abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:46:12 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59970963
Tja Mila, ik kan niets zeggen zonder dat ik een lap tekst met uitzonderingen moet noemen.
Tijdens perioden van ontsteking is het voor Crohn patienten ( mijn moeder is er 1 ) wel weer goed om volkorenbrood te eten, maar zij verdraagt gewoon geen enkele broodsoort. Ik zie geen reden om iets niet te eten als je er geen last van hebt toch?
Coeliaki patienten moeten weer helemaal graan elimineren en dan zijn er nog IBS patienten die overal tussen vallen. De 1 eet wel granen en heeft nergens last van; de ander kan niet tegen suikers, weer een ander wel.
Daarom noemde ik ook darmpatienten in zijn algemeenheid ; die hebben doorgaans last van granen en dan ook weer niet alle granen.

Maar bedankt voor het nuanceren van mijn post

Dan Sonja..tja, wat moet ik zeggen over Sonja?
Ze is een slimme vrouw en ze heeft een hele beweging opgezet, maar kijk je als voedingsdeskundige heel sec naar haar dieet, dan krab je je wel even achter de oren.
Een greep uit haar boodschappenlijstje:

Brood > mueslibollen, afbakbroodjes, krentenbollen, italiaanse bol
Que??
In geen van de genoemde producten zit ook maar iets zinnigs. Vooral een hoop nutteloze koolhydraten ( suikers )

Beleg > filet americain, boursin light, smeerkaas, kaas, sandwich spread.
Je hoeft geen voedingsdeskundige te zijn om te weten dat dit je reinste idioterie is. Er zit NIETS In deze producten. Ze zijn niet voedzaam, leveren suikers en vooral (dierlijke) vetten.
In dit rijtje is ook geen onbewerkt product te vinden. Why??

Tussendoortjes > ontbijtkoek, eierkoeken, evergreen, speculaas, japanse mix
Even denken..ehm...suikers, suikers, suikers, suikers, suikers, suikers.
Yum!

Dan zijn er nog haar afgewogen principes. Welke zichzelf respecterende dietist gaat eten afwegen? Kom op; je moet ETEN. Zoveel je kan, MAAR uitsluitend dingen die je voeden en die goed voor je zijn.
Je moet die stofwisseling opjagen, niet afremmen door weinig te eten.
Wat Sonja adviseert aan hoeveelheden is krankzinnig. Punt.
Over de halvarine en rijstwafels begin ik al niet eens..nutteloos, onverantwoord en weinig voedzaam.

Maar het verwondert me niet; ik vind dat mens er niet bepaald gezond uitzien.
Los van het feit dat de geluiden van SB-ers die weer terug op oude gewicht zijn steeds harder klinken. Dat doet me deugd ( niet voor die mensen natuurlijk ), maar omdat ik me er over verwonder dat ze nog niet helemaal afgebrand is met haar prutsvoeding.
pi_59971085
neh

[ Bericht 93% gewijzigd door Mirjam op 08-07-2008 15:42:23 ]
Springfield's looking pretty dusty today
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:59:44 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59971343
Oeh en een tip voor iedereen die graag snel wil leren wat goede voeding is:

Wat is nu gezond? Van Martijn Katan.
Ik ben het niet met alles eens, maar in grote lijnen zegt hij ontzettend zinnige dingen.
Eindelijk iemand die het met me eens dat je beter een kroketje kunt eten, ipv het drinken van een glas sinaasappelsap
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:42:53 #29
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59974155
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef SHE het volgende:
dat je beter een kroketje kunt eten, ipv het drinken van een glas sinaasappelsap
waarom?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:50:00 #30
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59974368
haha

[ Bericht 79% gewijzigd door Mirjam op 08-07-2008 15:50:49 ]
pi_59974414
quote:
[b]Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef SHE
Eindelijk iemand die het met me eens dat je beter een kroketje kunt eten, ipv het drinken van een glas sinaasappelsap
want?

*vertwijfeld kijkt naar de sap-pers die klaarstaat op het aanrecht...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:56:59 #32
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59974585
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:51 schreef DarkElf het volgende:

Wat is dit een rare zinsconstructie
pi_59974617
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:56 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat is dit een rare zinsconstructie
je begrijpt toch wat er staat?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:59:05 #34
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59974646
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:57 schreef DarkElf het volgende:

je begrijpt toch wat er staat?

Dat is natuurlijk de grootste dooddoener die er bestaat.
pi_59974697
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:59 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de grootste dooddoener die er bestaat.
oh getsie.
en nu?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:08:01 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59974903
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

want?

Een glas sinaasappelsap bevat vreselijk veel suikers.
Daarnaast heb je bij sap geen enkel voordeel te behalen tov de vezels, want daar blijft na een citruspers niets meer van over,
Alleen een stuk fruit ETEN, heeft voordelen en ook die zijn omstreden. Dat het kanker voorkomt of dat de anti-oxidanten ook maar iets doen is nooit bewezen.
Geperst sap is alleen maar suikerrijk.
Wil je perse vitamine C binnenkrijgen; realiseer je dan dat in groenten veel grotere concentraties vitamine C zitten. ( Paprika bv )
Strikt genomen; is die sinaasappel niet zo bijzonder.

Een kroketje is wel vet; maar vet vind je lichaam minder vervelend dan suikers.
Daarnaast is een kroket een behoorlijke ijzerbron
Als je dus tussen twee kwaden moet kiezen; dan is de kroket altijd een betere keuze, dan een glas sinaasappelsap.
pi_59974956
oh ok nou stom hoor, ik wilde sinaasappel aardbei sap maken ondanks dat mijn darmen er van streek van raken omdat ik dacht dat dat ook wel gezond zou zijn...

(wel net rode paprika gepeuzelf heeft )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:11:49 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59975007
Waarom zou je iets eten of drinken wat jouw lichaam niet verdraagt?
Je lijf zit ingenieus in elkaar hoor; die stoot niet zomaar iets af.

Ga maar een kroketje halen als je ongesteld bent; veel effectiever
pi_59975074
ben niet ongesteld

maar vind vers sap wel lekker en juist omdat mijn darmen t niet willen drink ik t zelden waardoor je soms ineens zin erin kan hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59975118
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:11 schreef SHE het volgende:
Waarom zou je iets eten of drinken wat jouw lichaam niet verdraagt?
Je lijf zit ingenieus in elkaar hoor; die stoot niet zomaar iets af.
ik eet al bijna geen brood meer (alleen heel donkerbruin soms), zelden kaas, drink geen melk.. gebruik als ik zuivel neem alleen kwark of yoghurt.. eet/drink geen lightproducten (alleen die groene thee clear drink ik nog).. vermijd té scherpe specerijen alhoewel ik daar weer ineens beter tegen kan nu ik de rest die ik net tikte niet meer nuttig...

ik doe al zo braaf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59975240
trouwens SHE over dat brood nog

ik heb geen last van donkerbruin, maar wat ik wel heb is soms kokhalsneigingen als ik brood, welk brood dan ook, ruik, en eet het dan ook niet uiteraard.
het is dan net alsof ik de gist zelf ruik of het pré schimmelstadium, ruim voordat het schimmelstadium bereikt is.

dat heb ik overigens ook met chocola, of zoetigheid in het algemeen, vind het lekker, maar het kan me ook ineens mega tegen staan, alsof mijn lijf me aangeeft NU EVEN NIET en mijn lichaam bij de geur of gedachte eraan alleen al zich verzet.. en vooralsnog werkt dat voor me.

en wat betreft vers geperste sinaasappelsap, daar kan ik dus omgekeerd echt heel erg behoefte aan hebben, zomaar ineens, dan is het bekant een kwestie van leven of dood en moet ik het NU hebben... dat heb ik met chocola dus weer niet

maar wat ik eigenlijk wil zeggen, kom eens naar het Sonja Bé topiekje
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_59975607
Chocolade geen cravings voor nee, nooit gehad ook, maar vers sap dus wel..

ben blij dat ik niet de enige ben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:45:13 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59975900
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:21 schreef milagro het volgende:
trouwens SHE over dat brood nog

ik heb geen last van donkerbruin, maar wat ik wel heb is soms kokhalsneigingen als ik brood, welk brood dan ook, ruik, en eet het dan ook niet uiteraard.
het is dan net alsof ik de gist zelf ruik of het pré schimmelstadium, ruim voordat het schimmelstadium bereikt is.

dat heb ik overigens ook met chocola, of zoetigheid in het algemeen, vind het lekker, maar het kan me ook ineens mega tegen staan, alsof mijn lijf me aangeeft NU EVEN NIET en mijn lichaam bij de geur of gedachte eraan alleen al zich verzet.. en vooralsnog werkt dat voor me.

en wat betreft vers geperste sinaasappelsap, daar kan ik dus omgekeerd echt heel erg behoefte aan hebben, zomaar ineens, dan is het bekant een kwestie van leven of dood en moet ik het NU hebben... dat heb ik met chocola dus weer niet

maar wat ik eigenlijk wil zeggen, kom eens naar het Sonja Bé topiekje

Grappig dat je dat zegt; mijn moeder beweert dit dus ook. Die kan echt ineens een afkeer hebben van de lucht van brood. Maar zij eet helemaal geen brood meer ( die gaat dan meteen out van de pijn )
Misschien hebben jullie supersonic alarmbellen. Fantastisch dat het lichaam zo werkt.
Ik geloof ergens ook wel dat het niet lusten van bepaalde voeding; te maken heeft met een bepaalde mate van intolerantie. En dan niet de voor de hand liggende geestelijke aversie; maar dat het lichaam het gewoon niet goed verdraagt.
Dat zou ik eigenlijk weleens willen onderzoeken.

Anyho; Ik kan wel naar het Sonja B topiek, maar je weet dat er ruzie van komt he?
Tientallen gedesillusioneerde dikkerdjes die boos op mij gaan worden omdat ik hun levensdoel de prullenbak in schrijf.
Ik moet even bedenken of ik daar wel genoeg karma-points voor heb vandaag
pi_59976544
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt; mijn moeder beweert dit dus ook. Die kan echt ineens een afkeer hebben van de lucht van brood. Maar zij eet helemaal geen brood meer ( die gaat dan meteen out van de pijn )
Misschien hebben jullie supersonic alarmbellen. Fantastisch dat het lichaam zo werkt.
Ik geloof ergens ook wel dat het niet lusten van bepaalde voeding; te maken heeft met een bepaalde mate van intolerantie. En dan niet de voor de hand liggende geestelijke aversie; maar dat het lichaam het gewoon niet goed verdraagt.
Dat zou ik eigenlijk weleens willen onderzoeken.
Dat zeg ik ook altijd maar mensen verklaren me dan compleet voor gek. Ik ben er ook van overtuigt dat als je ineens zin hebt in pindakaas, appelstroop of iets anders dat je zelden eet, dat je dan een tekort hebt aan iets dat juist daar in zit en dat je het dan dus ook gewoon moet eten.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:31:38 #45
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59977028
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Een glas sinaasappelsap bevat vreselijk veel suikers.
Daarnaast heb je bij sap geen enkel voordeel te behalen tov de vezels, want daar blijft na een citruspers niets meer van over,
Alleen een stuk fruit ETEN, heeft voordelen en ook die zijn omstreden. Dat het kanker voorkomt of dat de anti-oxidanten ook maar iets doen is nooit bewezen.
Geperst sap is alleen maar suikerrijk.
Wil je perse vitamine C binnenkrijgen; realiseer je dan dat in groenten veel grotere concentraties vitamine C zitten. ( Paprika bv )
Strikt genomen; is die sinaasappel niet zo bijzonder.

Een kroketje is wel vet; maar vet vind je lichaam minder vervelend dan suikers.
Daarnaast is een kroket een behoorlijke ijzerbron
Als je dus tussen twee kwaden moet kiezen; dan is de kroket altijd een betere keuze, dan een glas sinaasappelsap.

Daar ga je dan met je elke dag versgeperst sap (wel met vruchtvlees en een grapefruit, maar dat zal ook wel slecht zijn...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59978588
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:03 schreef Henk-B het volgende:
Hoop dat iemand mij gerust kan stellen!
We hebben een H
We hebben een U
We hebben een I
We hebben een S
We hebben een A
We hebben een R
We hebben een T
We hebben een S

HUISARTS!
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:18:39 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59979221
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:49 schreef starla het volgende:

[..]

We hebben een H
We hebben een U
We hebben een I
We hebben een S
We hebben een A
We hebben een R
We hebben een T
We hebben een S

HUISARTS!
En ga jij dan even langs de opticien? Dit topic is meer dan een jaar oud.
The love you take is equal to the love you make.
pi_59980719
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ga jij dan even langs de opticien? Dit topic is meer dan een jaar oud.
Doe ik! En ik zal meteen een afspraak voor jou maken
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:40 schreef Henk-B het volgende:
Anderhalf jaar later en nog steeds last van.
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:27:14 #49
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_59980834
-edit: nee

[ Bericht 88% gewijzigd door Mylene op 10-07-2008 19:53:16 ]
  woensdag 9 juli 2008 @ 06:20:57 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_59988438
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:22 schreef starla het volgende:

[..]

Doe ik! En ik zal meteen een afspraak voor jou maken
[..]
Oh, maar dat had ik wel gezien. Bedankt.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')