Ga ik volgende keer proberen. Heb net voor de eerste keer vanilleijs gemaakt. Smaakte wel erg veel naar vanille.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:31 schreef Erasmo het volgende:
Melk koken met een kaneelstokje erin, dat het geen kleur afgeeft maakt niet uit, kaneel geeft alleen smaak af
vanilinesuiker gebruikt?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:48 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ga ik volgende keer proberen. Heb net voor de eerste keer vanilleijs gemaakt. Smaakte wel erg veel naar vanille.
dan is het iig een mooie zachte vanillesmaak.quote:
Dat wel, maar ik heb 300 room en 300 melk gebruikt. Misschien was 1 stokje toch iets te veel van het goede?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dan is het iig een mooie zachte vanillesmaak.
is het niet lekker dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:46 schreef justmattie het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb 300 room en 300 melk gebruikt. Misschien was 1 stokje toch iets te veel van het goede?
Volgende keer minder gebruiken, vanillestokjes zijn sowieso niet goedkoop.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:51 schreef justmattie het volgende:
Imo is het gewoon TE veel. Maar dat kan persoonlijk zijn.
Dat is kaneel ook, en koffie, en alcohol, en moet ik nog even doorgaan?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef RobinOok het volgende:
Je weet toch wel dat die kankerverwekkend zijn he?
Waarom zou je daar nou mee willen experimenteren?
Dat denk ik niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:00 schreef RobinOok het volgende:
Nee, dat zie je toch echt verkeerd.
Omdat het lekker kan zijn?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef RobinOok het volgende:
Je weet toch wel dat die kankerverwekkend zijn he?
Waarom zou je daar nou mee willen experimenteren?
Ik heb er ooit eens een bij de bouwmarkt gekochtquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:11 schreef Joene het volgende:
ik moet echt ook een keer zo een machine , alleen wel eentje die zelf koelt want die diepvries elementen vind ik rete irritant
Duurt dan alleen een hele lange tijd voor het bevroren is.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:50 schreef ouderejongere het volgende:
Een ijsmachine zonder eigen koeling kan ook, in plaats van de bijgeleverde koelelementen te gebruiken kan je het apparaat in zijn geheel in de vriezert zetten met het snoer tussen de deur door.
Sorbetijs is verschrikkelijk lekker, alleen denken veel mensen dat een sorbet een paar bolletjes vanille ijs is met wat blikfruit.quote:Ik ben zelf veganist en maak meestal sorbetijs, maar ook roomijs is prima met Alpro Soya te maken.
Heb zelf dezequote:Op zaterdag 26 december 2009 10:11 schreef Joene het volgende:
ik moet echt ook een keer zo een machine , alleen wel eentje die zelf koelt want die diepvries elementen vind ik rete irritant
Wat zijn dat nou?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgende keer minder gebruiken, vanillestokjes zijn sowieso niet goedkoop.
Heb vanmiddag Tonkabonen gekocht, ga daar ook eens me experimenteren
quote:
Met kokosmelk maak je ook heel goed roomijsquote:Op zaterdag 26 december 2009 19:50 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik heb er ooit eens een bij de bouwmarkt gekocht100 euri, inclusief koeling.
Een ijsmachine zonder eigen koeling kan ook, in plaats van de bijgeleverde koelelementen te gebruiken kan je het apparaat in zijn geheel in de vriezert zetten met het snoer tussen de deur door.
Ik ben zelf veganist en maak meestal sorbetijs, maar ook roomijs is prima met Alpro Soya te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |