Lekker. Clubs die dit jaar voor het eerst playoffs spelen worden zo behoorlijk bevoordeeld!quote:Gele kaarten zondag zonder consequenties
Gele kaarten die de voetballers zondag in de eredivisie tijdens de laatste speelronde oplopen, hebben geen consequenties voor de verschillende play-offs. ,,Eventuele schorsingen worden pas in de volgende competitie uitgezeten", legt KNVB-woordvoerder Frank Huizinga uit. Dat geldt niet bij directe rode kaarten. Die daders moeten direct 'brommen'.
,,Het bekertoernooi en ook de play-offs hebben een aparte kaartenregistratie. Spelers worden na twee, vier en zes gele kaarten voor één duel geschorst", aldus Huizinga. ,,Na afloop van de play-offs komen alle kaarten te vervallen, maar schorsingen blijven staan voor de play-offs van het jaar daarna." Een fiks aantal spelers ondervindt daar nu de gevolgen van. Pa-Modou Kah (Roda JC), Mark-Jan Fledderus (FC Groningen), Gijs Luirink (AZ), Petter Hansson, Thomas Prager (Heerenveen), Romano Denneboom, Peter Wisgerhof (NEC), Timothy Derijck (Feyenoord), Dirk-Jan Derksen (VVV) en Anouar Diba (NAC) moeten de eerste wedstrijd van het 'toetje' aan zich voorbij laten gaan
quote:Pa-Modou Kah (Roda JC), Mark-Jan Fledderus (FC Groningen), Gijs Luirink (AZ), Petter Hansson, Thomas Prager (Heerenveen), Romano Denneboom, Peter Wisgerhof (NEC), Timothy Derijck (Feyenoord), Dirk-Jan Derksen (VVV) en Anouar Diba (NAC)
Kah heeft zijn schorsing gisteren uitgezetenquote:
Directe rode kaarten gelden welquote:Op maandag 30 april 2007 10:39 schreef Dos37 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp. Speelt Waterman volgende week gewoon mee, en is ie pas geschorst de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie.
Het slaat inderdaad helemaal nergens opquote:30/04 (08:36) Petter Hansson is boos op de KNVB, omdat de bond hem schorste voor de eerste wedstrijd in de play-offs. Dat is op 9 mei tegen Ajax. Hansson in De Telegraaf: ,,Het is belachelijk dat ik niet mag meedoen tegen Ajax, omdat ik vorig jaar in vier play-offwedstrijden twee gele kaarten heb gehad. Nu is PSV kampioen geworden. Maar wat als zij ook hadden meegedaan? Dan had er niemand geschorst kúnnen zijn, omdat ze vorig jaar ook kampioen waren en niet in de play-offs speelden. Dat is scheef.''
Wat is belangrijker denk je? De playoffs of de eerste wedstrijd van de competitie?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:34 schreef mcyodogg het volgende:
Ik snap het wel. Anders kan je de play offs gebruiken, om volgend jaar een volledige selectie op de eerste speeldag te hebben. Ploegen als PSV en Heracles hebben die mogelijkheid niet.
Eerlijk gezegd mogen schorsingen in de beker voor mij ook in de competitie tellen, dat "uitstel van executie" dat je zo vaak krijgt zint me niks...quote:Op woensdag 25 april 2007 11:03 schreef MaxPower het volgende:
Met het bekertoernooi ben ik het met je eens, echter de playoffs horen gewoon bij de competitie.
Die spelen allemaal nu bij andere clubs geloof ikquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:06 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Ik weet niet of Willem II nog schorsingen heeft 'open staan' van vorig jaar (degradatie/promotie-play offs), maar die lopen dus het risico volgend jaar of nog een jaar later in de play-offs spelers te moeten missen door zo'n beleid![]()
Voor een club die toch nog nauwelijks kans maakt op iets leuks door de playoffs? De competitie...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wat is belangrijker denk je? De playoffs of de eerste wedstrijd van de competitie?![]()
Wie heeft er in de huidige playoffs dan nauwelijks kans? Laatste competitieronde gevolgd? Alles is mogelijk... Voor hetzelfde geld speel je de eerste wedstrijd tegen RKC en kan je met een gerust hart je schorsing uitzitten.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:42 schreef existenz het volgende:
[..]
Voor een club die toch nog nauwelijks kans maakt op iets leuks door de playoffs? De competitie...
Het is uit en thuis. Als je de eerste wedstrijd dus extreem kansloos bent geweest (Zou in principe zo moeten zijn met de loting aangezien het slechte vs beste is), kun je de uitwedstrijd de kaarten verbruiken...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:48 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Wie heeft er in de huidige playoffs dan nauwelijks kans? Laatste competitieronde gevolgd? Alles is mogelijk... Voor hetzelfde geld speel je de eerste wedstrijd tegen RKC en kan je met een gerust hart je schorsing uitzitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |