quote:Op woensdag 9 mei 2007 06:15 schreef speknek het volgende:
Wij zitten met z'n tweetjes op 40m2... Maar goed, bij Tokyo begrippen hebben we niets te klagen.
wel een bed?quote:Op woensdag 9 mei 2007 06:53 schreef speknek het volgende:
Nouja in Utrecht hebben we ook 55m2, dus zo erg is het niet. Alleen is er niet echt ruimte voor een bank, en dat mis je toch wel een beetje.
Volgens google: 1 (square meter) = 10.7639104 square feetquote:Op woensdag 9 mei 2007 05:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
10 voet in een vierkante meter ongeveer?
zat ik er niet ver vanaf. Gelukkig gebruikt men hier het metrische stelsel, behalve voor buizen, dan is het ineens "inci"quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:19 schreef Libris het volgende:
[..]
Volgens google: 1 (square meter) = 10.7639104 square feet
en dus ook: 1 099 (square feet) = 102.100441 square meters
quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:08 schreef indahnesia.com het volgende:
wel een bed?
Wat bedoel je precies met die shelter op de 13e verdieping, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 9 mei 2007 05:41 schreef Libris het volgende: Ik heb 1099 square feet en dat is zo'n 100 vierkante meter. 3 slaapkamers (waarvan 1 niet al te groot, maar bed past erin), 2 badkamers, lange woonkamer, kleine keuken (maar wel apart van de woonkamer, een shelter (op de 13e verdieping dus) en een redelijk balkon (doorlopend van woonkamer (schuifpui) naar tweede slaapkamer). Later meer
ja, precies, daar dacht ik aanquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:05 schreef speknek het volgende:
[..]
.
(nouja, het zou kunnen, veel Japanners slapen op oprolbare matjes, maar ja het is een westers appartement)
Een ruimte met een stalen deur, en gebouwd in een verstevigde pilaar in mijn appartementen complex, zou denk ik moeten blijven staan als de rest van het gebouw instort..quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:49 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met die shelter op de 13e verdieping, als ik vragen mag?
quote:Since 1982, Singapore has been building shelters to provide protection and psychological assurance in a crisis.
It has built enough to hold about 945,000 people, or nearly a quarter of the four million people here.
There are 500 communal shelters, including nine in the older MRT stations. The rest are in government buildings, community centres, schools and Housing Board void decks.
There are also 135,000 family shelters in HDB flats, condominiums and landed homes.
More shelters will be added as new apartments are built.
The aim is to ensure everyone has a shelter, Singapore Civil Defence Force Commissioner James Tan said yesterday when he briefed the media on the open house.
Maar bij mij is het mijn rommelhok, vol met dozen en andere rotzooi..quote:Household Shelter
Since late 1996, a household shelter (HS) has been provided for every
HDB flat. If your flat has a household shelter, it is designed to protect
you during an emergency. It has strengthened walls, floor, ceiling and a
specially designed door. These must not be hacked or drilled. Certain
finishes and fixtures are not permitted as they are not easily removable
and may become hazards to shelter occupants during an emergency.
Lighting, power point, telephone point and TV/radio outlet points are
also provided in the shelter so that you can stay inside and yet be able
to communicate with those outside the shelter.
A Household shelter door
This door is designed to give
protection to the occupants of the
shelter during an emergency situation
against the blasting effect of
weapons. It also provides an airtight
closure to the HS.
B Rubber gasket at the door and
ventilation sleeve
The rubber gasket serves to make the
shelter airtight, to prevent seepage
of toxic gases into the shelter during
an emergency.
C Door handle
The door handle is designed for dual
purposes. During peacetime, the
handle is swung downwards to open
the door. In an emergency situation,
the handle is lifted and swung
upwards in Civil Defence (CD) mode
to ensure air-tightness within the
shelter.
During peacetime, the fragmentation
plate is held in open position by
means of four M8 stainless steel
screws connected to the ventilation
sleeve. In an emergency, the plate
is tightened using the four screws
against the sleeve and compressing
the “O” ring rubber gasket to provide
an air-tight shelter. It is therefore
necessary to regularly check to
ensure that the “O” ring rubber
gasket is intact and the screws are
oiled to facilitate easy tightening of
the screws during an emergency.
Tja, goeie vraag...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:08 schreef OldJeller het volgende:
Wat is de (voornaamste) reden geweest om te emigreren vraag ik me altijd af, het is natuurlijk een grote stap in je leven.
- Werk?
- Liefde
- Avontuur?
- Anders?
Okee, dus toch!quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:54 schreef Libris het volgende:
[..]
Een ruimte met een stalen deur, en gebouwd in een verstevigde pilaar in mijn appartementen complex, zou denk ik moeten blijven staan als de rest van het gebouw instort..
dit vond ik net:
[..]
Ik als Nederlander die part-time in Nederland en Argentinie woont vindt global warming een goed planquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef maartena het volgende:
http://www.cnn.com/2007/US/05/09/la.fire/index.html
Hier staat er weer van alles in de fik..... we hebben deze winter ook veel te weinig regen gehad, dus de grond is overal echt kurk en kurkdroog.... beloofd nog wat voor de zomer.
Global Warming is nogal funest voor de waterstaat in Nederland..... te weinig water achter de dijken om de klei nat genoeg te houden, en te veel water in de zee door de stijgende zeespiegel. Maar we kunnen nog altijd de randstad en Zeeland naar Brabant en Gelderland verhuizen..... Krijg je daar in Schijndel toch nog al die Rotterdammers die niet meer in het lagere deel van Nederland kunnen wonen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik als Nederlander die part-time in Nederland en Argentinie woont vindt global warming een goed plan
mag ik als spuit elf fungeren: mijn grondoppervlak is 900 m2, mijn huisoppervlak 300 m2 (en 2 etages, dus in totaal zo'n 600 m2)quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef Shivo het volgende:
Stelletje verwende nesten zijn jullie allemaal, ik heb een kamer van 12 bij 20 feet voor $800![]()
Dus laten we maar weer stoppen met iedereen van alles toe te wensen, ik woon het kleinst
mass is ook hartstikke duur. Kom gezellig in NH wonen johquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:46 schreef Shivo het volgende:
Stelletje verwende nesten zijn jullie allemaal, ik heb een kamer van 12 bij 20 feet voor $800![]()
Dus laten we maar weer stoppen met iedereen van alles toe te wensen, ik woon het kleinst
Dan had ik net zo goed bij pappie en mammie op het platteland in Twente kunnen blijvenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
mass is ook hartstikke duur. Kom gezellig in NH wonen joh
Hm, lopend naar je werk is wel ideaal ja (partner kan op de fiets, dat is ook leukquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:33 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dan had ik net zo goed bij pappie en mammie op het platteland in Twente kunnen blijven
Ik snap dat het voor jou geweldig is (en het wonen daar is ook prachtig) maar ik heb echt een stad om me heen nodig. Ik kan nu lopend naar mijn werk, dat dan weer wel. Ik kom trouwens mogelijk dit weekend jouw kant om te klimmen in Rumney.
Zou ik ook niet doen met pak hem 16% rentequote:Op woensdag 9 mei 2007 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Dus geen bank die eraan te pas komt.
Asfalt en planken muren... yep, je woont in Amerikaquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:56 schreef Shira het volgende:
wij betalen $1200pm, het is hier echt heel erg duur, vooral vergeleken met TN waar mijn man voorheen woonde. Nu hadden we een deal gesloten met de verhuurder dat we het eerste jaar huur in 1 keer zouden betalen, met 2 maand korting, dat scheelt weer 2400![]()
Foto's van ons huis:
Voorkant (het lage gedeelte is van ons zeg maar)
http://i65.photobucket.com/albums/h222/AreninUSA/100_0501.jpg
Zijkant
http://i65.photobucket.com/albums/h222/AreninUSA/100_0327.jpg
Garage
http://i65.photobucket.com/albums/h222/AreninUSA/100_0344.jpg
En dit is Harry![]()
http://i65.photobucket.com/albums/h222/AreninUSA/100_0495.jpg
Ja, Poland! Ik dacht dat ik de enige was maar dat valt dus mee gelukkigquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:21 schreef Shivo het volgende:
Als ik Holland zeg verstaat iedere Polen. En ik wordt regelmatig Amerikaans geschat![]()
maak je niet druk, sommige mensen zien dat als een kwaliteitquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:27 schreef wonderer het volgende:
Ik kan ook geen stemmetjes imiteren of wat dan ook
Kolere, zo goed als twee keer het hypotheekbedrag dat ik betaal voor mijn koophuis.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:00 schreef maartena het volgende:
Ik wou dat ik $1200 per maand betaalde......of... $900!
![]()
![]()
Ik mag $1600 per maand betalen. En de afgelopen 5 jaar was het $1500, nu eindelijke een klein beetje huurverhoging gekregen..... en dan zitten wij nog eigenlijk aan de lage kant voor de ruimte die we hebben in Zuid-California.
Klompen aan de muur!quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:35 schreef ErwinRommel het volgende:
De garage/auto stalling
http://i187.photobucket.com/albums/x8/DutchyinBrasil/DSC00086.jpg
Verrek jaquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:40 schreef Shira het volgende:
Klompen![]()
http://i65.photobucket.co(...)uisje/Picture048.jpg
en ik zag einstein ook!
(achter de fles)
http://i65.photobucket.co(...)0huisje/100_0333.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |