abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 april 2007 @ 22:41:14 #1
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_48616432
Ik heb sinds een tijdje (anderhalf jaar) Canaal digitaal. Nou hoorde ik altijd van iedereen dat de aanbieding van Canal digitaal een stuk beter was qua kanalen en kwaliteit in doorgifte.

Nou was dat ook altijd wel zo, maar de laatste tijd komen de kabelaars aardig in opmars met directe verbindingen vanaf de Studios waardoor de signalen veel minder gecomprimeerd (zelfs niet) zijn als nu via de kabel.

Is er ergens een lijst beschikbaar hoe de kwaliteit van de doorgifte van Casema is t.o.v. Canal digitaal.
Tot een paar maanden was dit nagenoeg gelijk, alleen is er de laatste maanden zoveel veranderd dat ik een keer wil vergelijken of de overstap terug naar de oude kabelaar weer het overwegen waard is.
Het gaat me nu voornamelijk over de publieke en commerciele kanalen, die kijk je tenslotte het meeste.

Bij UPC is dit bijvoorbeeld voor nederland 1,2 en 3 (8,9 mb) terwijl dat bij Canal digitaal verschuift tussen de 3,5 en 5 mb.
Aangezien ik de afgelopen week een Full-HD heb gekocht van 42 inch zie ik de zware compressie op die kanalen een stuk meer dan voorheen op de 82 cm breedbeeldbuis.

Als iemand me een lijstje zou kunnen overhandigen dan zou ik diegen erg dankbaar zijn. Misschien dat iemand die overgang ook heeft gemaakt en mij kan vertellen wat zijn of haar bevindingen zijn.
pi_48620075
Stuur even een mailtje of PM naar de user Petre
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
pi_48620118
Ik ben de laatste tijd erg tevreden met Casema, we hebben digitale tv van Casema op een 90/100 cm Loewe LCD, ziet er super uit.
pi_48620150
quote:
Op maandag 23 april 2007 01:02 schreef Jeffo het volgende:
Ik ben de laatste tijd erg tevreden met Casema, we hebben digitale tv van Casema op een 90/100 cm Loewe LCD, ziet er super uit.
Is dat die met ingebouwde digitale decoder?
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
pi_48620256
Ja klopt, en boven heb ik een decoder van Samsung, werkt erg prettig, maar kwaliteit van de tv zelf is niet te vergelijken met een nieuwe plasma/lcd
pi_48620448
quote:
Op maandag 23 april 2007 01:00 schreef chromosoompje het volgende:
Stuur even een mailtje of PM naar de user Petre
Liever naar _serial_, Die werkt op een afdeling die veel technischer onderlegd is .
( ik kan niet zeggen welke compressie er gebruikt wordt, staat ook nergens op de casema-website of op het medewerkers-net. De afdeling van serial weet het wel, vraag hem welke compressie.. ik zou het echt niet weten )
bye
  maandag 23 april 2007 @ 08:57:50 #7
133861 Invert
abu abu abu
pi_48622507
ik zou sowieso nooit voor canal digitaal gaan ongeacht het product wat ze bieden, gezien wat voor naaierij daar gaande is omtrent de keer dat er iets mis gaat/abonnementen/onkunde van service desk/mate van dienstverlening. ik heb er zelf gewerkt...

maar dat zullen anderen vast ook van casema zeggen
pi_48623612
Niet voor Casema gaan. Wij hebben hier digitale tv van Casema en kwaliteit is beroerd. Zelfs bij nederlandse zenders zie je soms duidelijk compressie.
pi_48623729
CanalDigitaal is budget verhaal. Standaard zenders lekker goedkoop abo. Maar zodra je extra zenders wil is kabelaar vaak voordeliger en meer zender aanbod (Discovery kanalen, digitaal publieke omroep zenders, enz.). Kabelaars zoals Casema wel wat duurder maar signaal velen malen beter. Kijk naarhttp://www.linowsat.de voor info mbt exacte signaal sterkte (bitrate) van zenders via Schotel. Via kabelaars Ned1-3 bijv. 6-8 kbps waar bij CanalDigitaal schommelt tussen 3-5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')