Bestaat die band eigenlijk nog, rare lui dat wel met die maskertjes, maar muzikaal en textueel zit het echt goed in elkaar.
Trancendence is inderdaad een zéér puike plaat, Burning Bridges is echt een supernummer! De zang van Midnight is apart, maar als je er van houdt is het super!
Volgende week vrijdag is het precies 15 jaar geleden dat ik Crimson Glory op de Aardschokdag in Zwolle gezien heb. Toendertijd legde ze het (mede door het inderdaad vreemde image) bij mij af bij de rest van de line-up, die uitsluitend uit hardere bands bestond (Laaz Rockit, Celtic Frost, Metal Church, Anthrax en Metallica). Ook in dat opzicht was het dus een vreemde eend in de bijt.
Misschien binnenkort toch maar eens een tweede kans gunnen...
EDIT: typo
quote:Daar was ik ook
Op donderdag 31 januari 2002 22:47 schreef Mark het volgende:
* Mark kijkt op oud Metal Church t-shirtVolgende week vrijdag is het precies 15 jaar geleden dat ik Crimson Glory op de Aardschokdag in Zwolle gezien heb. Toendertijd legde ze het (mede door het inderdaad vreemde image) bij mij af bij de rest van de line-up, die uitsluitend uit hardere bands bestond (Laaz Rockit, Celtic Frost, Metal Church, Anthrax en Metallica). Ook in dat opzicht was het dus een vreemde eend in de bijt.
Misschien binnenkort toch maar eens een tweede kans gunnen...EDIT: typo
Hier een scan van een gedeelte van de elpee achterkant:
quote:Ook die liepen in de beginperiode met helmen en make-up rond te darren geloof ik....."Operation: Mindcrime" schat ik alleen véél hoger in als "Trancendence". En live trapt Queensrÿche natuurlijk aan alle kanten de kont van Crimson Glory!!!
Op donderdag 31 januari 2002 23:15 schreef BenKetting het volgende:
Heb nog een singletje van ze: Lady of Winter. Ik vond ze destijds even goed als Queensryche; al is Queensryche toch een stuk verder gekomen.
Ik vind dat bij beiden de zang na verloop van tijd irriteert en beide platen zitten goed in elkaar, qua verhaal, textueel en muzikaal.
Mijn fav blijft toch het eerste album. Ik vind Midnight fantastisch trouwens. Ik houd wel van hoog.
"Azrael" en "Dragonlady" vind ik zoooo gaaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |