quote:Op woensdag 25 april 2007 10:25 schreef SoupNazi het volgende:
Kun je nu ook geen Garnier Fructis-shampoo gebruiken?
Nee maar dat wist ik al langer. Daar krijg ik vreselijke uitslag van in mn nek en gezicht en op mn armen.quote:Op woensdag 25 april 2007 10:25 schreef SoupNazi het volgende:
Kun je nu ook geen Garnier Fructis-shampoo gebruiken?
Die had ik gisteren al gevonden, idd een prima lijst. Maar toch staat er nog lang niet alles op. Kan ook niet denk ik.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Prima website met uitleg en lijstjes met voedingsmiddelen: http://www.food-info.net/nl/intol/hfi.htm
De uitleg:quote:Op woensdag 25 april 2007 11:07 schreef Natalie het volgende:
Wie weet is het een idee om uit te leggen hoe je het ervaart en ook wat het precies inhoudt, TSom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Koekjes zijn voorlopig uit den boze, maar dat at ik toch al niet. Net als fruit, dat eet ik praktisch niet. Ik drink liever fruitsap. Overigens zijn er fruitsoorten die ik wel mag hebben. Weet even niet precies welke. Sinaasappelsap mag ik in elk geval niet hebben. Maar daar reageerde ik toch al slecht op, net als appelsap. Van beiden krijg ik zuurbranden, wat dus een reactie is op die fructose wat erin zit.quote:Op woensdag 25 april 2007 11:12 schreef computergirl het volgende:
Mag je nooit meer fruit eten? Lijkt me vreselijk.
Fructose-glucose siroop wordt heel veel gebruikt in toetjes en koekjes etc maar dat zal de dietiste ook wel voor gewaarschuwd hebben
Been there, done thatquote:Op donderdag 26 april 2007 16:57 schreef Roeji het volgende:
Niemand hier die het heeft en me wat tips enzo kan geven?
Voorlopig idd niet nee, 3 tot 4 weken heel streng en daarna mag ik producten gaan toevoegen aan mn dieet om te kijken hoe ik er op reageer. Gaat t goed, dan kan ik dat weer eten. En anders mag ik het niet meer hebben.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:26 schreef Viking84 het volgende:
Dan kan je dus ook geen fruit meer eten?
En als je toch fructose tot je neemt, wat gebeurt er dan?
Wat ik eigenlijk zoek is een lijst waar het wel en niet in zit (een van de 2 is ook al goed). Ik zie er nl tegenop op mn boodschappen te gaan doen en elk potje in mn handen te moeten pakken en uitgebreid te gaan puzzelen of ik het mag of niet.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:27 schreef maedel het volgende:
[..]
Been there, done thatom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat dieet, het is heel zwaar de eerste weken, maar bij mij het enige geweest waar ik echt van opknapte. Ik tob al 10 jaar met ME en alle methoden waren niks of maar heel even wat. Suikerloos eten leverde zeker wel wat op.
Wat wil je weten?
Als dat het ergste is wat ik niet meer magquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:22 schreef intoxicated het volgende:
Nou kan je nooit meer sperma slikken!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ja, daar zit veel fructose inom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Nou, dat was in "mijn tijd" (7 jaar geleden ofzo), nog heel duur (20.000 gulden per jaar geloof ik) en ook heel nieuw allemaal. Dus, daar ben ik niet aan begonnen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:58 schreef Roeji het volgende:
Ben je toevallig ook in Brussel bij De Meirleir geweest? Daar hebben ze die intolerantie ontdekt.
Ik mag wel gewone suiker, maar geen fructose. Melkproducten moet ik ook vermijden, althans een aantal. Ik verdraag dat sowieso al niet goed. Maar doordat ik zo'n hoge fructose intolerantie heb, heb ik wrs ook een lactose intolerantie. Ook al testte ik daar negatief op. Tenminste dat zei de dietiste.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:12 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, dat was in "mijn tijd" (7 jaar geleden ofzo), nog heel duur (20.000 gulden per jaar geloof ik) en ook heel nieuw allemaal. Dus, daar ben ik niet aan begonnen.
Ok, de tip:
Ga naar de natuurvoedingswinkel om suikervervangers te halen. Mayonaise zonder suiker bijvoorbeeld, prima te eten (was voor mij redelijk belangrijkom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.)Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Snoep kun je ook zonder suiker kopen (hele lijn in de natuurvoedingswinkel).
Kijk uit met suikervrije drop en dieetijs, dat is volgens mij met sorbitol gezoet.
Je gaat zometeen vreselijk honger krijgen, want je darmen schreeuwen waarschijnlijk om suiker. Zuivel is the answerom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Havermout en muesli enzo ook, en dat vult lekker.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hoe streng is je dieet? Mag je ook geen brood? (zit ook suiker in namelijk, al is het te verwaarlozen).
Over gluten is me niks verteld dat ik ze moet mijden. Voorlopig houd ik het dan ook even op mn fructose dieet. Als dat niet gaat helpen, dan kan ik altijd nog andere dingen gaan uitproberen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:54 schreef loveli het volgende:
Lactose-intolerantie en glutenallergie zijn ook vriendjes van elkaar. Gluten zorgen er dan voor dat de darmen stoffen dingen minder goed kunnen opnemen, waardoor problemen ontstaan. Misschien hangt dat bij jou ook samen met je fructose-intolerantie en kan je door gluten te mijden van je fructose-intolerantie afkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop