Ik snap je situatie en redenatiequote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:16 schreef LadyS het volgende:
Wat een bedragen![]()
Wij hadden de keus niet toendertijd en hebben het voornamelijk met gegeven spullen moeten doen. Toch een leuk kamertje geworden
let wel: geen kritiek, hoor, ieder moet uitgeven wat ze zelf willenMisschien zou ik dat ook doen als we het geld wel hadden
Jij ookquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Foto's van de kinderkamer, deel 12
Hier kunnen jullie mss ook wat inspiratie op doen.
dat is onze redenatie ook, stel dat we het dan niet kunnen lenen, dan moeten we het alsnog kopen. Koop ik het liever gelijk in mijn eigen smaak!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Wij willen de kamer echter ook kopen met het oog op een (eventueel) tweede kindje
ojaaah!, als je wilt kun je ook nog die van ons een keer bekijken, wij gaan er toch 1 van de 2 uitdoen binnenkort!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]een antieke commode [..] Eigenlijk wil ik dat het liefst. Een beetje mooi spul bij elkaar zoeken. Als me dat niet lukt gaan we eens in de babyparken kijken enzo.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:29 schreef the_jestert het volgende:
[..]
dat is onze redenatie ook, stel dat we het dan niet kunnen lenen, dan moeten we het alsnog kopen. Koop ik het liever gelijk in mijn eigen smaak!
Ik weet al sinds 25 feburari 2006 exact hoe ik het wil hebben. Ik ben blij dat ik eindeljik los mag!quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:30 schreef bixister het volgende:
[..]
ojaaah!, als je wilt kun je ook nog die van ons een keer bekijken, wij gaan er toch 1 van de 2 uitdoen binnenkort!
(maar voel je absoluut niet verplicht).
Ben je niet bang dat je niet alles in dezelfde stijl bij elkaar kunt vinden? En zowel de stijl, maar dan misschien niet de kleur?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet al sinds 25 feburari 2006 exact hoe ik het wil hebben. Ik ben blij dat ik eindeljik los mag!![]()
Die zal ik vanavond napluizen met mijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:21 schreef Puckzzz het volgende:
zonder te willen spammen kun je misschien eens rondkijken op onze website
www.twf.nl
als dit toch als spam wordt gezien, mag de link verwijderd worden
Goede tipquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Bij de Ouders van Nu van maand mei zit een boekje waar allemaal adressen van babywinkels in staan. Handig
Ik heb in mijn hoofd hoe de muren moeten gaan worden en qua meubels heb ik alleen een wens, dat ligt niet heel strak vast. Daar kunnen antieke meubeltjes bij, maar evt. ook nieuwe als ik het in het oude spul niet zou kunnen vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat je niet alles in dezelfde stijl bij elkaar kunt vinden? En zowel de stijl, maar dan misschien niet de kleur?
Ga maar lekker los hoor
Ik snap écht niet dat mensen moeite kunnen hebben met het vinden van babywinkels. Je struikelt erover op elk meubelboulevardje wat je maar kunt vinden in NL. Althans, dat was onze beleving toen wij 'op zoek' waren. We zijn gewoon lukraak wat boulevards afgestruind, altijd prijs.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Bij de Ouders van Nu van maand mei zit een boekje waar allemaal adressen van babywinkels in staan. Handig
Oh ja, en stinkie mag ook nog zeggen of hij het mooi vindt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hoofd hoe de muren moeten gaan worden en qua meubels heb ik alleen een wens, dat ligt niet heel strak vast. Daar kunnen antieke meubeltjes bij, maar evt. ook nieuwe als ik het in het oude spul niet zou kunnen vinden.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:39 schreef snoopy het volgende:
Oh ja, ik heb spijt dat wij toendertijd niet een commode met lades hebben genomen.
Practisch gezien heb ik eigenlijk nergens spijt van, alles voldoet eigenlijk wel. In de IKEA kledingkast die we hebben kwamen we wat plankruimte tekort, die hebben we er gewoon zelf bijgemaakt door wat extra planken bij te plaatsen. Nouja, misschien was een wat compactere kinderwagen handig geweest, maar ach. Nu kan ze er lekker lang mee doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:39 schreef snoopy het volgende:
Oh ja, ik heb spijt dat wij toendertijd niet een commode met lades hebben genomen.
De tweede ligt nu in het ledikantje van de eerstequote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik snap je situatie en redenatie![]()
Mijn schoonzusje heeft (toen ze uit elkaar ging met der toenmalige vriend) ook vrijwel alles tweedehands moeten kopen, met geld wat ze heeft geleend van ons.
Wij willen de kamer echter ook kopen met het oog op een (eventueel) tweede kindjeen daarom iets nieuws kopen. Dan kunnen wij er later weer andere mensen blij mee maken
ladecommodes zijn idd stukken handiger dan deurtjes commodesquote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:39 schreef snoopy het volgende:
huh? ik snap je punt niet helemaal geloof ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
't Is ook maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken: stel je je in op zus-en-zo moet en zal het worden, en niks maar dan ook niks anders, tsja, dan ben je wel even zoet. Zelf ben ik liever wat flexibeler (zoals alle mannen maakt het me geen fluit uit eigenlijk, als het kind maar kan liggen en verschoond kan worden,), scheelt je gelijk een hoop geld en frustratie.
Maar allemaal imho he.
Er is ook geen punt. Denk ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:46 schreef snoopy het volgende:
[..]
huh? ik snap je punt niet helemaal geloof ik.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:47 schreef bixister het volgende:
BE, ja ik heb ze nog! we wachtten eigenlijk tot 't met de zindelijkheid van Piet helemaal goed zat maar dat is nu wel bijna het geval. ik had ze net nog aan m'n vorige post toegevoegd maar ook hier dan nog eens:
die van anna
die van piet
Hebben wij ook. Bovenin een gedeelte van de kleertjes, daarnaast een deurtje voor thermometer, nagelknipper, wattenstokjes e.d. Onderin ruimte voor de spuugdoekjes, hydrofiele doeken, lakentjes e.d.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
[..]De antwoord op mijn twijfel vraag. Zijn lades wel of niet handig?
Wel dus?
De commode die ik nu op het oog heeft heeft bovenaan 2 smalle laatjes en dan daaronder 2 lades over de gehele breedte.
Das het nadeel wat ik me indenk indd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:10 schreef m@x het volgende:
Onze commode heeft aan de achterkant een opstaande rand. Aan de zijkant lijkt me niet handig met babietjes die groter en beweeglijker worden. Ik zie mijn zoontje er wel voor aan om dan keihard met zijn hoofd tegen die rand te knallen.
daar heb je dan weer wandrekjes voor die je boven de commode hangt (op reikhoogte voor jullie maar niet de baby)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Das het nadeel wat ik me indenk indd.
het voordeel lijkt me dat de baby dan niet de spulletjes van de commode kan maaien omdat het een plankje hoger staat.
Die zat er ook nog bij inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar heb je dan weer wandrekjes voor die je boven de commode hangt (op reikhoogte voor jullie maar niet de baby)
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:47 schreef bixister het volgende:
BE, ja ik heb ze nog! we wachtten eigenlijk tot 't met de zindelijkheid van Piet helemaal goed zat maar dat is nu wel bijna het geval. ik had ze net nog aan m'n vorige post toegevoegd maar ook hier dan nog eens:
die van anna
die van piet
oh en ik dacht in eerste instantie aan 't verkopen van die van piet (omdat hij dus binnenkort geen commode meer nodig heeft), maar als jij (pardon, jullie) die van anna mooier vindt/vinden kan die er ook uit, verplaatsen we de boel.
Dat doet Kendahl dan ook regelmatig. Aan de andere kant is het wel een goede waarschuwing. En beter zich afzetten en tegen een rand opbotsen, dan eraf vallen lijkt me. Mijn oude commode van vroeger, waar ik en mijn zussen nog op lagen, heeft aan alle kanten een rand. Behalve aan de voorkant.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:10 schreef m@x het volgende:
Onze commode heeft aan de achterkant een opstaande rand. Aan de zijkant lijkt me niet handig met babietjes die groter en beweeglijker worden. Ik zie mijn zoontje er wel voor aan om dan keihard met zijn hoofd tegen die rand te knallen.
dat is de 'duitse manier' in nederland hebben ze maar weinig commodes met een zogeheten wickelansatz.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:47 schreef wendytje het volgende:
wat ik erg fijn vind, is een aankleedtafel/commode, waar ze niet dwars liggen, maar in de lengte, dus met de voeten naar je toe.... is ook beter voor de motorische ontwikkeling en het tegengaan van een voorkeurshouding
Alleen was de kwaliteitsbeleving bij Prenatal niet zo goed.....om over de service maar niet te sprekenquote:Op maandag 7 mei 2007 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
Prenatal wil nog wel eens enorme kortingsweken hebben, hoewel sommige kinderwagens daar vaak buiten vallen.
Ziet er sjiek uit hoor, dat kamertje!
De huidige lopende acties zijn:quote:Op maandag 7 mei 2007 11:53 schreef the_jestert het volgende:
onderhandelen was niet echt mogelijk, , de gekregen kortingen waren lopen akties van de baby-dump.
Leuke kamer trouwens, niet mijn stijl, maar wel mooi
Uiteraard rekening houdend met een eventuele levertijdquote:Op maandag 7 mei 2007 12:08 schreef the_jestert het volgende:
wachten met een kinderwagen is volgens mij wel riskant, zit een levertijd op van enkele weken
Die hebben we dan ook gezienquote:Op maandag 7 mei 2007 11:53 schreef Puckzzz het volgende:
Mooie kamer!Heeft wel iets van onze Turijn
als je alles in 1 koop koopt zou ik zeker onderhandelen hoor!
Weet ik nog niet. De kans is wel zeer aanwezig zeg maarquote:Op maandag 7 mei 2007 12:19 schreef Puckzzz het volgende:
nu weet ik dat je erg handig bent, maar ga je 'm zelf monteren?
Dat is iets wat ik iedereen afraad sinds wij dat wel zelf hebben gedaanquote:Op maandag 7 mei 2007 12:19 schreef Puckzzz het volgende:
nu weet ik dat je erg handig bent, maar ga je 'm zelf monteren?
volgens mij hebben ze die wel..ik zou het iig aanraden. als er iets aan de kamer is kan je altijd verhalen op service. nu is die van BD wel goed volgens mij. ze zijn met hun service aanvragen naar mij toe iig erg precies.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. De kans is wel zeer aanwezig zeg maar
Ik weet niet of ze een montageservice hebben eigenlijk, daar hebben we nog niet naar gekeken.
Hoezo? Tips, tricks of ???
Wij donderdagquote:Op dinsdag 8 mei 2007 07:35 schreef the_jestert het volgende:
wij gaan vanavond onze kinderkamer definitief bestellen![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Is dat een schommelwiegje ???quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Wij gaan voor een samenraapseltje.
Iig komt deze er voor de eerste periode:
[afbeelding]
En dan voor daarna het supersimpele, maar gewoon mooie en afdoende witte babybedje van Ikea (á 69 Euro)
En nu nog even op zoek naar een commode en een kast.
Ah ok. Bedankt voor de tip, maar ik ben meer van het hebbuh...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:23 schreef snoopy het volgende:
BE, die wiegjes zijn ook eventueel te huur bij babyrent.nl zag ik.
Ja, het wiegje hangt aan het plafond (of aan een speciale driepoot).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat een schommelwiegje ???
Commode en kastje moet je ook bij Ikea wel kunnen vinden denk ik (bijpassend).
We hebben ze ook gezien indd, alleen wilt Hellen per se geen wieg.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, het wiegje hangt aan het plafond (of aan een speciale driepoot).
Zie oa. hier: http://www.babycare.nl/product_info.php?products_id=301
Idd hebben ze dat ook wel bij Ikea, maar die vinden we dan weer niet mooi.Dat past weer niet in het plaatje in mijn hoofd.
![]()
Ik ben helemaal geen zeurpiet hoor!
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:28 schreef sanger het volgende:
[..]
We hebben ze ook gezien indd, alleen wilt Hellen per se geen wieg.
En hoe zit het dan met je idee over donkerkleurige commode enzo? Ga je proberen daar een goede mix mee te maken?
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:28 schreef Brighteyes het volgende:
Goed idee, als tegenhanger van Foto's van de kinderkamer, deel 12 is dit het voorpret en ouwehoer topic.
Niet dat er in het andere topic alleen maar foto's mogen hoor, maar dat is toch meer voor de 'na' situatie.
Tuurlijk kan datquote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Kan toch?
In de woonkamer is ook niet alles van hetzelfde spul.
Ik vind juist zo'n mix wel aardig.
Mss dat ik zelfs nog wel een oude kast opduikel en die zelf ga verven of zo.
Mijn zusje heeft zich indertijd door een babyfoto van mijn vader laten inspireren. Met oude slaapkamermeubels van oma, de rieten wieg waarin mijn vader nog gelegen heeft, een schapevacht van de Ikea, een plafonniere en de juiste cremekleurtjes toverde ze een jaren dertig sfeer babykamer. De wieg had ze bekleed met beertjesstof, en boven de deur hing een pluche berenkop. Een heel bijzonder en persoonlijk kamertjequote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Kan toch?
In de woonkamer is ook niet alles van hetzelfde spul.
Ik vind juist zo'n mix wel aardig.
Mss dat ik zelfs nog wel een oude kast opduikel en die zelf ga verven of zo.
Ik zou willen dat mijn ouders/schoonouders dat soort dingen nog zouden hebbenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:00 schreef Stiemie het volgende:
Onze kinderkamer is ook een beetje van alles wat. De wieg is de wieg waarin ik zelf nog heb gelegen en de commode komt van Marktplaats. Daarna een likje verf gegeven en leuke knopjes opgezet. De kledingkast hadden we al (we hebben nu zelf een grotere genomen en de baby krijgt de 'oude') en verder staat er nog een boekenkastje dat we al hadden en een ander kastje. Moet zeggen dat het een heel gezellig kamertje aan het worden is.
Zelf hou ik er niet zo van om alles in 1 stijl/serie te hebben, dat komt een beetje over alsof je in een showroom/catalogus woont. Maar ja dat is mijn smaak en ieder denkt daar gelukkig weer anders over.
Dat zijn ook leuke ideeen inderdaadquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:03 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft zich indertijd door een babyfoto van mijn vader laten inspireren. Met oude slaapkamermeubels van oma, de rieten wieg waarin mijn vader nog gelegen heeft, een schapevacht van de Ikea, een plafonniere en de juiste cremekleurtjes toverde ze een jaren dertig sfeer babykamer. De wieg had ze bekleed met beertjesstof, en boven de deur hing een pluche berenkop. Een heel bijzonder en persoonlijk kamertje![]()
Als je geen schommelwieg wilt kun je zoiets heel makkelijk maken met een oude boxquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:31 schreef piglet het volgende:
Wat een leuke plannen allemaal
Ik heb deze keer niet zo heel veel nodig natuurlijk, want de meubeltjes zijn er al (Hema bedje en commode, kunnen nog prima een ronde mee). Het enige dat ik nog wel graag wil is een wiegje. Die had ik de vorige keer niet, maar lijkt me nu toch wel heel praktisch. De baby kan dan bij ons op de slaapkamer en de kans dat Lucas ook steeds 's nachts wakker wordt, is kleiner.
Nu hoef ik er alleen nog maar 1 te vindenIk zoek een simpel wiegje. Geen roezeltjes en strikjes, maar een beetje strakke vormgeving. En ook weer niet te duur, want m'n man vindt het al een beetje onzin (want we hebben al een bedje) dus ik hoef niet met een wiegje van 200 euro aan te komen
Wat nog het meest lijkt op wat ik in gedachten heb is een wiegje van de Prenatal:
[afbeelding]
Alleen wil ik geen schommelwieg, weet iemand toevallig of je de schommelbalkjes weg kunt laten bij deze wieg?
Of heeft er iemand een tip waar je nog meer van dit soort wiegjes kunt vinden? Ik heb marktplaats al een beetje afgestuind, maar daar heb ik nog niks tussen zien staan...
hangt er een beetje van af hoe hij behandeld is om de whitewash te verkrijgen. Als het ingesmeerd is met was, zal overschilderen nog niet zo makkelijk gaan i.v.m. de vettigheid. Als het gewoon d.m.v. een lichte beits is gebeurd dan is het niet zo'n probleem. Wel even nagaan of de beits / lak op waterbasis is of nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef cloarie het volgende:
Kun je zo'n whitewash commode ook gewoon overschilderen?
Wij kregen gisteren die van Babypark binnen. Moet zeggen dat ik niet bepaald iets in onze smaak gezien heb trouwens.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb de gidsen binnen van Babypark en Babydump (de laatste met lieve kleine sokjes erbij). Eens even bladeren hoor.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele site van babyartikelen erg praktisch vindquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik tot nu toe ook niet, maar ik vind hun site zo irritant, met dat online bladeren dus ik wilde gewoon even normaal kunnen kijken.
Het is wel prettig om de kinderwagens even te kunnen bekijken zo.
ik kijk ook liever live ipv onlinequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele site van babyartikelen erg praktisch vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |