Topictitel zegt het al, mijn Scorpio mag weg.
Het is een 2,9 liter met een V6 (150 pk), olie is pas vervangen en heeft een distributieketting die dus onderhoudsvrij is.
Kilometerstand is ongeveer 120.000 en hij verbruikt bijzonder weinig olie.
Blok is mooi droog dus lekken doet ie ook niet.
Het bouwjaar is 1993, APK geldig tot augustus als ik het goed heb.
Veel opties, ga ik wel serieus op in als er belangstelling voor is.
Hele nette auto om te zien, de velgen op de foto zijn overigens LM en zitten er nog steeds onder.
Bekende gebreken:
-Electrische spiegels zijn alleen in hoogte te verstellen, naar binnen of buiten lukt niet. Vuile contacten denk ik, schakelaars kloppen wel nl. Heb ze doorgemeten.
-Koppeling is zelfstellend, soms trap je door het stelmechanisme heen. Geen probleem, koppeling op laten komen en opnieuw intrappen lost dat op.
Paar kunststof onderdeeltjes lost dat definitief op. Goedkoop op de sloop te halen.
Waarom heb ik dat zelf niet gedaan?
Het maakt me niet uit, heb er geen last van.
Het is een hele nette auto om te zien, veel ruimte en het is echt een snelwegliefhebber.
Hij trekt nl. als een beer, ook bij hogere snelheden. Trap het gas in en je bent weg. Heerlijk.
Waarom doe ik em weg?
Omdat ik ergens anders mee bezig ben en deze auto behoorlijk weinig gebruik, hij staat meer stil dan dat ie rijdt en dat is zonde natuurlijk.
Ik moet er bij zeggen: Hij staat me niet in de weg en ik ben dol op die bak.
Biedingen lager dan 800 euro ga ik ook niet op in, 800 euro is daarmee dan ook de minimum prijs.Inruil kleinere auto is bespreekbaar, maar niet té klein.
![]()
Foto:
![]()
Bieden vanaf 800 euro dus.