abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 19:39:03 #226
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50663548
quote:
Altijd even van die hele korte heftige discussies. Zoals "je mept niet goed" of de welbekende "carbosticks" .
Beetje dat soort shit.
Of Zildjian versus de rest
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:01:26 #227
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_50664533
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:39 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

de rest???? welke rest???
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:17:33 #228
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50668987
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:01 schreef dazzled het volgende:

[..]

de rest???? welke rest???
En zo houden we dus dit forum al jaren aan de gang
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_50671489
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 21:17 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

En zo houden we dus dit forum al jaren aan de gang
door steeds elkaar te quoten
Lucidity4All
pi_50674783
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 19:39 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Oh... je bedoelt Sabian versus de rest ?

Ik probeer weer een discussie op te starten
pi_50678610
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:11 schreef _nWo_ het volgende:

[..]

Oh... je bedoelt Sabian versus de rest ?

Ik probeer weer een discussie op te starten
Er is daarover nieteens discussie mogelijk
Zildjian
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:54:57 #232
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50678692
Een discussie start je niet op door tegen Zildjian op te willen boksen met eeh ... schroot
heb zelf een Sabian splash

Anders post ik nu gewoon een zooi toffe drummers, met video van JouwBuis met wat commentaar van mij drbij - en dan beginnen we (weer) een eindeloze discussie waarom ik wel of niet gelijk heb (ik heb wel gelijk, overigens )

Dit is een tof filmpje van Jojo Mayer. Ken die hele gast verder niet eigenlijk maar denk dat ik nu maar eens op zoek moet naar muziek van hem (tips zijn welkom). Let vooral ook op zijn hiel/teen techniek (komt op het einde in beeld). Die gozert speelt zo ontzettend lekkker strak en soepel! Volgens mij heeft ie er trouwens zo'n snare bij van de Schotse pipe-bands (die dudes die meetrommelen met doedelzakken) (zo klinkt het wel tenminste).

Fool in the rain is een ontzettend lekker nummer van Led Zeppelin, en Led Zeppelin behoort natuurlijk tot het pakket verplicht te luisteren muziek van elke drummer! .
Hier staat deel 2 van het nummer. En de moeite van het vermelden waard: De absolute alltime nr.1 drummer (die bewaar ik tot het eind natuurlijk) heeft ontzettend veel invloeden van Jon Bonham!

Kevin Talley was de drummer van Dying Fetus: Vette metal met een funky inslag, 1 van mijn alltime favoriete metalbands. Een absolute aanrader qua drumwerk is hun album 'Destroy the Opposition'.
Dit zijn studio-opnames (drums only ) van een andere band waar die gozer nu bij schijnt te zitten, Misery Index - hier dus,
Hier nog een vage clip van Dying Fetus. 't Is toch gratis. Kill your mother, rape your dog. Ik heb het ook niet bedacht
PS: hiervoor kan je Dying Fetus ook gebruiken wanneer je buren te vroeg beginnen met hun kettingzaag

Godzijdank heb ik bier want dit bericht posten duurt langer dan ik dacht. Dat bier heb ik ook echt nodig want kan de komende twee maand niet oefenen met de band, onze bassist heeft een oogoperatie gehad en mag nu niks doen... damz (beterschap Dickie).

Deze legendarische drummer is diervriendelijk.. alhoewel... Keith Moon speelt hier - het zal niet heel lang voor zijn dood zijn geweest want dit is een van de latere nummers van the Who waarop hij nog meespeelt (na zijn dood gaf hij daar de brui aan - ze hebben het nog wel geprobeerd maar )
Over the Who moet ik even verder uitweiden. Voor opnames van een clip hadden ze een schetpartij in scene gezet op het landgoed van een van de bandleden op het Engelse platteland - maar vergeten de buren te waarschuwen die dan ook in paniek de politie belden. De politie raakte totaal niet in paniek: Die wisten al dat dit niks anders dan TheWho kon zijn in hun kleine dorpje te schieten met machinegeweren.
Keith Moon was een geniale, onnavolgbare drummer (geloof me, ik heb het geprobeerd). Hij had een schijthekel aan playbacken en dat is heel mooi te zien in dit filmpje wat je even tot het einde moet bekijken: Keith was namelijk degene die het vuurwerk op het einde verzorgde - maar was bij dit optreden vergeten te melden aan de rest van de band dat hj drie keer zoveel explosieven als anders had gebruikt!
Dat ze de instrumenten kapot slaan vind ik zonde. Is ook nog een mooi verhaal over trouwens: Toen The Who voor het eerst in NL speelde was hier niet bekend dat ze die instrumenten kapot sloegen. De Golden Earring speelde in het voorprigramma en hun spullen zouden gebruikt worden. Je voelt 'm aankomen: Zonder dat hun het wisten begon The Who alles kapot te slaan! (ze hebben het overigens wel vergoed, dat dan weer wel).

Om er maar een einde aan te breien: De nummer 1 waar jullie allemaal op hebben ziiten wachten:

Een diepte-interview met de beste drummer van deze en alle andere planeten, nog een voorbeeld van zijne majesteit, en tenslotte een duet met een andere grootheid, Buddy Rich.

[ Bericht 1% gewijzigd door LordNemephis op 21-06-2007 01:17:00 ]
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:57:47 #233
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50678751
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:50 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Zildjian
Ja dit moet ik toch ff quoten - helemaal met mijn user ico
  donderdag 21 juni 2007 @ 03:03:23 #234
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_50679884
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:39 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ookal drum je maar een uur per dag....je mist teveel als je niet doorhebt dat je vellen alles kunnen doen ipv jijzelf.
Ik snap niet dat ze hem dat niet hebben geleerd, aangezien hij geschoold is Of zeg ik nu iets wat ik niet moet zeggen
We weten niet WAAR hij geschoold is, maar normaal gesproken krijg je die coordinatie/handzetting/controle stuff op elke serieuse opleiding...je merkt dudielijk verschil als je er op oefent.

Vandaag weer lekker gedrumt ! Morgen ga ik uit mijn boek studeren van 12 tot 2 en daarna met mijn opleidingsbandje eventjes 2 liedjes afmaken. Vrijdag lekker de hele dag rudiments/drumles oefeningen/oefeningen uit het boek doen !! En van 3 tot 6 even met mijn rockband repeteren.
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  donderdag 21 juni 2007 @ 03:04:16 #235
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_50679892
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:57 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Ja dit moet ik toch ff quoten - helemaal met mijn user ico
Amedia !!!

Ok en kwa "grote" merken idd zildjian alhoewel paiste ook lekker klinkt. Sabian vind ik niet zo heel vetjes.
www.betteroffs.com
www.betteroffs.com
pi_50681481
Ik hou het bij Turkse hand gehamerde bekkens. Beats any Zildjian or Sabian (imo)
  donderdag 21 juni 2007 @ 10:20:50 #237
3869 David
Drum the drums
pi_50683409
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:57 schreef CasB het volgende:
Ik hou het bij Turkse hand gehamerde bekkens. Beats any Zildjian or Sabian (imo)
niet per se "any"... sommige Zildjian K's of HandHammered Sabians zijn ook héél mooi. Maar die zijn dan weer zo pokkeduur dat de keuze toch sneller zal vallen (voor mij tenminste) op een Turks bekken, waar je het vakmanschap echt van 'ruikt' bij wijze van spreken.

Maar er is een cymbaalsmid die niet mag worden vergeten, Johan van der Sijpe, die van elke kutcymbaal (die weliswaar van een goede legering is gemaakt) tot een juweel hamert/scheert waar geen elke Zildjian tegenop kan. Afgezien van mijn hi-hats bestaat mijn hele bekkencollectie uit 'Johans' en ben er echt heel tevreden over. Het waren vroeger Sabian B8's, niet echt je van het... mijn ride is nu echt prachtig donker en washy.
pi_50686176
Yup, Johan is een held
pi_50689987
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:50 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Zildjian

BTW Sabian == Zildjian.
Maar ik ben toch voor Sabian gevallen
Wat Sabian in zon korte tijdsperiode heeft kunnen produceren en zon grote naam heeft weten te maken, petje af
Zoiezo vind ik het arsenaal in Sabian vele malen groter dan van Paiste of Zildjian en is er voor ieder wils wel wat.
Zo heb ik mijn vader weten te overtuigen om van zijn Zildjian K Custom's over te stappen naar Sabian HH en HHX materiaal
pi_50695900
Turkish Cymbals , overigens is Zildjian ook .
Nooit verder gekeken eigenlijk dan dat, overigens wel is goedkoop spul uit geprobeerd. Dat trouwens soms een juweeltje kan zijn .
Lucidity4All
  zaterdag 23 juni 2007 @ 02:51:15 #241
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50752191
eeuhm... daar gaan we weer?
pi_50756249
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 16:25 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Turkish Cymbals , overigens is Zildjian ook .
Nooit verder gekeken eigenlijk dan dat, overigens wel is goedkoop spul uit geprobeerd. Dat trouwens soms een juweeltje kan zijn .
Ik heb zon 12" stagg hand hammered china die me iets van 25 euro kostte.
Maar voor dat geld zit er zon geil smerig geluid in, wat echt goed past in de style die ik met me band speelt
pi_50756477
Ik heb nu trouwens een ongelofelijk mooie jaren 70 Hayman snare ( jaren 70 was de periode dat hayman nog topdrumstellen maakte, nu is het rotzooi). Hij klinkt echt ontzettend mooi, hij is heel gevoellig. Mooi evans genera dry erop, en spelen.
pi_50757235
Stoer
Kennen jullie trouwens Rogers?
Lucidity4All
  zaterdag 23 juni 2007 @ 15:43:20 #245
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_50760373
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:23 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Stoer
Yes, niet mijn ding maar maakte destijds wel goeie setjes. Als je van vintage houd is rogers je ding. Kwam uit Engeland toch ?
www.betteroffs.com
www.betteroffs.com
  zaterdag 23 juni 2007 @ 16:35:04 #246
181657 LordNemephis
computer says no
pi_50761809
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 13:23 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Stoer
Heb ik nog een tot sizzle-ride omgebouwde ride van - brak ding
pi_50775149
Weet niet waar vandaan, maar ik moet zeggen dat ik over m'n high hat wel te vrede ben .
Lucidity4All
pi_50776826
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 03:03 schreef Danny_Ramone het volgende:

[..]

We weten niet WAAR hij geschoold is, maar normaal gesproken krijg je die coordinatie/handzetting/controle stuff op elke serieuse opleiding...je merkt dudielijk verschil als je er op oefent.
Heb een paar maand geleden een SPD - 20 van Roland gekocht.
Als "aanvulling" op mijn gitaren en synths.

Heb je eventueel wat links-URL's waar ik het 1 en ander kan lezen over die coordinatie/handzetting.controle zaken ?
pi_50777516
Bekijk een willekeurige drumdvd...en er wordt over gesproken. Kijk bijvoorbeeld eens naar Jojo Mayer. Dat is 1 van mijn favorieten. Op die dvd van MD 2005 (geloof ik) heeft hij het erover.
  zondag 24 juni 2007 @ 14:51:34 #250
88523 BadDay
The One I Love
pi_50787335
Dit is wel de moeite waard! Abe Laboriel Jr. Laat hier even zien hoe je in een take een nummer in een studio op de band knalt. Alle noten raak maar nooit een teveel maar met een groove en een drive wat het nummer net op een plan hoger tilt..geweldig

http://www.youtube.com/watch?v=3PQKZuMdLDE
Birds, Happiness & Still Not Worried
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')