009 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb inmiddels een andere ijsmachine als in de OP.
[ afbeelding ]
Het valt me op bij de Gaggia die ik heb dat als je daar de ijsmassa die je erin doet de machine niet meer dan halfvol moet doen, als je dit doet krijgt de machine het voor elkaar (tenminste bij het sorbet ijs) veel lucht in de massa te kneden waardoor het ijs wat schuimig wordt waardoor het zacht en soepel is, en niet zo koud lijkt.
Les dus bij thuismachines, kleine porties, net als biij frituren.
Wat is er mis met de Philips??quote:Op maandag 8 juni 2009 17:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hoe bevalt deze machine na een maand of 2? Ben zelf die philips een beetje zat mijn zijn koelelement, al zijn er liters prima ijs uit gekomen. Hoeveel is die halve bak waarover je praat, hoe luidruchtig is deze machine en hoe makkelijk is deze schoon te maken?
Ik ben dat vries element zat. Soms wil ik wat anders proberen qua smaak of ingredient en als het resultaat niet goed (genoeg) is, kan een volgende poging pas na 24 tot 48 uur erna plaatsvinden. Een extra vrieselement is ook redelijk aan de prijs en neemt weer meer ruimte in, al is dat bij mij niet zo'n probleem opzich. Verder een prima apparaat overigens...quote:Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Philips??
Hij is wel wat luidruchtig idd.
De Gaggia is echt de koning onder de ijsmachines
Hij is makkelijk schoon te maken, maar hij maakt wat herrie. Ben bijzonder tevreden over het ijs! Een halve bak is voldoende voor 4 personen om ijs te eten.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:42 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hoe bevalt deze machine na een maand of 2? Ben zelf die philips een beetje zat mijn zijn koelelement, al zijn er liters prima ijs uit gekomen. Hoeveel is die halve bak waarover je praat, hoe luidruchtig is deze machine en hoe makkelijk is deze schoon te maken?
Probeer het eens met wat minder suiker en zonder de joghurt, je weet niet wat je proeft.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:00 schreef LieLie het volgende:
Oe!
Ik heb mijn eerste ijs gemaakt! (na het eerste mengsel te hebben verpest)
Recept van internet, zal zo even de link zoeken..
300 gram aardbeien, 110 gram suiker en 225 gram yoghurt..
Heerlijk!!!![]()
Toevallig net weer gemaakt (en opgegeten). Heerlijk zoete aardbeien, slechts een heel klein beetje suiker, wat achteraf niet eens nodig was qua smaak...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probeer het eens met wat minder suiker en zonder de joghurt, je weet niet wat je proeft.
Dat kan, maar het onderdrukt de smaak van de aardbeien. Aardbeien zijn een van de weinige fruit die als je er sorbet van maakt ze nog sterker gaan smaken. Bosbessen bijvoorbeeld verliezen hun smaak als je er ijs van maakt vrijwel geheel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:03 schreef LieLie het volgende:
Oh, maar ik vind een beetje romig van de yoghurt juist wel heel lekker!
Suiker gebruik je ook om de structuur te verbeteren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Toevallig net weer gemaakt (en opgegeten). Heerlijk zoete aardbeien, slechts een heel klein beetje suiker, wat achteraf niet eens nodig was qua smaak...
Oké, gaan we een keer proberen!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan, maar het onderdrukt de smaak van de aardbeien. Aardbeien zijn een van de weinige fruit die als je er sorbet van maakt ze nog sterker gaan smaken. Bosbessen bijvoorbeeld verliezen hun smaak als je er ijs van maakt vrijwel geheel.
Heb ik nog niet gemaakt, maar je kan het proberen,quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:24 schreef LieLie het volgende:
Trouwens, in Italie heb ik vorig jaar watermeloenijs gehad.
Dat was heel lekker fris..
Maar kan ik dat ook op die manier maken? Of is het daarvoor te waterig?
Zonder suiker is niet mogelijk?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Sowieso is Sorbetijs een aanrader, het is gezond (het is fruit met wat extra suiker) en lekker. Als je mengsorbets maakt ( bv sap van een sinaasappel en een banaan) hoeft er voor de structuur nog maar nauwelijks suiker bij. De manier om iedereen aan meer fruit te krijgen. Fruit toe is voor kids saai, maar zelfgemaak sorbetijs in natuurlijk tha bomb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |