abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:03:14 #1
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_48801442
Goedendag allen.

Al een tijdje heb ik soms wat sliertjes slijm bij mijn ontlasting.
Niet veel, maar laten we zeggen op elk stukje ontlasting 2 a 3 kleine stukjes slijm die donkerbruin van kleur zijn.
Nadat ik hier op fok al een paar keer over mijn klachten heb verteld ( Brandend Maagzuur en/of maagzweer? ) ben ik toen naar de dokter gegaan, deze vertelde mij dat het spastische darm/prikkelbaar darm syndroom is.

Alleen zit dat slijm me toch niet echt lekker, hebben meer mensen dit en ook zo lang achter elkaar dus de afgelopen 2 maanden.
En ook rommelen elke dag mijn darmen heel erg lang en luid.

Hoop dat iemand mij gerust kan stellen!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:17:47 #2
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_48801729
Ik zou (alleen al voor je geruststelling) terug naar je dokter gaan en vragen of er een onderzoek naar gedaan kan worden. Het hoeft niks te zijn maar dan weet je het zeker.

Heb het zelf met een maagonderzoek gehad, moest ik gewoon een paar keer bij mijn dokter voor terugkomen (niet dat ik kick op een maagonderzoek) maar het zat me niet lekker. Ik heb een beetje het idee dat huisartsen mensen te snel terug naar huis sturen wellicht i.v.m. kosten gezondheidszorg of denk ik nu heel erg in complottheorieën

Eet je wel genoeg vezelrijk voedsel en drink je voldoende?
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:25:50 #3
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_48801890
Nou ja mijn eetpatroon is niet bepaald dat je zeg goed te noemen, al zeg ik het zelf.
Vaak eet ik op mijn werk een vette snack tussen de middag en sávonds is het ook niet elke dag verse groenten, maar meer spaghetti, gebakken aardappeltjes met diepvries groenten en een enkele keer groenten uit een potje.
Ook eet ik weinig fruit.

Gisteren ook weer een afhaalmaaltijd (nasi enzo) gehaald.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 28 april 2007 @ 11:26:08 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_48801899
offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirjam op 08-07-2008 15:41:12 ]
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_48802406
Als je je zorgen maakt moet je opnieuw naar de huisarts gaan en niet hier om raad gaan vragen en zeker niet zelf op internet gaan zoeken.

Je kan je eetpatroon ook wel eens aanpassen als ik dat zo lees, sport je wel?
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:53:41 #6
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_48802551
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:47 schreef Bastoenie het volgende:
Als je je zorgen maakt moet je opnieuw naar de huisarts gaan en niet hier om raad gaan vragen en zeker niet zelf op internet gaan zoeken.

Je kan je eetpatroon ook wel eens aanpassen als ik dat zo lees, sport je wel?
Nee sport niet, maar hebben mensen dan tips mbt mijn eetpatroon.
Bijvoorbeeld een menu voor 7 dagen ?
Ik weet nooit wat ik moet maken, dus wordt het altijd iets makkelijks zoals gebakken aardappeltjes en diepvries groenten of van die pakketten als kip tandoori met alle kruiden van dien.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_48803206
Waarom heb je je huisarts dan niet meteen om tips gevraagd
Maar ok, er is geen effect aangetoond van voedingsinterventies bij IBS, maar het kan ook geen kwaad om te proberen gezonder te eten
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_48803221
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2
Daar staan wel een paar goede richtlijnen in. En nee, niet alleen om af te vallen maar gewoon voor een gezonde levensstijl.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48803254
Bij de AH of C1000 hebben ze elke week andere weekmenu's, die je gewoon gratis kunt meenemen. Ook kun je bij de boekenwinkel of desnoods online hele goede kookboeken bestellen. Maar natuurlijk ook online : http://www.c1000.nl/deweekvanc1000/
Dat zijn de weekmenu's van C1000.....

Ik zou zeker proberen wat gezonder te gaan eten. Elke dag snacks op je werk is echt heel ongezond. Als je dan savonds nog normaal groente zou eten of elke dag wat fruit kan het misschien nog wel. Maar dat doe je ook niet....
Koop voortaan gewoon een bak aardbeien of een zak sinasappels in plaats van 2 zakken chips en partysnacks. Als je het niet in huis haalt eet je het ook niet toch?

edit : Of koop het boek van Sonja Bakker. net als de post hierboven is dat echt niet alleen om af te vallen. Er staan ook hele goede recepten in.
pi_48803343
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:25 schreef Ska-te het volgende:
Bij de AH of C1000 hebben ze elke week andere weekmenu's, die je gewoon gratis kunt meenemen. Ook kun je bij de boekenwinkel of desnoods online hele goede kookboeken bestellen. Maar natuurlijk ook online : http://www.c1000.nl/deweekvanc1000/
Dat zijn de weekmenu's van C1000.....

Ik zou zeker proberen wat gezonder te gaan eten. Elke dag snacks op je werk is echt heel ongezond. Als je dan savonds nog normaal groente zou eten of elke dag wat fruit kan het misschien nog wel. Maar dat doe je ook niet....
Koop voortaan gewoon een bak aardbeien of een zak sinasappels in plaats van 2 zakken chips en partysnacks. Als je het niet in huis haalt eet je het ook niet toch?

edit : Of koop het boek van Sonja Bakker. net als de post hierboven is dat echt niet alleen om af te vallen. Er staan ook hele goede recepten in.
Ik vind die weekmenu's van de C100 nu niet bepaald het toonbeeld van gezond.
Als je die gaat volgen kook je negen van de tien keer met pakjesmeuk.

Sonja Bakker zal ik ook niemand aanraden. Dat mens heeft een hele rare, ongezonde kijk op gezond.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48803564
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vind die weekmenu's van de C100 nu niet bepaald het toonbeeld van gezond.
Als je die gaat volgen kook je negen van de tien keer met pakjesmeuk.

Sonja Bakker zal ik ook niemand aanraden. Dat mens heeft een hele rare, ongezonde kijk op gezond.
Hahaha wat je in pakjes gebruikt aan kruiden en smaakversterkers kan je makkelijk en zelf veranderen voor verse kruiden. Ik weet niet of jij 'pakjesmeuk' per definitie ongezond vind, maar gezond eten houdt in dat je gevarieerd eet, weinig vet en genoeg binnenkrijgt om je bloedsuiker op peil te houden.
Daar is Sonja Bakker een perfect voorbeeld voor. Zij zegt gewoon : eet gezond en niet meer dan dat voldoende is. Haar hele menu is afgestemt op dat je een goede bloedsuikerspiegel houdt en genoeg kalorieën binnenkrijgt om normaal te functioneren als mens.
Mensen eten tegenwoordig teveel slechte dingen, terwijl als je elke dag normaal zou eten en niet zou snacken/snoepen tussendoor, dat al voldoende is.
pi_48804161
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 12:38 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Hahaha wat je in pakjes gebruikt aan kruiden en smaakversterkers kan je makkelijk en zelf veranderen voor verse kruiden. Ik weet niet of jij 'pakjesmeuk' per definitie ongezond vind, maar gezond eten houdt in dat je gevarieerd eet, weinig vet en genoeg binnenkrijgt om je bloedsuiker op peil te houden.
Daar is Sonja Bakker een perfect voorbeeld voor. Zij zegt gewoon : eet gezond en niet meer dan dat voldoende is. Haar hele menu is afgestemt op dat je een goede bloedsuikerspiegel houdt en genoeg kalorieën binnenkrijgt om normaal te functioneren als mens.
Mensen eten tegenwoordig teveel slechte dingen, terwijl als je elke dag normaal zou eten en niet zou snacken/snoepen tussendoor, dat al voldoende is.
Ik vind pakjesmeuk inderdaad per definitie ongezond, wat niet betekend dat je het nooit zou mogen eten maar ik zie niet waarom je dat zou willen want het smaakt ook nog eens veel slechter dan zelf koken met echte ingrediënten.

Vet is trouwens helemaal niet slecht, sterker nog je hebt het nodig. Gooi maar lekker een scheut olijfolie over je salade, eet gewoon roomboter, daar is niets mis mee.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48804216
Het voedingscentrum heeft ook recepten voor elke dag Staan vaak lekkere dingen tussen, en weer eens wat anders.

Verder zit er in groente uit een potje volgens mij evenveel vitaminen als in verse groenten, dus dat maakt niet uit. Ligt er maar net aan wat je het handigste vindt, en vooral het lekkerste .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_48805855
Slijm past bij het prikkelbaar darm syndroom. Dus maak je niet druk.
pi_48806186
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 13:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik vind pakjesmeuk inderdaad per definitie ongezond, wat niet betekend dat je het nooit zou mogen eten maar ik zie niet waarom je dat zou willen want het smaakt ook nog eens veel slechter dan zelf koken met echte ingrediënten.

Vet is trouwens helemaal niet slecht, sterker nog je hebt het nodig. Gooi maar lekker een scheut olijfolie over je salade, eet gewoon roomboter, daar is niets mis mee. [afbeelding]
Dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat je dingen zoals snoep chips en snacks moet laten staan omdat je het gewoon niet nodig hebt. Overbodige luxe om het zo maar te zeggen.
Natuurlijk heb je vet nodig. Maar als je een normaal eetpatroon hebt haal je voldoende (gezonde) vetten daaruit. In plaats van ongezonde vetten uit onnatuurlijke producten.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:40:04 #16
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_59965628
Anderhalf jaar later en nog steeds last van.

Zou het dan toch PDS zijn?
Ik heb iig weinig tot geen buikpijn.

Ontlastingspatroon varieert van zachte keutels die bij elkaar zitten tot diarree tot normaal.
Als het een ernstige ziekte was geweest dan waren er toch al andere symptonen zichtbaar?

Ben ook aangekomen.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:44:28 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59965691
Als je voorgoed van de onrustige darmen en stofwisseling af wil zijn dan is er maar 1 methode die gegarandeerd werkt:

http://www.scdiet.nl/

Werkt echt voor alle darmproblemen. Ik ben in elk geval alweer jaren klachtenvrij en kan zelfs al weer dingen eten die ik vroeger nooit kon eten zonder hevige buikpijn, rommelende darmen en vreselijke ontlasting.
Mijn poepies ruiken weer naar roosjes en lelietjes van dalen en mijn buik is helemaal plat
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:51:38 #18
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_59965808
gaaf jij schijt stukken darmwand uit!? Gewoon veel vezels eten daar ga je goed van schijten. Ik eet 's ochtends eerst 2 bruine broodjes en dan ga ik een half uur schijten en dan in de loop van de dagnog eens 8 bruine broodjes zodat ik 's avonds weer een uur kan schijten.

Pff dat is zo'n beetje het enige wat ik doe, eten, roken en schijten
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:10:30 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59966090
Voor mensen met darmproblemen is brood helemaal niet goed. De granen irriteren de darmen alleen maar.
Witbrood ( bij hele hoge uitzondering ) is dan nog beter.
pi_59966479
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:10 schreef SHE het volgende:
Voor mensen met darmproblemen is brood helemaal niet goed. De granen irriteren de darmen alleen maar.
Witbrood ( bij hele hoge uitzondering ) is dan nog beter.
Ik vind zuurdesembrood ook nog wel aardig te doen maar ik vermijd brood inderdaad ook zoveel mogelijk.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:35:55 #21
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_59966508
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:10 schreef SHE het volgende:
Voor mensen met darmproblemen is brood helemaal niet goed. De granen irriteren de darmen alleen maar.
Witbrood ( bij hele hoge uitzondering ) is dan nog beter.
Als je alleen witbrood eet, ben je dan niet continu aan de schijterij? Hoe krijg je dan je vezels binnen?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:44:48 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59966684
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Als je alleen witbrood eet, ben je dan niet continu aan de schijterij? Hoe krijg je dan je vezels binnen?
Je begrijpt me niet. Ik zeg dat je helemaal geen brood mag eten. Alleen als het echt niet anders kan; dan liever witbrood boven volkoren..

Vezels zitten in groenten en fruit. Een hele hoop zelfs. De meeste vezels tref je in onbewerkte producten.
Granen heb je dus helemaal niet nodig; of je moet weer diabetes patient zijn.
pi_59969408
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:10 schreef SHE het volgende:
Voor mensen met darmproblemen is brood helemaal niet goed. De granen irriteren de darmen alleen maar.
Witbrood ( bij hele hoge uitzondering ) is dan nog beter.
mwoah... hier een Crohn lijer en als ik iets niet moet doen is het dus witbrood (in alle vormen uiteraard) eten , donker volkorenbrood geeft, mits ik geen halve broden per dag wegwerk, geen enkele last.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:20:42 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59970241
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:45 schreef milagro het volgende:

[..]

mwoah... hier een Crohn lijer en als ik iets niet moet doen is het dus witbrood (in alle vormen uiteraard) eten , donker volkorenbrood geeft, mits ik geen halve broden per dag wegwerk, geen enkele last.
Een uitzondering op de regel is er altijd. Als je er tegen kan, waarom zou je het laten. De vraag is wel of je niet beter af zou zijn zonder.
De werking van (de meeste )granen op de darmen is echter zo'n beetje algemeen bekend, die worden simpelweg afgeraden omdat ze de darmen irriteren of zoals bij Crohn-patienten, de ontsteking kan aanjagen.
pi_59970444
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Een uitzondering op de regel is er altijd. Als je er tegen kan, waarom zou je het laten. De vraag is wel of je niet beter af zou zijn zonder.
De werking van (de meeste )granen op de darmen is echter zo'n beetje algemeen bekend, die worden simpelweg afgeraden omdat ze de darmen irriteren of zoals bij Crohn-patienten, de ontsteking kan aanjagen.
nu ja, kan zijn, mijn internist denkt er iig anders over, en mijn darmen blijkbaar ook

zeg, SHE, trouwens en zo, nu ik je toch spreek , kun je niet (weer?) eens losgaan over Sonja Bakker en waarom het allemaal niet klopt wat ze advidieeteert?
ik zat net effe te lurken in het slankdezomerintopic en zag je opmerking over Sonja , en ik vind haar ook zo vreselijk , al was het maar om die stem ...., en uiteraard kan ik niet uitstaan dat ze zo godsgruwelijk rijk wordt met die onzin (waarom doe jij niet zoiets, overigens? boekje uitgeven, binnenlopen en dat dan niet met onzin.)

zag graag nog eens onderbouwd waarom het zo'n onzin is, mijn mening is slechts intuitief namelijk, ik voeeeeeeeeel dat het niet klopt wat ze beweert

ah, doe eens
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')