Ik heb sinds een tijdje (anderhalf jaar) Canaal digitaal. Nou hoorde ik altijd van iedereen dat de aanbieding van Canal digitaal een stuk beter was qua kanalen en kwaliteit in doorgifte.
Nou was dat ook altijd wel zo, maar de laatste tijd komen de kabelaars aardig in opmars met directe verbindingen vanaf de Studios waardoor de signalen veel minder gecomprimeerd (zelfs niet) zijn als nu via de kabel.
Is er ergens een lijst beschikbaar hoe de kwaliteit van de doorgifte van Casema is t.o.v. Canal digitaal.
Tot een paar maanden was dit nagenoeg gelijk, alleen is er de laatste maanden zoveel veranderd dat ik een keer wil vergelijken of de overstap terug naar de oude kabelaar weer het overwegen waard is.
Het gaat me nu voornamelijk over de publieke en commerciele kanalen, die kijk je tenslotte het meeste.
Bij UPC is dit bijvoorbeeld voor nederland 1,2 en 3 (8,9 mb) terwijl dat bij Canal digitaal verschuift tussen de 3,5 en 5 mb.
Aangezien ik de afgelopen week een Full-HD heb gekocht van 42 inch zie ik de zware compressie op die kanalen een stuk meer dan voorheen op de 82 cm breedbeeldbuis.
Als iemand me een lijstje zou kunnen overhandigen dan zou ik diegen erg dankbaar zijn. Misschien dat iemand die overgang ook heeft gemaakt en mij kan vertellen wat zijn of haar bevindingen zijn.