abonnement Unibet Coolblue
pi_52222096
Waar zijn alle drummers gebleven?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:23:04 #277
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_52224368
Hier is er in ieder geval 1! Ben de drummer van de band NE1, en ik ben de trotse bezitter van deze 2 beestjes:


Tama Rockstar
10, 12, en 14" toms met Evans G2 Coated vellen
14" Tama Rockstar snare met Remo Controlled Sound Powerdot vel
Tama Iron Cobra Powerglide Twinpedaal
Zildjian ZBT Pro Hihats en Ride
Stagg 14, 16, 17 en 18" DH Series Crashes
Stagg 15" Regular series Crash
Wuhan 20" China met sizzles

En deze bad boy:

Roland TD3-KW, uitgebreid met extra crash..
Deze hangt via MIDI gekoppeld aan mijn computer. Hierop draai ik DFH EZdrummer, welke ik dus via mijn electrische kit kan bespelen! Klinkt echt te gek.. Toevallig heb ik laatst voor een ander forum een demootje ingespeeld hiervan, misschien hier ook wel op zijn plaats? Let wel, het was half 12 savonds, ik was moe, moest slapen.. Ik kan dus nog wel een tandje strakker, sneller en beter, hahaha

De Drumkit From Hell kit, mijn favoriet
De Pop/Rock kit
De Vintage Kit

Ingespeeld op mijn TD3-KW.. Het is dus 100% het programma EZdrummer dat je hoort! Niks aan gemixed, geen compressie, geen outboard FX, niks, gewoon alleen EZdrummer! Klinkt nu al te gek vind ik..

En uiteraaaaaaaard ben ik 29 augustus in Eindhoven te vinden.. DEREK RODDYYYYYYYYYY!!!!!

Zo, weer een post in deze thread
**Insert cool Signature here**
pi_52224989
Ik heb ook geprobeerd m'n TD6 op cubase/DFH aan te sluiten, maar hoe moet je dan DFH instellen, want de helft van m'n triggers reageert hij niet op, of gebruikt dan de verkeerde sample...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:24:08 #279
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_52226108
Kwestie van de juiste nootnummers instellen in je TD6! DFH reageert alleeen op vaste nootnummers, en die kun je per pad / trigger instellen in je TD6! Tenminste, in mijn TD3 gaat dat supermakkelijk..
**Insert cool Signature here**
pi_52228142
Ah ok Ik zal er eens naar kijken
pi_52229257
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 11:05 schreef CasB het volgende:
Waar zijn alle drummers gebleven?
Aan het werk om nieuwe Sabians te kunnen kopen
Plus aan het sparen voor een elektronisch kitje wat nu noodzakelijk blijkt te worden
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_52233438
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:23 schreef Ethereal het volgende:
Hier is er in ieder geval 1! Ben de drummer van de band NE1, en ik ben de trotse bezitter van deze 2 beestjes:

[afbeelding]
Tama Rockstar
10, 12, en 14" toms met Evans G2 Coated vellen
14" Tama Rockstar snare met Remo Controlled Sound Powerdot vel
Tama Iron Cobra Powerglide Twinpedaal
Zildjian ZBT Pro Hihats en Ride
Stagg 14, 16, 17 en 18" DH Series Crashes
Stagg 15" Regular series Crash
Wuhan 20" China met sizzles
Gebruik je nou echt al die bekkens?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:00:42 #283
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_52234454
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:22 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Gebruik je nou echt al die bekkens?
Yup.. Verschillende toonhoogtes, verschillende sound.. De ene sound past beter op sommige momenten als de andere.. De grotere bekkens gebruik ik ook nog wel eens als ride, op de 16" en de 17" kan ik heerlijk crashen (ipv hihats of ride een crash).. De 14" gebruik ik als splash of effect.. Heb ook nog een afgedraaide 15" Zildjian die eigenlijk nergens naar klinkt, maar strak op de china geschroefd klinkt het geheel ineens een stuk feller en ranziger!

Wil dr nog een paar 8" en 10" splashes bij, en nog 2 andere maat china's, plus nog een bell.. Alleen zo duur allemaal :S
**Insert cool Signature here**
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:54:20 #284
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52240511
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:22 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Gebruik je nou echt al die bekkens?
Zoveel zijn t er nog niet eens
Heb sinds kort een ouwe ride (een echte heuse Rogers jawel) links opgehangen om techniek met links es wat te ontwikkelen. Ging eerst absoluut niet maar nu steeds beter. Ook rechts gewoon nog een ride.
Daarbij nog een Chinees-crash 22" met een China-splash van Wuhan waar een stuk uit is geslepen (hij begon te scheuren) erop geschroefd, dat geeft een leuk effect en drie crashes en twee splashes. Alles heeft een verschillende klank en is leuk om daarmee te spelen Heb dan nog een paar bekkens over (maar dat zijn de slechtsten) die ik niet kan gebruiken wegens gebrek aan standaards.
Wil nu nog een keer van die kleine bekkens die eigenlijk alleen maar een cup zijn (geen idee hoe die dingen heten) maarja kost allemaal veel centjes helaas...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:08:29 #285
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52241009
vanmiddag trouwens gespeeld met een Franse bassist en gitarist - familie van de gitarist die de eigenaar van ons oefenhok is.
Ik spreek geen woord Frans en hun geen woord NL maar toch begrepen we elkaar wel, dat was ontzettend tof! En die gasten konden een partij spelen!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:09:09 #286
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52241036
- oeps dubbel -
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:24:31 #287
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_52245093
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:54 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Wil nu nog een keer van die kleine bekkens die eigenlijk alleen maar een cup zijn (geen idee hoe die dingen heten) maarja kost allemaal veel centjes helaas...
Dat zijn dus bells Stagg heeft bijvoorbeeld een Black Metal Bell, die heb je al voor 3 a 4 tientjes! Schijnen echt heel erg goed te klinken... Gaaf als vervanging voor de ride, maar ook zeker tof als effect!
**Insert cool Signature here**
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:50:16 #288
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52245716
Ah bells... ook wel een voor de hand liggende naam

Deze meneer, Mike Mangini, kan er ook goed mee omgaan (en na dit filmpje weet ik zeker dat ik voor altijd en eeuwig een prutser zal blijven hij is zóóó goed... ) en een echte stuntdrummer!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52248246
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:50 schreef LordNemephis het volgende:
Ah bells... ook wel een voor de hand liggende naam

Deze meneer, Mike Mangini, kan er ook goed mee omgaan (en na dit filmpje weet ik zeker dat ik voor altijd en eeuwig een prutser zal blijven hij is zóóó goed... ) en een echte stuntdrummer!
Op het laatste
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52248691
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:50 schreef LordNemephis het volgende:
Ah bells... ook wel een voor de hand liggende naam

Deze meneer, Mike Mangini, kan er ook goed mee omgaan (en na dit filmpje weet ik zeker dat ik voor altijd en eeuwig een prutser zal blijven hij is zóóó goed... ) en een echte stuntdrummer!
Veel oefenen
pi_52248726
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:50 schreef LordNemephis het volgende:
Ah bells... ook wel een voor de hand liggende naam

Deze meneer, Mike Mangini, kan er ook goed mee omgaan (en na dit filmpje weet ik zeker dat ik voor altijd en eeuwig een prutser zal blijven hij is zóóó goed... ) en een echte stuntdrummer!
Heb het filmpje al zo vaak gezien
Maar Mike is niet voor niets de WFD voor single strokes 1247 hits
Die blasts die hij in het midden zo'n beetje uitvoerd... en die bek die hij erbij trekt, alsof het niets is
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:54:33 #292
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_52251339
Iemand die filmpjes van Derek roddy al bekeken? Ook een echte held... Allemaal naar de clinic
**Insert cool Signature here**
pi_52266241
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:54 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Zoveel zijn t er nog niet eens
Heb sinds kort een ouwe ride (een echte heuse Rogers jawel) links opgehangen om techniek met links es wat te ontwikkelen. Ging eerst absoluut niet maar nu steeds beter. Ook rechts gewoon nog een ride.
Best een goed idee! Maar waarom speel je niet gewoon met links op je hihat? Dat komt toch op hetzelfde neer?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:48:32 #294
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52273280
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:46 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Best een goed idee! Maar waarom speel je niet gewoon met links op je hihat? Dat komt toch op hetzelfde neer?
Die gebruik ik ook - maar altijd hihat wordt ook saai hè
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52279594
Ja, met je rechterhand op snare wordt op een gegeven moment ook saai toch
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:36:12 #296
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52282557
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:23 schreef Ska-te het volgende:
Ja, met je rechterhand op snare wordt op een gegeven moment ook saai toch
Nee jung gaafste wat er is
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:53:16 #297
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_52325526
Is een electrisch drumstel ook wat voor beginners??, of krijg je de "feeling" dan niet ?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:31:00 #298
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52358708
hey lui,

ik heb een odery fusion op het oog, maar kan iemand me vertellen of dit een goed merk is? Hij ziet er prima uit en is nieuw
There's no point in living if you can't feel alive
pi_52358918
Pics?
pi_52359976
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:53 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Is een electrisch drumstel ook wat voor beginners??, of krijg je de "feeling" dan niet ?
Feeling is aanwezig, al helemaal met gaas over je raakvlakken.
Maar ik raad het je ten sterkste af aangezien elektrisch best prijzig kan zijn .
mja mijn mening .
Als je oogt op geluid, dan kan je ook pads gebruiken van Remo bijvoorbeeld, scheelt je onwijs veel geld en is heerlijk om op te oefenen .

hoop dat dit je helpt .
Lucidity4All
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')