Ik ben benieuwd wat Knevel & Van den Brink weten te maken van deze show. Ze hebben aangekondigd om een ander geluid te laten horen, want het Vara/Volkskrant-geluid was naar hun idee al oververtegenwoordigd bij de publieke omroep. Hoe zou deze omslag van "linkse kerk" naar Christelijke kerk zich uitten in de vragen en gesprekken?
Duopresentatie vind ik een geslaagde invulling voor een talkshow. Er ontstaan eerder gesprekken aan tafel in plaats van een typisch een-op-een interview. Ook is met twee presentatoren de kans groter dat minsens een van beide gastheren een 'klik' heeft met een bepaalde gast. Bij Pauw en Witteman vond ik de geintjes onder en over elkaar wel aardig. Ik zie Van den Brink en Knevel dat niet zo doen, maar wie weet wat er in een paar weken opbloeit.
De samenstelling van dit duo vind ik wel grappig. Bij
Knevel merk je vaak heel duidelijk wat hij ergens van vindt. Het gesprek met een gast wordt daar ook heel duidelijk door beïnvloed. Knevel debatteert meer dan dat hij interviewt.
Tijs van den Brink aan de andere kant, vind ik typisch een interviewer waarbij je je alleen de gast herinnert en niet de interviewer. Hij plaatst zichzelf niet op de voorgrond.
Een interessant tegenstelling hoop ik.
Tot slot nog een opmerkelijk bericht uit Veronicamagazine. Knevel heeft in meerdere interviews gezegd dat-ie graag met Tijs van den Brink zou willen presenteren. Maar die zag dat een jaar geleden nog niet zitten: "Ik zou liever met Jeroen Pauw samenwerken."
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.