abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45806756
Zojuist werd op Nederland 2 de documentaire Vrienden van God van Tegenlicht uitgezonden.
quote:
Afhankelijk van wie je het vraagt, telt Amerika tussen de 50 en 80 miljoen evangelische christenen. Met dit soort aantallen is het niet verwonderlijk dat deze conservatieve gelovigen een macht van betekenis zijn geworden in de Amerikaanse cultuur en politiek. Wie zijn ze? Wat geloven ze? En wat betekenen ze voor de toekomst van het land? Alexandra Pelosi neemt ons mee op een onderhoudende rondreis door het binnenland van Amerika, waar een gemotiveerd en goed georganiseerd conservatief christelijk machtsblok de morele en politieke toekomst van de VS wil vormen naar Gods woord.
Een schokkende documentaire al zeg ik het zelf. De machtsgreep van deze evangelische christenen wordt steeds sterker en ze zijn voor geen enkele rede vatbaar. Hoever zal deze ontwikkeling zich voortzetten?
pi_45806879
Tjah, WW3 zal als een soort moderne kruistocht weer gezellig om een achterhaald geloof uit een oud boek draaien.

Zag gisteren overigens ook de grote groep White power aanhangers, deze gezelligertst bereiden zich voor op een revolutie waarbij ze van plan zijn alle 'anderen' de rand over te helpen. Ook al zulke leukerds.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:08:36 #3
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_45807007
Hopelijk kickt de EU snel genoeg de religies eruit en beginnen we samen met Rusland en China een non-religieuze macht.
I mean no harm
  maandag 29 januari 2007 @ 22:10:37 #4
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_45807091
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:02 schreef zwambtenaar het volgende:
Hoever zal deze ontwikkeling zich voortzetten?
Hoe sterker zij worden, hoe sterker de tegenbeweging wordt. Dat zie je al bij de laatste verkiezingen in de VS. Dit soort dingen is altijd een soort golfbeweging volgens mij. En trouwens, laat al dat wetenschappelijk stamcel onderzoek maar lekker naar Europa komen!
lege ton
  maandag 29 januari 2007 @ 22:12:26 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_45807149
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:10 schreef nonzz het volgende:

[..]

Hoe sterker zij worden, hoe sterker de tegenbeweging wordt. Dat zie je al bij de laatste verkiezingen in de VS. Dit soort dingen is altijd een soort golfbeweging volgens mij. En trouwens, laat al dat wetenschappelijk stamcel onderzoek maar lekker naar Europa komen!
Amerika vreet zich toch dood aan de happy meals
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:15:05 #6
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45807272
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:02 schreef zwambtenaar het volgende:
Zojuist werd op Nederland 2 de documentaire Vrienden van God van Tegenlicht uitgezonden.
[..]

Een schokkende documentaire al zeg ik het zelf. De machtsgreep van deze evangelische christenen wordt steeds sterker en ze zijn voor geen enkele rede vatbaar. Hoever zal deze ontwikkeling zich voortzetten?
Beperkt dat soort mensen zich niet vooral tot t zuidelijke platteland?
Bedoel; ze staan toch niet model voor de gemiddelde Amerikaan lijkt me?

Dat vind ik zo jammer aan religie; ik vind het best dat die mensen een orthodoxe opvatting hebben; zolang ze maar niet hun opvattingen aan anderen menen te moeten opdringen (wat wel gebeurt helaas.. )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45807469
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef descendent1 het volgende:
Dat vind ik zo jammer aan religie; ik vind het best dat die mensen een orthodoxe opvatting hebben; zolang ze maar niet hun opvattingen aan anderen menen te moeten opdringen (wat wel gebeurt helaas.. )
Maar dat is juist de hele essentie van hun geloof. Een man in de docu had het hier ook over. Hij zei dat ze zich niets aan moeten trekken van mensen die zeggen dat ze hun geloof niet moeten opdringen. "Hoezo niet opdringen?" vroeg deze man zich af. "Het is de wil van God en dus heb je je daar aan te onderwerpen!" In zekere zin, bezien vanuit zijn geloof, heeft hij een punt .
  maandag 29 januari 2007 @ 22:39:42 #8
120304 descendent1
pi_45808305
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:19 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Maar dat is juist de hele essentie van hun geloof. Een man in de docu had het hier ook over. Hij zei dat ze zich niets aan moeten trekken van mensen die zeggen dat ze hun geloof niet moeten opdringen. "Hoezo niet opdringen?" vroeg deze man zich af. "Het is de wil van God en dus heb je je daar aan te onderwerpen!" In zekere zin, bezien vanuit zijn geloof, heeft hij een punt .
Heeft ie niet. Waar staat in de Bijbel dat je je geloof goedschiks of kwaadschiks aan iemand moet opdringen (NT dan he! )
Die kerel zou zich eerder moeten afvragen 'What would Jezus do?' en die zegt: oordeelt niet over een ander en behandel de ander zoals je zelf behandeld zou willen worden. Ik durf te wedden dat een dergelijke kerel het ook niet fijn zou vinden als ik m zou lastig vallen met mn agnosticisme..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45808394
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:39 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Heeft ie niet. Waar staat in de Bijbel dat je je geloof goedschiks of kwaadschiks aan iemand moet opdringen (NT dan he! )
Die kerel zou zich eerder moeten afvragen 'What would Jezus do?' en die zegt: oordeelt niet over een ander en behandel de ander zoals je zelf behandeld zou willen worden. Ik durf te wedden dat een dergelijke kerel het ook niet fijn zou vinden als ik m zou lastig vallen met mn agnosticisme..
Je hebt inderdaad gelijk .
  maandag 29 januari 2007 @ 22:43:03 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45808458
Het beeld dat in die reportage werd gegeven is mijn inziens wel erg eenzijdig. Ja, er is een grote evangelische beweging in de VS, maar deze is allesbehalve uniform en bestaat uit onderling zeer afwijkende subbewegingen - denk allen al aan het kort aangehaalde voorbeeld van Al Sharpton en Jesse James. Bovendien bestaan dergelijke bewegingen al sinds de weg naar Rome, en al evenlang oefent het (evangelisch) Christendom invloed uit op de Amerikaanse politiek; zowel op Republikeinen als op Democraten.
  maandag 29 januari 2007 @ 22:44:15 #11
120304 descendent1
pi_45808502
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:41 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk .
pi_45809423
Ik ben zelf christen, maar deze documentaire vond ik erg schokkend, het geeft helemaal geen vertekend beeld denk ik van wat zich in deze megachurches afspeelt, kijk hem eens in combinatie met The Jesus Camp. Erg schokkend en ik hoop dat de kerken in Nederland niet deze kant op gaan. Kinderen(6t/m9) hersenspoelen.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_45810170
het mooie van religie is dat wanneer ze zich gaan organiseren ze altijd weer iets vinden waar ze het niet met elkaar eens zijn en dan gaan ze weer splitsen en weg organisatie
pi_45810203
Het is een doodenge toestand. Ik was van het voorjaar in Salt Lake City, hometown van de Utes, en sprake er met verschillende brave christenen...griezelig stelletje hoor
Mu!
pi_45810280
quote:
Op maandag 29 januari 2007 23:21 schreef SingleCoil het volgende:
Het is een doodenge toestand. Ik was van het voorjaar in Salt Lake City, hometown van de Utes, en sprake er met verschillende brave christenen...griezelig stelletje hoor
SInglecoil

ik ga volgende week naar Seattle. Ik zal de boel daar eens peilen
pi_45812969
Schaap! Wel voorzichtig hoor, je zit snel te diep.

Ga je naar The Evil Empire In The West ?
Mu!
pi_45815056
Volgende angsttopic

whehe pas maar op, ze nemen de wereld over

Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 07:17:57 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45815130
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 06:48 schreef Causa het volgende:
Volgende angsttopic

whehe pas maar op, ze nemen de wereld over

Ik heb de documentaire zelf niet gezien, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wanneer religie als politiek wapen wordt gebruikt ontstaat er al snel een religieuze staat waar op basis van religieuze voorschriften de vrijheid van anderen wordt beperkt. In een land als de VS zou dat ook internationaal een grote invloed hebben. Een kanttekening is weer wel dat de VS uit een hoop onafhankelijke staten bestaat en dat de grondwet ook wat garanties biedt. Desondanks kan het naar mijn mening geen kwaad om kritisch te blijven t.a.v. de invloed van intolerante levensbeschouwingen op de politiek.
pi_45815247
Edit: Post aangepast, doe eens gezond.

Check hier het filmpje van JESUS CAMP... Het hersenspoelen van kinderen..
The Army of God....tsssssss

http://www.youtube.com/watch?v=y_EKHK1C2IE

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2007 11:44:11 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 30 januari 2007 @ 07:49:44 #20
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45815258
Ik ga 'm zo s bekijken.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_45815278
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:49 schreef arneaux het volgende:
Ik ga 'm zo s bekijken.
Pas uit en kijk op dat je niet gehersenspoeld wordt...
pi_45815281
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb ....
.....
......de politiek.
Het is ook niet dat ik het niet snap en kritiek op genoemde groep(en) ervaar ik als terecht daar waar het over politiek en opdringerigheid gaat. Ik ben zelfs van mening dat geestelijken niet de politicus moeten uithangen.
Maar ik blijf er verder wel bij dat ik de angst in topics als deze net ff te hoog vind en niet geheel overeenkomt met de werkelijkheid. Dus begrijpelijk, niet onterecht maar wel buiten proportie.
Kritisch blijven? Tuurlijk!
Het is vooral jammer dat sommigen de andere kant op hetzelfde zouden willen zien.
Ik kan het nou eenmaal beter vinden met bedachtzamen dan met fanatici.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:00:14 #23
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45815320
Nou t zijn in ieder geval wel een stel sexgoden. .
pi_45815354
Edit: Doe eens normaal aub.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2007 11:46:50 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 08:22:44 #25
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_45815457
Hahaha, dat Godthemapark. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')