abonnement Unibet Coolblue
pi_49388262
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 00:56:54 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49388278
Oh ja ik heb ook een (oude) setlist bemachtigd En een papier van Paradiso waarop staat hoe laat de soundcheck en de lunch is enzo, wel grappig
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:48 schreef superbam het volgende:
helaas, het was al uitverkocht........

iemand mijn broer nog gezien?
Is ie lekker? Anders geen interesse
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_49388289


  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 00:57:38 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49388292
Oeh Lien doe ook eens die mooie foto van de zanger (hoe heet ie nou? )
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 00:58:41 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49388313
Oh die heb je al gepost Great minds think alike We stonden best goed trouwens, lekker dichtbij alleen wel erg aan de zijkant. Maar eindelijk eens ruimte om ons heen
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_49388328
en geen takkeharde bas. Ik ben dit keer eens niét doof. Tof
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:59:23 #132
5663 superbam
faatfanaat
pi_49388330
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:56 schreef MaJo het volgende:
Oh ja ik heb ook een (oude) setlist bemachtigd En een papier van Paradiso waarop staat hoe laat de soundcheck en de lunch is enzo, wel grappig
[..]

Is ie lekker? Anders geen interesse
Ik heb geen idee hoe hij smaakt, maar hij ziet er niet uit.
Maar hij is wel aardig

(geweldige avatar trouwens!)
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  dinsdag 15 mei 2007 @ 01:00:21 #133
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49388356
Waar wij stonden (ergens in het midden van de zaal) viel het geluid wat tegen, maar goed - het komt eigenlijk maar zelden voor dat het geluid echt goed is in Paradiso (met the Decemberists op opvallende uitzonderingen, tot twee maal toe loepzuiver). Heb nog een beetje met geluidsfilterende oordopjes geëxperimenteerd, maar alhoewel de muziek dan wel een stuk zuiverder en duidelijker doorkomt, wordt het geluid daarmee net iets te zachtjes om er echt van te kunnen genieten - dus na een paar nummers heb ik ze toch maar weer uitgedaan. Wel een tof optreden! Niet zo goed als in november 2004, maar bijzonder goed te versmaden.

Voorprogramma was bijzonder rommelig, overigens. Ik heb niks tegen experimentele muziek, maar als het geluid zo dissonant galmt dat je nooit echt het freejazz-achtige, jammende geluid in je op kan nemen, dan maakt het allemaal niet echt veel indruk. Het meeste van het optreden ging op die manier een beetje aan me voorbij. Het onversterkte laatste nummer was wel weer een aardige vondst, al deed Fyfe Dangerfield (van Guillemots) dat vorig jaar in Tivoli toch beter.
pi_49388373
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:57 schreef MaJo het volgende:
Oeh Lien doe ook eens die mooie foto van de zanger (hoe heet ie nou? )
Paul Banks
pi_49388431
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:00 schreef Grobbel het volgende:
Waar wij stonden (ergens in het midden van de zaal) viel het geluid wat tegen, maar goed - het komt eigenlijk maar zelden voor dat het geluid echt goed is in Paradiso (met the Decemberists op opvallende uitzonderingen, tot twee maal toe loepzuiver). Heb nog een beetje met geluidsfilterende oordopjes geëxperimenteerd, maar alhoewel de muziek dan wel een stuk zuiverder en duidelijker doorkomt, wordt het geluid daarmee net iets te zachtjes om er echt van te kunnen genieten - dus na een paar nummers heb ik ze toch maar weer uitgedaan. Wel een tof optreden! Niet zo goed als in november 2004, maar bijzonder goed te versmaden.
Ik vond het geluid juist verbazingwekkend goed! Bij dat ene stukje in dat ene nummer (je weet wel ) toen 'ie helemaal alleen zong zonder instumenten erbij oid, hoorde je 'm zelfs met z'n voet op de grond meetikken. Ik vond vooral z'n stem echt super mooi en helder klinken
Hoe dicht bij ik ook bij de boxen stond, ik heb geen last van m'n oren, wat ik normaal wel vaak heb
  dinsdag 15 mei 2007 @ 01:13:15 #136
55350 Reena
Angelcrusher
pi_49388579
Goed optreden, maar zoals al eerder gezegd echt te kort, helemaal voor dat geld. Dat was wel jammer, maar de setlist maakte het wel goed. De nieuwe nummers vond ik eerlijk gezegd niet bijzonder, hopelijk dat ze nog moeten "groeien". Ik zat op het balkon en daar was het geluid wel goed. Ik heb niet zulke slechte ervaring met Paradiso om eerlijk te zijn. En ik kom er bijna elke maand wel voor een concert. Af en toe valt het inderdaad tegen, maar dat komt niet zo vaak voor vind ik.

Ik vond de openingsact wel ok. Vooral het laatste nummer was erg mooi!!!

Trouwens, die gitarist van Interpol...daar moest ik erg om lachen....als hij zijn "dancemoves" deed...ik kan me niet herinneren dat hij die de vorige keer dat ik ze zag ook deed...maar misschien ben ik dat gewoon vergeten...

Oh en het viel reuze mee, alleen naar een concert gaan...denk dat ik het vaker ga doen, als ik niemand zover kan krijgen om mee te gaan...
pi_49388625
Waarom hebben ze bij sommige optredens ruimte tussen het podium en het publiek?
Vind ik toch een stuk minder, terwijl bij de Killers en Jet enzo in paradiso geen ruimte er tussen was.

MaJo, wil je morgen ofzo een foto maken van je papiertje? Wel leuk om te lezen denk ik
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 01:18:16 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49388667
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:15 schreef Leonos het volgende:
Waarom hebben ze bij sommige optredens ruimte tussen het podium en het publiek?
Vind ik toch een stuk minder, terwijl bij de Killers en Jet enzo in paradiso geen ruimte er tussen was.

MaJo, wil je morgen ofzo een foto maken van je papiertje? Wel leuk om te lezen denk ik
Ik denk dat dat een eis van de band is.

Is goed, zal hem morgen op de foto zetten
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_49391336
Intens en bloedstollend mooi. En nog zijn er van die vreselijke eikels die er liever doorheen staan te lullen. 70 minuten was precies goed, er moet wat overblijven om naar te verlangen. 'Te kort gespeeld voor zo'n duur kaartje' klinkt wel erg Hollands.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:47:37 #140
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49392356
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:37 schreef MaJo het volgende:
Ze deden een paar nieuwe nummers en vooral nummers van Antics. Daarmee is het bewijs geleverd dat zelfs de band die cd beter vindt beuken

Wat de fak weet die band nou
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_49392841
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een eis van de band is.

Is goed, zal hem morgen op de foto zetten
Ik denk dat het ook met het type publiek te maken heeft, waar de eis van de band/platenmaatschappij uit voort vloeit.
Aldus.
pi_49392848
Jammer dat ik er niet bij was iig.
Aldus.
pi_49393838
Aan de ene kant vond ik het concert supergaaf, het klonk als een huis, geweldige stem heeft de zanger, aan de andere kant vond ik het toch wat tegen vallen. Maar dat komt misschien omdat ik er teveel van verwacht had, ze zijn al een paar jaar een van mijn favoriete bands, vooral Antics wordt hier al twee jaar grijs gedraaid, maar ik had ze nog nooit live gezien. Wat mij tegenviel was vooral dat ze live niet echt iets toevoegden, nummers werden niet echt uitgebreid. Behalve PDA, het laatste nummer, daar kwamen wat improvisaties in voor en werd lekker uitgewerkt op het eind.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:03:22 #144
9030 Mr.Black
sucks to be me
pi_49394345
Ik ben het met Bloodymary helemaal mee eens! Ze waren heel goed maar had het wel het gevoel dat ze snel even het lijstje afwerkte.

Ik zat vooraan in het midden, naast een heel irritant gillend, spingend, voordringend meisje
Don't love if you want to die in peace.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:15:28 #145
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49394652
Heeft iemand die bizar enthousiaste twee meter tien lange hippie nog zien springen, midden in het redelijk stationaire publiek? Redelijk vooraan begonnen kwam hij steeds verder naar achteren zetten, waarschijnlijk na klachten van mensen die vlak naast hem stonden, omdat hij toch wel veel ruimte nodig heeft voor z'n knetterstonede gespring. Een vriend van mij had hem ook nog een duw gegeven toen de elleboogbewegingen van die gast wel erg dicht bij z'n neus kwamen.
Dit is 'm volgens mij. http://www.last.fm/user/qbahamutp/

[ Bericht 16% gewijzigd door Grobbel op 15-05-2007 11:22:52 ]
  Moderator dinsdag 15 mei 2007 @ 12:21:15 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_49396704
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:06 schreef Z het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook met het type publiek te maken heeft, waar de eis van de band/platenmaatschappij uit voort vloeit.
Dat lijkt me niet, ik heb in tijden niet zo'n rustig publiek gezien dus wat dat betreft was dat hek echt niet nodig. Het had denk ik ook te maken met het feit dat er geen foto's gemaakt mochten worden, achter het hek liep een uitsmijter van Paradiso die dat controleerde.

@grobbel: die stonede gast heb ik later nog tegen een pilaar aan zien leunen Tijdens het concert niet opgevallen...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_49396876
Op die jumpende hippie na dan.
Aldus.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:36:24 #148
55350 Reena
Angelcrusher
pi_49397251
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, ik heb in tijden niet zo'n rustig publiek gezien dus wat dat betreft was dat hek echt niet nodig. Het had denk ik ook te maken met het feit dat er geen foto's gemaakt mochten worden, achter het hek liep een uitsmijter van Paradiso die dat controleerde.
Het is gewoon een eis van de band...het is er bijna nooit in de Paradiso, maar af en toe zijn er bands (voornamelijk Amerikaanse bands) die dat eisen, zoals Interpol, maar ook Nine Inch Nails (alhoewel zij de ruimte nodig hadden voor hun roadies en de extra microfoons en tamboerijn )
Heeft niets met het publiek te maken...nou ja, niet altijd dan.

Dit publiek was echt heel rustig, maar ja, ik kan me zo voorstellen dat je bij dit soort muziek nou niet een moshpit zal vormen
pi_49397672
Ik heb genoten. Het geluid was misschien niet altijd even helder, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de prachtige nummers en dat typische Interpol-sfeertje. Eén van de hoogtepunten vond ik opener 'Pioneer', wat veel belooft voor het op handen zijnde derde album.
Overigens snap ik weinig van de hierboven geplaatste opmerkingen dat de band veel meer zou hebben gespeeld van 'Antics' in vergelijking met 'Turn On The Bright Lights'. Als ik de setlist even vluchtig doorloop, constateer ik dat Interpol vijf tracks van 'TOTBL' heeft gespeeld en zes van 'Antics'. Dat is één hele song meer..
Wat die jumpende hippie betreft: die stuitermongool heb ik tijdens 'PDA' een ferme duw gegeven. Dat was kennelijk nieuw voor 'm, want hij keek me even verbouwereerd aan en hield zich vervolgens rustig.
pi_49397690
Waarom zou een band dat dan willen
Ik snap dat niet echt hoor.

Terwijl ik het op festivals en grote concerten dat wel weer normaal vind.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2007 12:50:20 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')