de constante vergelijking snap ik ook niet. de éénmalige als je net overgestapt bent, snap ik welquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:17 schreef habanero het volgende:
Ik snap de constante vergelijking met Senseo niet.
hoe is het je gelukt die pro pads te bestellen als niet bedrijf zijnde ?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:10 schreef hotzki18 het volgende:
Tis gelukt, en ben al helemaal verslaafd! Weg met de Senseo!
Nespresso geen minpunten? Oh nee, wel eens met een espressomachineverkoper gepraat?.... ik wordt helemaal krankjorum van mensen die komen zeuren om nespresso accessoires. Buiten dat is het een prima tussenstap voor mensen die een echte espressomachine te duur en te moeilijk vindenquote:Op vrijdag 27 april 2007 15:17 schreef habanero het volgende:
Ik snap de constante vergelijking met Senseo niet.
ben zeer tevreden over de espresso's die ik met me Nespresso machine maak, geen enkel min punt.
Pro pads?quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:28 schreef osho het volgende:
[..]
hoe is het je gelukt die pro pads te bestellen als niet bedrijf zijnde ?
ja, voor de nespresso professional. daar kunnen geen cups in, maar een soort van pads. zover ik kan zien kun je die alleen met een VAT (BTW?) nummer bestellen via nespresso.nlquote:
vandaag in de nespresso shop geweest in de PC Hooft en daar verkochten ze gewoon die pro padsquote:Op zaterdag 28 april 2007 02:24 schreef osho het volgende:
[..]
ja, voor de nespresso professional. daar kunnen geen cups in, maar een soort van pads. zover ik kan zien kun je die alleen met een VAT (BTW?) nummer bestellen via nespresso.nl
Die komt binnenkort voor de moederdag weer. Krijg je een voucher voor mee en dan krijg je via de Nespressoclub dat geld terug.quote:Op zondag 29 april 2007 14:06 schreef Drostie het volgende:
Nespresso heeft al een jaar of twee een actie waarbij je ¤50 terug krijgt op je apparaat, meestal zo rond de jaarwisseling en in april/mei. Weet iemand of dat dit jaar ook het geval is?
Idd wel erg mooiquote:Op zondag 29 april 2007 23:52 schreef Black-Hole het volgende:
[afbeelding]
Deze vandaag van m'n zus gekregenStaat erg mooi aan de muur.
Ik heb juist de tegenovergestelde ervaring in de winkel in de PC Hooftstraat!quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:39 schreef superheist het volgende:
Dinsdag m'n eerste cupjes gehaald in de PC hooft straat (voor m'n via fok! gekochte nespresso), smaakt heerlijk!
Maar wat een bekakte bende zeg die winkel! Dat mens die mij bediende had totaal geen uitstraling, ik vroeg om een 'selectie', dus beetje hints geven dat ze me kon vertellen welke ik moest proberen enzo, wist alleen dat ik de Ristretto wilde. Maar dat zat er niet in bij deze mevrouw, was blijkbaar geen Nespresso waardige klant![]()
Ga duidelijk nooit meer naar die winkel, bestel ze wel gewoon via het internet.
Heb jij dan ooit geloofd in de illusie dat nespresso exclusief is? Dat sprookje is nog doorzichtiger dan de tandenfee. Alle machines, ongeacht het merkje wat erop zit komt uit één en de zelfde fabriek. Nestle heeft alleen maar de rechten van die fabrikanten geleased voor de nespresso machines. Ze staan ook al jaren met pallets tegelijk bij de mediamarkt te graai. Het is makkelijk, het is best redelijk te drinken (maar het blijft natuurlij nescafe). Maar je bent heel erg afhankelijk van nescafe voor de dure koffie, de dure accessoires en de zeer dure reparaties als je apparaat kapot gaat.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:25 schreef marmhz het volgende:
Die exclusiviteit daalt trouwens wel flink nu ik zag dat Nespresso al verkrijgbaar is bij een winkel als de Blokker. Mensen let wel goed op de prijs van Nespresso. Reken die ruim 30 cent per kopje eens om naar een kilo koffie. Zit je op zeker 30 Euro. Kijk dan eens op koffiecentrale ofzo wat een kilo hele dure topkoffie kost. Hooguit een Euro of 20 en dat is al veel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zo'n machine gehad en het is een groot gemak en de koffie is lekker maar het is heel duur.
Het is toch wel wat anders dan Nescafe hoor, want dat is namelijk oploskoffie. Nestlé houd die twee merken ook duidelijk gescheiden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heb jij dan ooit geloofd in de illusie dat nespresso exclusief is? Dat sprookje is nog doorzichtiger dan de tandenfee. Alle machines, ongeacht het merkje wat erop zit komt uit één en de zelfde fabriek. Nestle heeft alleen maar de rechten van die fabrikanten geleased voor de nespresso machines. Ze staan ook al jaren met pallets tegelijk bij de mediamarkt te graai. Het is makkelijk, het is best redelijk te drinken (maar het blijft natuurlij nescafe). Maar je bent heel erg afhankelijk van nescafe voor de dure koffie, de dure accessoires en de zeer dure reparaties als je apparaat kapot gaat.
Die hebben wij ook. Je moet alleen wel oppassen als je 's ochtends met je slaperige hoofd zo'n ding eruitpakt, want voor je het weet komt de hele rits naar beneden vallenquote:Op zondag 29 april 2007 23:52 schreef Black-Hole het volgende:
[afbeelding]
ik denk dat het aan jou en je verwende zelf ligt, want ik ken geen andere ristrettoquote:Op zondag 6 mei 2007 13:37 schreef SHE het volgende:
En ik wilde even vragen of het nu aan mij en mijn verwende zelf ligt, of dat die ristretto in de verste verte niet op ristretto lijkt?
Ja, maar dat valt ook niet te vergelijken vind ik. Nespresso of een echte espresso uit een professionele machine is en blijft een wereld van verschil.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:37 schreef SHE het volgende:
En ik wilde even vragen of het nu aan mij en mijn verwende zelf ligt, of dat die ristretto in de verste verte niet op ristretto lijkt?
Wij hebben zo'n grote doos ( @ 75 ,-quote:Op zondag 6 mei 2007 15:22 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ja, maar dat valt ook niet te vergelijken vind ik. Nespresso of een echte espresso uit een professionele machine is en blijft een wereld van verschil.
Vraagje tussendoor, welke grand cru's bestellen jullie altijd? Ik eigenlijk altijd maar 3; ristretto, arpeggio (voor de cappucino) en de livanto. Meestal ook de wel 2 doosjes van de limited edition.
Die zijn ook echt niet te drinken. Zat bij mij ook een doosje decaf bij mijn machine, daarvan zijn nu nog steeds 9 capsules overquote:Op zondag 6 mei 2007 15:28 schreef SHE het volgende:
Helaas zitten daar ook de decaf's in
Cantuccini?quote:Op zondag 6 mei 2007 19:25 schreef miss_sly het volgende:
Hoe heten die verrukkelijke harde amandelkoekjes die ze daar ook verkopen?
thanks!quote:
Die verkopen ze bij de Xenos ookquote:
Precies, maar ik zocht de naam omdat ik een recept wilde zoeken op internetquote:Op zondag 6 mei 2007 21:45 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dat is de naam van het koekje, die verkopen ze natuurlijk overal![]()
lol, ik heb precies hetzelfde. Sterker nog. Ik heb deze week m'n normale koffiezetter uit de berging gehaald en filterkoffie gezetquote:Op zondag 6 mei 2007 13:35 schreef SHE het volgende:
Ik ben nespresso moe
We hebben een goed gevulde doos met de 12 grand crus..en ik hoef ze niet eens meer. Ze lijken allemaal op elkaar en ik kan met de beste wil van de wereld niet meer aanwijzen welke ik lekker vind.
Ik heb zelfs aan filterkoffie gedacht...![]()
ja best een tijd in 'de horeca' gewerkt, en dan praat je wel eens met espressomachineverkopersquote:Op vrijdag 27 april 2007 19:07 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nespresso geen minpunten? Oh nee, wel eens met een espressomachineverkoper gepraat?.... ik wordt helemaal krankjorum van mensen die komen zeuren om nespresso accessoires. Buiten dat is het een prima tussenstap voor mensen die een echte espressomachine te duur en te moeilijk vinden
Nespresso is vooral gemak: Cuppie erin, hendeltje dicht, knoppie drukken, koffie hebben. De koffie is best goed te drinken, in kwaliteit vind ik het vergelijkbaar met goed gezette filterkoffie. Tegen een échte espressomachine die vakkundig is bediend kan het niet op, maar dan moet je er dus wel mee kunnen omgaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:31 schreef habanero het volgende:
[..]
ja best een tijd in 'de horeca' gewerkt, en dan praat je wel eens met espressomachineverkopers![]()
vind zelf een echte espresso machine meer onhandig voor thuis. waterfilter bonenmolen water druk houden voor 2 kopjes 'sochtends en savonds.
mischien is het nog wel voordeliger om dat wel tedoen
maar goed ik drink me cuppie's nog wel even, tot ik een leuke machine vind die erg onderhouds vriendelijk is met ingebouwde maler :p
Espresso blijft espresso..en Nespresso..tja, het is een gimmick en het is makkelijk. Maar lekker?quote:Op maandag 7 mei 2007 03:36 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
lol, ik heb precies hetzelfde. Sterker nog. Ik heb deze week m'n normale koffiezetter uit de berging gehaald en filterkoffie gezet![]()
Voor espresso gebruik ik echter nog steeds m'n espressoapparaat (Pavoni) en maler.
als je vriend slim is koopt ie niet zo'n espressomachine voor je. paar weken later ben je die ook weer zat.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Espresso blijft espresso..en Nespresso..tja, het is een gimmick en het is makkelijk. Maar lekker?
Ik ben 'm zat
Helaas wordt manlief denk ik wel een beetje boos, want ik moest er perse 1 en hij wilde geen 2k espressomachine voor me kopen![]()
Nu weet ik wel wat ik voor mijn verjaardag vraag![]()
Waarom wilde je er dan zo graag een?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Espresso blijft espresso..en Nespresso..tja, het is een gimmick en het is makkelijk. Maar lekker?
Ik ben 'm zat
Helaas wordt manlief denk ik wel een beetje boos, want ik moest er perse 1 en hij wilde geen 2k espressomachine voor me kopen![]()
Nu weet ik wel wat ik voor mijn verjaardag vraag![]()
willen sommige mannen ook hoorquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef SHE het volgende:
Omdat ik een vrouw ben en altijd alles moet hebben wat nieuw is![]()
Als je alleen op het geld let, dan zou ik voor nespresso gaan.quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:57 schreef Drostie het volgende:
Tja ik twijfel toch behoorlijk. Ik wil graag een espressoapparaat, maar of ik nou meer dan 300 euro wil betalen voor een Gaggia oid, of 50 euro voor een Nespresso....natuurlijk zijn de cups aan de dure kant, maar als het prijsverschil voor het apparaat zo groot is, kun je heel veel kopjes drinken voordat je dat eruit hebt...en ik denk dat ik 5/6 kopjes in de week zal drinken. What to doooo?
1 2 3 4 5 6 | 50 6*52*0.29=90.48 90.48 90.48 90.48 90.48 90.48 90.48 140.48 230.96 321.44 411.92 502.40 592.88 683.36 350 6*52*0.15=46.80 46.80 46.80 46.80 46.80 46.80 46.80 396.80 443.60 490.40 537.20 584 630.80 677.6 |
Als je de ristretto slap vindt, denk ik niet dat je een standaard koffiesmaak hebt. Daarnaast heb je inderdaad koffiebonen voor 8 euro de kilo, maar als je andere smaken of echt sterke espresso-bonen wil, dan ben je ook meer kwijt dan 8 euroquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:05 schreef marmhz het volgende:
Bonen heb je vaak al voor 8 euro de kilo wat uitkomt op een 8 cent per kopje ongeveer. Bovendien heb je met bonen totale vrije keuze in smaak en prijs. Je haalt ze in de supermarkt, bij de groothandel, bij een lokale brander in de buurt of Kaldi. Je hebt zoveel meer keuze in smaak en prijs.
Bij Nespresso vond ik eigenlijk alleen de ristretto echt lekker en die was dan nog aan de slappe kant vond ik. Andere keuze heb je dan niet.
Daarnaast als je van cappucino houdt dan kan je die met die apparaatjes van 50 euro van nespresso meestal niet maken.
Een goed espresso apparaat kan je ook best tweedehands kopen. Koop bijvoorbeeld een Gaggia Classic coffee of een Quickmill 800 serie voor rond de 100 euro en laat er eventueel een servicebeurtje op doen als dat al nodig is en je kunt zo twee, drie jaar vooruit.
Volle melk. Mag ook lang houdbaare zijn.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef sieske het volgende:
ik heb er ook een besteld, krijg ik waarschijnlijk woensdag ofzo. Kan niet wachten. Er zit een voucher bij voor een gratis aeroccino. Maar de vraag is nu, welke melk kan ik het beste gebruiken voor opgeklopte melk op mijn cappucino? Gewone halfvolle of volle of kan ik beter koksroom gebruiken ofzoiets?
Volle melk inderdaad al kan het ook wel met halfvolle. Veel plezier ermee, het is een fantastische apparaatquote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef Fixers het volgende:
Volle melk.
Wees maar trots op een ''standaard'' koffiesmaak. Je wil toch ook niet iedere dag rode bietjes met aardappels of wel dan? Het is juist leuk als je veel kan varieren, nieuwe smaken ontdekken en dan is Nespresso heel beperkt. Ook al zijn goede Espresso bonen 10 of 12 euro de kilo dan nog zit je niet op die 30 die Nespresso er voor vraagt. Het is dus gewoon duur. Eigenlijk is het gewoon een luxe Senseo met dat verschil dat je met een Senseo nog wel keuze hebt bij wie je padjes haalt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:17 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Als je de ristretto slap vindt, denk ik niet dat je een standaard koffiesmaak hebt. Daarnaast heb je inderdaad koffiebonen voor 8 euro de kilo, maar als je andere smaken of echt sterke espresso-bonen wil, dan ben je ook meer kwijt dan 8 euro
Nepsresso koffie is wel kwalitatief beter dan senseo. Crema laag van de senseo is getrukeerd met suiker oploskoffie en zelfs toegevoegd vet. De crema van nespresso wordt wel gewoon opgebouwd door druk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:15 schreef marmhz het volgende:
[..]
Wees maar trots op een ''standaard'' koffiesmaak. Je wil toch ook niet iedere dag rode bietjes met aardappels of wel dan? Het is juist leuk als je veel kan varieren, nieuwe smaken ontdekken en dan is Nespresso heel beperkt. Ook al zijn goede Espresso bonen 10 of 12 euro de kilo dan nog zit je niet op die 30 die Nespresso er voor vraagt. Het is dus gewoon duur. Eigenlijk is het gewoon een luxe Senseo met dat verschil dat je met een Senseo nog wel keuze hebt bij wie je padjes haalt.
Waar staat dat ik een standaard koffiesmaak hebquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:15 schreef marmhz het volgende:
[..]
Wees maar trots op een ''standaard'' koffiesmaak. Je wil toch ook niet iedere dag rode bietjes met aardappels of wel dan?
Ik heb van die kleine espressokopjes, en dat is voor mij precies de goede hoeveelheid voor de Nespresso's. Ik gebruik een iets groter kopje (ongeveer maatje Senseo, iets kleiner) voor de Lungo's.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:44 schreef sieske het volgende:
-Blaat-
Ben je niet in de war met de crema bovenop? Het mag er iig niet uitzien als een cafe latte. Wat ik sowieso altijd even doe is eerst de machine laten opwarmen, dat zonder een capsule laten doorlopen met een kopje eronder. Zo heb je én warmere koffie én een voorverwarmd kopje. Hierna pas de capsule erin.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:44 schreef sieske het volgende:
Ik heb zojuist mijn eerste kopje gezet en het was meer op de gok dan wat anders, dus hij was niet echt lekker. Hoelang moet ik de koffie laten doorlopen voordat ik hem uitzet? Hij is handmatig namelijk. Ik had de Cosi gepakt en hij was niet echt zwart na het doorlopen. Is dat normaal, hij had de kleur van koffie met melk, er zat nog geen melk bij.
de kleur komt waarschijnlijk door het crema laagje op de koffie. en wat vond je niet lekker ? te sterk ? te slap ? als je het te slappe koffie vindt, moet je misschien maar met een echt espressokopje proberen. daar kan niet zoveel in.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:44 schreef sieske het volgende:
ik heb mijn krups nespresso net gekregen, geen voucher te zien en ze zeiden bij die internetwinkel dat ze het gestempeld mee zouden sturen zodat ik het alleen nog maar hoefde in te vullen. Meteen een mailtje terug gestuurd, ik ben benieuwd.
Ik heb zojuist mijn eerste kopje gezet en het was meer op de gok dan wat anders, dus hij was niet echt lekker. Hoelang moet ik de koffie laten doorlopen voordat ik hem uitzet? Hij is handmatig namelijk. Ik had de Cosi gepakt en hij was niet echt zwart na het doorlopen. Is dat normaal, hij had de kleur van koffie met melk, er zat nog geen melk bij.
Misschien staat dat wel ergens in de papieren, maar ik kan niets vinden dus vraag ik het hier, er is vast wel iemand die hier antwoord op weet.
Ik wil niet nog meer cups proberen want als ik iets verkeerd doe, is dat zonde omdat ik die cups alleen kan bestellen (per 5x10) en dat wordt dan pas einde van de maand.
koffie zonder caffeine is als bier zonder alcohol... what's the poiint?quote:Op zondag 6 mei 2007 15:32 schreef SHE het volgende:
Mijn vriendje vind ze gelukkig lekker.
Ik vind koffie zonder cafeine echt waardeloos.
Mooi zegquote:Op zondag 29 april 2007 23:52 schreef Black-Hole het volgende:
[afbeelding]
Dat is niet waar, in magere melk zit (bijna) geen vet, die kleine vetbolletjes in de melk zorgen er juist voor dat de melk goed gaat schuimen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:50 schreef Pau100 het volgende:
Ik maak juist die opgeschuimde mel voor de cappuchino met magere melk.. Had ik ergens gelezen dat dat beter werkte....?
En binnen, fijn apparaat, heb een lungo geprobeerd die smaakt al een stuk beter dan die Senseo crapquote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:20 schreef knep het volgende:
Heb vandaag zo'n apparaat besteld, ben benieuwd.
Klopt, ik laat hem altijd een keer doorlopen met een kopje eronder. Heb je en warmer water en een warmer kopje.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:18 schreef GREENSKiN het volgende:
Heb er ook een gekocht. Ik heb 't idee dat de temperatuur van de espresso wat aan de lage kant is. Pas na een keer of drie achter elkaar doorlopen en dan gebruiken is de espresso echt heet (als in, vingers erin, en net niet verbranden). Merken jullie dit ook?
Je kan ook voor een acceptgiro kiezen bij je bestelling.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:23 schreef sieske het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik die cups online kan bestellen. Niet bij de Nespresso-club want ik heb geen creditcard en ik ken ook niemand die er een heeft. Anders moet ik maar wachten tot ik een keer in Rotterdam ofzo kom.
De eerste keer moet je dan gewoon even bellen met Nespresso voor het doorgeven van de bestelling. Je kunt dan wel gewoon met acceptgiro betalen. De volgende bestellingen kun je dan wel via internet doen en dan zal ook daar een mogelijkheid zijn voor het betalen dmv acceptgiro.quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:23 schreef sieske het volgende:
nou, ik vind hem wel lekker.Ik vind alle smaken tot aan die zware, je weet wel de lichte en de gemiddelde, lekker alleen de echte zware espressosmaken zijn niets voor mij.
Ik maak de koffie nu sterker, kleinere kopjes. Ik was gewend aan de Senseo maar dit is echt wel veel lekkerder. Binnenkort krijg ik de gratis aeroccino thuis. Geweldig hulpstuk, kan ik eindelijk lekkere cappucino maken.
Weet iemand trouwens waar ik die cups online kan bestellen. Niet bij de Nespresso-club want ik heb geen creditcard en ik ken ook niemand die er een heeft. Anders moet ik maar wachten tot ik een keer in Rotterdam ofzo kom.
Je hebt speciale cups waarmee je een lungo kan maken. Dat is een een kopje koffie van 120ml in plaats van een (N)espresso van 40ml. Deze zijn alleen wel iets duurder.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:38 schreef henkfct het volgende:
kan je met zon nespresso apparaat ook gewoon een goede bak koffie zetten?
Ja, kan je niet met elkaar vergelijken. Zowel qua techniek als smaak.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:56 schreef henkfct het volgende:
dus zon nespresso aparaat is heel wat anders als een zeg maar senseo
Helaas. Illy en nespresso zijn twee totaal andere systemen. In dat geval kan je beter een sachet-espressomachine kopen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:30 schreef boylovesgirl het volgende:
wie kan me vertellen of ik in zo'n apparaat ook een illy 'pad' kan doen en zo ja, waar zou ik deze kunnen kopen? ondanks dat ik nespresso lekker vind zou ik toch graag illy thuis willen drinken uit 1 persoons verpakkingen... thanks voor de moeite in ieder geval.
Had deze week nieuwe cups nodig en gelijk twee doosjes besteld om eens te proberen. Dat worden er zeker meer want deze is wel heel erg lekkerquote:Oâ
Limited Edition 2007
Afkomstig van de hoogste bergtoppen van Afrika, waar de hemel de aarde ontmoet... Het delicate karakter van Oâ zal u in vervoering brengen met haar toets van tropisch fruit.
Oâ is een verfijnde koffie met zoete accenten die doen denken aan tropisch zongerijpt fruit.
Herkomst: Oâ is een melange van de allerbeste Arabica's van de Kilimanjaro en de Mount Kenia – twee gedoofde vulkanen die in Tanzania en Kenia liggen.
De Tanzaniaanse Arabica wordt gekenmerkt door zijn volle en weelderige karakter, dat perfect aansluit bij de fruittoetsen van de Keniaanse Arabica, die stamt uit de omgeving van de ananasplantages.
Kracht: 3
en brengt hij je inderdaad in vervoering en doet je denken aan tropisch fruit ?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:01 schreef Black-Hole het volgende:
Iemand al de 'nieuwe' special al geprobeerd?
[..]
Had deze week nieuwe cups nodig en gelijk twee doosjes besteld om eens te proberen. Dat worden er zeker meer want deze is wel heel erg lekker![]()
Nee, die marketingcrap geloof ik allemaal niet. Feit is wel dat het een lekker bakkie oplevert.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:56 schreef osho het volgende:
[..]
en brengt hij je inderdaad in vervoering en doet je denken aan tropisch fruit ?
Ik verwacht niet van een verkoper dat die mij dat vertelt. Als je je een heel klein beetje hebt verdiept in wat je aanschaft dan zou je weten dat die cups niet overal te koop zijn. Bovendien vind ik het helemaal vreemd dat men blijkbaar verwacht dat je dat kan kopen bij de zaak waar je ook het apparaat hebt gekocht. Gaan die mensen ook naar BCC voor waspoeder?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:33 schreef Fixers het volgende:
Voor de gebruikers: wordt er door de machine verkopers ook nog bijverteld dat je die cups niet in de winkel kunt kopen? Ik heb dagelijks minimaal 3 man in mijn winkel die heel verontwaardigd reageren als ik zeg dat we die niet verkopen. "Maar u verkoopt de machines toch ook?" Krijg ik dan op mijn bord.
Voor de volledigheid: wij verkopen naast (n)espressomachines ook koffie. Dus an sich vind ik het niet zo vreemd, dat ze erom vragen. Maar blijkbaar zijn velen totaal niet op de hoogte van het feit dat je die cupjes en alle accessoires alleen online en in speciale shops kan krijgen. Volgens mij wordt dat ze ook niet verteld door de doorsnee mediamarktmedewerker.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:10 schreef Everett het volgende:
[..]
Ik verwacht niet van een verkoper dat die mij dat vertelt. Als je je een heel klein beetje hebt verdiept in wat je aanschaft dan zou je weten dat die cups niet overal te koop zijn. Bovendien vind ik het helemaal vreemd dat men blijkbaar verwacht dat je dat kan kopen bij de zaak waar je ook het apparaat hebt gekocht. Gaan die mensen ook naar BCC voor waspoeder?
en wat zeg jij dan ? "maar we verkopen toch ook geen wasmiddel"quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:33 schreef Fixers het volgende:
Voor de gebruikers: wordt er door de machine verkopers ook nog bijverteld dat je die cups niet in de winkel kunt kopen? Ik heb dagelijks minimaal 3 man in mijn winkel die heel verontwaardigd reageren als ik zeg dat we die niet verkopen. "Maar u verkoopt de machines toch ook?" Krijg ik dan op mijn bord.
Ik verkoop ook geen wasmachines.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:05 schreef osho het volgende:
[..]
en wat zeg jij dan ? "maar we verkopen toch ook geen wasmiddel"
Ik heb hem zelf besteld via de Nespresso site en dus niet via de winkel. Het eerste wat je te zien krijgt op de Nespresso site is een popup voor het bestellen van capsules. Duidelijk zat.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:25 schreef Fixers het volgende:
Even serieus nu: hoe goed wordt de consument geinformeerd bij de aankoop van een Nespresso apparaat?
Volle melk gebruikenquote:Op maandag 23 juli 2007 21:02 schreef Pau100 het volgende:
Ben weer druk in de weer met mijn Nespresso. Heb gekeken in het boekje om de perfecte cappuccino te krijgen. Daar staat duidelijk dat het met magere melk moet worden gedaan via dat melkopschuimpijpje... Doe ik keurig, maar het lukt me gewoon niet. Wat doe ik nou verkeerd? Zo is de koffie echt geen zak aan..
Same here, geweldig spul!quote:Op zondag 15 juli 2007 23:36 schreef GREENSKiN het volgende:
Aeroccino binnen. Lekkere cappuccino mee gemaakt! Zeer aan te bevelen
ok dan ga ik toch maar volle melk gebruiken. Dacht al dat ik het niet goed deed, want er stond duidelijk magere melk in de handleidingquote:Op maandag 23 juli 2007 21:05 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Volle melk gebruiken![]()
Magere melk bevat te weinig vet waardoor het én niet goed wil schuimen én de wat zoete smaak van volle melk mist. Waarom er in je handleiding magere melk staat is mij een raadsel.
Gewoon gelijk even schoonmaken direct na gebruik. Is zo gebeurd en ik heb er echt geen last van. Heb hem nu al bijna een jaar in bezit.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:22 schreef Fixers het volgende:
Ik had gister kans om die Aeroccino te proberen..... Mag ik zeggen dat ik het een enorm prutsding vind. De melk koekt vreselijk aan bij gewoon gebruik. Het schuimresultaat mag er best wezen, maar dat weegt niet op tegen de grote hoeveelheid schoonmaakwerk.
Jawel hoor, vorige week donderdag voor 't eerst een bak Nespresso geproefd (was toevallig bij de Bijenkorf in Enschede) en meteen verkochtquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:29 schreef koele het volgende:
stil hier... Fokkers zijn geen nespresso liefhebbers.... :p
[Reclamemode on] Er is nu ook weer een actie bij het magazine elle eten waar je een gratis nespresso bij krijgt. [Reclamemode off]quote:Op donderdag 1 november 2007 01:32 schreef pbjs het volgende:
[..]
Jawel hoor, vorige week donderdag voor 't eerst een bak Nespresso geproefd (was toevallig bij de Bijenkorf in Enschede) en meteen verkocht
Had al wel een tijdje interesse in een Nespresso, alleen nog nooit ergens kunnen proeven vandaar.
Nu wil ik zo'n apparaat, maar wacht nog ff op de 50-euro-terug-actie die ze volgens mij in 2005 en 2006 rond de kerst ook gehad hebben. Heb Nespresso maar even gemaild vanaf welke datum de actie dit jaar ingaat![]()
Ik meld het hier natuurlijk even wanneer ik een datum weet
Het is wel degelijk de automatische versie, ik heb hem zelf ook 2 jaar geleden gekregen bij een abo!quote:Op donderdag 1 november 2007 22:48 schreef pbjs het volgende:
Bedankt voor de tip, je krijgt inderdaad een Nespresso-apparaat wanneer je voor een jaar lid wordt (a 79,95 euro). Maar helaas is het wel een handmatige, ik ga toch voor 1 die automatisch stopt wanneer het kopje vol is (Magimix Cube of iets dergelijks).
Toch bedankt, het is nl wel een prima aanbieding - dat apparaat kost in de winkel ook 100+ euro dus een goede deal
Inderdaad,spoel hem altijd meteen om als de koffie nog loopt zeg maar. Gaat perfectquote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:25 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Gewoon gelijk even schoonmaken direct na gebruik. Is zo gebeurd en ik heb er echt geen last van. Heb hem nu al bijna een jaar in bezit.
Heb net nieuwe besteld en die zijn in ieder geval houdbaar tot november 2008. Staat ook op de doos om bij voorkeur te gebruiken voor [datum]. Zo ver laat ik het alleen nooit komen, bestel altijd 200 cups (geen verzendkosten) en daar kan ik dan 3 a 4 maanden mee doen.quote:Op zondag 4 november 2007 23:39 schreef pbjs het volgende:
Nog een vraag mbt de cups: ik meen gelezen te hebben dat deze officieel 6 maanden houdbaar zijn. Maar ik drink zo weinig koffie dat ik graag voor minstens een jaar zou willen bestellen.
Gaat de kwaliteit na 6 maanden merkbaar achteruit, of is een jaar bewaren geen probleem?
hmm... k heb de doos ook nog wel... :pquote:Op donderdag 8 november 2007 13:30 schreef pbjs het volgende:
Net even met Nespresso gebeld, vanaf 10 november (zaterdag dus) gaat de 50-euro-retour-actie weer in![]()
Wanneer je de streepjescode van de doos v/h apparaat naar Nespresso stuurt storten ze 50 euro op je rekening
Volgens mij geldt dit voor apparaten met een verkoopprijs vanaf 149 euro maar dat weet ik niet 100% zeker. Maargoed, ik wil toch een Cube dus dat bedrag haal ik wel![]()
Te zamen met een origneel gedateerd aankoopbewijs te zamen met een door een verkoper gestempeld voucher.quote:Op maandag 12 november 2007 09:35 schreef koele het volgende:
[..]
hmm... k heb de doos ook nog wel... :p
das dan weer jammer...quote:Op maandag 12 november 2007 09:46 schreef Fixers het volgende:
[..]
Te zamen met een origneel gedateerd aankoopbewijs te zamen met een door een verkoper gestempeld voucher.
Voor xover ik weet hebben alle machines hetezelfde binnenwerk. Het enige verschil is automatisch of manueel en de looks natuurlijk. Ze maken best een hoop herrie maar dat moet ook wel om die druk op te bouwen.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:24 schreef Perruche het volgende:
Vraagje aan de gebruikers- maken ze veel lawaai? Bij sommige modellen zit er een stoompijpe op, werkt dat goed? En is er wezenlijk verschil tussen de verschilende merken (krups, siemens etc...?)
Heb je niet 2 knoppen op dat apparaat? Check anders je handleiding evenquote:Op woensdag 14 november 2007 02:40 schreef latin_LiZzY het volgende:
Even een domme vraag
maar hoe maak ik een lungo klaar? Ik heb zo'n automatisch geval
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:36 schreef SHE het volgende:
Omdat ik een vrouw ben en altijd alles moet hebben wat nieuw is![]()
Ik drink het liefst iets stevigers, het liefst een arpeggio.quote:Op woensdag 21 november 2007 08:41 schreef koele het volgende:
welk kleurtje drinken jullie eigenlijk?
ik drink op t moment de blauwe lungo, net weer een doosje besteld!
Ik maak elke dag minimaal een cappuccino hier dus ben wel ervarenquote:Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef pbjs het volgende:
Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.
Gebruik je magere, halfvolle of volle melk? Doe je er nog iets door (las ergens dat het met een scheutje koffiemelk nog beter zou lukken)? Wat voor kannetje gebruik je voor het maken van het schuim?quote:Op woensdag 14 november 2007 13:43 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Stoompijpje werkt bij mij prima.
En hier gebruik je de aeroccino, valsspelerdquote:Op woensdag 21 november 2007 21:50 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ik maak elke dag minimaal een cappuccino hier dus ben wel ervaren![]()
Gebruik eigenlijk altijd de arpeggio en af en toe de ristretto. Om melk op te schuimen gebruik ik de aeroccino, wel duur in aanschaf maar het zeker waard. Je krijgt binnen een paar tellen echt super mooi schuim waar je niks voor hoeft te doen. Er kan precies genoeg in voor een cappuccino. Heb het eerst geprobeerd met zo'n goedkope opklopper die jij ook gepost heb maar bespaar je de ellende en kies voor het gemak van de aeroccino![]()
Nee dat gaat niet, met de aeroccino kan je mel opschuimen voor één cappuccino of melk verwarmen voor één café au lait. Meer kan er niet in. Altijd volle melk gebruiken voor melkschuim. Zit meer vet in dan normale melk wat ervoor zorgt dat het goed schuimt en iets zoetig gaat smaken. Met magere of halfvolle melk krijg je gewoon niet voldoende schuim. UHT melk kan je ook prima gebruiken, heeft wel wat weg van koffiemelk.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hier gebruik je de aeroccino, valsspelerd
Als je 2 kopjes cappuccino wilt maken, moet je dan ook 2 maal de aeroccino gebruiken, of kun je wel voldoende erin doen voor 2 kopjes?
Ok, ik dacht het zo te doen: melk in de magnetron (even uitvogelen hoe lang hij erin moet voordat hij begint te koken) > voordat het kookt eruit, even roeren zodat 't egaal warm is en dan het opschuimertje erdoor jassen.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:58 schreef Black-Hole het volgende:
En tja 'problemen' met de goedkope opschuimers zijn vooral dat je er de melk niet mee verhit en zonder verhitten geen (mooi en stevig) schuim. Melk mag ook weer niet te heet worden want dan gaat het ook niet meer schuimen. Daarvoor heb je dus echt een stoompijpje nodig die hete lucht in je koude melk blaast waardoor het gaat schuimen. Dit moet je wel heel geleidelijk doen want de melk moet langzaam en egaal warm worden. Dus onderin je kannetje beginnen en dan langzaam naar boven.
De earoccino echter, melk erin, knopje indrukken en zonder omkijken heb je even later perfect schuim. Maar ja duur blijft ie wel, helemaal als je nog niet weet of je hem vaak gaat gebruiken.
idemquote:Op donderdag 22 november 2007 00:29 schreef Quispi het volgende:
Ik gebruik een simpele opklopper van de hema. Dit is een plastic beker met een deksel en een klopper erin. Kost ook maar een paar euro![]()
Volle melk even een half minuutje opkloppen, daarna de beker in de magnetron (blijven kijken todt het schuim omhoogkomt) en dan heb je echt perfect stevig schuim!! Schuim giet ik vervolgens over in de kop en daar gaat dan de espresso overheen![]()
Ristrettoquote:Op woensdag 21 november 2007 08:41 schreef koele het volgende:
welk kleurtje drinken jullie eigenlijk?
ik drink op t moment de blauwe lungo, net weer een doosje besteld!
Welnu, ik heb zondag 2 cappuccino's proberen te zetten. Bij de eerste poging heb ik een half koffiekopje melk verwarmd in de magnetron, daarna de schuimer erin >> gevolg: heel de keuken onder de melkspetters en een paar druppels nog in het kopjequote:Op vrijdag 23 november 2007 20:43 schreef pbjs het volgende:
Gisteren onderstaand opschuimertje gehaald, komend weekend 's kijken of het hiermee gaat lukken
Welkom mede Ristretto liefhebberquote:Op zaterdag 1 december 2007 11:20 schreef Copycat het volgende:
Ik join deze club sinds ik eindelijk mijn eigen Nespresso apparaat heb aangeschaft. Vandaag al een cappuccino, een ristretto (favo) en een arpeggio achter de kiezen
.
Hyped up voor het weekend.
Niet dat ik weet, de eerste link heb ik zelf hier hangen maar dan volledig in metaal. Deze lijkt er wel een beetje op maar is niet hetzelfde. Die tweede ziet er wel tof uit eigenlijk.quote:Op maandag 3 december 2007 23:21 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Deze dingen:
http://cgi.ebay.nl/Dispen(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
http://cgi.ebay.nl/Dispen(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Zijn die ook bij de Bijenkorf / Nespresso boutique te koop?
En iemand een idee hoe ik aan die grote George Clooney-posters kan komen?
Dezequote:Op dinsdag 4 december 2007 15:15 schreef pbjs het volgende:
@Black-Hole: welke is het geworden? Gewoon even nieuwsgierig
Maar ze noemen nergens de prijs en op de site zie ik hem ook niet staan, weet iemand toevallig wat deze aanbieding kost?quote:Het kennismakingsaanbod is de Discoverybox en dit is een kartonnen geschenkverpakking met een totaal van 250 capsules, waarvan tweemaal de 9 espresso Grand Crus, tweemaal de 3 lungo Grand Crus en één extra etui Vivalto Lungo. Ook ontvangt u het boek "de kunst van de perfecte espresso" waarin u de oorsprong van de 12 Grand Crus wordt geduid en een nadere beschrijving van deze.
Als u op dit aanbod ingaat, krijgt u de zwarte presentatiekoffer ter waarde van ¤30.00 gratis toegevoegd aan uw eerste bestelling.
Deze zwartgelakte opbergkoffer biedt ruimte aan 36 Nespresso capsules en in het deksel vindt u een korte omschrijving van de twaalf Nespresso Grand Crus.
Beetje vreemde smaken lijkt me, maar misschien zijn ze wel erg lekkerquote:De Variation Sinaasappel-chocolade is een heerlijke evenwichtige en tevens contrasterende koffievariëteit. De Variation Amandel biedt een subtiele, zachtzoete smaakbeleving en de kruidige aroma's van de Variation Kardemom doen denken aan het verrukkelijke Oosten.
Hee waar vind je die optie van die kennismakingsaanbod.. die heb ik er niet tussen staan..quote:Op donderdag 6 december 2007 15:31 schreef pbjs het volgende:
Het kennismakingsaanbod kost ¤ 78,90, zie onder
Wie heeft trouwens 1 van de 3 nieuwe smaken Variations - Kardemom, Sinaasappel-chocolade of Amandel al geprobeerd?
[..]
Beetje vreemde smaken lijkt me, maar misschien zijn ze wel erg lekker![]()
De Jalayatra heb ik al wel geprobeerd, die vind ik wel goed![]()
[ afbeelding ]
Oeh nieuwe smaken, dat wordt weer bestellen ik was toch al bijna door me voorraad heen. De vanille en anijs van vorig jaar waren ook prima te doen, hopen dat deze ook weer lekker zijn.quote:Op donderdag 6 december 2007 15:31 schreef pbjs het volgende:
Het kennismakingsaanbod kost ¤ 78,90, zie onder
Wie heeft trouwens 1 van de 3 nieuwe smaken Variations - Kardemom, Sinaasappel-chocolade of Amandel al geprobeerd?
[..]
[ afbeelding ]
De Special 2007 is inderdaad heel erg lekker, gaat richting de ristretto maar dan nog veel sterker van smaak. Die 3 smaakjes lijken me niks, doet me een beetje denken aan al die Senseo smaakjes. Koffie is koffie en niet koffie met een smaakje. Toch zou ik ze wel eens een keer willen proberenquote:Op donderdag 6 december 2007 15:31 schreef pbjs het volgende:
Goede tip van die macchiato, ik maak eigenlijk alleen maar cappucinno's en normale café's terwijl een macchiato eigenlijk het lekkerste is van allemaal.quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:14 schreef Copycat het volgende:
Niets lekkerder dan je spontane vrije vrijdag beginnen met een macchiato van ristretto.
Maar die Jalayatra is dus ook een straffe aanrader?
Die bon zat er bij mij ook niet bij!quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:44 schreef Threepio het volgende:
Ai die heb ik niet gekregen. Ik heb gewoon zo'n doos gepakt en het ding afgerekend bij de kassa. Ik zal volgende week (als ik weer in utrecht ben) maar even langs de mediamarkt gaan, want 50 euro kan je best wat cupjes voor halen
Waar kan je die exact aanvragen dan? Ik kan op die site echt niks daarover vinden!quote:Op zondag 16 december 2007 13:11 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Die bon zat er bij mij ook niet bij!
Maar deze heb ik op nespresso.com aangevraagd, deze moet je invullen en met het originele aankoopsbewijs retour sturen.
Oke, dan ga ik toch de Arpeggio nog maar eens proberen!quote:Op zondag 16 december 2007 13:46 schreef pbjs het volgende:
Voor cappuccino vind ik de Arpeggio het lekkerst (vanmorgen nog weer van genoten).
Deze is nl redelijk sterk EN vol van smaak, wat imo het lekkerst is in de cappuccino. De ristretto is ook sterk maar vind ik wat vlakker smaken en daardoor minder lekker als basis voor de cappuccino.
Wanneer je nog minder sterke smaken neemt wordt de cappuccino wat te slapjes vind ik.
Als ik een grote kop cappuccino wil, maak ik 'm van twee cups. Arpeggio of Ristretto.quote:Op zondag 16 december 2007 16:27 schreef UFOtje het volgende:
Oke, dan ga ik toch de Arpeggio nog maar eens proberen!
Maar is cappuccino niet lekkerder met 1 van de de 3 "Lungo's", aangezien die voor een wat grotere kop gemaakt zijn?
O toch wel? Jammer dat ik net een lading besteld heb, je maakt me wel nieuwsgierig (al klinken ze wat vreemd maargoed)quote:Op maandag 17 december 2007 15:34 schreef Sudderpot het volgende:
Orange-chocolate en amandel zijn erg lekker!
Join the club!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:44 schreef _Arual_ het volgende:
Dankzij mijn verjaardagscadeau ben ik nu ook aan de nespresso!
Ik heb nog maar één kopje op, de 'Finezzo'. Dat was al een verademing na anderhalf jaar senseoslootwaterquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Join the club!
Heb je al een favo?
Oh, dat is minder. Ze weten wel wat ze weggeven, die verjaardagsvierders!quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie nu pas dat de bijgeleverde koffie vér over de datum is.
Ik heb hem inderdaad voor 150 euro bij de mediamarkt gehaald, een week of 2 geleden.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:11 schreef Mvonk het volgende:
Ufotje, is de M100 Magimix (+ gratis Aeroccino) ook rond de 100 euro bij de mediamarkt (exc. 50 euro retour?)
Een formulier van de nespresso site ja.quote:Op vrijdag 28 december 2007 11:39 schreef Mvonk het volgende:
heb je deze link gebruikt: http://www.nespresso.com/precom/sepo/sp0703/l__p_nl/a_page02.php, of heb je een formulier in de winkel gekregen?
Dat is al jaren de strategie van Nestle: het zijn net drugsdealers. Smeer mensen voor weinig (ik vermoed zelfs onder de kostprijs) een apparaat aan om daarna dure koffie te verkopen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:07 schreef TGV2 het volgende:
Ik krijg het idee dat Nespresso "misbruik" gaat maken van het succes. Apparaten tegen een lage verkopen en ondertussen de prijs van de cups steeds verhogen. Kosten een jaartje terug een cup nog ¤ 0,29, een paar maanden geleden ¤ 0,31, gisteren mocht ik ¤ 0,35 afrekenen.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:07 schreef TGV2 het volgende:
Ik krijg het idee dat Nespresso "misbruik" gaat maken van het succes. Apparaten tegen een lage verkopen en ondertussen de prijs van de cups steeds verhogen. Kosten een jaartje terug een cup nog ¤ 0,29, een paar maanden geleden ¤ 0,31, gisteren mocht ik ¤ 0,35 afrekenen.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:07 schreef TGV2 het volgende:
Nee, het is geen instantkoffie. Bij instantkoffie los je de koffie op, dat gebeurt echt niet met Nespresso. Volgens mij is het meer een soort filtermalingachtig iets wat in die cupjes zit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:14 schreef Aventura het volgende:
Of geen stroop maar dan iig instant koffie a la die potten van DE. Hij had het iig over 'instant'.
Dan heb je het misschien over een 'special edition' smaak, een tijdelijke smaak (die inderdaad vaak iets duurder is dan de standaard smaken).quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:07 schreef TGV2 het volgende:
Het is, net als bij een 'echt' espresso-apparaat, gewoon een afgewogen hoeveelheid gemalen bonen (maling inderdaad). Door de vacuum verpakking blijft hij zo lang goed. Het is dus geen siroop of instant-koffie: maak maar eens zo'n gebruikte cup open, dan zie je gewoon koffiedrap net als je bij een espresso/koffiezet-apparaat hebt.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nee, het is geen instantkoffie. Bij instantkoffie los je de koffie op, dat gebeurt echt niet met Nespresso. Volgens mij is het meer een soort filtermalingachtig iets wat in die cupjes zit.
Grappig, toen ik vorig jaar m'n apparaat haalde bij de media markt (ook tijdens zo'n ¤50 actie) werd het gelijk bij de kassa verrekend.quote:Op donderdag 27 december 2007 21:38 schreef UFOtje het volgende:
Je moet alleen niet verwachten dat je die 50 euro snel terugkrijgt. Ik moet het formulier waarmee ik die 50 euro kan terugvragen nog steeds toegestuurd krijgen namelijk.
Daarna zal het vast ook nog wel even gaan duren, voordat het geld gestort is.
Met de goede bonen is die volautomaat lekkerder dan Nespresso, en bovenal goedkoper. Voordeel van nespresso is de constante kwaliteit/smaak (voor sommige kan dat dan ook weer een nadeel zijn, maar enfin).quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:10 schreef Aventura het volgende:
Ik denk er ook over om er een te kopen. Mijn vriend is er echter tegen. Hij zegt dat er in de cups een soort instant-koffiestroop zit. 'zoals in de koffieautomaten op kantoor'. Maar is dat dan zo inferieur? Zelf heeft hij een saeco volautomatische espressomachine en hij vindt dat ik er ook maar een moet halen.
Als je steeds dezelfde melange in je volautimaat gooit heb je ook constante smaak en kwaliteit. Pas als je ongemelangeerde koffie van bijvoorbeeld The Golden Koffie box gaat gebruiken kan je van zakje tot zakje smaak verschil gaan proeven. Maar de doorsnee koffie is altijd gemelangeerd tot een standaardsmaak.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:38 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Met de goede bonen is die volautomaat lekkerder dan Nespresso, en bovenal goedkoper. Voordeel van nespresso is de constante kwaliteit/smaak (voor sommige kan dat dan ook weer een nadeel zijn, maar enfin).
Op de website inderdaad nog de oude prijs. Daar bestel ik normaal ook altijd. Nu was ik in de boutique in de Bijenkorf in Amsterdam en daar betaalde ik dus meer voor de espresso's en lungo's. Vreemdquote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:01 schreef pbjs het volgende:
[..]
Dan heb je het misschien over een 'special edition' smaak, een tijdelijke smaak (die inderdaad vaak iets duurder is dan de standaard smaken).
Ik heb het even gecheckt, alle espresso's kosten nog steeds ¤ 0,31 en de lungo's ¤ 0,33. Niks veranderd dus.
[..]
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef koele het volgende:
ach... ik neem nog een kopje... die paar cent, duur is het toch wel!
das ook absoluut waar, ook exact de reden dat ik er 1 heb gekocht (al verbruik ik wel meer dan 75 denk ik, maar das omdat ik op t moment en aantal dagen thuis werk :p)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:34 schreef pbjs het volgende:
[..]
Je moet ook kijken naar hoeveel koffie je eigenlijk drinkt. Als je thuis (zoals _Arual_ haar oma) 20 bakken op een dag drinkt, zou ik ook geen Nespresso aanschaffen.
Maar wanneer je (zoals ik) al koffie op de zaak lurkt en hooguit 1 bakje 's avonds nog thuis drinkt en een enkele bak in het weekend, is zo'n Nespresso echt niet duur (en verdien je bv een goede Rancilio espresso-machine pas na 10 jaar terug - ik verbruik voor zo'n 75 euro per jaar aan cups en het Nespresso-apparaat kostte 120 euro. Reken maar uit).
Voor mij is het gemak (niet hoeven malen, schoonmaken, etc maar binnen 2 minuten een lekkere espresso, plus dat je bonen niet oud worden of je malingsverlies hebt voor slechts 1 bakje espresso) en de constante kwaliteit (die echt heel goed is) reden genoeg juist niet voor een espresso-apparaat te kiezen.
Dat is lekker zeg.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:37 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Grappig, toen ik vorig jaar m'n apparaat haalde bij de media markt (ook tijdens zo'n ¤50 actie) werd het gelijk bij de kassa verrekend.
Die accessoires zijn inderdaad achterlijk duurquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:15 schreef speknek het volgende:
Gisteren de Magimix M200 gekregen, net geprobeerd een cappuccino te maken, en ik moet zeggen, het smaakte echt prima! We zijn er vooralsnog heel blij mee, maar Nespresso blijft wel uitzuigers zeg, een plastic bakje voor vijftig euro bijvoorbeeld.
Klopt, maar al die bewaarbakjes etc heb je toch niet echt nodig? Volle cups bewaar ik wel in de kartonnen omhulsels in de voorraadkast.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:31 schreef knep het volgende:
[..]
Die accessoires zijn inderdaad achterlijk duur.
vergelijkbaar met een Senseo - binnen 1 minuut is hij opgewarmd en kun je een kopje espresso tappen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:30 schreef computergirl het volgende:
Vraagje: heeft zo'n ding een opwarmtijd?
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je een kopje cafeine naar binnen kan gieten 's ochtends?
domme vraag misschien: verwamt hij dan in die ene minuut het hele waterreservoir?quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:57 schreef pbjs het volgende:
[..]
vergelijkbaar met een Senseo - binnen 1 minuut is hij opgewarmd en kun je een kopje espresso tappen.
Voordeel is trouwens dat hij niet (zoals de Senseo) na het 1e kopje opnieuw hoeft op te warmen - je kunt achter elkaar blijven tappen
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:34 schreef pbjs het volgende:
[..]
Je moet ook kijken naar hoeveel koffie je eigenlijk drinkt. Als je thuis (zoals _Arual_ haar oma) 20 bakken op een dag drinkt, zou ik ook geen Nespresso aanschaffen.
Maar wanneer je (zoals ik) al koffie op de zaak lurkt en hooguit 1 bakje 's avonds nog thuis drinkt en een enkele bak in het weekend, is zo'n Nespresso echt niet duur (en verdien je bv een goede Rancilio espresso-machine pas na 10 jaar terug - ik verbruik voor zo'n 75 euro per jaar aan cups en het Nespresso-apparaat kostte 120 euro. Reken maar uit).
Voor mij is het gemak (niet hoeven malen, schoonmaken, etc maar binnen 2 minuten een lekkere espresso, plus dat je bonen niet oud worden of je malingsverlies hebt voor slechts 1 bakje espresso) en de constante kwaliteit (die echt heel goed is) reden genoeg juist niet voor een espresso-apparaat te kiezen.
Veel gebruikt verkoopargument ´19 bar´. Maar dit is de statische waarde van een Ukla 5E hogedruk pomp. De werkelijke druk op het koffiebed is veel lager door drukverliezen in het warmte-element en zetgroep. Aan de hand van doorstroomsnelheid en resultaat is het aannemelijk dat de druk wel boven de vereiste 8 bar zit.quote:Overigens: ik heb eens een ongebruikte cup opengesneden. Daar zit gewone losse gemalen koffie in. Het is echter maar zo'n 3-5 gram, terwijl een normaal espresso apparaat 7-9 gram nodig heeft voor een kopje. Vandaar ook die idioot hoge druk van 19 Bar, die is nodig om voldoende smaak uit die koffie te trekken.
20 euro/kilo zijn gemiddelde/beginnende prijzen voor lekkere espresso bonenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:25 schreef marmhz het volgende:
Die exclusiviteit daalt trouwens wel flink nu ik zag dat Nespresso al verkrijgbaar is bij een winkel als de Blokker. Mensen let wel goed op de prijs van Nespresso. Reken die ruim 30 cent per kopje eens om naar een kilo koffie. Zit je op zeker 30 Euro. Kijk dan eens op koffiecentrale ofzo wat een kilo hele dure topkoffie kost. Hooguit een Euro of 20 en dat is al veel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zo'n machine gehad en het is een groot gemak en de koffie is lekker maar het is heel duur.
je kan het beste 0% vet melk, houdbare van Friesche vlag kopen.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:52 schreef sieske het volgende:
ik heb er ook een besteld, krijg ik waarschijnlijk woensdag ofzo. Kan niet wachten. Er zit een voucher bij voor een gratis aeroccino. Maar de vraag is nu, welke melk kan ik het beste gebruiken voor opgeklopte melk op mijn cappucino? Gewone halfvolle of volle of kan ik beter koksroom gebruiken ofzoiets?
Ik vind dat echt ondingen, duurt ontzettend lang en kan echt maar kopje voor kopje.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:57 schreef pbjs het volgende:
[..]
Ik drink het liefst iets stevigers, het liefst een arpeggio.
Iemand die trouwens weleens een cappuccino maakt? Dus door 1/3 deel espresso aan te lengen met 2/3 deel opgeklopte melk?
Ik zou nl graag willen weten welke espresso je hiervoor het best kunt gebruiken (ristretto, arpeggio of bv roma?) en met welke opschuimer je dit doet.
Ik dacht zelf nl aan een simpele Bestron van 9 euro:
[ afbeelding ]
Bij Ikea kost een 'melkklopper' zelfs maar 0,75 euro
[ afbeelding ]
of kan ik beter wat anders gebruiken?
Ik hoor graag tips van de ervaren cappuccino-makers hier![]()
Heb je het inmiddels al opgelost of niet? Ik heb 't ook weleens gehad als ik het watertankje bij vulde en het apparaat niet uitdeed. Welk apparaat heb je eik?quote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef Apekoek het volgende:
Iemand enig idee? Mijn Nespresso krups apparaat maakt momenteel alleen maar een pompend geluid en er komt echt geen reet uit zetten, zo raar.
Is het apparaat defect of is dit een bekend probleem? Kortom geen koffie, wel stevige werkende geluiden uit het apparaat ter wijl er geen druppel valt te bekennen.
Probeer het apparaat eens aan te zetten en als het op temperatuur is de handel naar achteren te duwen en even vast te houden. Grote kans dat je 'm gewoon even moet ontluchten.quote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef Apekoek het volgende:
Iemand enig idee? Mijn Nespresso krups apparaat maakt momenteel alleen maar een pompend geluid en er komt echt geen reet uit zetten, zo raar.
Is het apparaat defect of is dit een bekend probleem? Kortom geen koffie, wel stevige werkende geluiden uit het apparaat ter wijl er geen druppel valt te bekennen.
Over de Aeroccino heb ik inderdaad veel goeds gelezen, maar de prijs houdt me nog tegen.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:40 schreef NanKing het volgende:
Nespresso heeft ook een melkschuimer [ afbeelding ]
Ding is alleen ontzettend duur (65 euro ofzoot?), maar het is heel fijn.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:54 schreef sieske het volgende:
heeft iemand de nieuwe, goroka ofzoiets, al geprobeerd? Of ligt die al bij iemand thuis?
Wat is dat? Latte... melkopschuimer zoals de aerocino?quote:Op donderdag 17 april 2008 22:04 schreef gimme.shelter het volgende:
Iemand al ervaring met de nieuwe Lattissima?
Bij de Bijenkorf van 25 april tot 15 juni 50 euro terug!
Ja - de laatste jaren de weken voor moederdag en een keer aan het eind v/h jaar (november/december dacht ik).quote:Op zaterdag 19 april 2008 18:41 schreef Copycat het volgende:Ik denk trouwens dat die ¤50- terug overal geldt, Nespresso houdt toch een paar x per jaar van die ¤50,- teruggeef-acties?
Heb hier de LeCube en het duurt ongeveer 10 seconden voor de arpeggio, doe het altijd handmatig want automatisch krijg ik altijd andere hoeveelheden dan de 40ml die het hoort te zijn. Ik doe trouwens altijd eerst de koffie en voeg daarna pas het schuim en de melk toe. Ristretto duurt wat langer om door te lopen dus neem dan iets meer de tijd.quote:Op zondag 20 april 2008 18:26 schreef brabje het volgende:
Hoeveel seconden moet ik nu de arpeggio of de ristretto laten doorlopen als ik met de aeroccino melk heb opgeklopt voor een cappuchino.
Het is echt 10 seconden, als ik het langer doe dan stroomt het kopje helemaal over. Automatisch is vaak nog korter. Het blijft echter een indicatie want de doorlooptijd is niet altijd gelijk, soms duurt het iets langer. Het blijft een beetje gokken.quote:Op zondag 20 april 2008 22:02 schreef brabje het volgende:
Maar is het nu 10 of 20/25 seconden?(hoe lang doet de automaat er dan over?).
Thanks voor je antwoord.
vergeleken met Nespresso zeker!quote:Op woensdag 23 april 2008 13:32 schreef brabje het volgende:
...Wat is de Senseo toch bocht he!
Inderdaad, ding ook weggegeven.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:32 schreef brabje het volgende:
Wat is de Senseo toch bocht he!
Tja, smaken verschillen nu eenmaal. Maar goed dat je het eerst geproefd hebt en niet zomaar zo'n ding gekocht hebtquote:Op maandag 5 mei 2008 09:14 schreef computergirl het volgende:dit is toch niets voor mij.....zelfs een Lungo vond ik veel te sterk.
Ligt inderdaad aan de hoeveelheid koffie die je drinkt... Mijn oma die de hele dag volk over de vloer heeft in in d'r eentje al 20 bakken wegslurpt, raad ik het niet aan.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:04 schreef bear87 het volgende:
Het zal ongetwijfeld in 1 van de vele topics staan, maar zou iemand mij kunnen vertellen of nespresso prijstechnisch gezien aan te raden is voor een student op kamers, of is de koffie nou echt zoveel duurder dan andere systemen?
De apparaten zelf zijn namelijk erg goed betaalbaar
[voor de google-aars]quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:25 schreef koele het volgende:
mijn Magimix M220 le cube lekt ineens, t komt volgens mij uit het resevoir, iemand dit meegemaakt? rubbertje vervangen? andere oplossingen?
Hoeveel drink je... ik heb zelf een Nespresso ES 50 pro (Pro is bagger maar 7 soorten koffiequote:Op zondag 25 mei 2008 14:04 schreef bear87 het volgende:
Het zal ongetwijfeld in 1 van de vele topics staan, maar zou iemand mij kunnen vertellen of nespresso prijstechnisch gezien aan te raden is voor een student op kamers, of is de koffie nou echt zoveel duurder dan andere systemen?
De apparaten zelf zijn namelijk erg goed betaalbaar
Misschien een beetje late reactie, maar in het begin was hij bij ons ook nog wat koud. Na een paar keer koffiezetten werd hij steeds warmer en nu is zelfs een latte machiatto heet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:14 schreef Latte het volgende:
Hallo Nespresso-liefhebbers,
Sinds afgelopen maandag een Lattissima in huis. Mooi apparaat en prima koffie.
Wel is ons één ding opgevallen. De temperatuur van de cappaccino is niet zo hoog. De koffie is meteen te drinken. Het proefbakkie in de Bijenkorf eerder was echt heter. De temperatuur heb ik opgemeten. De watertemperatuur is de eerste keer 70 graden. De tweede keer 75 graden. De cappuccino was een stukje koeler: rond de 60 graden. Voor ons toch te koud. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Zijn erg benieuwd!
Dat apparaat wat jij hebt, ik heb een kans om die voor een heel mooie prijs van iemand over te nemen. Het is eigenlijk een apparaat voor op het werk, dus is het ook nog aantrekkelijk genoeg om thuis te gebruiken?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:06 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Hoeveel drink je... ik heb zelf een Nespresso ES 50 pro (Pro is bagger maar 7 soorten koffiegratis bij de keuken) beviel mij prima voor een tijdje.
Nespresso kost nu namelijk ongeveer 31 euro cent per kopje maar ik denk dat volgend jaar de prijs weer omhoog gaat. reken op 35 euro cent. Dus ik kwam op ongeveer 2-3 (dus 2,5) kopjes gemiddeld (912,5 per jaar) op een dag dat is 290 euro aan padjes per jaar. gemiddelde prijs voor goede koffie is 10 tot 20 euro cent per kopje. dus ongeveer 15 euro cent per kopje totaal. dus 140 euro aan koffie. Tevens heb ik nog niet echt mee genomen verjaardagen en als er veel bezoek is zoals dit jaar het geval was met al het kraambezoek. dus ongeveer 150 euro bespaar ik per jaar. Genoeg reden voor mij om over te stappen op een tweedehans rancilio silvia die kosten niet al te veel maar zijn nog erg goed ik betaalde 165 euro. dus mijn silvia heb ik terug verdient over een jaar en mijn rocky in ongeveer 1,5 jaar
kost 250 nieuw. Plus de extra fun van het zetten van espresso. Tevens waren mijn eerste kopjes uit mijn silviawel de beste die ik ooit gehad had. Zo lekker was mijn nespresso niet
![]()
Dus ieder zijn keuze nespresso is inititeel erg goedkoop maar in gebruik erg duur. als je niet veel koffie drinkt enof af en toe een espresso achtige koffie wil drinken is nespresso prima te doen de koffie is stukke beter dan de meeste horeca koffie en espresso!
Maar zelf zou ik ff zoeken naar een tweedehans silvia dat is zijn geld echt wel waard en ga je verdiepen in echte espresso's maken en een wereld gaat voor je open.![]()
Nespresso is prima en erg lekkermakkelijk en betaalbaar als je niet te veel drinkt. maar het is wel elkeer de zelfde bak koffie.
het ding bevalt erg goed! voor het eerste gebruik doorspoelen was even lastig (we kregen de boel niet goed aan de praat). maar loopt nu als een trein. ook melkschumen gaat prima, lekker cappucinootje 's ochtendsquote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:46 schreef DJMomo het volgende:
mijnkrijgt volgende week de krups concept flow stop fna241 voor zijn verjaardag. (en ook een beetje voor mezelf...) heb lekker gepingeld bij de bcc
50 euro korting?quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:09 schreef tandpasta het volgende:
Ik zag vandaag dat de EUR 50 weer is ingegaan. Toch maar eens gaan kijken welk apparaat ik zou willen en waar die tegen een gunstige prijs te koop is.
Yep. Ik zie nu dat ik het woordje korting vergeten was, dus misschien was dat een beetje verwarrend.quote:
yep, zeker tot 11 januari. We vroegen dat aan de winkelier ivm verjaardag schoonmoeder half december, en toen zei ze dat de actie er tot 11 januari is, waarop mijn man zei dat het dan zelfs voor zijn verjaardag nog kon - hij is 10 januari jarig.quote:Op zondag 9 november 2008 21:23 schreef tandpasta het volgende:
Tegen mij is gezegd dat het loopt tot 11 januari. Ik kan me een dag vergissen, maar het is dus zeker tot het einde van het jaar.
Als je bij de Bijenkorf je cups koopt, betaal je geen verzendkosten. Die betaal je trouwens ook niet als je een bepaalde hoeveelheid in een keer afneemt via de Nespresso site (ik dacht 200).quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:17 schreef Zjummie het volgende:
Zijn de cups die je bij de Bijenkorf koopt even duur als via de Nespresso-club site ?
En is het niet vreemd dat Nespresso die capsules exclusief mag verkopen ? Bij de Senseo lagen de nep-pads al snel in de winkels. Idem voor de print-cartridges. Ik snap dat Nespresso exclusief wil blijven en centen wil verdienen, maar is dat toegestaan ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |