abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48684586
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:51 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat als een peuter heftig pubert, het in de pubertijd meevalt .

HELE GROTE DISCLAIMER , als het niet klopt, ben ik niet bereikbaar voor het geven van valse hoop .
Dat heb ik me laatst laten vertellen door de leidster van Morris
Er is hoop!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:01:46 #27
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48684601
Heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben met een opstandige peuter Ik hou me gewoon maar vast aan de gedachte dat ik later een hele makkelijke puber ga hebben (dat zal wel een grote teleurstelling worden maar dat duurt toch nog lang)

Wat trouwens wel grappig is, is dat Kai het rijmen heeft ontdekt. Ik ben "mamadepama" en als hij een hondje ziet is het natuurlijk een "hondjedepondje". Zo leuk, vooral als hij het ook nog gaat zingen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:10:11 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48685026
Het hoort ook echt bij de leeftijd hoor M@x. Vaak helpt het hier als ik een keus geef (zovan, wil je rooie of groene ranja?). Kind denkt dat het heel wat in de melk te brokkelen heeft, en er wordt toch gedronken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:13:46 #29
3142 m@x
pi_48685185
Keuzes geven probeer ik wel maar het enige wat ik als antwoord krijg (als er al een antwoord komt) is "ja" en als ik dan maar gok welke hij wil dan gok ik altijd verkeerd Ik ga toch maar eens op zoek naar de gebruiksaanwijzing.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:31:38 #30
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48685964
En als je het hem aan laat wijzen? Hielp hier toen peuter nog niet zo goed kon praten.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 22:32:37 #31
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48686015
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:10 schreef Leah het volgende:
(zovan, wil je rooie of groene ranja?)
Heet je peuter Zovan?

[edit: nog even onschuldige uitloksmilie toegevoegd ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48686058
hehheh eindelijk een aanwijzing!!
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:35:55 #33
3142 m@x
pi_48686202
Slaapmeisje

Dat zou ik nog kunnen proberen Leah, al kan hij juist heel goed praten (af en toe een beetje te goed ). Wie weet helpt het toch.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:38:37 #34
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48686387
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:35 schreef m@x het volgende:

Dat zou ik nog kunnen proberen Leah, al kan hij juist heel goed praten (af en toe een beetje te goed ). Wie weet helpt het toch.
Nou ja, dan weet je iig dat jij het goed begrepen hebt, en kan Kai zich gelegitimeerd in een driftbui storten .
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:39:41 #35
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48686440
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:32 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Heet je peuter Zovan?
Nou zeg . Vind je het geen leuke naam dan?
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2007 @ 22:41:50 #36
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48686567
Ik vind het een erg originele naam Leah. Komt het uit het Oostblok vandaan of Rusland?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:44:22 #37
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_48686706
En heb je die 'omgekeerde psychologie' al eens geprobeerd dan M@x? Werkt hier ook goed vaak.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:46:19 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48686799
Nou nee, we hadden de naam Giovanni, maar toen hebben we maar maar een aparte spelling aan gegeven.

Vonden we leuk . We dacht nog aan Sjovan, maar dat vonden we een beetje ordi.
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:48:02 #39
3142 m@x
pi_48686876
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:44 schreef texelonia het volgende:
En heb je die 'omgekeerde psychologie' al eens geprobeerd dan M@x? Werkt hier ook goed vaak.
en daar wordt ie dan ook weer driftig van. Het is geloof ik gewoon een heel heetgebakerd mannetje
pi_48687060
Jeetje ja livelink, nog ff en ik kan voor alletwee mijn koters in het van kleuter tot pubertopic terecht
Hier ook een bij tijd en wijle dwarse peuter hoor. Meneer kan momenteel hevig verontwaardigd zijn als hij denkt dat je hem uitlacht, of als hij iets fout doet wat eigenlijk grappig is. Hij roept dan hard huilend 'Jij moet mij niet uitlachen!'
Best lastig omdat hij nou eenmaal een klein grappenmakertje is
Verder wil hij net als zijn broer kunnen klokkijken en heeft nu ook een horloge om. Af en toe brult hij heel wijs de tijd. Er klopt geen bal van maar het staat wel interessant
Saartje
pi_48687319
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:49 schreef texelonia het volgende:
Wat ook heel grapig is is als je iets zegt wat nit klopt en hij eens niet boos wordt. Dan zegt ie "Nee" maar dan meer uitgesproken als "Nèèèèèh" vaak gevolgd door bijv "gekke mama"
Precies dat doet Randy ook! Errug grappig! Vooral als papa weer eens het verkeerde dier opnoemt: "Néééééh papa! Dat is heeelemaal niet koe, dat is een sjaap!" en erg veel voorkomend: "Nééééh... dat MOET helemaal niet!" Met een klemtoon op bijna ieder woord en met een stem waarvan we ons afvragen of we die zelf gebruiken als iets heel erg gek is!
Hij is op het moment weer erg aan het ontwikkelen. Zijn zinnen worden nu echte volzinnen en hij kan zich dingen herinneren en doorvertellen. Papa vanavond: "Wat heb je vanmorgen gedaan?" Randy: "Ikke heb bij Pete peelt. Met keukentje, ikke hep majonaise maakt"
  donderdag 26 april 2007 @ 11:07:57 #42
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48731828
Livelink, even terugkomend op Plopsaland: We waren in Plopsa Coo, zoals dat officieel heet. Voor de leeftijd van Job en Katja is er genoeg te doen. Kinderen tot 1 meter mogen gratis, maar dan mogen ze niet overal in: achtbaan, wildwaterbaan etc. Ze mogen weer wel mee van de rodelbaan (en dat moest snoeihard! ) en in de auto's en draaimolen. Maar het meeste is toch voor de iets oudere. (terwijl je toch verwacht dat het echt iets voor peuters is). Volgens mij is het ook heel anders als het eerste Plopsaland. Dit is meer een gewoon attractiepark. Afgezien van beelden van Plop, Bumba, Gert en Samson en rondlopende Plop en Buma, kreeg ik niet echt het 'Plop-gevoel'. Niet zoals bijv. in de Efteling je het volk van Laaf hebt en Festival du Carnival (ofzoiets). Neemt niet weg dat Léon het prachtig vond hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48732022
speelpark oud valkeveen schijnt ook erg leuk te zijn.

piet heeft gisteren z'n laatste DKTP-prik gehad en was er erg dapper onder. we hebben pannekoeken gegeten om 't te vieren.
pi_48732420
Noa is tegenwoordig érg goed in gillen. Hoewel dat niet positief is, is het wel vast weer een 'fase' die overgaat. Hopen we. Heel hard. En heel hard is het gegil ook. Zo hard dat ze af en toe maar even in de bijkeuken moet uitrazen...en als ze dan wat rustiger is geworden gaat het zo van: deur een kiertje open (ze kan al bij de deurklink die omhoog staat) en een zielig huilerig stemmetje zegt: 'Mama knuffel? snik snik' ... En tja, dan mag ze natuurlijk weer naar binnen. En een dikke knuffel en wat kusjes later zegt Noa 'Niet krijsen he, mama' ... 'Nee lieverd, je mag niet krijsen.'

Tja, en zo gaat het soms een paar keer op een dag. Een paar keer teveel, maar als ze het weer komt goedmaken is ze wel zóoo schattig weer. Gelukkig maar.
pi_48732450
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Verder wil hij net als zijn broer kunnen klokkijken en heeft nu ook een horloge om. Af en toe brult hij heel wijs de tijd. Er klopt geen bal van maar het staat wel interessant
Schattig is dat he. Jij weet dat 'ie het nog helemaal niet kan, maar hij denkt dat het al heel wat is. Lief ...
pi_48732574
in plaats van 'niet gillen!' heeft hier de opdracht 'zachtjes gillen!' een tijdje goed gewerkt suzanna. in 't kader van dat ze veel slechter luisterden naar dingen waar je 'niet' voor zet. maar ik moet toegeven dat 't bij piet veel beter werkte dan bij anna nu, dus 't is vast geen algemeen geldende regel. helaas.
pi_48732705
Haha...nou ach...Noa is in het algemeen een stuk meegaander dan Emma, dus wie weet werkt het bij haar wel ... iig bedankt voor de tip! Mijn moeder had een tijdje geleden gezegd dat ze haar handjes maar even voor haar mond moest doen met het gillen en dat hielp een tijdje, maar nu doet ze dat niet meer. In bed gilt ze keihard met haar knuffeldoek voor haar mond ... gek kind. (doet ze overigens bijna nooit hoor, in bed zo hard gillen)
  donderdag 26 april 2007 @ 14:33:53 #48
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48738953
Die tip van Bixister heeft hier trouwens ook geholpen..
Ik moest er een keer aan denken toen meneer hier weer eens door het huis liep te tieren en Hanne op bed lag. Proberen kon geen kwaad toch? En waarempel hij probeerde zachter boos te zijn.

Wilyan uit zijn emoties altijd vol overgave. In dat opzicht is hij totaal ongeremd.
Als hij blij is staat hij ook werkelijk te springen van blijdschap. Kwaad zijn doet hij af en toe dan ook op vol volume, maar aangezien Hanne ook nog wel eens moet slapen moet Wilyan dan soms maar 'zachtjes huilen/gillen/schreeuwen' Wat hij trouwens dan ook echt wel probeert.

Het klinkt zo stom dat hij dat soms 'moet'. Maar ergens vinden wij het ook wel weer fijn. Hij mag dus gewoon zijn emoties uiten, hoeft niks op te kroppen maar dan liever wel op aangepast volume.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 26 april 2007 @ 15:15:17 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48740454
Inderdaad Noli. (geweldige foto's trouwens!)

Waar ik wel eens gestoord van word is als ik probeer zachtjes iets van Cas zijn kamer te halen als hij slaapt en er komt dan zo'n daverende peuter achter me aan. Dan zeg ik 'zachtjes praten', maar hij buldert gewoon door. Echt hopeloos.
Of we leggen samen Cas in bed (want meneer moet wel gezellig mee natuurlijk) en hij gaat gewoon met zijn broertje ouwehoeren. Die vervolgens dan helemaal blij en wakker weer in zijn bed gaat staan om te kijken wat zijn broer doet. Want: idool.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48755887
Hahaha Dutchie, dat is echt super herkenbaar! Hoewel Noa al van kleins af aan heeft geleerd om 'sssst' te zeggen, vinger voor de mond en stil zijn als we boven zijn/naar boven gaan als er een kleintje slaapt, lukt het vaak toch niet helemaal...
En ja, er wordt volop gegiebeld met kleine zus als die moet slapen (en andersom, soms leg ik Noa eerder op bed en dan blijft Emma giebelen bij het bedje van Noa... ) en dan gaat die natuurlijk niet gelijk braaf slapen. Maar gezellig is het wel ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')