Ha ha en dan vergeet je net de laatste mogelijkheid die er isquote:Op maandag 23 april 2007 15:25 schreef Skv het volgende:
[..]
Pff, denk ik me even goed ingedekt te hebben..
En die moeder dan die door scheiding volkomen buiten haar schuld om alleenstaand is geworden? Vader kijkt er niet meer naar om.quote:Op maandag 23 april 2007 14:01 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar horen ouders dus over na te denken voor ze dat kind op de wereld zetten. Als jij vind dat een kind een thuisblijvende ouder nodig heeft dan moet je maar zorgen dat je in de financiële situatie bent om dit te doen of je leven dusdanig inrichten dat dit mogelijk is.
Trouwen, kinderen krijgen, scheiden, je doet het allemaal met z'n tweeën. We moeten maar eens af van die slachtofferrol van alleenstaande moeders.quote:Op maandag 23 april 2007 16:36 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
En die moeder dan die door scheiding volkomen buiten haar schuld om alleenstaand is geworden? Vader kijkt er niet meer naar om.
Ja. Net zoals we dat zeggen tegen gehandicapten en chronisch zieken. Maar zorg dan wel dat de voorzieningen aanwezig zijn die dat mogelijk maken.quote:Moeder wil enorm graag IETS doen, maakt niet uit wat.
Maar omdat ze in een kleine gemeente woont waar geen voorschoolse opvang oid is kan ze niet voor 08:30 beginnen en moet ze gewoon uiterlijk 18:00 weer bij de naschoolse opvang zijn.
Ze heeft inmiddels ik weet niet hoeveel brieven geschreven, mailtjes verstuurd, telefoontjes gepleegd of is gewoon ergens binnen gestapt. Nul komma nul!!!
Ik ken haar. En ik zie hoe ze er aan onder door gaat.
Nogmaals ze heeft er zelf absoluut niet voor gekozen.
Moeten wij als gemeenschap deze type mensen dan laten vallen en zeggen: je werkt maar gewoon voor je geld?
En zo heeft iedereen zijn eigen kijk op dit soort dingen. Jij kijkt vanuit het oogpunt van alleenstaande ouders die het wel verdienen terwijl de rest een stelletje oplichters is en ik kijk meer vanuit de kant van de chronisch zieken en gehandicapten en zie het omgekeerde.quote:Ik vind van niet.
Maar dat er grof misbruik gemaakt wordt van de voorzieningen daar ben ik het wel mee eens ja.
Helaas is het overal zo dat de goeden onder de kwaden moeten lijden..
Vertaling en tevens taalcursus/maatschappijleer (helemaal gratis!!!):quote:Op maandag 23 april 2007 11:39 schreef Icefire het volgende:
[..]
Kan makkelijk praten als je een diploma hebt.
Ken mensen die hebben dus geen diploma of de diploma is niet meer waard.
Dan kan je solliciteren tot je een ons weegt, maar na 2 jaar lang letterlijk 5 afwijzingen per week binnen te krijgen, daar word je ook niet blij van.
En een sociale werkplek, werkgevers staan echt niet op je te springen als je een aangeboren afwijking hebt.
Gelukkig niet, lijkt me pijnlijk.quote:Op maandag 23 april 2007 18:26 schreef Stigma het volgende:
[..]
... werkgevers staan echt niet op je te springen
Wat een geklets. Buiten je schuld om alleenstaand geraakt? Hoe doe je dat? Was je uit logeren toen je man besloot om je te verlaten? Daar zijn nog altijd 2 mensen voor nodig volgens mij.quote:Op maandag 23 april 2007 16:36 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
En die moeder dan die door scheiding volkomen buiten haar schuld om alleenstaand is geworden? Vader kijkt er niet meer naar om.
Moeder wil enorm graag IETS doen, maakt niet uit wat.
Maar omdat ze in een kleine gemeente woont waar geen voorschoolse opvang oid is kan ze niet voor 08:30 beginnen en moet ze gewoon uiterlijk 18:00 weer bij de naschoolse opvang zijn.
Ze heeft inmiddels ik weet niet hoeveel brieven geschreven, mailtjes verstuurd, telefoontjes gepleegd of is gewoon ergens binnen gestapt. Nul komma nul!!!
Ik ken haar. En ik zie hoe ze er aan onder door gaat.
Nogmaals ze heeft er zelf absoluut niet voor gekozen.
Moeten wij als gemeenschap deze type mensen dan laten vallen en zeggen: je werkt maar gewoon voor je geld?
Ik vind van niet.
Maar dat er grof misbruik gemaakt wordt van de voorzieningen daar ben ik het wel mee eens ja.
Helaas is het overal zo dat de goeden onder de kwaden moeten lijden..
Ehm... 2 mensen nodig om alleenstaand te geraken?quote:Op maandag 23 april 2007 20:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat een geklets. Buiten je schuld om alleenstaand geraakt? Hoe doe je dat? Was je uit logeren toen je man besloot om je te verlaten? Daar zijn nog altijd 2 mensen voor nodig volgens mij.
Echt veel praktijkervaring zo te horen?quote:En als je niet eerder dan 08.30 kunt beginnen zijn er altijd nog buren, oma's, moeders of anderen om je kind op te vangen lijkt mij.
Voor hetzelfde geld als die oma bestelt hij dus twee maaltijdenquote:Op maandag 23 april 2007 13:36 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oh wacht, is het drie euro verschil?
Ja dan heb je helemaal gelijk, die vent moet niet zeuren als hij niet genoeg te vreten krijgt de vuige profiteur.
Gelukkig niet. Ik haat kinderen en zal daarom nooit geen kinderen nemen. Geen enkele behoefte aan ook. Maar waarom moet ik dan wel lijden onder de uitwerpsels van anderen?quote:
Dat is je eigen keuze, als je gaat werken heb je geld om dat te betalen.quote:Op maandag 23 april 2007 21:21 schreef Silky het volgende:
beste starter van dit forum gedoe, ik heb ook al jaren een uitkering en ik vind het zalig, ik gun een ander mens een plaats in de maatschappij.
jij mag werken in mijn plaatsje, heb ik vrij, ben ik eenzaam, armoedig en heb jij leuke collega's om mee te lachen en te werken, ik offer mij op, hoor je mij klagen dat jij wel 4 euro kunt betalen om te gaan zwemmen? Ik moet altijd wachten tot het zomer is om te kunnen zwemmen in de gratis plas in de buurt.
Die "uitwerpsels" betalen je oude dag.quote:Op maandag 23 april 2007 21:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Ik haat kinderen en zal daarom nooit geen kinderen nemen. Geen enkele behoefte aan ook. Maar waarom moet ik dan wel lijden onder de uitwerpsels van anderen?
waarom hap je?quote:Op maandag 23 april 2007 21:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is je eigen keuze, als je gaat werken heb je geld om dat te betalen.
Update:quote:Op maandag 23 april 2007 18:26 schreef Stigma het volgende:
[..]
Vertaling en tevens taalcursus/maatschappijleer (helemaal gratis!!!):
...
Dat is ook wel het minste wat ze kunnen doen gezien het vermogen dat ik aan belasting betaal voor kinderbijslag, kinderopvang, kindervoorzieningen etc. Dingen die ik wel betaal, maar zelf nooit zal gebruiken.quote:Op maandag 23 april 2007 22:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die "uitwerpsels" betalen je oude dag.
Wat een bullshit, net alsof de overheid elke markt reguleert. Je hebt het dus blijkbaar over mensen met een HBO opleiding die alleen bij de overheid aan de slag kunnen? Ga eens concreet in op dit voorbeeld, want ik geloof er geen jota van.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:16 schreef Icefire het volgende:
[..]
Update:
Marokkanen komen niet uit Turkije.
Het betreft geen allochtonen, maar Nederlanders.
Dit betreft ook mensen met een MBO/HBO diploma op zak.
Mensen die werk doen waar hun hart niet ligt, doen dat niet lang. Hoe blij zou je zelf zijn als je zelf 4/8 jaar hebt gestudeerd om een diploma te halen en meteen door de wc kan spoelen, omdat er geen vraag naar is doordat de overheid even iets wilt besparen.
Dat is dus het probleem; juist door de verkwanseling van zoveel belastinggeld blijft er minder over voor dingen die het algemeen belang van elke burger in Nederland ten goede komt. Wat dacht je van veiligheid op straat, sociale voorzieningen, parken, groen etc.quote:Van mij mogen de mensen met een uitkering best een keertje zwemmen voor een goedkopere prijs of 1x per jaar een dagje weg voor 17,50. Ik weet dat ik daar flink wat belasting voor betaal, maar ik zou het fijn vinden dat dit soort regelingen er zijn voor als mij ooit iets overkomt.
Wat heeft de regeling voor een zwembad te maken met de basisbehoefte en regelingen voor scholing, die elke inwoner van Nederland heeft?quote:Zelf ben ik een zoon van een bijstandsmoeder en weet ik hoe moeilijk het kan zijn om rond te komen met zo´n uitkering als je 2 kinderen hebt.
Dit soort regelingen heeft o.a. wel voor gezorgd dat ik kon studeren en een HBO diploma heb weten te behalen. Door mensen die al weinig hebben nog minder te gunnen, negeer je ze alleen maar en keer je simpelweg de rug toe. Hierdoor hebben ze geen houvast om zich omhoog te werken.
quote:Uiteraard ben ik ook tegen het uitschot die tevens ook van een uitkering geniet, de zogenaamde ´homies´ die het stoer vinden om op straat te hangen, de Tokkies die te lui zijn om te solliciteren of de plaatselijke nachtappotheker die in een dikke M5.
Dit uitschot wordt ook uitgekots door de mensen die (naar mijns inziens) wel recht hebben op een uitkering.
Ik wilde net zeggen; welke idioot is zo naief om zijn oude dag voorzieningen te laten afhangen van dat uitschot wat tegenwoordig kinderen heet. Dat groeit op voor galg en rad.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is ook wel het minste wat ze kunnen doen gezien het vermogen dat ik aan belasting betaal voor kinderbijslag, kinderopvang, kindervoorzieningen etc. Dingen die ik wel betaal, maar zelf nooit zal gebruiken.
Bovendien betalen die uitwerpsels slechts een heel klein deel van mijn oude dag, het overgrote deel heb ik toch echt mijn eigen voorzieningen voor getroffen.
Dat is gelul, ik heb ook mijn school niet afgemaakt, en vanaf mijn 16e altijd gewerkt. Tuurlijk wel eens zonder werk gezeten, maar nooit meer dan een maand. Inmiddels heb ik een goede baan omdat ik naast mijn werk cursussen en opleidingen gevolgd heb. Je kan wel op de bank gaan hangen en denken, wat heb ik het toch slecht, maar dan moet jequote:Op maandag 23 april 2007 11:39 schreef Icefire het volgende:
[..]
Kan makkelijk praten als je een diploma hebt.
Ken mensen die hebben dus geen diploma of de diploma is niet meer waard.
Dan kan je solliciteren tot je een ons weegt, maar na 2 jaar lang letterlijk 5 afwijzingen per week binnen te krijgen, daar word je ook niet blij van.
En een sociale werkplek, werkgevers staan echt niet op je te springen als je een aangeboren afwijking hebt.
Ik bedoel maar. In de moderne maatschappij worden voorzieningen als AOW (want daar doel je op) steeds minder en minder. Tegen de tijd dat ik met pensioen kan, bestaan ze waarschijnlijk niet eens meer en moet iedereen voor zichzelf zorgen. Mijn toekomst zal dus niet afhangen van de kinderen van een ander.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen; welke idioot is zo naief om zijn oude dag voorzieningen te laten afhangen van dat uitschot wat tegenwoordig kinderen heet. Dat groeit op voor galg en rad.
of ze hebben zoeen keigrote flatscreen aan de muur hangen. "och, wij zijn zo arm."quote:Op maandag 23 april 2007 11:11 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
oh, de meesten roken wel, gaan op vakantie, hebben vaak een auto voor de deur staan. dus niks gunnen is maar heel erg relatief.
Aangezien de meeste kinderen geld kosten en geen geld opleveren, denk ik dat enigszins niet correct is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:50 schreef ThaKiller het volgende:
Vergeet niet dat er meer betald wordt door die kinderen he, zeg maar op dat moment alle maatschappelijke voorzieningen.
Op afbetaling bij de Wehkamp, om vervolgens nog verder in de shit te zakken als ze het niet kunnen betalen en dan gaan klagen dat het onrechtvaardig is en de rente op leningen te hoog etc.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:51 schreef cappp het volgende:
[..]
of ze hebben zoeen keigrote flatscreen aan de muur hangen. "och, wij zijn zo arm."![]()
Inderdaad, als je de hele dag op je luie kut thuis op de bank zit, al klagend over hoe zwaar het leven wel niet is en hoe oneerlijk het wel niet is, dan moet je óf je bek houden óf ergens voor gaan leren, eventueel een opleidinkje/cursusje nemen of zo.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:20 schreef dragonkiss het volgende:
[..]
Dat is gelul, ik heb ook mijn school niet afgemaakt, en vanaf mijn 16e altijd gewerkt. Tuurlijk wel eens zonder werk gezeten, maar nooit meer dan een maand. Inmiddels heb ik een goede baan omdat ik naast mijn werk cursussen en opleidingen gevolgd heb. Je kan wel op de bank gaan hangen en denken, wat heb ik het toch slecht, maar dan moet je
er of wat aan doen, of gewoon je mond houden.
Waarschijnlijk heb je nog gelijk ookquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op afbetaling bij de Wehkamp, om vervolgens nog verder in de shit te zakken als ze het niet kunnen betalen en dan gaan klagen dat het onrechtvaardig is en de rente op leningen te hoog etc.
quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een bullshit, net alsof de overheid elke markt reguleert. Je hebt het dus blijkbaar over mensen met een HBO opleiding die alleen bij de overheid aan de slag kunnen? Ga eens concreet in op dit voorbeeld, want ik geloof er geen jota van.
Daarnaast geloof ik er ook geen kont van dat je als HBO-er niet aan de slag kunt in de branche waarin je bent afgestudeerd. Dat je niet gelijk je droombaan krijgt omdat je geen 5 jaar werkervaring hebt, kan elke lutser zich natuurlijk wel voorstellen. [..]
Uiteraard ben ik het hier met je eens dat je niet meteen je droombaan krijgt zonder werkervaring. Maar als ik hoor dat een vriendin alleen op MBO niveau werk kan vinden terwijl ze HBO afgestudeerd is. Wat blijft er nog over voor de mensen die een MBO of geen diploma hebben?
[..]
Dat is dus het probleem; juist door de verkwanseling van zoveel belastinggeld blijft er minder over voor dingen die het algemeen belang van elke burger in Nederland ten goede komt. Wat dacht je van veiligheid op straat, sociale voorzieningen, parken, groen etc.
Kan me de frustratie indenken, ik woon hier ook in een buurt waar meer geinvesteerd mag worden. Maar ik blijf erbij, niet iedereen kiest voor een uitkering en ik gun deze mensen wel wat plezier in het zwembad,
[..]
Wat heeft de regeling voor een zwembad te maken met de basisbehoefte en regelingen voor scholing, die elke inwoner van Nederland heeft?
Naast school hoort ook ontspanning (op straat hangen is uiteraard goedkoper) en wat vooraf ook gezegd is, meestal zijn dit soort regelingen voor de kinderen van dit soort gezinnen.
[..]
![]()
Zijn we het daar iig over eens
Lees eens goed waar je op reageert, want Icefire zegt iets heel anders volgens mijquote:Op dinsdag 24 april 2007 08:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een bullshit, net alsof de overheid elke markt reguleert. Je hebt het dus blijkbaar over mensen met een HBO opleiding die alleen bij de overheid aan de slag kunnen? Ga eens concreet in op dit voorbeeld, want ik geloof er geen jota van.
Klopt, dit betreft iemand die een MBO diploma heeft en een streven had om onderwijs-assistente te worden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:47 schreef maedel het volgende:
[..]
Lees eens goed waar je op reageert, want Icefire zegt iets heel anders volgens mij![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |