abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 april 2007 @ 02:13:30 #51
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48692435
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:09 schreef concac het volgende:
vaak zijn het mensen die iets te verbergen hebben, bang voor een DNA onderzoek, DNA-bank

veiligheid staat boven privacy.
Ik wil graag je naam, je adres en je huissleutel.
Je hebt immers toch niks te verbergen, wel?
pi_48692500
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:13 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

hoe voorspelbaar weer, zo'n reactie.
overheids- en veiligheidsdiensten mogen me best controleren. maar jij als gewoon burgerindividu niet, met die zaken heb jij gewoon niks te maken. de overheid moet voor de veiligheid zorgen en daar hoort controle bij.
In hoeverre mag van jou de overheid je dan controleren en sturen? Mogen ze ingrijpen als blijkt dat je drank of sigaretten koopt?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 25 april 2007 @ 02:19:54 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48692521
quote:

[..]

overheids- en veiligheidsdiensten mogen me best controleren. maar jij als gewoon burgerindividu niet, met die zaken heb jij gewoon niks te maken. de overheid moet voor de veiligheid zorgen en daar hoort controle bij.
Maar jij vertrouwt mij niet en, zeg, het CDA en de PvdA wel? Of die AIVD, die maar USB-sticks blijft verliezen?
Of, wellicht, later een coalitie van christenen en moslims? Of moslims, na een coup? Of fascisten na een coup?
  Donald Duck held woensdag 25 april 2007 @ 02:21:25 #54
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48692538
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:17 schreef du_ke het volgende:
In hoeverre mag van jou de overheid je dan controleren en sturen? Mogen ze ingrijpen als blijkt dat je drank of sigaretten koopt?
daar bemoeien ze zich natuurlijk niet mee en daar gaat het ook niet over.
maar op gebied van veiligheid controleren ze maar raak hoor. dat ze weten met wie ik bel en mail, welke sites ik bezoek. dat ze een dna-profiel zouden hebben. ze doen maar. want het bekende 'ik heb niks te verbergen' gaat echt gewoon werkelijk op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held woensdag 25 april 2007 @ 02:23:04 #55
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48692560
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:19 schreef Floripas het volgende:
Maar jij vertrouwt mij niet en, zeg, het CDA en de PvdA wel? Of die AIVD, die maar USB-sticks blijft verliezen?
Of, wellicht, later een coalitie van christenen en moslims? Of moslims, na een coup? Of fascisten na een coup?
dat zal niet gebeuren. de politiek is stabiel genoeg. coups zijn iets voor derderangslanden. en ik zie echt niet gebeuren dat de dna-profielen voor een of andere nieuwe etnische zuivering gebruikt wordt. van wo2 is echt wel geleerd, zulke dingen zullen niet nogmaals gebeuren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 25 april 2007 @ 02:25:16 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48692585
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

dat zal niet gebeuren. de politiek is stabiel genoeg. coups zijn iets voor derderangslanden. en ik zie echt niet gebeuren dat de dna-profielen voor een of andere nieuwe etnische zuivering gebruikt wordt. van wo2 is echt wel geleerd, zulke dingen zullen niet nogmaals gebeuren.
Ik help het je hopen, maar we worden nu al aangetast in vrijheden. Stel, jij bent bezig met een foktopic en je bezoekt eerst een site van de polderjihad en vervolgens eentje over de samenstelling van explosieven? Dan ben je al verdacht. Rn dan heb je een AIVD-tag. Dat gebeurt in andere landen dus regelmatig.
pi_48692608
quote:
Op woensdag 25 april 2007 02:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

daar bemoeien ze zich natuurlijk niet mee en daar gaat het ook niet over.
maar op gebied van veiligheid controleren ze maar raak hoor. dat ze weten met wie ik bel en mail, welke sites ik bezoek. dat ze een dna-profiel zouden hebben. ze doen maar. want het bekende 'ik heb niks te verbergen' gaat echt gewoon werkelijk op.
Ook roken en drinken zijn van invloed op jouw veiligheid en die van anderen. Misschien wel meer en directer dan terrorisme, waar leg je de grens?
  woensdag 25 april 2007 @ 08:22:28 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48693806
quote:
Op woensdag 25 april 2007 01:11 schreef Floripas het volgende:
Briljante TT, Yildiz.

Overigens: iedereen die "niks te verbergen" heeft, mag ik morgennacht eventjes door diens laatjes rommelen? Je jebt toch niks te verbergen?
Ik installeer gelijk even een camera in de woonslaapkamer met live feed naar internet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_48698138
quote:
Op woensdag 25 april 2007 01:12 schreef Floripas het volgende:
Absurd overigens dat mensen de staat ineens wel vertrouwen als het op dit soort dingen aankomt.
Juist, je formuleert mijn gedachte hiermee. Het is vrij bizar dat zogenaamde liberalen met dit soort zaken wel akkoord gaan, en dus de Staat vertrouwen, maar als het om hun geld of iets anders gaat niet.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:25:39 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48698729
Zo werd bij de invoering van de Burgerlijke stand ook je religie geregistreerd, dat was voor de Nazi`s verdomt makkelijk...
Er is inmiddels een totale bewaking, je internetverkeer, je telefoon en SMS verkeer wordt allemaal geregistreert, zelfs je lokatie gegevens in het GSM netwerk (waar je telefoon zich bevind)
Traject controles registreren je nummerbord, je bankverkeer wordt gecontroleerd. Nu wil men ook je DNA data. Dit is het soort bewaking van de bevolking waar de STASI of Gestapo alleen maar van konden dromen.
Dit is een aanval op de democratie en de vrijheid. De rechtstaat is in geding.
Een van de weinige landen waar er serieus weerstand is tegen deze europa wijde aanval op burgerlijke vrijheden is Duitsland waar de "Datenschutzbeauftragter" (de ombudsman voor databescherming) tot de rechtbank voor de grondwet toe weerstand bied hiertegen.
Het is dieptriest dat in NL de politiek hier zo aan meewerkt de burgerrechten af te bouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:28:11 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48698796
Nederlanders zijn ook altijd een stuk 'grundlicher' dan de duitsers geweest.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 25 april 2007 @ 11:53:44 #62
45206 Pietverdriet
pi_48699665
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:28 schreef gronk het volgende:
Nederlanders zijn ook altijd een stuk 'grundlicher' dan de duitsers geweest.
Ambtenaren hebben in de bezettingstijd vlijtig meegewerkt om de joodse bevolking in kaart te brengen en op te sporen.
pi_48699887
quote:

Het aloude dubblespeech;
Giving up liberties for freedom

Maar wat men niet ziet is dat liberty synoniem is aan freedom en dat je dus uiteindelijk gewoon je vrijheid weg geeft
  woensdag 25 april 2007 @ 12:08:56 #64
45206 Pietverdriet
pi_48700165
quote:

Als veiligheid van de Burger zo belangrijk is, waarom is er dan nog geen rookverbod? Er sterven ieder jaar honderden mensen aan passief roken, en hoeveel slachtoffers heeft het terrorisme de laatste 25 jaar gemaakt?
  woensdag 25 april 2007 @ 12:10:44 #65
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48700226
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als veiligheid van de Burger zo belangrijk is, waarom is er dan nog geen rookverbod? Er sterven ieder jaar honderden mensen aan passief roken, en hoeveel slachtoffers heeft het terrorisme de laatste 25 jaar gemaakt?
pi_48700261
quote:

[..]

Aha.

Nou, heel veel moorden vinden plaats n.a.v. problemen in de relationele sfeer. Dus om de veiligheid van de burgers te bevorderen is camerabewaking in de slaap- en huiskamer van elk huis wel aan te bevelen.

Goed beveiligd uiteraard, en alleen door oom agent te volgen.

Want veiligheid gaat boven alles, nietwaar?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_48700262
quote:
,,Onzin, als je niks te verbergen hebt, heb je niets te vrezen,’’ meent Tweede Kamerlid Fred Teeven (VVD)
En dat uit de mond van een politicus . Als de gemmidelde Tokkie met zo'n uitspraak komt, dan snap ik dat - zo'n persoon weet niet beter en weet behalve de alomgreprezen 'vrijheid van meningsuiting' niet wat burgerrechten zijn. Maar iemand in de Tweede Kamer die dit zegt.... Behoorlijk triest dit.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2007 12:12:20 ]
pi_48700959
quote:
Op woensdag 25 april 2007 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:

Het is dieptriest dat in NL de politiek hier zo aan meewerkt de burgerrechten af te bouwen.
Volgens mij is in Nederland eigenlijk alleen GL vrij fel tegen dit soort dingen.
  woensdag 25 april 2007 @ 12:32:42 #69
45206 Pietverdriet
pi_48701022
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij is in Nederland eigenlijk alleen GL vrij fel tegen dit soort dingen.
D66 ook
pi_48701086
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:11 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

En dat uit de mond van een politicus . Als de gemmidelde Tokkie met zo'n uitspraak komt, dan snap ik dat - zo'n persoon weet niet beter en weet behalve de alomgreprezen 'vrijheid van meningsuiting' niet wat burgerrechten zijn. Maar iemand in de Tweede Kamer die dit zegt.... Behoorlijk triest dit.
Erger is dat het uit de mond van een zogenaamd liberaal komt, die tegelijkertijd beweert dat paddo's verboden moeten worden. Achterlijk.

Fred Teeven
pi_48701250
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

D66 ook
Verstandige mensen dus .
pi_48701300
wordt je DNA allee gebruikt voor vergelijking in het lopende onderzoek, of kom je in een databank terecht die voor de hele regering beschikbaar is? in het eerste geval zou ik er wel aan meewerken, in het tweede geval heb ik grote twijfels.
pi_48701406
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

omdat vrijheid boven veiligheid staat
  woensdag 25 april 2007 @ 12:46:46 #74
45206 Pietverdriet
pi_48701546
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:40 schreef Byte_Me het volgende:
wordt je DNA allee gebruikt voor vergelijking in het lopende onderzoek, of kom je in een databank terecht die voor de hele regering beschikbaar is? in het eerste geval zou ik er wel aan meewerken, in het tweede geval heb ik grote twijfels.
Daar het gros van de misdaden wordt bedreven door mensen die een crimineel verleden hebben lijkt het me volledig genoeg om mensen die veroordeeld zijn voor een misdaad op te nemen in een DNA datenbank.
pi_48701689
quote:
Op woensdag 25 april 2007 12:40 schreef Byte_Me het volgende:
Uit kosten overweging gezien aangezien veel mensen graag willen dat de overheid zo efficient mogeljk werkt is het het makkelijkst als het in een centrale databank wordt opgeslagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')