quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb mijn buik vol van die sprookjes. Op de basisschool en middelbare school heb ik daar al genoeg in geindoctrineerd. Gelukkig herstelden mijn hersenen deze fout zodra ik wat zelfstandiger kon denken.
Uit bovenstaande reaktie laat je duidelijk blijken helemaal niets te hebben begrepen van de evolutietheorie. Is niet erg hoor, maar ga alsjeblieft niet net doen alsof dat wel het geval is. Lees op zijn minst even dit aardige boekje, als je wilt laten blijken op zijn minst te weten waarover je praat.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is zo overduidelijk als de lucht die je inademt. Als jij een mooi gebouw ziet, denk je dan ook "He, die is uit een boel toevalligheden ontstaan uit het niets"? Nee, er zit een architect achter. Zelfs als jij die architect niet kent of je kan hem gewoon niet vinden, dan nog weet je dat er een architect achter zit. Heb jij daar bewijs voor nodig?
Onzin, maar het staat je vrij om dat te geloven natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:26 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Het "ontwerp" van het leven is dat deze kan muteren en evolueren
Kan leven zich voortplanten?quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Onzin, maar het staat je vrij om dat te geloven natuurlijk.
Ik begrijp het prima, maar voor mij is het niets meer dan een verzinsel en ik heb geen zin om extra tijd en moeite in verzinsels te steken. Net zoals jij dus, maar dan andersom.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:41 schreef onemangang het volgende:
Uit bovenstaande reaktie laat je duidelijk blijken helemaal niets te hebben begrepen van de evolutietheorie. Is niet erg hoor, maar ga alsjeblieft niet net doen alsof dat wel het geval is. Lees op zijn minst even dit aardige boekje, als je wilt laten blijken op zijn minst te weten waarover je praat.
vroeg of laat blijkt dat de hele wereld enkel uit 50 regeltjes hooguit bestaat en de rest door de mens wordt aangevuld/ingevuld.quote:Op vrijdag 27 april 2007 16:38 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Meestal gaat het zo:
"De Wereld is zo complex, daar is een schepper voor nodig. Dat kan niet anders."
Ik heb echter wel de bijbel, alsmede een trits andere religieuze boeken gelezen... Je kan alleen spreken van een 'open-mind' als je beide zijdes van een verhaal kent.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima, maar voor mij is het niets meer dan een verzinsel en ik heb geen zin om extra tijd en moeite in verzinsels te steken. Net zoals jij dus, maar dan andersom.
Welke versie van de vele Bijbels die in omloop zijn? Waarom probeer je de Koran niet eens? En hoezo zou ik de andere zijde van het verhaal niet kennen? Die kennis heeft mij er juist van weten te overtuigen dat ik op het goede spoor zit. Wat dacht je dat tijdens biologielessen wordt onderwezen?quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:01 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ik heb echter wel de bijbel, alsmede een trits andere religieuze boeken gelezen... Je kan alleen spreken van een 'open-mind' als je beide zijdes van een verhaal kent.
Lees dit eens door.
Als je hier komt vertellen dat het over een reeks aan toevalligheden gaat, en leven vergelijkt met gebouwen, heb je slecht opgelet tijdens die biologielessen. Wat mij betreft leer je er niks over, maar het sterkt je argument niet echt als je hier je onkunde om een theorie te begrijpen tentoonstelt.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke versie van de vele Bijbels die in omloop zijn? Waarom probeer je de Koran niet eens? En hoezo zou ik de andere zijde van het verhaal niet kennen? Die kennis heeft mij er juist van weten te overtuigen dat ik op het goede spoor zit. Wat dacht je dat tijdens biologielessen wordt onderwezen?
Boeit het dat je een theorie begrijpt als je die probeert te bestrijden?quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Vraag mij eens of het mij boeit of mensen denken dat ik iets niet begrijp?
Natuurlijk boeit dat, daarom kan ik het met gemak bestrijden. Dat jij denkt dat ik het niet begrijp is voor mij niet van belang.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Boeit het dat je een theorie begrijpt als je die probeert te bestrijden?
Is hierboven genoemd: :"Kaas en de evolutietheorie" van Bas Haring. Iets dieper gaat "The Ancestor's Tale" van Richard Dawkins....een genot om te lezenquote:Op vrijdag 27 april 2007 20:14 schreef VonHinten het volgende:
Mijn hemel wat een 'discussie'
edit: overigens, wat is een goed boek over evolutietheorie voor de gemiddelde n00b? Niet voor mij maar voor een *kuch* vriend van mij *kuch*
Dat wordt in twijfel getrokken, omdat je een paar opmerkingen maakt die nu niet direct van een grote kennis van evolutie getuigen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Natuurlijk boeit dat, daarom kan ik het met gemak bestrijden. Dat jij denkt dat ik het niet begrijp is voor mij niet van belang.
Evolutie - De triomf van een idee van Carl Zimmer; in de zelfde lijn zit een documentaire serie.quote:Op vrijdag 27 april 2007 20:14 schreef VonHinten het volgende:
Mijn hemel wat een 'discussie'
edit: overigens, wat is een goed boek over evolutietheorie voor de gemiddelde n00b? Niet voor mij maar voor een *kuch* vriend van mij *kuch*
Die biologielessen leren je datgene waar duizenden wetenschappers het unaniem over eens zijn. Wetenschappers hebben niet als doel om jou iets anders te vertellen dan je religie vertelt (daar heb je al die duizenden andere religies voor), wetenschappers nemen waar en trekken daaruit hun conclusies. Als je denkt dat de evolutietheorie een sprookje is maar wel gelooft dat al het leven door Allah is geschapen, dan vraag ik in alle ernst antwoorden van jou op simpele vragen als 'waarom heb jij een staartbeentje', 'waarom liepen hier dinosauriërs rond', 'waar komen bacteriën, ziektekiemen en parasieten vandaan' of 'waarom komen buideldieren niet overal voor'. Het zijn eenvoudige vragen waar godsgeloof geen antwoord op heeft maar de evolutietheorie wel.quote:Op vrijdag 27 april 2007 19:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke versie van de vele Bijbels die in omloop zijn? Waarom probeer je de Koran niet eens? En hoezo zou ik de andere zijde van het verhaal niet kennen? Die kennis heeft mij er juist van weten te overtuigen dat ik op het goede spoor zit. Wat dacht je dat tijdens biologielessen wordt onderwezen?
Wat is "absurd snel"? Als in "dat kan ik me niet voorstellen", of als in "te snel om door de huidige biologische kennis te kunnen worden verklaard"? In dat laatste geval zou ik de twijfel bij de wetenschap zelf leggen, en erkennen dat onze kennis daarover waarschijnlijk nog genoeg gaten bevatquote:Op donderdag 26 april 2007 20:44 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat er haast wel leven 'moest' ontstaan op aarde als je kijkt hoe jong de aarde was toen er al leven ontstond. Zelfs als je in abiogenese gelooft, is leven absurd snel ontstaan als je bedenkt hoeveel complexiteit je nodig hebt om zelfreplicerende eencelligen te krijgen. Voor iemand die in God gelooft is dat ook totaal geen verrassing. Hij gelooft dat God leven heeft willen schapen.
[..]
Dat begrijp ik niet helemaal, ik zie er juist helemaal geen bevestiging van de Abrahamitische God specifiek in, en zie ook niet in hoe dat überhaupt wel zou kunnenquote:De punten die ik noemde zijn, zoals gezegd, geen dwingende argumenten. Als je wilt kun je ze rustig weg redeneren. Maar dat geldt eigenlijk voor elke levensbeschouwing: ze hebben geen dwingende argumenten. Wat ik wilde zeggen is dat het geloof in de abrahamistische God enorm hard meeresoneert met de genoemde punten.
Die heb ik ook, erg mooi boek en niet zo duurquote:Op vrijdag 27 april 2007 21:00 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Evolutie - De triomf van een idee van Carl Zimmer; in de zelfde lijn zit een documentaire serie.
of doe een eCourse: http://evolution.berkeley.edu/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |