Ik heb hem zelf besteld via de Nespresso site en dus niet via de winkel. Het eerste wat je te zien krijgt op de Nespresso site is een popup voor het bestellen van capsules. Duidelijk zat.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:25 schreef Fixers het volgende:
Even serieus nu: hoe goed wordt de consument geinformeerd bij de aankoop van een Nespresso apparaat?
Volle melk gebruikenquote:Op maandag 23 juli 2007 21:02 schreef Pau100 het volgende:
Ben weer druk in de weer met mijn Nespresso. Heb gekeken in het boekje om de perfecte cappuccino te krijgen. Daar staat duidelijk dat het met magere melk moet worden gedaan via dat melkopschuimpijpje... Doe ik keurig, maar het lukt me gewoon niet. Wat doe ik nou verkeerd? Zo is de koffie echt geen zak aan..
Same here, geweldig spul!quote:Op zondag 15 juli 2007 23:36 schreef GREENSKiN het volgende:
Aeroccino binnen. Lekkere cappuccino mee gemaakt! Zeer aan te bevelen
ok dan ga ik toch maar volle melk gebruiken. Dacht al dat ik het niet goed deed, want er stond duidelijk magere melk in de handleidingquote:Op maandag 23 juli 2007 21:05 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Volle melk gebruiken![]()
Magere melk bevat te weinig vet waardoor het én niet goed wil schuimen én de wat zoete smaak van volle melk mist. Waarom er in je handleiding magere melk staat is mij een raadsel.
Gewoon gelijk even schoonmaken direct na gebruik. Is zo gebeurd en ik heb er echt geen last van. Heb hem nu al bijna een jaar in bezit.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:22 schreef Fixers het volgende:
Ik had gister kans om die Aeroccino te proberen..... Mag ik zeggen dat ik het een enorm prutsding vind. De melk koekt vreselijk aan bij gewoon gebruik. Het schuimresultaat mag er best wezen, maar dat weegt niet op tegen de grote hoeveelheid schoonmaakwerk.
Jawel hoor, vorige week donderdag voor 't eerst een bak Nespresso geproefd (was toevallig bij de Bijenkorf in Enschede) en meteen verkochtquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:29 schreef koele het volgende:
stil hier... Fokkers zijn geen nespresso liefhebbers.... :p
[Reclamemode on] Er is nu ook weer een actie bij het magazine elle eten waar je een gratis nespresso bij krijgt. [Reclamemode off]quote:Op donderdag 1 november 2007 01:32 schreef pbjs het volgende:
[..]
Jawel hoor, vorige week donderdag voor 't eerst een bak Nespresso geproefd (was toevallig bij de Bijenkorf in Enschede) en meteen verkocht
Had al wel een tijdje interesse in een Nespresso, alleen nog nooit ergens kunnen proeven vandaar.
Nu wil ik zo'n apparaat, maar wacht nog ff op de 50-euro-terug-actie die ze volgens mij in 2005 en 2006 rond de kerst ook gehad hebben. Heb Nespresso maar even gemaild vanaf welke datum de actie dit jaar ingaat![]()
Ik meld het hier natuurlijk even wanneer ik een datum weet
Het is wel degelijk de automatische versie, ik heb hem zelf ook 2 jaar geleden gekregen bij een abo!quote:Op donderdag 1 november 2007 22:48 schreef pbjs het volgende:
Bedankt voor de tip, je krijgt inderdaad een Nespresso-apparaat wanneer je voor een jaar lid wordt (a 79,95 euro). Maar helaas is het wel een handmatige, ik ga toch voor 1 die automatisch stopt wanneer het kopje vol is (Magimix Cube of iets dergelijks).
Toch bedankt, het is nl wel een prima aanbieding - dat apparaat kost in de winkel ook 100+ euro dus een goede deal
Inderdaad,spoel hem altijd meteen om als de koffie nog loopt zeg maar. Gaat perfectquote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Gewoon gelijk even schoonmaken direct na gebruik. Is zo gebeurd en ik heb er echt geen last van. Heb hem nu al bijna een jaar in bezit.
Heb net nieuwe besteld en die zijn in ieder geval houdbaar tot november 2008. Staat ook op de doos om bij voorkeur te gebruiken voor [datum]. Zo ver laat ik het alleen nooit komen, bestel altijd 200 cups (geen verzendkosten) en daar kan ik dan 3 a 4 maanden mee doen.quote:Op zondag 4 november 2007 23:39 schreef pbjs het volgende:
Nog een vraag mbt de cups: ik meen gelezen te hebben dat deze officieel 6 maanden houdbaar zijn. Maar ik drink zo weinig koffie dat ik graag voor minstens een jaar zou willen bestellen.
Gaat de kwaliteit na 6 maanden merkbaar achteruit, of is een jaar bewaren geen probleem?
hmm... k heb de doos ook nog wel... :pquote:Op donderdag 8 november 2007 13:30 schreef pbjs het volgende:
Net even met Nespresso gebeld, vanaf 10 november (zaterdag dus) gaat de 50-euro-retour-actie weer in![]()
Wanneer je de streepjescode van de doos v/h apparaat naar Nespresso stuurt storten ze 50 euro op je rekening
Volgens mij geldt dit voor apparaten met een verkoopprijs vanaf 149 euro maar dat weet ik niet 100% zeker. Maargoed, ik wil toch een Cube dus dat bedrag haal ik wel![]()
Te zamen met een origneel gedateerd aankoopbewijs te zamen met een door een verkoper gestempeld voucher.quote:Op maandag 12 november 2007 09:35 schreef koele het volgende:
[..]
hmm... k heb de doos ook nog wel... :p
das dan weer jammer...quote:Op maandag 12 november 2007 09:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Te zamen met een origneel gedateerd aankoopbewijs te zamen met een door een verkoper gestempeld voucher.
Voor xover ik weet hebben alle machines hetezelfde binnenwerk. Het enige verschil is automatisch of manueel en de looks natuurlijk. Ze maken best een hoop herrie maar dat moet ook wel om die druk op te bouwen.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:24 schreef Perruche het volgende:
Vraagje aan de gebruikers- maken ze veel lawaai? Bij sommige modellen zit er een stoompijpe op, werkt dat goed? En is er wezenlijk verschil tussen de verschilende merken (krups, siemens etc...?)
Heb je niet 2 knoppen op dat apparaat? Check anders je handleiding evenquote:Op woensdag 14 november 2007 02:40 schreef latin_LiZzY het volgende:
Even een domme vraag
maar hoe maak ik een lungo klaar? Ik heb zo'n automatisch geval
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef SHE het volgende:
Omdat ik een vrouw ben en altijd alles moet hebben wat nieuw is![]()
Ik drink het liefst iets stevigers, het liefst een arpeggio.quote:Op woensdag 21 november 2007 08:41 schreef koele het volgende:
welk kleurtje drinken jullie eigenlijk?
ik drink op t moment de blauwe lungo, net weer een doosje besteld!
Ik maak elke dag minimaal een cappuccino hier dus ben wel ervarenquote:Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef pbjs het volgende:
Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.
Gebruik je magere, halfvolle of volle melk? Doe je er nog iets door (las ergens dat het met een scheutje koffiemelk nog beter zou lukken)? Wat voor kannetje gebruik je voor het maken van het schuim?quote:Op woensdag 14 november 2007 13:43 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Stoompijpje werkt bij mij prima.
En hier gebruik je de aeroccino, valsspelerdquote:Op woensdag 21 november 2007 21:50 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ik maak elke dag minimaal een cappuccino hier dus ben wel ervaren![]()
Gebruik eigenlijk altijd de arpeggio en af en toe de ristretto. Om melk op te schuimen gebruik ik de aeroccino, wel duur in aanschaf maar het zeker waard. Je krijgt binnen een paar tellen echt super mooi schuim waar je niks voor hoeft te doen. Er kan precies genoeg in voor een cappuccino. Heb het eerst geprobeerd met zo'n goedkope opklopper die jij ook gepost heb maar bespaar je de ellende en kies voor het gemak van de aeroccino![]()
Nee dat gaat niet, met de aeroccino kan je mel opschuimen voor één cappuccino of melk verwarmen voor één café au lait. Meer kan er niet in. Altijd volle melk gebruiken voor melkschuim. Zit meer vet in dan normale melk wat ervoor zorgt dat het goed schuimt en iets zoetig gaat smaken. Met magere of halfvolle melk krijg je gewoon niet voldoende schuim. UHT melk kan je ook prima gebruiken, heeft wel wat weg van koffiemelk.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hier gebruik je de aeroccino, valsspelerd
Als je 2 kopjes cappuccino wilt maken, moet je dan ook 2 maal de aeroccino gebruiken, of kun je wel voldoende erin doen voor 2 kopjes?
Ok, ik dacht het zo te doen: melk in de magnetron (even uitvogelen hoe lang hij erin moet voordat hij begint te koken) > voordat het kookt eruit, even roeren zodat 't egaal warm is en dan het opschuimertje erdoor jassen.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:58 schreef Black-Hole het volgende:
En tja 'problemen' met de goedkope opschuimers zijn vooral dat je er de melk niet mee verhit en zonder verhitten geen (mooi en stevig) schuim. Melk mag ook weer niet te heet worden want dan gaat het ook niet meer schuimen. Daarvoor heb je dus echt een stoompijpje nodig die hete lucht in je koude melk blaast waardoor het gaat schuimen. Dit moet je wel heel geleidelijk doen want de melk moet langzaam en egaal warm worden. Dus onderin je kannetje beginnen en dan langzaam naar boven.
De earoccino echter, melk erin, knopje indrukken en zonder omkijken heb je even later perfect schuim. Maar ja duur blijft ie wel, helemaal als je nog niet weet of je hem vaak gaat gebruiken.
idemquote:Op donderdag 22 november 2007 00:29 schreef Quispi het volgende:
Ik gebruik een simpele opklopper van de hema. Dit is een plastic beker met een deksel en een klopper erin. Kost ook maar een paar euro![]()
Volle melk even een half minuutje opkloppen, daarna de beker in de magnetron (blijven kijken todt het schuim omhoogkomt) en dan heb je echt perfect stevig schuim!! Schuim giet ik vervolgens over in de kop en daar gaat dan de espresso overheen![]()
Ristrettoquote:Op woensdag 21 november 2007 08:41 schreef koele het volgende:
welk kleurtje drinken jullie eigenlijk?
ik drink op t moment de blauwe lungo, net weer een doosje besteld!
Welnu, ik heb zondag 2 cappuccino's proberen te zetten. Bij de eerste poging heb ik een half koffiekopje melk verwarmd in de magnetron, daarna de schuimer erin >> gevolg: heel de keuken onder de melkspetters en een paar druppels nog in het kopjequote:Op vrijdag 23 november 2007 20:43 schreef pbjs het volgende:
Gisteren onderstaand opschuimertje gehaald, komend weekend 's kijken of het hiermee gaat lukken
Welkom mede Ristretto liefhebberquote:Op zaterdag 1 december 2007 11:20 schreef Copycat het volgende:
Ik join deze club sinds ik eindelijk mijn eigen Nespresso apparaat heb aangeschaft. Vandaag al een cappuccino, een ristretto (favo) en een arpeggio achter de kiezen
.
Hyped up voor het weekend.
Niet dat ik weet, de eerste link heb ik zelf hier hangen maar dan volledig in metaal. Deze lijkt er wel een beetje op maar is niet hetzelfde. Die tweede ziet er wel tof uit eigenlijk.quote:Op maandag 3 december 2007 23:21 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Deze dingen:
http://cgi.ebay.nl/Dispen(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.nl/Dispen(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Zijn die ook bij de Bijenkorf / Nespresso boutique te koop?
En iemand een idee hoe ik aan die grote George Clooney-posters kan komen?
Dezequote:Op dinsdag 4 december 2007 15:15 schreef pbjs het volgende:
@Black-Hole: welke is het geworden? Gewoon even nieuwsgierig
Maar ze noemen nergens de prijs en op de site zie ik hem ook niet staan, weet iemand toevallig wat deze aanbieding kost?quote:Het kennismakingsaanbod is de Discoverybox en dit is een kartonnen geschenkverpakking met een totaal van 250 capsules, waarvan tweemaal de 9 espresso Grand Crus, tweemaal de 3 lungo Grand Crus en één extra etui Vivalto Lungo. Ook ontvangt u het boek "de kunst van de perfecte espresso" waarin u de oorsprong van de 12 Grand Crus wordt geduid en een nadere beschrijving van deze.
Als u op dit aanbod ingaat, krijgt u de zwarte presentatiekoffer ter waarde van ¤30.00 gratis toegevoegd aan uw eerste bestelling.
Deze zwartgelakte opbergkoffer biedt ruimte aan 36 Nespresso capsules en in het deksel vindt u een korte omschrijving van de twaalf Nespresso Grand Crus.
Beetje vreemde smaken lijkt me, maar misschien zijn ze wel erg lekkerquote:De Variation Sinaasappel-chocolade is een heerlijke evenwichtige en tevens contrasterende koffievariëteit. De Variation Amandel biedt een subtiele, zachtzoete smaakbeleving en de kruidige aroma's van de Variation Kardemom doen denken aan het verrukkelijke Oosten.
Hee waar vind je die optie van die kennismakingsaanbod.. die heb ik er niet tussen staan..quote:Op donderdag 6 december 2007 15:31 schreef pbjs het volgende:
Het kennismakingsaanbod kost ¤ 78,90, zie onder
Wie heeft trouwens 1 van de 3 nieuwe smaken Variations - Kardemom, Sinaasappel-chocolade of Amandel al geprobeerd?
[..]
Beetje vreemde smaken lijkt me, maar misschien zijn ze wel erg lekker![]()
De Jalayatra heb ik al wel geprobeerd, die vind ik wel goed![]()
[ afbeelding ]
Oeh nieuwe smaken, dat wordt weer bestellen ik was toch al bijna door me voorraad heen. De vanille en anijs van vorig jaar waren ook prima te doen, hopen dat deze ook weer lekker zijn.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:31 schreef pbjs het volgende:
Het kennismakingsaanbod kost ¤ 78,90, zie onder
Wie heeft trouwens 1 van de 3 nieuwe smaken Variations - Kardemom, Sinaasappel-chocolade of Amandel al geprobeerd?
[..]
[ afbeelding ]
De Special 2007 is inderdaad heel erg lekker, gaat richting de ristretto maar dan nog veel sterker van smaak. Die 3 smaakjes lijken me niks, doet me een beetje denken aan al die Senseo smaakjes. Koffie is koffie en niet koffie met een smaakje. Toch zou ik ze wel eens een keer willen proberenquote:Op donderdag 6 december 2007 15:31 schreef pbjs het volgende:
Goede tip van die macchiato, ik maak eigenlijk alleen maar cappucinno's en normale café's terwijl een macchiato eigenlijk het lekkerste is van allemaal.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:14 schreef Copycat het volgende:
Niets lekkerder dan je spontane vrije vrijdag beginnen met een macchiato van ristretto.
Maar die Jalayatra is dus ook een straffe aanrader?
Die bon zat er bij mij ook niet bij!quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:44 schreef Threepio het volgende:
Ai die heb ik niet gekregen. Ik heb gewoon zo'n doos gepakt en het ding afgerekend bij de kassa. Ik zal volgende week (als ik weer in utrecht ben) maar even langs de mediamarkt gaan, want 50 euro kan je best wat cupjes voor halen
Waar kan je die exact aanvragen dan? Ik kan op die site echt niks daarover vinden!quote:Op zondag 16 december 2007 13:11 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Die bon zat er bij mij ook niet bij!
Maar deze heb ik op nespresso.com aangevraagd, deze moet je invullen en met het originele aankoopsbewijs retour sturen.
Oke, dan ga ik toch de Arpeggio nog maar eens proberen!quote:Op zondag 16 december 2007 13:46 schreef pbjs het volgende:
Voor cappuccino vind ik de Arpeggio het lekkerst (vanmorgen nog weer van genoten).
Deze is nl redelijk sterk EN vol van smaak, wat imo het lekkerst is in de cappuccino. De ristretto is ook sterk maar vind ik wat vlakker smaken en daardoor minder lekker als basis voor de cappuccino.
Wanneer je nog minder sterke smaken neemt wordt de cappuccino wat te slapjes vind ik.
Als ik een grote kop cappuccino wil, maak ik 'm van twee cups. Arpeggio of Ristretto.quote:Op zondag 16 december 2007 16:27 schreef UFOtje het volgende:
Oke, dan ga ik toch de Arpeggio nog maar eens proberen!
Maar is cappuccino niet lekkerder met 1 van de de 3 "Lungo's", aangezien die voor een wat grotere kop gemaakt zijn?
O toch wel? Jammer dat ik net een lading besteld heb, je maakt me wel nieuwsgierig (al klinken ze wat vreemd maargoed)quote:Op maandag 17 december 2007 15:34 schreef Sudderpot het volgende:
Orange-chocolate en amandel zijn erg lekker!
Join the club!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dankzij mijn verjaardagscadeau ben ik nu ook aan de nespresso!
Ik heb nog maar één kopje op, de 'Finezzo'. Dat was al een verademing na anderhalf jaar senseoslootwaterquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Join the club!
Heb je al een favo?
Oh, dat is minder. Ze weten wel wat ze weggeven, die verjaardagsvierders!quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie nu pas dat de bijgeleverde koffie vér over de datum is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |