Dat is niet waar. Het is niet zo dat wetenschappers bij voorbaat weggestuurd worden als ze God als verklaring geven. Er wordt eerst gekeken naar de onderbouwing van de verklaring God. En aangezien voor het bestaan van God geen wetenschappelijk bewijs is (tenminste: ik heb het nog nooit gezien) zal de wetenschapper er dan zeer waarschijnlijk op worden aangesproken. Niet zozeer omdat hij God als verklaring geeft, maar omdat zijn conclusie op zeer losse argumenten stoelt.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:03 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Als wetenschappers in journals God als verklaring geven van het een of ander, worden ze snel genoeg weggestuurd.
Omdat het mooi klinkt maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:00 schreef Dwerfion het volgende:
Ik vind dat dit in Genesis mooi beschreven staat. Daarom noem ik hier God bij.
Waarom zou je zoveel maken terwijl dat totaal overbodig is??? Immers is er volgens de gelovigen alleen leven op aarde.quote:Toch gaat het leven hier al miljarden jaren door. Dat het universum zo groot is vind ik wel een mooi staaltje krachtvertoon
Dus je kijkt alleen naar bevesteging niet naar profetien die niet uitkomen. Oftewel, alleen bewijs zoeken voor je eigen overtuiging, lekker kritsch ben jij ........quote:Je hebt je ideeen over profetien inderdaad al vaker laten zien. Ik heb genoeg overtuigends gezien, om profetien serieus te nemen.
Heb je misschien enkele voorbeelden die jou overtuigd hebben om de profetiën serieus te nemen?quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:00 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Je hebt je ideeen over profetien inderdaad al vaker laten zien. Ik heb genoeg overtuigends gezien, om profetien serieus te nemen.
[..]
En toen bleek dat de enige echte god er eentje is die juist atheisten en vrijdenkers de hemel in laat omdat die iig nog voor zichzelf konden denken. (om maar wat te bedenken)quote:Op zondag 29 april 2007 01:35 schreef Xebrozius het volgende:
Meestal moet je iets traumatisch meemaken of genezen van een zware ziekte, dan zien veel mensen opeens de beargumentatie om te geloven wel in. geconfronteerd worden met je sterfelijkheid leidt altijd tot een verhoogd ontzag in geloof.
Zoals veel bejaarden vlak voor ze de pijp uit gaan er toch nog stiekem een priester bijhalen die namens God al hun zonder vergeeft. En neem het ze eens kwalijk, een leven lang van God los leven en als het dan allemaal wel heel dichtbij komt toch nog snel even de uitgekookte bejaarde gaan uithangen. Als er niets is prima, als er wel iets is dan lachen die lui in hun vuistje.
Maar je hebt God nog nooit gezien? En daar geloof je wel inquote:Op zondag 29 april 2007 02:00 schreef koffiegast het volgende:
[..]
keek 3 seconden en dacht...spaghettimonster
ik geloof niet in god hoorquote:Op zondag 29 april 2007 02:05 schreef Vliegtuigkaper het volgende:
[..]
Maar je hebt God nog nooit gezien? En daar geloof je wel in
Dus je gelooft welquote:
Dat heeft niets te maken met de gedachte dat achter een bepaalde gebeurtenis geen God zou kunnen zitten, maar met het feit dat God zich nog nooit heeft laten zien als een oorzaak van een bepaalde gebeurtenis. Dat is toch best opmerkeijk als je gelooft in het bestaan van God en dus weet dat God zich zo graag zou willen laten kennen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:03 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Als wetenschappers in journals God als verklaring geven van het een of ander, worden ze snel genoeg weggestuurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |