abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:01:17 #151
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48996298
ik ga ook rustig naar boven om Romijn te halen/schone broek te geven. ff de was doen op zolder, terwijl Maxim alleen beneden is. meestal staat dan wel de tv aan, daar zit Maxim dan aan vastgeplakt, weet ik zeker dat hij niks uitvreet haken zijn op de deur zodat hij er niet uit kan. wat dat betreft is hij ook heel braaf, laatjes laat hij ook dicht, hij doet hooguit de kastdeur open met de mededeling naar boven "mama lusse koekje"
pi_48996313
of heel vroeg opstaan m@x, voor kai wakker is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:07:33 #153
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48996516
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:01 schreef bixister het volgende:
of heel vroeg opstaan m@x, voor kai wakker is.
Oe, das wel heel vroeg hoor
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48996587
Amber is een draakje, maar luistert wat dat betreft wel goed gelukkig
Toen we nog bij mijn schoonmoeder woonden, was het helemaal onpraktisch. Ik zag het niet zitten om de deur open te laten daar en Iris wilde ik niet alleen in de box laten met allemaal dieren die er ook in konden gaan liggen. En haar bedje stond ook niet op dezelfde verdieping als de douche. Nou ja. het kwam er dus op neer dat ik moest wachten tot mijn schoonmoeder beneden was, meestal tegen 10-en.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:13:32 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48996700
Lastig zeg, LadyS! lijkt me zowiezo vervelend om bij je schoonmoeder te moeten wonen maar ja, als t niet anders kan... dat is nu gelukkig niet meer zo dus!
Bij mijn moeder zou dat niet zo erg zijn, die staat altijd vroeg op ...

Noa is raar. Ze wilde net zelf naar bed (omdat Emma echt moe was legde ik haar in bed) en vervolgens zit ze nu al drie kwartier in bed te zeuren (ik ben al twee keer naar haar toegeweest ) om dit en dat... (zalf wangetjes, drinken, slaapzak had ze uitgetrokken, staart moest in, etc.) en nu ben ik streng geweest en slaapt ze nóg niet. Kan ik óók niet gaan slapen terwijl ze nu alledrie in bed liggen ...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:18:04 #156
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48996854
Oh ja, en normale traphekjes passen hier niet onderaan de trap. Noa krijgt de deur naar de trap dus heel makkelijk open (de klink staat omhoog maar ze staat dan gewoon op haar tenen) en kan dan gewoon naar boven komen.
Ik heb weleens gekeken naar speciale traphekjes maar daar hebben we nu het geld helaas niet voor...

M@x, ik heb ook dat probleem met douchen... Emma zet ik dan in de box en Julia ook, of in de wipstoel, of ze ligt te slapen... maar Noa loopt dan gewoon rond dus. Ik laat haar weleens alleen beneden met de deur op een kiertje, maar dan moet ik het gelijk doen als ik haar uit bed heb gehaald, dan ligt ze nog een tijdje op de bank (met fles) gebivakkeerd tv te kijken. Dat houdt ze echter niet lang vol ...

Willen jullie peutertjes ook 's ochtends vroeg al buiten spelen? Dan heb ik net gestofzuigd en wil ik dat eigenlijk niet ... en het begint ook gelijk weer met ruziemaken dan, kan ik 's ochtendsvroeg niet zo goed tegen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:29:58 #157
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48997290
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Willen jullie peutertjes ook 's ochtends vroeg al buiten spelen? Dan heb ik net gestofzuigd en wil ik dat eigenlijk niet ... en het begint ook gelijk weer met ruziemaken dan, kan ik 's ochtendsvroeg niet zo goed tegen
Maria wil om half zeven 's ochtends graag kleien, verven, naar de winkel, een snoepje , buiten spelen...

En over dat slapen op verzoek van je kind, eerder dan de normale bedtijd: nooit doen. Het is altijd een fiasco, tenzij ze ziek zijn.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:34:03 #158
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48997447
Ja, idd... dat wist ik ook van tevoren, maar ze begon er nu al een drama van te maken dat ze níet naar bed mocht dus ik dacht dat ze érg moe was (ze is ook een beetje ziek namelijk, hoestte vannacht bijna haar longetjes uit dr lijf ) en dan vond ik het ook weer zielig haar niet naar bed te laten gaan. Ze zegt trouwens bijna altijd na een krijsbui heeeel zielig 'Noa slapen...' dus ik trap dr meestal niet in.

Leuk he, van die vroege kinderen die vanalles willen terwijl jij nog maar nauwelijks je ogen open kunt houden... vanochtend was Julia de grappenmaker die in bed lieve leuke schattige vrolijke geluidjes aan het maken was. En dat is in onze kamer.... (en vanaf zes uur ongeveer, terwijl ik haar 's nachts alweer 3/4 keer had gevoed) Oh, sorry, dit is offtopic
pi_48997480
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:18 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja, en normale traphekjes passen hier niet onderaan de trap. Noa krijgt de deur naar de trap dus heel makkelijk open (de klink staat omhoog maar ze staat dan gewoon op haar tenen) en kan dan gewoon naar boven komen.
Ik heb weleens gekeken naar speciale traphekjes maar daar hebben we nu het geld helaas niet voor...
is er niet toch een mouw aan te passen? lijkt me enorm veel schelen met 3 van die kleintjes die je anders voortdurend in de gaten moet houden daar. wat is precies het probleem? wij hebben ook een plank aan de zijkant van de trap moeten timmeren om er een gewoon hekje aan te kunnen bevestigen, was een relatief simpele en goedkope oplossing. misschien eens in 't klussen&wonen forum vragen of mensen creatieve ideeën hebben hiervoor?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:46:33 #160
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48997939
Eigenlijk past het gewoon niet qua ruimte, je hebt eerst de deur, als je die open doet (naar je toe) dan heb je links gelijk de trap, daarnaast een trapkastje, daarnaast het toilet. Als je een traphekje probeert te bevestigen loop je erop vast dat je hem geen enkele kant open kan doen eigenlijk, zonder iets anders (de deur of de trapkast) af te sluiten. Verder weet ik eigenlijk niet wat het probleem zou zijn, mijn man zei in ieder geval dat het hem niet zou lukken met een gewoon traphekje...
pi_48997986
maar het hekje staat toch in principe standaard dicht? alleen als je erdoor moet moet ie even open, lijkt me niet zo'n heel groot probleem eigenlijk.
pi_48998102
er bestaan ook rolhekjes
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:52:22 #163
3142 m@x
pi_48998153
Die vind ik dus echt zo ongelooflijk duur.
pi_48998222
ja he! zelfs via marktplaats zijn ze duur.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:59:11 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49003345
Dat is de reden dat we nog niet zo'n hekje (of eigenlijk twee, ook bij de ingang van de keuken) hebben aangeschaft...anders hadden we die allang gekocht!

Bixister, ik heb mijn man allang proberen te overtuigen dat daar écht een hekje moet, maar hij zegt dat het niet gaat. Of het niet kan, of wat dan ook, misschien een zelfde probleem als bij jullie waar dan een eenvoudige oplossing voor is idd. Ik ga het nog eens vragen. Hij kan daar echt heeeeeeeel koppig in zijn maar soms heeftie ook gewoon gelijk en zie ik het niet.
pi_49003436
moet hij heel de dag 3 kinderen in de gaten houden en hun veiligheid waarborgen? volgens mij onderschat hij de waarde / het belang van zo'n hekje, echt. nog een ideetje: je kunt 't hekje ook iets hoger dan voor de 1e tree monteren? of maakt de trap meteen een draai?

en anders kun je misschien nog aan zo'n ouderwets harmonica hekje komen, ze voldoen weliswaar niet meer aan de huidige veiligheidseisen maar bij ons thuis vroeger deden ze prima hun werk.
pi_49003558
Zeker voor onder aan de trap lijkt me dat een harmonicahekje voldoet
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:31:05 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49004476
een harmonica-hekje vind ik gevaarlijk, die hebben we hier in de keuken gehad en die werd direct én gesloopt door de kinderen én er stak een spijker uit doordat ze eraan hadden gehangen. Ook kwamen er elke keer vingertjes tussen. Die kun je trouwens niet meer krijgen LadyS! of bedoel jij een ander hekje dan die ouderwetse harmonica-hekjes?
pi_49004590
ze zijn op marktplaats nog volop verkrijgbaar. maar die vingertjes ertussen lijkt me ook een griezelig risico. dan moet je 'm toch ook altijd standaard dichtlaten, en dan kun je net zo goed een goed recht hekje ophangen.
pi_49004891
nee, ik bedoelde ook zo ene ouderwets ding. Maar mijn gedachtengang was meer dat ze niet zo stevig zijn en dus voor bovenaan de trap niet voldoen (voor als ze er bijv. tegen aan vallen).
Maar die verhalen die jij vertelt.... dan zou ik het ook maar niet doen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:52:00 #171
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49005281
M@x, ik ga inderdaad douchen als Jolie nog in bed ligt. Ze wordt er soms wel wakker van maar de deur van haar kamer zit op slot en ze blijft meestal wel in bed. Ik sta er dus wel eerder voor op maar Jolie is niet zo vroeg wakker.

Gisteren zag Jolie een vriendin van mij, na een tijd weer. De vriendin was een maand weggeweest. Jolie vloog echt in d'r armen en zei 'ik hou voor jou veel, tante D.' lief
pi_49010090
Ik zette Djen dan ook op haar kamer en de deur dicht. De eerste keren is het gillen, maar later had ze snel genoeg door dat ik na het douchen alle aadacht voor haar had en begon ze lekker te spelen op haar kamer. Had wel speelgoed dat normaal dan niet op haar kamer lag en dus "speciaal' was.

Jolie
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:17:26 #173
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49021605
Hier blijft Luuke ook weleens alleen beneden als ik ga douchen. Dan is ze net een spelletje aan het doen of verdiept in Dora. Is tot nu toe altijd goed gegaan. Ik doe wel de voordeur op de knip en laat alles deuren openstaan. Ook het traphekje boven laat ik open. Ik heb liever dat ze bij me op de badkamer staat dan halverwege de trap. (Het onderste traphekje krijgt ze open.) Ze heeft weleens voor mijn neus gestaan... "Doekje mama? Geknoeid". Ze had haar beker drinken omgegooid.

Luchtbel, kun je het niet heel kort proberen?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:18:34 #174
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49021658
Die harmonicahekjes mogen dus ook niet meer verkocht worden in winkels omdat ze dus niet zo veilig zijn.

Suzanna wij hebben ook ruimtegebrek voor een hekje beneden en hebben dat met 2 haken in de muur opgelost en daar dan een hekje (iets lager dan een traphekje) aan opgehangen. Ik zelf stap er zo overheen en Zoë en de hond blijven gewoon veilig achter het hekje. Nu hangt het hekje er eigenlijk alleen nog maar voor de hond want Zoë kan zich prima redden op de trap.

Ben dus wel verwend met mijn meissie als ik dit zo lees, Zoë duikt s'morgens dus bij mij in bed gaat tv kijken en ik kan dus nog ff een klein tukkie doen. Zo gaat dat ook met douchen het maakt haar niets uit of ze blijft in mijn bed tv kijken of ze komt gezellig kwekken terwijl ik sta te douchen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:53:18 #175
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49022912
Nee, ik durf dat echt niet. Ze mag nooit ergens een trap op als er niemand achter haar loopt en ik denk dat ze dat wel gaat doen dan. En beneden in de gang kan ze bij de wasmachine enzo. Daarnaast kan ik er echt niet tegen als ze dan gaat lopen schreeuwen als ze iets wil zeggen, dus het is gewoon eigenlijk geen optie. Maar het zorgt wel voor ruzie. Iedere dag weer. Dat is dan wel weer jammer.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:58:51 #176
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49023099
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:20 schreef Luchtbel het volgende:
Het zou veel schelen als ze gewoon even beneden in de gang kon wachten als ik bijvoorbeeld drinken ga halen terwijl we buiten zitten/ spelen.
Kun je dan niet gewoon in één keer genoeg (hele fles ofzow) drinken meenemen

okay flauwe opmerking, sorry

Ik douche meestal 's avonds pas en dan is micha gewoon thuis of slaapt Noah al. En als ik toch wil douchen als ik alleen ben met Noah, dan doe ik dat meteen als we boven zijn en hij lekker z'n boterham gaat eten met de tv aan. Dat gaat meestal wel goed. Is in de box zetten, of in z'n bedje geen optie m@x? Of hebben jullie geen box meer en Kai al een peuterbedje?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:10:43 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49023533
Jaaaa Tex dat zou natuurlijk kunnen. Als ik niet heel onhandig was geweest waardoor de trap aflopen met een dienblad me geen enkele moeite zou kosten enzovoorts. Dergelijke acties eindigen bij mij altijd in meer ellende dan dat het praktisch is of zelfs makkelijk.
Ik doe m'n best een uurtje in de tuin goed voor te bereiden maar moet toch altijd zeker vijf keer terug voor bijvoorbeeld een extra beker, een roze beker, telefoon, fototoestel, dat ene boek, mijn rode potlood zit niet in de etui en ik wil net een hartje gaan tekenen, emmer water die is gevallen, wasrek dat gehaald moet worden, he visite nog een beker halen, mama ik moet plassen, buurman is boos want te veel lawaai; we gaan even binnen spelen, mama ik heb honger, hooikoortstabletjes, zonnebrand, pet want de zon schijnt in haar ogen, zullen we het potje buiten zetten dan hoeven we niet steeds naar boven om te plassen, haarelastiekje is geknapt, he er zit poep in het potje nu moeten we billendoekjes, het sop van de bellenblaas is op, werk belt tussendoor, pleister en nat doekje nodig, waterpistool stuk --> mama maak je het even met plakband, kind is al weken niet meer verkouden maar ineens is er weer overal snot, pak je even een glas; ik heb bloemen voor je geplukt anders gaan ze dood, in de schaduw is het ineens te koud voor zonder vestje en mag ik nu een keer een ijsje?

Begrijp je wel? <--- voor de duidelijkheid.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:15:57 #178
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49023738
Dat is inderdaad verrot als je dan bovent woont Luchtbel. De keren dat ik in en uitloop zijn niet te tellen. En dan vind ik ook al dat ik 100 keer per dag naar boven moet lopen voor dingetjes en knuffels en boeken.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 10:31:54 #179
3142 m@x
pi_49030727
Ow herkenbaar Luchtbel

Een box hebben we allang niet meer en Kai in zijn bedje laten zorgt voor een hoop hysterisch gedoe bij meneer. Bedje is voor slapen en slapen is volgens hem "ieuw". Misschien moet ik het er gewoon maar eens op wagen. Voordeur en achterdeur hermetisch vergrendelen, afstandbedieningen en telefoon zo hoog mogelijk wegleggen, alles waar op geklommen kan worden verstoppen, buren inlichten en gaan met die banaan
  zaterdag 5 mei 2007 @ 11:54:54 #180
24188 Belana
kloon van belana
pi_49032386
jeetje, wat hebben een hoop mensen het lastig met hun peuterkleuters. Liam kan een pain in the *piep* zijn, maar ik kan hem wel makkelijk alleen laten even, hij kan ook alleen de trap op en af en doet dat heel voorzichtig. ik ga ook rustig douchen en dan is hij op zijn kamer (naast de badkamer) Ik heb dat altijd al gedaan, misschien dat dat scheelt? Maar hoe wild Liam ook kan zijn, in die dingen is hij voorzichtig (zoals de trap bedoel ik dan)
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:09:09 #181
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_49037081
Ik heb m'n kinderen vanaf het moment dat ze niet meer in het babybadje gingen mee onder de douche genomen. Da's dus iedere ochtend hetzelfde ritueel. Tegenwoordig gaan ze wel omstebeurten, maar toen ze kleiner waren allemaal tegelijk. Maar ja, als Kai absoluut niet onder de douche wil, is het een probleem. Meest simpele lijkt me nog om het hem tóch aan te wennen. Tristan neemt altijd een wasbol en een minigietertje mee onder de douche om mee te spelen. Dus misschien maakt dat het aantrekkelijker voor Kai, als ie wat speelgoed mee kan nemen onder de douche?
  zondag 6 mei 2007 @ 17:17:17 #182
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_49067017
Ik laat Juul ook rustig in de kamer als ik douche. Meestal zet ik even een dvd op dan, en dan komt ie af en toe even checken of ik al klaar ben: "Mama kaar è douchen?" Het traphek naar boven is dan gewoon open. Hij kan heel goed zelf de trap op en af. Al is het hek naar beneden wel altijd dicht (naar beneden vind ik ook enger dan naar boven op één of andere manier).
  zondag 6 mei 2007 @ 23:20:57 #183
1139 bixister
moeist!
pi_49083734
Piet gaat nog helemaal niet zo ontzettend lang alleen van de trap (een half jaartje hooguit), ik vond dat lange tijd nog niet veilig genoeg (en hij is zelf ook niet zo'n held). vandaag is ie trouwens voor 't eerst van de trap gevallen, gelukkig alleen het laatste stukje (een tree of 4) maar wel even schrikken. hij doet meestal hartstikke voorzichtig maar vandaag dus even niet. gelukkig viel de schade mee. het was vandaag echt wel een pechdag voor hem, want hij viel kort daarna ook van 't tuintrapje en mijn fiets is ook nog bovenop 'm gevallen vandaag (die stond op de stoep en meneer moest zonodig met de trappers spelen - mag ie van mij nooit maar ik was er nu niet bij). echter, ook een wc-succes geboekt: eindelijk weer eens gepoept op de wc. verder erg grappig dat ie nu al een paar dagen steeds door 't buurmeisje wordt gevraagd om buiten te komen spelen. ik vind 't doodgriezelig aan de ene kant maar ook erg leuk. zij is ruim een jaar ouder en dat is ook wel te merken. ze mag bijv. al wel op straat fietsen (ze kan 't ook al zonder zijwieltjes, Piet kan 't nog maar net mét zijwieltjes) en is ook in andere opzichten stukken verder dan Piet. niks erg natuurlijk, maar ik kan niet goed inschatten of Piet zich een beetje kan staande houden naast haar (en haar nog wat grotere vriendinnetje die er ook vaak bij is). hij vindt 't allemaal wel super leuk en spannend en we krijgen 'm maar nauwelijks weer mee naar binnen na afloop. dat lijkt me wel een goed teken. hier een fotootje van Piet bij haar achterop de fiets:

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 06-05-2007 23:35:01 ]
  maandag 7 mei 2007 @ 08:28:36 #184
640 snoopy
peanuts
pi_49089960
Wat goed van de wc Bix!
En Piet al op stap met oudere vrouwen
Wel fijn dat hij het zo leuk vindt om buiten te spelen. Nu is het misschien nog wat eng maar dat komt vast vanzelf goed. Logisch dat je het zo in de gaten houdt hoor. Dat meisje is misschien wel groter maar in feite eigenlijk ook nog maar klein. Het ziet er schattig uit zo samen op dat fietsje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:25:54 #185
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49148268
Maria heeft nu echt geleerd om te plassen en poepen op de wc.

In een week tijd heeft ze een heel vel volgeplakt met stickertjes en om de zoveel stickers stond er een cadeautje getekend, dat ze dan dus kreeg.

Gisteren mocht ze het allerlaatste cadeautje uitpakken. Ik had een spiegeltje gekocht en haarspeldjes. Ik liet haar het spiegeltje uitpakken en zei erbij: "Pak het maar uit en kijk maar eens of je een heeeel groot, knap, mooi en dapper meisje ziet dadelijk..." Ze keek na het uitpakken dus in dat spiegeltje en ik vroeg "Wie zie je daar, wie is dat grote meisje?" "Maria!!!!!!" zei ze trots, met een glimlach van oor tot oor.

Fijn is het en knap.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:30:26 #186
640 snoopy
peanuts
pi_49148495
Super hoor Sugar! Fijn dat het stickergebeuren werkt.

Morris beweert hier steeds dat hij een waterval gaat produceren maar tot nu toe nog niks gezien
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:30:28 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_49148496
Helemaal goed natuurlijk
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:13:00 #188
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49150446
Knap hoor Sugar. Dat stickersysteem werkt hier heel goed voor de logopedie-oefeningen. Ook om onszelf (door Léon) er aan te herinneren dat het die dag nog moet gebeuren. Als hij het vel vol heeft mag hij de boerderij met diertjes kopen, waar hij elke boodschapronde in de speelgoedwinkel kwijlend naar kijkt. En af en toe tussendoor een klein kadootje (monstertrucks van een paar euro ofzoiets) om de spanning wat te breken.

Bixister, fijn dat Piet het nu echt wil proberen op de w.c.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_49155951
Goed van Maria!

Leuke foto Bix En als z'n buurmeisje hem zelf steeds komt halen, en hij niet meer naar binnen wil, kun je er denk ik wel van uit gaan dat dat goed gaat. Myrthe speelt ook steeds buiten met soms een wat ouder buurmeisje (5jr) en hoewel die haar wel wat bemoedert soms lijkt dat ook gewoon goed te gaan (al mag zij meer & verder van huis dan Myrthe natuurlijk).
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:39:22 #190
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49161276
Piet en zijn meisje

Maria wat heb je dat super gedaan

Zoë had vanavond haar zinnen gezet op computeren en is hem gepeert naar boven. Niets aan de hand kan ze heel goed alleen maar we zaten haar een beetje te plagen met de intercom van de telefoon die we dan lieten overgaan. Plots ging me mobiel en ik zie in beeld "thuis" staan, ik mijn al eens aan kijken van zit je me nu te plagen maar hij was het niet. Dus ik neem op en zeg mijn naam hoor ik ineens "hoi Danielelle, Zoë aan de foon ben compluteren kom nie beneden" en ze legt zo die hoorn weer neer
pi_49161765
jahoor, vandaag was ze er weer. ze hebben ook een tijdje hier gespeeld, boven op Piet z'n kamer, lol dat ze hadden! heel gezellig. Anna is ook idolaat van haar, ze is helemaal hyper als B (laten we haar even zo noemen) er is. zodra B haar glaasje limonade pakt zegt Anna "doe maar drinken he!" en als B vertelt dat ze nieuwe schoenen heeft, Anna meteen: "kijk ik heb sokken!". B pakt een xylofoon en nog voor ze de eerste toon heeft kunnen slaan heeft Anna haar al aanmoedigend toegesproken "ga maar muziek maken B!"

sugar, wat leuk dat die stickers zo goed werkten bij Maria. 't is ook een erg vrolijk plaatje geworden zo! Piet heeft ook al talrijke sticker-lijstjes in z'n verzameldoos maar 't ging lange tijd veel te langzaam om nog motiverend te werken en hij is er dus wat immuun voor geworden.

waah rottdog, wat slim van zoë zeg!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door bixister op 08-05-2007 22:33:13 ]
pi_49198177
Hoe krijg je het voor elkaar dat een eigenwijze peuter iets proeft?
Ze eet ontzettend slecht fruit (af en toe een paar hapjes appel) en ik probeer daar nu ook strenger in te zijn, maar ze wil niet eens een aardbeitje proeven, dan is het huis te klein.
Hoe krijg ik haar dus zo ver dat ze het proeft? Als het niet lekker vindt, kunnen we altijd wel zien, maar aardbeien at ze eerst heel veel, maar toen was het seizoen voorbij en ze heeft ze dus een tijdje niet gehad. en nu wil ze dus niet meer.

Dus.. tips graag
pi_49198552
bij mij op het werk hebben we de regel dat ze moeten blijven zitten aan tafel tot ze minstens 1 hap geproeft hebben... als ze het dan niet lusten (wel echt proeven, niet alleen in en uit hun mond halen), dan hoeven ze de rest niet op te eten.

Maar een iets vriendelijkere en gezelligere oplossing is misschien om te gaan chocofondueen met amber. En dan met met stukjes appel omdat ze die al wel eet, wat koekjes of spekjes, en dan ook banaan of aardbei erbij.

Anders fruit pureren tot milkshake??
pi_49198669
ah, die milkshake kan ik idd ook wel proberen. Die staan in het opperdepop boek.
Nou, ik ben eigenlijk wel in staat om haar te laten zitten tot ze het wel geproefd heeft, want ik heb ook het idee dat het dus gewoon een test is, zeg maar.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:08:56 #196
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49200488
Pssst LadyS, heb je de smoothies al geprobeerd uit de Opperdepop? Staat een recept in met meloen, maar ik gebruik hier aardbeien. En ik vries vergeperst sinaasappelsap in ijsjesbakjes in. Grote hit!
Ik vind het ook lastig hoor om Léon iets te laten proeven terwijl hij gelijk al 'blgh' zegt als hij het ziet. We proberen wel eens de omgekeerde psychologie: "Nee, dat lust je vast niet."
Of halen zijn neven erbij: "Kevin vindt dit heeeeerlijk."
Soms werkt het en soms ook niet. Maar ik ga geen strijd aan.

Zoë
pi_49203269
Ik ga ze morgen maken

Hier heb ik de omgekeerde psychologie ook al geprobered:
"Amber, jij mag geen aardbeien'' Amber: *schouderophalen*
"Amber, dat vind jij vast niet lekker" Amber: "Dat hoef ik niet te proeven, he "

of:
"Iris vind aardbeitjes wel heeeeel lekker" Amber: "ikke niet"

En dan ook nog even goed nieuws: Dit is de 2e nacht dat Amber zonder speen slaapt
pi_49207045
Als een grote tractatie: "Als jij je bord opeet, mag jij een... (tromgeroffel!) AARDBEI"
Interessant maken (evt. met extra's): "Hmmm... ik ga lekker aardbeien met SUIKER (slagroom) smullen" en gewoon doen tot ze nieuwsgierig wordt!
Wijzen op alles waar OOK aardbeien inzit wat ze lekker vindt: jam, yoghurt, gebakje, etc.
Prakken, pureren, mengen met koekjes, koekjes mee bakken...
Haar in de winkel het fruit laten kiezen of laten helpen schoonmaken/ klaarmaken.
Keus geven uit 2 soorten fruit.
Ander tijdstip kiezen voor het aanbieden van fruit.

Ik heb makkelijk l*llen... Randy ziet fruit als snoep, vindt het heerlijk en zeurt soms zelfs om een banaantje. Als ik hem de keus geef tussen kiezen uit zijn 'schatkist' (zit allerlei snoep in) of stukjes meloen, wordt het dat laatste. Maar meestal pik ik ook stukjes van zijn fruit of zeur er om, zodat hij ook het idee krijgt dat het ook wel heel erg lekker is wat hij krijgt. (Hou zelf ook wel van fruit maar pak het eigenlijk nooit voor mezelf.) Tinka is iets minder op fruit, alleen appeltjes vindt ze wel erg lekker, maar die kan ik weer errug goed paaien met een potje fruit of appelmoes, zéker als ze dat krijgt vlak voor we gaan eten.

Dat "Ikke niet" van Amber is trouwens héél herkenbaar , dat hoor ik ook regelmatig van Randy als het om groente gaat! Nu lustte meneer geen broccoli (meer) maar heb ik hem wijsgemaakt dat het 'boompjes' waren (eerst Tinka gegeven!), sindsdien eet hij het weer! Mooi, dacht ik: dat doe ik ook met de bloemkool! Dus 'stronkjes' op zijn bord! Krijg ik te horen: "Ik lust niet bloemkool" "Dat is geen bloemkool, schat, dat zijn stronkjes" , "Dan lust ik ook niet tonkjes" ! (Hij vindt het ook ECHT niet lekker trouwens. Toen er per ongeluk tijdens Bert en Ernie een stukje in zijn mond verdween, sprak zijn gezicht boekdelen voor het er weer uitgehaald werd!)

*Mag ik Amber even uitnodigen om Randy te komen vertellen dat slapen zonder speen mogelijk is???"
pi_49214019
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:10 schreef Mammietje het volgende:
Als een grote tractatie: "Als jij je bord opeet, mag jij een... (tromgeroffel!) AARDBEI"
Interessant maken (evt. met extra's): "Hmmm... ik ga lekker aardbeien met SUIKER (slagroom) smullen" en gewoon doen tot ze nieuwsgierig wordt!
Wijzen op alles waar OOK aardbeien inzit wat ze lekker vindt: jam, yoghurt, gebakje, etc.
Prakken, pureren, mengen met koekjes, koekjes mee bakken...
Haar in de winkel het fruit laten kiezen of laten helpen schoonmaken/ klaarmaken.
Keus geven uit 2 soorten fruit.
Ander tijdstip kiezen voor het aanbieden van fruit.

Ik heb makkelijk l*llen... Randy ziet fruit als snoep, vindt het heerlijk en zeurt soms zelfs om een banaantje. Als ik hem de keus geef tussen kiezen uit zijn 'schatkist' (zit allerlei snoep in) of stukjes meloen, wordt het dat laatste. Maar meestal pik ik ook stukjes van zijn fruit of zeur er om, zodat hij ook het idee krijgt dat het ook wel heel erg lekker is wat hij krijgt. (Hou zelf ook wel van fruit maar pak het eigenlijk nooit voor mezelf.) Tinka is iets minder op fruit, alleen appeltjes vindt ze wel erg lekker, maar die kan ik weer errug goed paaien met een potje fruit of appelmoes, zéker als ze dat krijgt vlak voor we gaan eten.

Dat "Ikke niet" van Amber is trouwens héél herkenbaar , dat hoor ik ook regelmatig van Randy als het om groente gaat! Nu lustte meneer geen broccoli (meer) maar heb ik hem wijsgemaakt dat het 'boompjes' waren (eerst Tinka gegeven!), sindsdien eet hij het weer! Mooi, dacht ik: dat doe ik ook met de bloemkool! Dus 'stronkjes' op zijn bord! Krijg ik te horen: "Ik lust niet bloemkool" "Dat is geen bloemkool, schat, dat zijn stronkjes" , "Dan lust ik ook niet tonkjes" ! (Hij vindt het ook ECHT niet lekker trouwens. Toen er per ongeluk tijdens Bert en Ernie een stukje in zijn mond verdween, sprak zijn gezicht boekdelen voor het er weer uitgehaald werd!)
Dank u, ik ga het allemaal proberen )
quote:
*Mag ik Amber even uitnodigen om Randy te komen vertellen dat slapen zonder speen mogelijk is???"
*stickersysteem*

Ik heb een beetje het idee van Sugar en Maria gepikt en om de zoveel vakjes een cadeautje getekend. Als ze nog één keertje slaapt zonder speentje, heeft ze al een cadeautje Ik heb Dora-sokjes gekocht voor haar.
Ze vond het een prachtg idee gisterenochtend, en wilde ook een sticker plakken omdat Iris zonder speen had geslapen Uitgekookte Troel
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:07:22 #200
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49215941
voor Amber!

Worden jullie trouwens ook gek van die peuters vanwege dit:
"Mag ik een snoepje?"
"Mag ik een koekje?"
"Mag ik chips?"
"Mag ik chocola?"
"Mag ik een ijsje?"
"Mag ik een plakje kaas?"
"Mag ik een plakje worst?"
En dat 100x achter elkaar op een dag. Om de 5 minuten zowat. En dan kom je met de gezonde varianten als fruit.
Dan verandert het "mag ik" ineens in "IK WIL!"
Ik klink echt als een broken record op zo'n dag met mijn nee.
Het eten van Léon gaat momenteel wel ietsje beter. Laatste dagen eet hij zo ineens 3 boterhammen tussen de middag en 's avonds plukt hij zowaar het een en ander van zijn bord. Gisteravond zowaar meer dan 5 happen!
Hoop echt dat het niet iets tijdelijks is. Hij heeft van zulke dunnen armpjes, mag echt wel wat spek op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')