Bron: NOSquote:Planeet ontdekt die lijkt op aarde
Sterrenkundigen hebben een planeet buiten ons zonnestelsel ontdekt die op de aarde lijkt. De temperatuur ligt er tussen de 0 en 40 graden Celsius, wat betekent dat er vloeibaar water en dus ook leven kan zijn.
De planeet draait rond de ster Gliese 581 op ruim 20 lichtjaren afstand van de aarde. Hij staat heel dicht bij zijn ster, maar omdat die kleiner en zwakker is dan onze zon, is het klimaat mild.
De planeet is door Europese astronomen ontdekt met een telescoop in Chili. Ze hebben de planeet niet echt gezien, maar zijn bestaan afgeleid uit schommelingen in de positie van de ster.
Inderdaad, dat kunnen wetenschappers vaststellen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:16 schreef Ranja_Ranja het volgende:
En dan kan je vanaf hier zien dat dat de temperatuur rond de 0 en de 40 graden is
Ja hoor, nog nooit van spectraal licht gehoord?quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:16 schreef Ranja_Ranja het volgende:
En dan kan je vanaf hier zien dat dat de temperatuur rond de 0 en de 40 graden is
Het gaat om een planeet. Onze zon bijvoorbeeld is een ster.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:16 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, dat er dan leven is lijkt me nogal moeilijk, zo te lezen gaat het om een dwergster ofzo.
Dat snap ik. Ik doelde ook op de ster.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het gaat om een planeet. Onze zon bijvoorbeeld is een ster.![]()
Waarom wachten? Ik weet wel wat mensen die we er ondertussen alvast naar toe kunnen sturen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Toch gunstig. Als we de aarde dan helemaal verkloot en vervuild hebben, kunnen we daar lekker verder baggeren.
Helaas is er nu nog geen mogelijkheid om deze afstand te overbruggen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Toch gunstig. Als we de aarde dan helemaal verkloot en vervuild hebben, kunnen we daar lekker verder baggeren.
Nooit meer een Elfstedentocht. En voor het skien hoef je er ook niet heen, hehe.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:20 schreef Radjesh het volgende:
Nou! Er heen zou ik zeggen, en er gaan wonen![]()
![]()
Gordon, om te beginnen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:20 schreef NorthernStar het volgende:
Waarom wachten? Ik weet wel wat mensen die we er ondertussen alvast naar toe kunnen sturen.
En dan maken we daar een show van die uitgezonden wordt op Tien.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Met de tijd zullen we steeds verder kunnen inzoomen en wellicht valt er dan iets te zien op de oppervlakte.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Nee. Er zijn volgens mij alleen nog onbekende elementen die zo onstabiel zijn dat ze maar een fractie van een seconde kunnen bestaan. Niet lang genoeg om van te leven, lijkt mequote:Op dinsdag 24 april 2007 23:30 schreef opgebaarde het volgende:
Het is toch bekend dat er veel meer elementen en grondstoffen bestaan dan die wij kennen hier op onze aardbol en dat het dan dus zeer goed mogelijk is dat er ander soort leven zou kunnen bestaan?
En te laat.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:36 schreef ram.con het volgende:
Da's niet voorspellen, da's meten. En nog wel met (licht)jaren vertraging ook.
Te serieus![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:18 schreef SEMTEX het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |