Nee hoor, prima vent. CDA-kamerlid. Maar op dit punt is ie gewoon naief vind ik.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:20 schreef popolon het volgende:
Nou ken ik al die nieuwe bewindslieden niet zo goed maar is die Buma een engerd dan?
Omdat dat argument anders van tegenstanders vast weer was voorbijgekomen: dat verzekeraars er toegang tot zouden krijgen en op basis van medische risico's de premie bepalen. vroeg of laat komt altijd wel iemand met dat voorbeeld aanzetten tijdens dna-opslag discussies.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:23 schreef gronk het volgende:
Loop niet zo wazig te lullen. Wie, behalve jij, heeft 't over zorgverzekeraars?
Vind ik wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:20 schreef popolon het volgende:
Nou ken ik al die nieuwe bewindslieden niet zo goed maar is die Buma een engerd dan?
Wat het nog niet minder waar maaktquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:30 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat dat argument anders van tegenstanders vast weer was voorbijgekomen: dat verzekeraars er toegang tot zouden krijgen en op basis van medische risico's de premie bepalen. vroeg of laat komt altijd wel iemand met dat voorbeeld aanzetten tijdens dna-opslag discussies.
nee, want dat kan dus niet. met een dna-profiel kan een verzekeraar niks. je kunt alleen een persoon er mee identificeren.quote:
Hangt er maar net vanaf hoe gedetailleerd dat profiel is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
nee, want dat kan dus niet. met een dna-profiel kan een verzekeraar niks. je kunt alleen een persoon er mee identificeren.
Yep... en we weten allemaal dat we mensen die opereren op het snijvlak van macht en geld VOLLEDIG kunnen vertrouwen...quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zie het probleem niet. Ze zullen alleen een DNA-profiel opslaan. Dat is een beperkte afdruk van het DNA. Een zorgverzekaar kan daar helemaal niks mee. Het kan alleen gebruikt worden om te personen te vergelijken, maar het zegt over de personen specifiek niks
Momenteel is dat inderdaad beperkt, maar als dat verandert hebben ze nog steeds je DNA en is het niet meer terug te draaien. Daarnaast is er natuurlijk het probleem van gegevensbescherming.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Het kan alleen gebruikt worden om te personen te vergelijken, maar het zegt over de personen specifiek niks
Ze verwoorden precies zoals ik erover denkquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:11 schreef SCH het volgende:
[..]
GroenLinks heeft het wel aardig geformuleerd hier
Met het huidige kabinet misschien niet, alhoewel ik dat niet kan controleren. Maar wie zegt me dat we over een x-aantal jaren niet een antidemocratisch, corrupt of totalitair bewind hebben? Het legitieme gebruik is misschien geen probleem, maar het mogelijke misbruik van al deze databanken wel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:26 schreef Yildiz het volgende:
En: ,,Onzin, als je niks te verbergen hebt, heb je niets te vrezen,’’ meent Tweede Kamerlid Fred Teeven (VVD). ,,
[..]
Niet alleen misbruik, ik vind maatregelen zoals deze een verplichte vorm van vertrouwen en neppe vriendschap. Neem bijvoorbeeld een pincode, die geef je aan niemand. Maar in veel relaties geeft men na verloop van tijd elkaars pincode, omdat dat eenmaal handig is. Je vertrouwt die persoon er namelijk mee, en vind hem / haar aardig. Iedereen weet ook dat er een risico bestaat tot misbruik hiervan. Pas als dat risico weg is, wisselt men eventueel pincode's uit. Een pincode geef je niet aan je collega, en al zeker niet aan iemand die je nooit ziet. Als je verplicht een pincode aan iemand geeft die je niet kent, dan zul je hem simpelweg ermee moeten vertrouwen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met het huidige kabinet misschien niet, alhoewel ik dat niet kan controleren. Maar wie zegt me dat we over een x-aantal jaren niet een antidemocratisch, corrupt of totalitair bewind hebben? Het legitieme gebruik is misschien geen probleem, maar het mogelijke misbruik van al deze databanken wel.
En dat zal heftigere reacties uitlokken tegen de overheid, haar instellingen en uitvoeringsinstituten en haar werknemers, waarop die overheid een nog strenger law-n-order regime zal invoeren, etc...quote:Oftewel, de burger zal zich nog kwetsbaarder voelen tegenover de overheid
Idd, de overheid krijgt steeds meer macht (en dit betekend automatisch dat de burger mach verliest, want er kan geen machts vacuum zijn) en we zouden ons af moeten vragen waarm we willen dat de overheid zovele macht krijgt -> Is nederland er slechter aan toe dan vroeger, is er meer gevaar voor verkrachtingen/zeden misdrijven? En helpen DNA databanken hiertegen (de meeste verkrachtingen gebeuren nog onder de kennisen kring)quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Met het huidige kabinet misschien niet, alhoewel ik dat niet kan controleren. Maar wie zegt me dat we over een x-aantal jaren niet een antidemocratisch, corrupt of totalitair bewind hebben? Het legitieme gebruik is misschien geen probleem, maar het mogelijke misbruik van al deze databanken wel.
hoe voorspelbaar weer, zo'n reactie.quote:Op woensdag 25 april 2007 01:11 schreef Floripas het volgende:
Briljante TT, Yildiz.
Overigens: iedereen die "niks te verbergen" heeft, mag ik morgennacht eventjes door diens laatjes rommelen? Je jebt toch niks te verbergen?
Ik installeer gelijk even een camera in de woonkamer met live feed naar internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |