abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2002 @ 22:31:54 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3005758
Ik draai nu voor de grap weer eens trancendence (op LP), wat een geweldige plaat eigenlijk.. hoewel ik eigenlijk bijna nooit nooit meer dergelijke muziek draai..

Bestaat die band eigenlijk nog, rare lui dat wel met die maskertjes, maar muzikaal en textueel zit het echt goed in elkaar.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3005933
Band heeft een kleine twee jaar terug een comeback gemaakt met een andere zanger, maar dat liep op niks uit en volgens mij zijn ze ook alweer uit elkaar.

Trancendence is inderdaad een zéér puike plaat, Burning Bridges is echt een supernummer! De zang van Midnight is apart, maar als je er van houdt is het super!

donderdag 31 januari 2002 @ 22:47:53 #3
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_3006055
* Mark kijkt op oud Metal Church t-shirt

Volgende week vrijdag is het precies 15 jaar geleden dat ik Crimson Glory op de Aardschokdag in Zwolle gezien heb. Toendertijd legde ze het (mede door het inderdaad vreemde image) bij mij af bij de rest van de line-up, die uitsluitend uit hardere bands bestond (Laaz Rockit, Celtic Frost, Metal Church, Anthrax en Metallica). Ook in dat opzicht was het dus een vreemde eend in de bijt.
Misschien binnenkort toch maar eens een tweede kans gunnen...

EDIT: typo

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_3006108
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 22:47 schreef Mark het volgende:
* Mark kijkt op oud Metal Church t-shirt

Volgende week vrijdag is het precies 15 jaar geleden dat ik Crimson Glory op de Aardschokdag in Zwolle gezien heb. Toendertijd legde ze het (mede door het inderdaad vreemde image) bij mij af bij de rest van de line-up, die uitsluitend uit hardere bands bestond (Laaz Rockit, Celtic Frost, Metal Church, Anthrax en Metallica). Ook in dat opzicht was het dus een vreemde eend in de bijt.
Misschien binnenkort toch maar eens een tweede kans gunnen...

EDIT: typo

Daar was ik ook Heb ze ook nog een keer op Dynamo Open Air gezien en live stelden ze inderdaad helemaal niks voor.
  donderdag 31 januari 2002 @ 23:01:02 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3006298
Op die elpee staan allemaal rare tekens (lijkt wel wat op amhaars!)trouwens, als je slim redeneert en puzzelt zijn ze te vertalen, heb ik wel eens gedaan, zo kan je er precies uitkomen wat er staat. Dat soort dingen was echt leuk met elpees trouwens , CD's zijn veel te klein voor mooie hoezen en dergelijke leukigheden.

Hier een scan van een gedeelte van de elpee achterkant:

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3006536
Heb nog een singletje van ze: Lady of Winter. Ik vond ze destijds even goed als Queensryche; al is Queensryche toch een stuk verder gekomen.
De groeten van Ben
pi_3016847
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 23:15 schreef BenKetting het volgende:
Heb nog een singletje van ze: Lady of Winter. Ik vond ze destijds even goed als Queensryche; al is Queensryche toch een stuk verder gekomen.
Ook die liepen in de beginperiode met helmen en make-up rond te darren geloof ik....."Operation: Mindcrime" schat ik alleen véél hoger in als "Trancendence". En live trapt Queensrÿche natuurlijk aan alle kanten de kont van Crimson Glory!!!
  zaterdag 2 februari 2002 @ 11:17:09 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3019392
Ja dat weet ik niet, live heb ik ze nooit gezien, Queenrÿche kan een leuke show weggeven ja, heb de video operation livecrime. Operation mindcrime is ook een goede plaat, maar niet persé beter dan trancendence van crimson glory vind ik, maar je moet ze ook niet vergelijken eigenlijk.

Ik vind dat bij beiden de zang na verloop van tijd irriteert en beide platen zitten goed in elkaar, qua verhaal, textueel en muzikaal.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3019476
Crimson Glory!!!!!!!!!!!!!

Mijn fav blijft toch het eerste album. Ik vind Midnight fantastisch trouwens. Ik houd wel van hoog.

"Azrael" en "Dragonlady" vind ik zoooo gaaf.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 28 maart 2004 @ 00:52:25 #10
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18014903
Azrael en Dragonlady ken ik via Witchy. Leuke nummers inderdaad.
  zondag 28 maart 2004 @ 03:43:09 #11
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_18016033
Wat een topickick hehe

Midnight is baaaaaaaaack!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')