waarom?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef SHE het volgende:
dat je beter een kroketje kunt eten, ipv het drinken van een glas sinaasappelsap
want?quote:[b]Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef SHE
Eindelijk iemand die het met me eens dat je beter een kroketje kunt eten, ipv het drinken van een glas sinaasappelsap
Wat is dit een rare zinsconstructiequote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:51 schreef DarkElf het volgende:
*vertwijfeld kijkt naar de sap-pers die klaarstaat op het aanrecht...
oh getsie.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:59 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de grootste dooddoener die er bestaat.
Een glas sinaasappelsap bevat vreselijk veel suikers.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
want?
*vertwijfeld kijkt naar de sap-pers die klaarstaat op het aanrecht...
ik eet al bijna geen brood meer (alleen heel donkerbruin soms), zelden kaas, drink geen melk.. gebruik als ik zuivel neem alleen kwark of yoghurt.. eet/drink geen lightproducten (alleen die groene thee clear drink ik nog).. vermijd té scherpe specerijen alhoewel ik daar weer ineens beter tegen kan nu ik de rest die ik net tikte niet meer nuttig...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:11 schreef SHE het volgende:
Waarom zou je iets eten of drinken wat jouw lichaam niet verdraagt?![]()
Je lijf zit ingenieus in elkaar hoor; die stoot niet zomaar iets af.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:21 schreef milagro het volgende:
trouwens SHEover dat brood nog
ik heb geen last van donkerbruin, maar wat ik wel heb is soms kokhalsneigingen als ik brood, welk brood dan ook, ruik, en eet het dan ook niet uiteraard.
het is dan net alsof ik de gist zelf ruik of het pré schimmelstadium, ruim voordat het schimmelstadium bereikt is.
dat heb ik overigens ook met chocola, of zoetigheid in het algemeen, vind het lekker, maar het kan me ook ineens mega tegen staan, alsof mijn lijf me aangeeft NU EVEN NIET en mijn lichaam bij de geur of gedachte eraan alleen al zich verzet.. en vooralsnog werkt dat voor me.
en wat betreft vers geperste sinaasappelsap, daar kan ik dus omgekeerd echt heel erg behoefte aan hebben, zomaar ineens, dan is het bekant een kwestie van leven of dooden moet ik het NU hebben... dat heb ik met chocola dus weer niet
maar wat ik eigenlijk wil zeggen, kom eens naar het Sonja Bé topiekje![]()
Dat zeg ik ook altijd maar mensen verklaren me dan compleet voor gek. Ik ben er ook van overtuigt dat als je ineens zin hebt in pindakaas, appelstroop of iets anders dat je zelden eet, dat je dan een tekort hebt aan iets dat juist daar in zit en dat je het dan dus ook gewoon moet eten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt; mijn moeder beweert dit dus ook. Die kan echt ineens een afkeer hebben van de lucht van brood. Maar zij eet helemaal geen brood meer ( die gaat dan meteen out van de pijn )
Misschien hebben jullie supersonic alarmbellen. Fantastisch dat het lichaam zo werkt.
Ik geloof ergens ook wel dat het niet lusten van bepaalde voeding; te maken heeft met een bepaalde mate van intolerantie. En dan niet de voor de hand liggende geestelijke aversie; maar dat het lichaam het gewoon niet goed verdraagt.
Dat zou ik eigenlijk weleens willen onderzoeken.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Een glas sinaasappelsap bevat vreselijk veel suikers.
Daarnaast heb je bij sap geen enkel voordeel te behalen tov de vezels, want daar blijft na een citruspers niets meer van over,
Alleen een stuk fruit ETEN, heeft voordelen en ook die zijn omstreden. Dat het kanker voorkomt of dat de anti-oxidanten ook maar iets doen is nooit bewezen.
Geperst sap is alleen maar suikerrijk.
Wil je perse vitamine C binnenkrijgen; realiseer je dan dat in groenten veel grotere concentraties vitamine C zitten. ( Paprika bv )
Strikt genomen; is die sinaasappel niet zo bijzonder.
Een kroketje is wel vet; maar vet vind je lichaam minder vervelend dan suikers.
Daarnaast is een kroket een behoorlijke ijzerbron![]()
Als je dus tussen twee kwaden moet kiezen; dan is de kroket altijd een betere keuze, dan een glas sinaasappelsap.
We hebben een Hquote:Op zaterdag 28 april 2007 11:03 schreef Henk-B het volgende:
Hoop dat iemand mij gerust kan stellen!
En ga jij dan even langs de opticien? Dit topic is meer dan een jaar oud.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:49 schreef starla het volgende:
[..]
We hebben een H![]()
We hebben een U![]()
We hebben een I![]()
We hebben een S![]()
We hebben een A![]()
We hebben een R![]()
We hebben een T![]()
We hebben een S![]()
HUISARTS!
Doe ik! En ik zal meteen een afspraak voor jou makenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ga jij dan even langs de opticien? Dit topic is meer dan een jaar oud.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:40 schreef Henk-B het volgende:
Anderhalf jaar later en nog steeds last van.
Oh, maar dat had ik wel gezien. Bedankt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:22 schreef starla het volgende:
[..]
Doe ik! En ik zal meteen een afspraak voor jou maken![]()
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |