Succes dan, denk dat dat langzamerhand helemaal word uitgefaseerd...quote:Op maandag 23 april 2007 22:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
kun je niet een visacard aanvragen zonder zon domme code?? , ik wil helemaal geen pincode gebruiken, gewoon een handtekening zetten, geen gezeur!! daarvoor heb ik nu juist een cc!!
bij mijn mastercard zat wel een code! ik heb 'm overigens alleen nog nodig gehad bij geld uit een automaat halen.quote:Op maandag 23 april 2007 22:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb net ook een nieuwe mastercard gehad en daar zat geen pincode bij!![]()
niet in duitsland.quote:Op maandag 23 april 2007 22:38 schreef henkSX het volgende:
Die zal je dan nog wel krijgen.
In het buitenland vragen ze bijna altijd om een pincode.
Wat hij zegtquote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De pincode is alleen voor het opnemen van cash bij automaten. Ik heb mijn pincode ook nooit gebruikt.
Nooit in bv Engeland geweest zeker?quote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De pincode is alleen voor het opnemen van cash bij automaten. Ik heb mijn pincode ook nooit gebruikt.
Op het vliegveld in Istanbul had ik ook mijn pincode nodig.quote:Op maandag 23 april 2007 22:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Daar moet je een pincode hebben als je betaalt?quote:
Sommige plekken wel, moest het in ieder geval drie keer doen, en nee, handtekeningen werden niet meer geaccepteerd.quote:Op dinsdag 24 april 2007 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Daar moet je een pincode hebben als je betaalt?
quote:Creditcard zonder pin levert problemen op in buitenland
Uitgegeven: 6 mei 2007 10:08
Laatst gewijzigd: 6 mei 2007 10:14
Nederlandse gebruikers van creditkaarten van ondermeer de ANWB en Fortis kunnen op vakantie voor vervelende situaties komen te staan, nu in veel Europese landen een pincode nodig is bij creditkaartbetalingen. Dit schrijft de Telegraaf zondag.
Nederland loopt achter bij de aanpassing van creditkaarten. In het nieuwe Europese systeem is het niet meer voldoende om bij betaling de creditcard door een mangneetstrip te halen en een handtekening te zetten, in veel landen moet nu ook een pincode ingetoetst worden.
Klik hier!
International Card Services (ICS), dat 2,3 miljoen kaarten uitgeeft van ondermeer de ANWB en Fortis wordt nu al veel gebeld door onwetende reizigers die er op een camping of in een restaurant achter komen dat ze niet met hun creditcard kunnen betalen. Het bedrijf vreest dat de naderende zomervakantie voor honderdduizenden Nederlanders met betaalproblemen in buitenland gaat zorgen.
"Om fraude te voorkomen wordt de pincode naar het huisadres gestuurd, maar daar heb je natuurlijk niets aan als je in Malaga zit", aldus woordvoerder Arthur Smulders van ICS.
ANWB
De ANWB heeft begin dit jaar al veel leden nieuwe creditkaarten met pincode toegestuurd, maar laat weten dat nog zeker dertig procent van de circa 900.000 kaarten in omloop niet zijn vervangen.
De kaarten van de meeste overige banken zijn al aangepast. Vanwege het overgangssysteem in Europa hebben deze kaarten zowel een magneetstrip als een chip met pincode.
(c) NU.nl/Wilma Haan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |