Situatie nu: Begeleid wonen met grote mate van zelfstandigheid, op sommige vlakken veel structuur en sturing nodig, op andere vlakken totaal niet. Ik woon begeleid vanwege mijn Asperger.
Ik zit een beetje met een dilemma over wat ik na deze opleiding wil gaan doen. Eigenlijk is het een algeheel gevoel van stuurloosheid.
Ik wil niet in de ICT werken, dat heeft totaal 1 jaar aan stage mij wel geleerd, dat de ICT niks voor mij is. Dus stelde mijn vader drie jaar geleden voor om na deze opleiding (MBO ICT systeembeheerder niveau 4) HBO journalistiek hier in Zwolle te gaan doen. Dat is geen zware opleiding, heeft raakvlakken met taal, maatschappij en politiek, en bied naar mijn mening toekomstperspectief.
Alleen zijn er een paar dingen die me dwars zitten
Mijn leven is een beetje een sneltrein die ik zelf niet bij kan houden, ik zit er over te denken een jaartje pauze te nemen, maar ik vraag me af of dat wijs is, in allerlei opzichten. kan ik daarna de draad weer oppakken?? Wil ik in dat jaar gaan werken?
Theoretisch gezien zou ik deze opleiding makkelijk aankunnen, maar ik heb structuur nodig, iemand die orde in de chaos die mijn leven heet aanbrengt. De begeleiding hier doet wat ze kunnen maar ik ben niet de enigste hier. Ik vraag me af of ik die vier jaar ga trekken, vier jaar vol met deadlines, mondelinge dingen (dat kan ik dus totaal niet). Structuur kan men tot op zeker hoogte op deze opleiding bieden.... maar is het genoeg?
Wil ik dit wel, of is het gewoon iets wat ik doe omdat ik een keuze moet maken?
En dan? als ik klaar ben? Ik weet nu al dat ik een 40-urige baan niet aan kan.......
Ik had vandaag een Meeloopdag bij de Journalistiek opleiding hier. Dat gaf mij een goed beeld van de opleiding, en vertelde me dat ik het aan moet kunnen (maar of het ook lukt is een tweede) , en dat het over het algemeen een zeer leuke opleiding is.
Jemig het is wel een stuk geworden ............. misschien meer iets voor een apart topic........ ik post hem wel eerst hier.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)