abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:01:17 #151
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48996298
ik ga ook rustig naar boven om Romijn te halen/schone broek te geven. ff de was doen op zolder, terwijl Maxim alleen beneden is. meestal staat dan wel de tv aan, daar zit Maxim dan aan vastgeplakt, weet ik zeker dat hij niks uitvreet haken zijn op de deur zodat hij er niet uit kan. wat dat betreft is hij ook heel braaf, laatjes laat hij ook dicht, hij doet hooguit de kastdeur open met de mededeling naar boven "mama lusse koekje"
pi_48996313
of heel vroeg opstaan m@x, voor kai wakker is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:07:33 #153
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48996516
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:01 schreef bixister het volgende:
of heel vroeg opstaan m@x, voor kai wakker is.
Oe, das wel heel vroeg hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48996587
Amber is een draakje, maar luistert wat dat betreft wel goed gelukkig
Toen we nog bij mijn schoonmoeder woonden, was het helemaal onpraktisch. Ik zag het niet zitten om de deur open te laten daar en Iris wilde ik niet alleen in de box laten met allemaal dieren die er ook in konden gaan liggen. En haar bedje stond ook niet op dezelfde verdieping als de douche. Nou ja. het kwam er dus op neer dat ik moest wachten tot mijn schoonmoeder beneden was, meestal tegen 10-en.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:13:32 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48996700
Lastig zeg, LadyS! lijkt me zowiezo vervelend om bij je schoonmoeder te moeten wonen maar ja, als t niet anders kan... dat is nu gelukkig niet meer zo dus!
Bij mijn moeder zou dat niet zo erg zijn, die staat altijd vroeg op ...

Noa is raar. Ze wilde net zelf naar bed (omdat Emma echt moe was legde ik haar in bed) en vervolgens zit ze nu al drie kwartier in bed te zeuren (ik ben al twee keer naar haar toegeweest ) om dit en dat... (zalf wangetjes, drinken, slaapzak had ze uitgetrokken, staart moest in, etc.) en nu ben ik streng geweest en slaapt ze nóg niet. Kan ik óók niet gaan slapen terwijl ze nu alledrie in bed liggen ...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:18:04 #156
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48996854
Oh ja, en normale traphekjes passen hier niet onderaan de trap. Noa krijgt de deur naar de trap dus heel makkelijk open (de klink staat omhoog maar ze staat dan gewoon op haar tenen) en kan dan gewoon naar boven komen.
Ik heb weleens gekeken naar speciale traphekjes maar daar hebben we nu het geld helaas niet voor...

M@x, ik heb ook dat probleem met douchen... Emma zet ik dan in de box en Julia ook, of in de wipstoel, of ze ligt te slapen... maar Noa loopt dan gewoon rond dus. Ik laat haar weleens alleen beneden met de deur op een kiertje, maar dan moet ik het gelijk doen als ik haar uit bed heb gehaald, dan ligt ze nog een tijdje op de bank (met fles) gebivakkeerd tv te kijken. Dat houdt ze echter niet lang vol ...

Willen jullie peutertjes ook 's ochtends vroeg al buiten spelen? Dan heb ik net gestofzuigd en wil ik dat eigenlijk niet ... en het begint ook gelijk weer met ruziemaken dan, kan ik 's ochtendsvroeg niet zo goed tegen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:29:58 #157
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48997290
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Willen jullie peutertjes ook 's ochtends vroeg al buiten spelen? Dan heb ik net gestofzuigd en wil ik dat eigenlijk niet ... en het begint ook gelijk weer met ruziemaken dan, kan ik 's ochtendsvroeg niet zo goed tegen
Maria wil om half zeven 's ochtends graag kleien, verven, naar de winkel, een snoepje , buiten spelen...

En over dat slapen op verzoek van je kind, eerder dan de normale bedtijd: nooit doen. Het is altijd een fiasco, tenzij ze ziek zijn.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:34:03 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48997447
Ja, idd... dat wist ik ook van tevoren, maar ze begon er nu al een drama van te maken dat ze níet naar bed mocht dus ik dacht dat ze érg moe was (ze is ook een beetje ziek namelijk, hoestte vannacht bijna haar longetjes uit dr lijf ) en dan vond ik het ook weer zielig haar niet naar bed te laten gaan. Ze zegt trouwens bijna altijd na een krijsbui heeeel zielig 'Noa slapen...' dus ik trap dr meestal niet in.

Leuk he, van die vroege kinderen die vanalles willen terwijl jij nog maar nauwelijks je ogen open kunt houden... vanochtend was Julia de grappenmaker die in bed lieve leuke schattige vrolijke geluidjes aan het maken was. En dat is in onze kamer.... (en vanaf zes uur ongeveer, terwijl ik haar 's nachts alweer 3/4 keer had gevoed) Oh, sorry, dit is offtopic
pi_48997480
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, en normale traphekjes passen hier niet onderaan de trap. Noa krijgt de deur naar de trap dus heel makkelijk open (de klink staat omhoog maar ze staat dan gewoon op haar tenen) en kan dan gewoon naar boven komen.
Ik heb weleens gekeken naar speciale traphekjes maar daar hebben we nu het geld helaas niet voor...
is er niet toch een mouw aan te passen? lijkt me enorm veel schelen met 3 van die kleintjes die je anders voortdurend in de gaten moet houden daar. wat is precies het probleem? wij hebben ook een plank aan de zijkant van de trap moeten timmeren om er een gewoon hekje aan te kunnen bevestigen, was een relatief simpele en goedkope oplossing. misschien eens in 't klussen&wonen forum vragen of mensen creatieve ideeën hebben hiervoor?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:46:33 #160
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48997939
Eigenlijk past het gewoon niet qua ruimte, je hebt eerst de deur, als je die open doet (naar je toe) dan heb je links gelijk de trap, daarnaast een trapkastje, daarnaast het toilet. Als je een traphekje probeert te bevestigen loop je erop vast dat je hem geen enkele kant open kan doen eigenlijk, zonder iets anders (de deur of de trapkast) af te sluiten. Verder weet ik eigenlijk niet wat het probleem zou zijn, mijn man zei in ieder geval dat het hem niet zou lukken met een gewoon traphekje...
pi_48997986
maar het hekje staat toch in principe standaard dicht? alleen als je erdoor moet moet ie even open, lijkt me niet zo'n heel groot probleem eigenlijk.
pi_48998102
er bestaan ook rolhekjes
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:52:22 #163
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48998153
Die vind ik dus echt zo ongelooflijk duur.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48998222
ja he! zelfs via marktplaats zijn ze duur.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:59:11 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49003345
Dat is de reden dat we nog niet zo'n hekje (of eigenlijk twee, ook bij de ingang van de keuken) hebben aangeschaft...anders hadden we die allang gekocht!

Bixister, ik heb mijn man allang proberen te overtuigen dat daar écht een hekje moet, maar hij zegt dat het niet gaat. Of het niet kan, of wat dan ook, misschien een zelfde probleem als bij jullie waar dan een eenvoudige oplossing voor is idd. Ik ga het nog eens vragen. Hij kan daar echt heeeeeeeel koppig in zijn maar soms heeftie ook gewoon gelijk en zie ik het niet.
pi_49003436
moet hij heel de dag 3 kinderen in de gaten houden en hun veiligheid waarborgen? volgens mij onderschat hij de waarde / het belang van zo'n hekje, echt. nog een ideetje: je kunt 't hekje ook iets hoger dan voor de 1e tree monteren? of maakt de trap meteen een draai?

en anders kun je misschien nog aan zo'n ouderwets harmonica hekje komen, ze voldoen weliswaar niet meer aan de huidige veiligheidseisen maar bij ons thuis vroeger deden ze prima hun werk.
pi_49003558
Zeker voor onder aan de trap lijkt me dat een harmonicahekje voldoet
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:31:05 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49004476
een harmonica-hekje vind ik gevaarlijk, die hebben we hier in de keuken gehad en die werd direct én gesloopt door de kinderen én er stak een spijker uit doordat ze eraan hadden gehangen. Ook kwamen er elke keer vingertjes tussen. Die kun je trouwens niet meer krijgen LadyS! of bedoel jij een ander hekje dan die ouderwetse harmonica-hekjes?
pi_49004590
ze zijn op marktplaats nog volop verkrijgbaar. maar die vingertjes ertussen lijkt me ook een griezelig risico. dan moet je 'm toch ook altijd standaard dichtlaten, en dan kun je net zo goed een goed recht hekje ophangen.
pi_49004891
nee, ik bedoelde ook zo ene ouderwets ding. Maar mijn gedachtengang was meer dat ze niet zo stevig zijn en dus voor bovenaan de trap niet voldoen (voor als ze er bijv. tegen aan vallen).
Maar die verhalen die jij vertelt.... dan zou ik het ook maar niet doen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:52:00 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49005281
M@x, ik ga inderdaad douchen als Jolie nog in bed ligt. Ze wordt er soms wel wakker van maar de deur van haar kamer zit op slot en ze blijft meestal wel in bed. Ik sta er dus wel eerder voor op maar Jolie is niet zo vroeg wakker.

Gisteren zag Jolie een vriendin van mij, na een tijd weer. De vriendin was een maand weggeweest. Jolie vloog echt in d'r armen en zei 'ik hou voor jou veel, tante D.' lief
pi_49010090
Ik zette Djen dan ook op haar kamer en de deur dicht. De eerste keren is het gillen, maar later had ze snel genoeg door dat ik na het douchen alle aadacht voor haar had en begon ze lekker te spelen op haar kamer. Had wel speelgoed dat normaal dan niet op haar kamer lag en dus "speciaal' was.

Jolie
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:17:26 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49021605
Hier blijft Luuke ook weleens alleen beneden als ik ga douchen. Dan is ze net een spelletje aan het doen of verdiept in Dora. Is tot nu toe altijd goed gegaan. Ik doe wel de voordeur op de knip en laat alles deuren openstaan. Ook het traphekje boven laat ik open. Ik heb liever dat ze bij me op de badkamer staat dan halverwege de trap. (Het onderste traphekje krijgt ze open.) Ze heeft weleens voor mijn neus gestaan... "Doekje mama? Geknoeid". Ze had haar beker drinken omgegooid.

Luchtbel, kun je het niet heel kort proberen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:18:34 #174
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49021658
Die harmonicahekjes mogen dus ook niet meer verkocht worden in winkels omdat ze dus niet zo veilig zijn.

Suzanna wij hebben ook ruimtegebrek voor een hekje beneden en hebben dat met 2 haken in de muur opgelost en daar dan een hekje (iets lager dan een traphekje) aan opgehangen. Ik zelf stap er zo overheen en Zoë en de hond blijven gewoon veilig achter het hekje. Nu hangt het hekje er eigenlijk alleen nog maar voor de hond want Zoë kan zich prima redden op de trap.

Ben dus wel verwend met mijn meissie als ik dit zo lees, Zoë duikt s'morgens dus bij mij in bed gaat tv kijken en ik kan dus nog ff een klein tukkie doen. Zo gaat dat ook met douchen het maakt haar niets uit of ze blijft in mijn bed tv kijken of ze komt gezellig kwekken terwijl ik sta te douchen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:53:18 #175
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49022912
Nee, ik durf dat echt niet. Ze mag nooit ergens een trap op als er niemand achter haar loopt en ik denk dat ze dat wel gaat doen dan. En beneden in de gang kan ze bij de wasmachine enzo. Daarnaast kan ik er echt niet tegen als ze dan gaat lopen schreeuwen als ze iets wil zeggen, dus het is gewoon eigenlijk geen optie. Maar het zorgt wel voor ruzie. Iedere dag weer. Dat is dan wel weer jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')