quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:47 schreef IHVK het volgende:De sharia zuigt, Islam is niet cohorrent aan de sharia, en het ik geloof niet dat Erdogan of Gul de sharia willen invoeren.
Verder vind ik dat het leger hier niks over te zeggen heeft.
quote:
De scheiding van religie en politiek is niet alleen een intellectueel zwak standpunt, maar er zijn tevens vele scherp omlijnde bewijzen in de Qoraan en ahadieth die verwijzen naar politiek kwesties.
In de Qoraan zien we vele regels en wetten betreffende het huwelijk, scheiding, erfrecht, jihad, zakat etc., allen welke nooit uitgevoerd konden worden binnen de maatschappij zonder politieke autoriteit. Hoe kan iemand de hand van een dief afhakken, een overspelige stenigen, jihad verklaren, zakat en kharaj inzamelen zonder politieke autoriteit? De Boodschapper van Allah (saws) zelf bracht regels in verband met deze zaken 1400 jaar geleden al ten uitvoer, om zo aan te tonen dat politiek een groot deel van Islam is. Er zijn nauwkeurig omschreven bewijzen in de Qoraan en ahadieth die vertellen over de regelgeving door Islam.
"En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen!" (zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, Soerah Al Maidah, 44)
"Bij jou Heer, zij geloven niet totdat zij jou laten oordelen over waar zij over van mening verschillen…"(zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, Soerah Al Nisa, 65)
"… gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn. Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper…" (zie vertaling v.d. betekenissen v.d. Koran, Soerah An Nisa, 59)
De meerderheid van de geleerden van de Hanafi, Shafi'i, Hanbali etc. wetscholen zijn het er over eens dat het bovenstaande vers welke verwijst naar 'gehoorzaamt degenen onder jullie die met gezag bekleed zijn' verwijst naar de kaliefen. Na het overlijden van de Boodschapper van Allah (saws). Kwamen de Sahabah samen en kozen een kalief uit hun eigen midden zelfs nog voor zij de Boodschapper van Allah (saws) begraven. Zij stonden het dichtst bij de Boodschapper van Allah (saws) en waren het eens over de fard (verplichting) van het aanwijzen van een kalief, en vandaar werd het begin van een politieke autoriteit erkend en ingevoerd.
Daarbij zijn er vele ahadieth die betrekking hebben op de kaliefen. Nafi'a leverde over dat Umar zei tegen mij dat hij de Boodschapper van Allah (saws) hoorde zeggen :
"Wie zijn hand terugtrekt van gehoorzaamheid aan de Amier (het staatshoofd) zal geen bewijsgrond vinden (in zijn defensie) wanneer hij zich vóór Allah bevindt op de Dag Des Oordeel, en wie sterft zonder een eed van trouw afgelegd te hebben (aan de Amier) zal sterven van één behorende tot de Jahillyya.'"
Muslim leverde over op het gezag van Aboe Hazim (ra), die zei:
"Ik vergezelde Aboe Hoerairah (ra) gedurende 5 jaar en hoorde hem praten over de uitspraak van de Profeet (saws): De Profeten heersten over de kinderen van Israël, wanneer een Profeet overleed volgde een andere Profeet hem op. Maar na mij zal er geen andere Profeet meer komen. Er zullen Khulafa (kaliefen) zijn en dit zullen er veel zijn. Zij vroegen: Wat beveelt u ons? Hij antwoordde: Vervul de bay'ah aan hen, de één na de ander en geef hen wat hun toekomt. Voorzeker Allah (swt) zal hen ondervragen over hetgeen waarmee Hij hen heeft toevertrouwd."
Ibn Abbas (ra) overleverde dat de Boodschapper van Allah (saws) zei :
"Als iemand iets in zijn Amir (leider) ziet wat hem niet behaagt laat hem dan geduldig blijven, want voorzeker, hij die zichzelf afstand neemt van de sultan (leidende autoriteit van Islam) al is het maar een lengte van een hand en dan overlijd, is gestorven alsof hij in een staat van djahiliyyah verkeerde."
Dit zou voldoende bewijs moeten zijn voor de Westerse seculiere maatschappij en de ontwikkelde Westerse elite dat politiek en Islam nooit gescheiden kunnen worden; politiek is zelfs een essentieel deel van Islam.
Denk voordat je iets post.
Voor de rest geloof ik ook niet dat Erdogan dat wilt. Hij is immers daar om de Amerikanen te behagen.