abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:39:36 #51
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_48891557
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 03:18 schreef de_verlosser het volgende:
En niemand noemt Nederland, ons trotse landje.....
Nederland heeft naar verhouding de meeste soldaten geleverd voor het Oostfront,maar dan wel om aam de Duitse mee te vechten!
Nederland moet zich schamen voor de rol die ze hebben gespeeld in de 2e wereldoorlog!!
Wat een hoop onzin in een paar zinnen post je.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:39:51 #52
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_48891571
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:01 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

is onzin
klopt wel verhoudingsgewijs aantal waffen ss ers tegenover aantal NL ers
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:02:51 #53
178157 de_verlosser
De mens is een gewoontedier
pi_48892381
En over dat schamen dan doel ik niet alleen op het aantal nederlanders die hebben meegevochten tegen de russen.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2007 @ 17:03:53 #54
73911 ultra_ivo
pi_48894507
Dat was meer dan het aantal Nederlanders dan in het verzet zat.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:38:11 #55
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_48895614
quote:
Nederland heeft naar verhouding de meeste soldaten geleverd voor het Oostfront,maar dan wel om aam de Duitse mee te vechten!
Nederland moet zich schamen voor de rol die ze hebben gespeeld in de 2e wereldoorlog!!
Je praat poep. Wie ben jij om mensen te wijzen op hoe ze zich moeten gedragen in een periode van onderdrukking en angst? De NSB'ers waren fout, zonder meer. Maar vele Oostfrontgangers geloofden heilig in het feit dat de communisten een nog groter gevaar vormden dan de Duitsers eigenlijk waren. En de Duitsers maakten daar handig gebruik van, hoewel er vast en zekers ook een aanzienlijk deel de Duitsers niet eens zo slecht vonden.
Elk bezet land heeft zijn duistere zijde gekend, Nederland was daar niet bijzonder in. Wat te denken van de Denen die nagenoeg zonder slag of stoot hun land afstonden aan de Duitsers, of een aanzienlijk deel van de Noren die onder Quisling de Duitsers met open armen ontvingen. De Fransen die onder Petain Vichy Frankrijk vormden, en noem maar op. Dat is nu eenmaal oorlog waar je altijd met collaboratuers, verraders maar ook met andersdenkenden hebt te maken.

[ Bericht 12% gewijzigd door DoorBell op 01-05-2007 17:46:21 ]
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:56:15 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48897838
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:38 schreef DoorBell het volgende:

[..]

Je praat poep. Wie ben jij om mensen te wijzen op hoe ze zich moeten gedragen in een periode van onderdrukking en angst? De NSB'ers waren fout, zonder meer. Maar vele Oostfrontgangers geloofden heilig in het feit dat de communisten een nog groter gevaar vormden dan de Duitsers eigenlijk waren. En de Duitsers maakten daar handig gebruik van, hoewel er vast en zekers ook een aanzienlijk deel de Duitsers niet eens zo slecht vonden.
Elk bezet land heeft zijn duistere zijde gekend, Nederland was daar niet bijzonder in. Wat te denken van de Denen die nagenoeg zonder slag of stoot hun land afstonden aan de Duitsers, of een aanzienlijk deel van de Noren die onder Quisling de Duitsers met open armen ontvingen. De Fransen die onder Petain Vichy Frankrijk vormden, en noem maar op. Dat is nu eenmaal oorlog waar je altijd met collaboratuers, verraders maar ook met andersdenkenden hebt te maken.
Hey!

Wil jij even niet met feiten komen aub?? We hebben met zijn allen besloten tot collectieve zelfhaat als het over WO2 gaat, kom dat dus niet met feiten verstoren, dat is te verwarrend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:34:44 #57
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_48899174
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:56 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hey!

Wil jij even niet met feiten komen aub?? We hebben met zijn allen besloten tot collectieve zelfhaat als het over WO2 gaat, kom dat dus niet met feiten verstoren, dat is te verwarrend.
Sorry, 4 mei nadert. Moet mijn stiefeln weer oppoetsen en mijn fahne strijken.
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:20:22 #58
178157 de_verlosser
pi_48915556
Wie praat hier nu POEP?????

Na mijn weten zouden de Noren beschermt worden door Engeland en Frankrijk, net zo als ze Polen hadden belooft te komen helpen.
En Engeland heeft welliswaar telaat gereageerdt toen Duitsland Noorwegeen aanviel maar de Noren hebben wel degelijk tegen de duiters gevochten.Dat je denkt dat het een eitje was voor de Duiters komt doordat de duiters voor het eerst en het laatst de Marine en luchtmacht goed samen werkten. alhoewel Duitsland wel bijna al haar torpedeoboten heeft verloren in die operatie.Ook was het Noorse leger totaal onvoorbereid en hadden ze niet echt matriaal zoals panzers en vliegttuigen.En als je zegt dat ieder land zijn zwarte bladzij heeft in de 2e wereldoorlog is nog grotere poep,
Ik geef je 1 voorbeeld maar er zijn er genoeg.
FINLAND
Hoef ik je vast niet uit te leggen! aangezien je alles zo goed weet.
Dan nog iets, hou je lekker vast aan je Anna Frank verhaaltje en denk maar dat die hollanders het beste voorhadden met de joden....NOT en daarbij kijk hoe de Nederlandse regering en koningshuis zich heeft opgesteld, of de nederlandse spoorwegen.....Of wat er na de oorlog gebeurde met alle joodse beziittingen......Maarrrre denk jij maar dan we zulke helden waren....Verder vond ik je verhaal wel gepast je heb gelijk dat onder extereme omstandigheden je niet zo makkelijk over het doen en laten van mensen kan oordelen.Maar ga nu niet zeggen dat Nederland een positieve rol heeft gespeeld aan de bevrijding van europa
Amen
  woensdag 2 mei 2007 @ 07:29:05 #59
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_48915605
quote:
Dat was natuurlijk wel "Nederland" onder een niet Nederlandse regering.
[KNE]-Mod
pi_48915609
'k Mis in dit topic nog een beetje de rol van de Pireziërs...
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:41:30 #61
178157 de_verlosser
pi_48916251
[/quote]Hey!

[quote]

En dat met het onderschrift " 100% pro Israel "

Sorry maar daar moet je je echt voor schamen!!!! Na zoveel elende en je dan zo gedragen tegen de Palasteinen
Maar ja de joden noemen zich zelf dan ook het uitverkoren ras

Vanaf de vroegste tijden beschouwen de joden zich als een volk dat op een uitzonderlijke manier door God werd geroepen en dus uitverkoren, zoals omschreven in de christelijke Bijbel en de joodse Thora.
Godsdienst en geschiedenis van de joden staan opgeschreven in het Oude Testament (christelijke benaming, oftewel de Tenach (joodse benaming).
Tenach betekent de letter T van Thora (wet), de N van de Nebiim (profeten) en de C van Chetoebim (geschriften).

Een opmerkelijk verschijnsel in het jodendom is het geloof in de komst van de Messias; hij zal het Koninkrijk Gods op aarde brengen. De rechtschapenen zullen beloond worden; de zondaars gestraft. Het joodse volk zal in een land bijeen gebracht worden en er zal een tijdperk van vrede en geluk aanbreken voor alle mensen

en die zondaars zijn zeker de Palasteinen???? Elk volk die zich uitverkoren voelt, noemt of zich e na gedraagt brengt elende oorlog en onderdrukking.....maar na mijn weten zijjn dit alleen de joden...
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:07:28 #62
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_48916661
Volgens gaat dit topic over de kleinere mogendheden in de tweede wereldoorlog en niet over Israel, Palestijnen (leer het eens goed typen kneus) en jouw haat tegenover Israel/Joden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:07:38 #63
176916 Karrs
2007-2017
pi_48916666

"Verlosser", ga even weg of zo. Dat zelfkastijdende toontje van jou is zó 1990. Dat er meer Nederlanders voor de SS hebben gevochten dan voor de geallieerden, is een feit, maar dat dat meteen betekent dat we niets positiefs hebben gebracht, is klinkklare onzin.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_48920168
Inderdaad, de complete Nederlandse vloot ligt nog in Azië op de bodem van de zee.
Ich bin der Führer.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:26:55 #65
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48920547
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:20 schreef de_verlosser het volgende:
incoherente onzin
Nederland heeft wel degelijk gevochten, in de Meidagen en daarna vanuit Engeland. In Nederlandsch Indie hebben we ook gevochten. Dat de Duitsers en de Japanners sterker waren doet niets af aan het feit dat we het wel geprobeerd hebben.

En over de Joden, ken je Yad Vashem? Het holocaust instituut in Israel. Ze erkennen mensen die Joden hebben geholpen tijdens de holocaust als "righteous among the nations"

Qua aantal (dus niet percentage, dat zou nog flink hoger liggen) staat Nederland op de tweede plaats, na Polen.

http://www1.yadvashem.org/righteous/index_righteous.html

Ik weet niet waar je frustratie vandaan komt, maar hou je aub wel bij de feiten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:28:04 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_48920592
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 08:41 schreef de_verlosser het volgende:
incoherente Jodenhaat
[/quote]

Flink off topic, zoek in mijn post geschiedenis een willekeurig Israel topic en dan praten we daar verder, ok?
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:30:48 #67
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_48920689
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 07:29 schreef DennisMoore het volgende:
'k Mis in dit topic nog een beetje de rol van de Pireziërs...
Ik hoorde dat ze vorige maand de oorlog hadden verklaard aan Nazi Duitsland.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:24:49 #68
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_48924383
Als teken van verzet had je ook nog de Februaristaking, als reactie op de Jodenvervolging. Was volgens mij in bezet Europa het eerste grote teken dat veel mensen het niet eens waren met de Jodenvervolging, en volgens mij heeft NL ook nog best plat gelegen hierdoor
pi_48925953
quote:

poep
lijkt mij wel duidelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48927678
Die discussie over hoe Nederland zich over het algemeen opstelde kunnen we beter in een ander/nieuw topic houden. Ik zal zeker meedoen, daar niet van, maar dit is er het topic niet echt voor.
What Would Goku Do
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:24:09 #71
114682 DoorBell
Rock and roll all nite
pi_48937014
quote:

Blablabla en nog meer bla
Lees mijn reactie nog een keer, want je praat nog steeds poep, en kom dan met een hernieuwde reactie. Ik ben geen AnnE Frank wannabee en stel al helemaal niet dat Nederland vol helden zat. Suggereer maar wat ik niet heb gezegd.
Nog even Finland. Finland moest Karelie opgeven van de Russen om daarmee de verdedigingsgordel rond Leningrad zeker te stellen. De Finnen (uit Finland) weigerden en daarom............. Dat de Finnen Duitsland steunden en andersom kan ik volkomen begrijpen, als je dat bedoeld.
pi_48947303
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:38 schreef Xenwolfie het volgende:
Vergeet de Grieken trouwens niet, die hebben Mussolini nog wat nachtmerries gegeven en Hitler ook in Kreta.
Zonder hulp van de duitser was griekenland nooit gevallen,Ze drongen het italiaanse leger terug naar albanie.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  donderdag 3 mei 2007 @ 07:23:23 #73
178157 de_verlosser
pi_48952657
toch nog ff een korte reactie,
Aan Viajero wil ik mijn excuuus aanbieden, kan je onderschrift niet begrijpen (100 % .....) maar ik weet niet hoe je dat bedoeld en ik hem geen idee hoe ik je postgeschiedenis kan nalezen.
mijn reactie was kort door de bocht wat dat betreft.wat Doorbell betreft, complementen voor je kennis, maar hoe zit het nu met die zwarte bladzij van de finnen? niet toch? wat Lariekoek betreft misschien is lingo wat voor hem daar waarderen ze goede spelling. en dan nog het belangrijkste IK HAAT NIEMAND en voor onsaamhangede jodenhater uitgemaakt te worden gaat mij veel te ver.Ik ben het niet eens hoe Israel zich opsteld en om je zelf het uitverkorende ras te noemen vind ik eng en ongezond.Was er niet iemand anders die dat ook dacht zo rond 1933??
pi_48954193
foutje bedankt
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:00:00 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_48957008
quote:
Nja, niet helemaal waar.
Wij hebben niet de meeste soldaten geleverd voor het oostfront, en de soldaten die naar het oostfront werden gezonden gingen erheen onder het motto, bestrijd het communisme, niet help de Duitsers.. dat laatste hielp namelijk niet zo bij ons. Het was nogal verdeeld, niemand mocht de duitsers, maar heel veel hadden ook een hekel aan de communisten..in dat tijdsbeeld bekeken was het gewoon simpel van ; goed.. we zijn nu bezet, laten we dan degene aanpakken die we kunnen aanpakken.

Wat ik wel vreemd vind is dat het vooral Nederlandse waffen ss werden die naar oostfront gingen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')