abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48697375
quote:
Gele kaarten zondag zonder consequenties
Gele kaarten die de voetballers zondag in de eredivisie tijdens de laatste speelronde oplopen, hebben geen consequenties voor de verschillende play-offs. ,,Eventuele schorsingen worden pas in de volgende competitie uitgezeten", legt KNVB-woordvoerder Frank Huizinga uit. Dat geldt niet bij directe rode kaarten. Die daders moeten direct 'brommen'.

,,Het bekertoernooi en ook de play-offs hebben een aparte kaartenregistratie. Spelers worden na twee, vier en zes gele kaarten voor één duel geschorst", aldus Huizinga. ,,Na afloop van de play-offs komen alle kaarten te vervallen, maar schorsingen blijven staan voor de play-offs van het jaar daarna." Een fiks aantal spelers ondervindt daar nu de gevolgen van. Pa-Modou Kah (Roda JC), Mark-Jan Fledderus (FC Groningen), Gijs Luirink (AZ), Petter Hansson, Thomas Prager (Heerenveen), Romano Denneboom, Peter Wisgerhof (NEC), Timothy Derijck (Feyenoord), Dirk-Jan Derksen (VVV) en Anouar Diba (NAC) moeten de eerste wedstrijd van het 'toetje' aan zich voorbij laten gaan
Lekker. Clubs die dit jaar voor het eerst playoffs spelen worden zo behoorlijk bevoordeeld!
  woensdag 25 april 2007 @ 10:48:32 #2
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_48697577
tja ben het er mee eens dat dit erg raar overkomt. Maar het is ook vrij normaal om in veel gevallen schorsingen opgelopen tijdens het bekertoernooi ook uit te zitten in het bekertoernooi. Als dat dan toevallig het jaar erna is, dan is dat maar zo.

Blijft natuurlijk erg zuur voor de spelers in kwestie.
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_48698049
Met het bekertoernooi ben ik het met je eens, echter de playoffs horen gewoon bij de competitie.
pi_48698147
Klopt, absurd dit. Ik vind het wel mooi dat de ploegen met hun sterkste 11 kunnen aantreden, dat wel.
That's all folks!
  woensdag 25 april 2007 @ 11:32:51 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_48698943
Luirink heeft daar helemaal geen last van
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zaterdag 28 april 2007 @ 09:20:04 #6
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_48800155
Maar er wordt wel een verschil gemaakt tussen gele en rode kaarten. Zoals MP aangeeft is het hele systeem een beetje erg krom
pi_48850768
Nu Ajax playoffs speelt verwacht ik meer leven in dit topic.
  zondag 29 april 2007 @ 22:09:18 #8
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_48850857
Verander de TT ff in "Het absurde plee-off gedoe"
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 29 april 2007 @ 23:50:06 #9
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_48854220
Heeft iemand een lijstje ergens met de spelers waar dit om gaat? Voor SC Heerenveen betreft het dus Thomas Prager (speelt toch niet/nauwelijks de laatste tijd) en Petter Hansson

Baggerbeleid
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_48855511
quote:
Pa-Modou Kah (Roda JC), Mark-Jan Fledderus (FC Groningen), Gijs Luirink (AZ), Petter Hansson, Thomas Prager (Heerenveen), Romano Denneboom, Peter Wisgerhof (NEC), Timothy Derijck (Feyenoord), Dirk-Jan Derksen (VVV) en Anouar Diba (NAC)
  maandag 30 april 2007 @ 10:39:05 #11
67174 Dos37
Come on Twente
pi_48859515
Dus als ik het goed begrijp. Speelt Waterman volgende week gewoon mee, en is ie pas geschorst de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 30 april 2007 @ 11:08:20 #12
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_48859969
quote:
Op maandag 30 april 2007 00:42 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Kah heeft zijn schorsing gisteren uitgezeten
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_48862421
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:39 schreef Dos37 het volgende:
Dus als ik het goed begrijp. Speelt Waterman volgende week gewoon mee, en is ie pas geschorst de eerste wedstrijd van de nieuwe competitie.
Directe rode kaarten gelden wel
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  maandag 30 april 2007 @ 13:26:28 #14
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_48862640
Petter Hansson boos op KNVB

HEERENVEEN - Heerenveen-aanvoerder Petter Hansson heeft geen goed woord over voor de KNVB. De verdediger is geschorst voor het eerste duel in de play-offs twee tot en met vijf, om een plaats in de voorronde van de Champions League, en spreekt van competitievervalsing.

"Het is belachelijk dat ik niet mag meedoen tegen Ajax, omdat ik vorig jaar in vier play-offwedstrijden twee gele kaarten heb gehad. Nu is PSV kampioen geworden. Maar wat als zij ook hadden meegedaan? Dan had er niemand geschorst kunnen zijn, omdat ze vorig jaar ook kampioen waren en niet in de play-offs speelden. Dat is scheef." Volgens de Zweed moet Ajax de Friezen niet onderschatten. "We zijn al zeker van een UEFA Cup-ticket en hebben alleen nog maar te winnen. We kunnen vrijuit voetballen."
pi_48862985
Typisch KNVB
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_48863533
Maar anders gaan alle clubs weer janken dat de clubs die geen playoffs spelen een voordeel hebben, omdat de gele/rode kaarten van de playoffs dan ook in het nieuwe seizoen zouden gelden.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:38:27 #17
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_48887672
En Kah en Agustien zijn ook geschorst vanwege vorig seizoen.

Snap dat volkomen doorgeslagen absurde beleid nu pas
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 mei 2007 @ 14:29:15 #18
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48889274
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:42 schreef Bos81 het volgende:
Typisch KNVB
wat bos zegt
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_48889461
Ik snap het wel. Anders kan je de play offs gebruiken, om volgend jaar een volledige selectie op de eerste speeldag te hebben. Ploegen als PSV en Heracles hebben die mogelijkheid niet.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:06:29 #20
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_48890435
Als in de zin dat je via play-offs schorsingen wilt gaan uitzitten?? Schorsingen door gele kaarten uit de competitie tellen niet mee voor de 'optelsom'. Directe rode kaarten uit de competitie (Waterman) betekenen wel een schorsing voor play-offs, echter is nu eerst de bekerfinale aan bod, waardoor hij toch mee kan doen (schikkingsvoorstel van 1 wedstrijd geaccepteerd). Het 'voordeel' in het geval van rode kaarten is er dus sowieso wel voor de overige clubs. Juist door deze regeling worden clubs/spelers die in eerdere jaargangen play-offs hebben (moeten) spelen benadeeld, zij hebben nog schorsingen 'open staan'.. Laat zo'n schorsing dan in de competitie uitzitten of streep 'm weg.. Ik weet niet of Willem II nog schorsingen heeft 'open staan' van vorig jaar (degradatie/promotie-play offs), maar die lopen dus het risico volgend jaar of nog een jaar later in de play-offs spelers te moeten missen door zo'n beleid

Overigens vraag ik me af of Excelsior-speler René van Dieren (2x geel = rood) nu voor play-offs of competitie geschorst zal zijn...? Valt dat onder 'gele kaarten' of 'direct rood'??
quote:
30/04 (08:36) Petter Hansson is boos op de KNVB, omdat de bond hem schorste voor de eerste wedstrijd in de play-offs. Dat is op 9 mei tegen Ajax. Hansson in De Telegraaf: ,,Het is belachelijk dat ik niet mag meedoen tegen Ajax, omdat ik vorig jaar in vier play-offwedstrijden twee gele kaarten heb gehad. Nu is PSV kampioen geworden. Maar wat als zij ook hadden meegedaan? Dan had er niemand geschorst kúnnen zijn, omdat ze vorig jaar ook kampioen waren en niet in de play-offs speelden. Dat is scheef.''
Het slaat inderdaad helemaal nergens op

I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_48896372
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:34 schreef mcyodogg het volgende:
Ik snap het wel. Anders kan je de play offs gebruiken, om volgend jaar een volledige selectie op de eerste speeldag te hebben. Ploegen als PSV en Heracles hebben die mogelijkheid niet.
Wat is belangrijker denk je? De playoffs of de eerste wedstrijd van de competitie?
pi_48902367
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:03 schreef MaxPower het volgende:
Met het bekertoernooi ben ik het met je eens, echter de playoffs horen gewoon bij de competitie.
Eerlijk gezegd mogen schorsingen in de beker voor mij ook in de competitie tellen, dat "uitstel van executie" dat je zo vaak krijgt zint me niks...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_48907708
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:06 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Ik weet niet of Willem II nog schorsingen heeft 'open staan' van vorig jaar (degradatie/promotie-play offs), maar die lopen dus het risico volgend jaar of nog een jaar later in de play-offs spelers te moeten missen door zo'n beleid
Die spelen allemaal nu bij andere clubs geloof ik
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_48907748
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:03 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wat is belangrijker denk je? De playoffs of de eerste wedstrijd van de competitie?
Voor een club die toch nog nauwelijks kans maakt op iets leuks door de playoffs? De competitie...
pi_48911306
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:42 schreef existenz het volgende:

[..]

Voor een club die toch nog nauwelijks kans maakt op iets leuks door de playoffs? De competitie...
Wie heeft er in de huidige playoffs dan nauwelijks kans? Laatste competitieronde gevolgd? Alles is mogelijk... Voor hetzelfde geld speel je de eerste wedstrijd tegen RKC en kan je met een gerust hart je schorsing uitzitten.
pi_48911665
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:48 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wie heeft er in de huidige playoffs dan nauwelijks kans? Laatste competitieronde gevolgd? Alles is mogelijk... Voor hetzelfde geld speel je de eerste wedstrijd tegen RKC en kan je met een gerust hart je schorsing uitzitten.
Het is uit en thuis. Als je de eerste wedstrijd dus extreem kansloos bent geweest (Zou in principe zo moeten zijn met de loting aangezien het slechte vs beste is), kun je de uitwedstrijd de kaarten verbruiken...
pi_48916240
Die keuze heb je niet, je mag immers niet kiezen wanneer je je schorsing uit gaat zitten. Je bent gewoon de eerste playoffwedstrijd geschorst als je nog een schorsing hebt staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')