Een discussie start je niet op door tegen Zildjian op te willen boksen met eeh ... schroot
heb zelf een Sabian splash
Anders post ik nu gewoon een zooi toffe drummers, met video van JouwBuis met wat commentaar van mij drbij - en dan beginnen we (weer) een eindeloze discussie waarom ik wel of niet gelijk heb
![]()
(ik heb wel gelijk, overigens
![]()
)
Dit is een tof filmpje van Jojo Mayer. Ken die hele gast verder niet eigenlijk maar denk dat ik nu maar eens op zoek moet naar muziek van hem (tips zijn welkom). Let vooral ook op zijn hiel/teen techniek (komt op het einde in beeld). Die gozert speelt zo ontzettend lekkker strak en soepel! Volgens mij heeft ie er trouwens zo'n snare bij van de Schotse pipe-bands (die dudes die meetrommelen met doedelzakken) (zo klinkt het wel tenminste).
Fool in the rain is een ontzettend lekker nummer van Led Zeppelin, en Led Zeppelin behoort natuurlijk tot het pakket verplicht te luisteren muziek van elke drummer! .
Hier staat deel 2 van het nummer. En de moeite van het vermelden waard: De absolute alltime nr.1 drummer (die bewaar ik tot het eind natuurlijk) heeft ontzettend veel invloeden van Jon Bonham!
Kevin Talley was de drummer van Dying Fetus: Vette metal met een funky inslag, 1 van mijn alltime favoriete metalbands. Een absolute aanrader qua drumwerk is hun album 'Destroy the Opposition'.
Dit zijn studio-opnames (drums only
![]()
) van een andere band waar die gozer nu bij schijnt te zitten, Misery Index -
hier dus,
Hier nog een vage clip van Dying Fetus. 't Is toch gratis. Kill your mother, rape your dog. Ik heb het ook niet bedacht
![]()
PS:
hiervoor kan je Dying Fetus ook gebruiken wanneer je buren te vroeg beginnen met hun kettingzaag
Godzijdank heb ik bier want dit bericht posten duurt langer dan ik dacht. Dat bier heb ik ook echt nodig want kan de komende twee maand niet oefenen met de band, onze bassist heeft een oogoperatie gehad en mag nu niks doen... damz (beterschap Dickie).
Deze legendarische drummer is diervriendelijk.. alhoewel...
Keith Moon speelt hier - het zal niet heel lang voor zijn dood zijn geweest want dit is een van de latere nummers van the Who waarop hij nog meespeelt (na zijn dood gaf hij daar de brui aan - ze hebben het nog wel geprobeerd maar
![]()
)
Over the Who moet ik even verder uitweiden. Voor opnames van een clip hadden ze een schetpartij in scene gezet op het landgoed van een van de bandleden op het Engelse platteland - maar vergeten de buren te waarschuwen die dan ook in paniek de politie belden. De politie raakte totaal niet in paniek: Die wisten al dat dit niks anders dan TheWho kon zijn in hun kleine dorpje te schieten met machinegeweren.
Keith Moon was een geniale, onnavolgbare drummer (geloof me, ik heb het geprobeerd). Hij had een schijthekel aan playbacken en dat is heel mooi te zien in
dit filmpje wat je even tot het einde moet bekijken: Keith was namelijk degene die het vuurwerk op het einde verzorgde - maar was bij dit optreden vergeten te melden aan de rest van de band dat hj drie keer zoveel explosieven als anders had gebruikt!
Dat ze de instrumenten kapot slaan vind ik zonde. Is ook nog een mooi verhaal over trouwens: Toen The Who voor het eerst in NL speelde was hier niet bekend dat ze die instrumenten kapot sloegen. De Golden Earring speelde in het voorprigramma en hun spullen zouden gebruikt worden. Je voelt 'm aankomen: Zonder dat hun het wisten begon The Who alles kapot te slaan! (ze hebben het overigens wel vergoed, dat dan weer wel).
Om er maar een einde aan te breien: De nummer 1 waar jullie allemaal op hebben ziiten wachten:
Een
diepte-interview met de beste drummer van deze en alle andere planeten,
nog een voorbeeld van zijne majesteit, en
tenslotte een duet met een andere grootheid, Buddy Rich.
[ Bericht 1% gewijzigd door LordNemephis op 21-06-2007 01:17:00 ]
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.