abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48589520
Argentinie wordt in 2010 wereldkampioen

Echt een geweldig team staat er dan

Ustari

Zabaleta
Gaby Milito
Burdisso
Heinze

Beluki
Gago
Maxi

Messi

Tevez
Palacio

En dan op de bank:

Barbosa
Garay
Clemente (als mascotte)
Ferrari
Botinelli
Cambiasso
Mascherano
Lucho
Saviola
Zarate
Higuain
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 22 april 2007 @ 03:42:12 #2
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_48589626
waarom Saviola, Higuain en Cambiasso op de bank? En waar speelt Beluki, ik ken hem niet..
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  zondag 22 april 2007 @ 03:43:24 #3
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_48589635
Daarbij.. Aguero hoort zeker in de selectie
oneindig...?
pi_48589652
Aguero ook wel

Beluki is Belluschi, een zeer goede (rechter) middenvelder van River Plate
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48589678
Volgens de statistieken moet het een Zuid Amerikaans team worden, dus sowieso Argentinie of Brazilie. Ik hoop de eerste.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_48589683
Voor Afrika zijn geen statistieken. Europese ploegen worden in Europa kampioen, Zuid Amerikaanse in Amerika
pi_48589696
En Azie.

Ik zie het gewoon als om en om.
pi_48589699
Op 1994 na komt het redelijk uit
pi_48589712
Maar ja, Argenitine is natuurlijk jeugd wereldkampioen, dus dat beloofd wat. Misschien dat Nigeria nog kan stunten, die toen 2e werden.

Al is het met die gouden generatie van Portugal niets geworden.
pi_48589717
In 1997 en 2001 ook al

Al zal van de 1997 weinig spelers het WK in 2010 halen

Coco is ook een topcoach
pi_48589722
Die halve Brazilianen hebben wel Nederland 3 keer dwars gezeten
  zondag 22 april 2007 @ 04:27:41 #12
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_48589805
is Heinze tegen die tijd niet een beetje oud?
oneindig...?
pi_48589815
Net 32
pi_48590029
Waar is Rosales dan??
pi_48590093
Ik mis Neri Cardozo
pi_48592927
quote:
Op zondag 22 april 2007 03:58 schreef mcyodogg het volgende:

Al is het met die gouden generatie van Portugal niets geworden.
Die generatie van 1991 won inderdaad nooit een grote prijs bij de profs, maar toch hadden ze op meerdere grote toernooien wel goede resultaten behaald.

Een aantal exponenten van die generatie haalde nog de EK-finale, en Figo daarna ook nog de WK Halve finale.
pi_48593439
En Gustavo Oberman, Messi's secundant...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_48596191
quote:
Op zondag 22 april 2007 08:13 schreef sjimz het volgende:
Ik mis Neri Cardozo
Overschat al heeft ie wel een lekker chickie
pi_48596203
quote:
Op zondag 22 april 2007 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Overschat al heeft ie wel een lekker chickie
Die van Gago is beter
pi_48596818
Dat werd ook van Brazilië gedacht vorig jaar. Ronaldo, Ronaldinho, Robinho, Kaká, Dida, etc.
Toch heb ik zelden zo een verschrikkelijk slecht Brazilië gezien op een WK.

Kortom, het zegt dus niets.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_48596927
Argentinie heeft op alle posities goede spelers en bovendien zijn ze nog jong en ambitieus
pi_48597088
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie heeft op alle posities goede spelers
Dat valt wel mee hoor, het is maar net hoe je 'goed' wil definiëren, maar het zijn niet alleen maar topspelers die in dat lijstje van de OP staan. (Saviola, om maar eens een voorbeeld te noemen, een zeer goede voetballer, die noem ik niet top)
quote:
en bovendien zijn ze nog jong en ambitieus
Nog wel ja, over 3 jaar is alles weer anders.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_48597136
Ook ben je niet geheel objectief te noemen natuurlijk
En je mag hopen dat ze allemaal nog spelen op dat moment. (dus geen zware blessures hebben), ze nog steeds zo goed zijn of beter.
Plus het feit hoe ze op de Afrikaanse bodem gaan spelen.
pi_48597208
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor, het is maar net hoe je 'goed' wil definiëren, maar het zijn niet alleen maar topspelers die in dat lijstje van de OP staan. (Saviola, om maar eens een voorbeeld te noemen, een zeer goede voetballer, die noem ik niet top)
[..]

Nog wel ja, over 3 jaar is alles weer anders.
Ze zijn wel allemaal top. Er is alleen geen goede back-up linksback(Sorin is vet over de top) en Barbosa of Ustari hebben nog weinig bewezen. Maar Leo Franco is er ook nog
  zondag 22 april 2007 @ 15:29:14 #25
159022 AminBen
El Maestro
pi_48600214
Garay vind ik nu al beter dan die Burdisso.
  zondag 22 april 2007 @ 15:54:27 #26
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_48601137
De bal is rond
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_48601245
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
En Gustavo Oberman, Messi's secundant...
Mag hij eerst wel een betere club vinden, speelt toch in de Seg A?
pi_48618859
Dat is te hoog gegegrepen voor hem

Moralez en Banega zijn ook wel talentvol maar ook nog erg jong
  maandag 23 april 2007 @ 14:49:42 #29
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_48633126
tegen die tijd zijn Cavenaghi en Sosa (van Bayern) ook wereldspelers. En Biglia van Anderlecht heeft intussen dan ook wel een toptransfer gemaakt (hij was tevens aanvoerder van Argentinie tijdens wk-onder 20 )
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
  maandag 23 april 2007 @ 14:56:22 #30
159022 AminBen
El Maestro
pi_48633359
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:49 schreef Consigliere het volgende:
(hij was tevens aanvoerder van Argentinie tijdens wk-onder 20 )
Dat was volgens mij Zabaleta. Die speelde ook op het middenveld dacht ik toen. De nieuwe Zanetti.

Biglia is idd goed, maar Gago heeft een grote steep voor Ik weet trouwens niet wat Bayern nou met Sosa wil, heb daar ook Van der Vaart en Diego langs horen komen voor dezelfde positie.
pi_48638420
Sosa is een topaankoop. Die komt ook wel bij de beste 22, waarschijnlijk in de plaats van Cambiasso, al draait die wel een redelijk seizoen
pi_48638509
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:49 schreef Consigliere het volgende:
tegen die tijd zijn Cavenaghi en Sosa (van Bayern) ook wereldspelers. En Biglia van Anderlecht heeft intussen dan ook wel een toptransfer gemaakt (hij was tevens aanvoerder van Argentinie tijdens wk-onder 20 )
Cavenaghi heeft zich ook nog niet bewezen op Europees niveau.
Hopelijk doet hij het volgend seizoen goed in Frankrijk.
pi_48638575
Biglia heeft mij niet overtuigt tot op heden maar is natuurlijk pas 21. Ik hoop dat Pareja(en Paletta) snel beter leert voetballen, want verdedigen kan hij prima

Hoe doet Cavanaghi het dit seizoen bij Bordeaux?
pi_48638837
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Hoe doet Cavanaghi het dit seizoen bij Bordeaux?
7 wedstrijden gespeeld (193 minuten maar in totaal) en 2 doelpunten
pi_48638885
Lijkt me dat hij zich nog wel wat moet verbeteren voordat hij Crespo, Cruz, Palacio, Tevez, Messi, Diego Milito, Aguero of Pavone eruit kan spelen
pi_48639024
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat hij zich nog wel wat moet verbeteren voordat hij Crespo, Cruz, Palacio, Tevez, Messi, Diego Milito, Aguero of Pavone eruit kan spelen
Al zijn denk ik over 3 jaar Crespo en Cruz geen reele opties meer, maar dan nog blijven er nog veel mensen voor hem in de pikorde.
Al zie ik Messi niet als een directe concurrent en Kun eigenlijk ook niet. Kun en Messi vind ik juist weer concurrenten voor elkaar.
  dinsdag 24 april 2007 @ 00:54:44 #37
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_48654713
Is die nieuwe keeper van AZ geen goeie als backup ( miss zelfs gelijkwaardige concurrent ) van Ustari?
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_48675375
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 00:54 schreef Consigliere het volgende:
Is die nieuwe keeper van AZ geen goeie als backup ( miss zelfs gelijkwaardige concurrent ) van Ustari?
Nu niet in elk geval, hij is nu nog reserve keeper van Racing. Hij deed het wel redelijk op de sud-Americana sub 20 maar dat is nog echt pupillen voetbal
pi_51341311
Een kickje. Maar Argentinie laat nu al zien dat ze in 2007 een van de grotere kanshebbers zullen zijn
pi_51341458
Spelen zeer goed dit toernooi.
En ze hebben talent te over.
pi_51341730
Alleen geen fatsoenlijke linksback en een centrale verdediger die Ayala kan opvolgen.

Ustari en Barbosa zijn ook nog geen puntpakkers
pi_51341775
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen geen fatsoenlijke linksback en een centrale verdediger die Ayala kan opvolgen.

Ustari en Barbosa zijn ook nog geen puntpakkers
Vergeet niet dat er maar weinig keepers zijn die op jonge leeftijd al echte puntenpakkers zijn.
Vergeet ook niet dat Argentinie de laatste jaren sowieso geen topkeepers heeft gehad.
pi_51341907
Pato is toch echt al een paar seizoenen heel erg goed.

Franco is in elk geval niet de oplossing, maar hij is misschien wel geschikt als 2e keus
pi_51342042
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Pato is toch echt al een paar seizoenen heel erg goed.

Franco is in elk geval niet de oplossing, maar hij is misschien wel geschikt als 2e keus
Maar om te zeggen dat Abbondanzieri echte wereldtop is
Het is meer gebrek aan betere keus.
pi_51342136
Makkelijk de beste keeper van La Liga hoor dit seizoen
pi_51342189
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zegt meer over het niveau van keepers in de spaanse liga.
pi_51342313
Zijn toch vrijwel allemaal eerste keus in hun nationale team
pi_51342439
Heb genoten van Argentinie in de Copa toch nog toe.

Riquelme
pi_51342528
JRR is 32 als het WK is, in deze vorm staat hij natuurlijk in de basis, maar hij zal tegen die tijd wel te oud zijn
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:41:05 #50
159022 AminBen
El Maestro
pi_51342529
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die zamora komt door Alexis. En Schuster
pi_51342542
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn toch vrijwel allemaal eerste keus in hun nationale team
Vergelijk het eens met de internationals die in de PL keepen.
vd Sar, Cech, Robinson, Issakson, Given, Sorensen, Howard, Niemi.

Maar goed, ik ben benieuwd hoe Ustari zich in Europa ontwikkeld en of Romero Waterman uit de basis kan spelen.
pi_51342574
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
JRR is 32 als het WK is, in deze vorm staat hij natuurlijk in de basis, maar hij zal tegen die tijd wel te oud zijn
Op 32 jarige leeftijd kan je makkelijk nog top zijn hoor.
pi_51342606
En bij Boca door Morel en Cata en bij Argentinie door Heinze, Ayala en Gaby

Feit blijft dat hij gewoon een bovenmodale keeper is
pi_51342645
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En bij Boca door Morel en Cata en bij Argentinie door Heinze, Ayala en Gaby

Feit blijft dat hij gewoon een bovenmodale keeper is
Dat heb ik ook nooit ontkend, maar geen wereldtop zoals Buffon, Cech en vd Sar.
pi_51342657
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Op 32 jarige leeftijd kan je makkelijk nog top zijn hoor.
Weinig aanvallende spelers die op hun 32e nog uitblinken op een WK
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:44:50 #56
159022 AminBen
El Maestro
pi_51342713
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:41 schreef sjimz het volgende:

[..]

Sorensen, Howard
prut
pi_51342742
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:44 schreef AminBen het volgende:

[..]

prut
Maar wel internationals van hun land, en daar doelde ik op
pi_51342756
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Weinig aanvallende spelers die op hun 32e nog uitblinken op een WK
Zidane tegen brazilie op het WK!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:46:33 #59
159022 AminBen
El Maestro
pi_51342788
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:43 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit ontkend, maar geen wereldtop zoals Buffon, Cech en vd Sar.
Casillas

Abbondanzieri is wel erg goed bij Getafe.
pi_51342811
Die ja, en verder?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:47:45 #61
159022 AminBen
El Maestro
pi_51342843
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zidane tegen brazilie op het WK!

Riquelme is ook een speler die het niet van zijn bovengemiddelde snelheid en uithoudingsvermogen moet hebben, hij verliest daar wel in maar dat hoeft niet fataal te zijn voor zijn spel denk ik
pi_51342873
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die ja, en verder?
JRR tegen die tijd
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:06:04 #63
113682 WeebI
Wee Bull
pi_51343646
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar om te zeggen dat Abbondanzieri echte wereldtop is
Het is meer gebrek aan betere keus.
Ik ben het niet vaak eens met DAM, maar hier toch echt wel.

Abbondanzieri heeft het afgelopen seizoen bewezen echt wel een topkeeper te zijn. Foutjes waren er wel, maar die maakt iedere doelman, ook Cech, Buffon en Casillas. Hij is niet de beste keeper ter wereld, maar zeker top 10 materiaal.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_51344593
Zal nog moeilijk genoeg worden voor Ustari, Barbosa, Carizzo of zelfs Romero om dat niveau te halen.

Navorra Montoya is ook wel aardig, maar ook te oud voor het WK denk ik
pi_51352536
Ik weet niet of bovenstaand team nou een bovengemiddeld team is (naar Argentijnse maatstaven).
Die verdedigers zijn geen Zanetti of Ayala's. Belucchi ken ik dan amper. Maxi vind ik geen wereldtop. Gago zeker wel (in 2010 helemaal). De aanval is goed, al zijn het allemaal kabouters van 1.70m en moet er ook nog een sterke man bij. De bank is wel ongelovelijk sterk al weet je nooit hoe deze spelers zich ontwikkelen en zie ik geen echte spelverdeler (ala Riquelme) of een aanspeelpunt in de spits op de bank.
Bovendien verkracht Zarate zn carriere door naar Qatar te gaan en zal hij vast niet in de WK-selectie komen.

woensdag 11 juli 2007 @ 10:12:01 #66
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51352577
Als sinds 1998 is Argentinië favoriet voor de wereldtitel qua selectie (en alles wat niet wordt geselecteed), maar het komt er simpelweg niet uit. Waarom zou het er in 2010 wel uitkomen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:38:40 #67
159022 AminBen
El Maestro
pi_51358648
-------------------------------Casillas(29)-----------------------------
-Sergio(24)--Alexis(24)--Puyol(32)/Pique(23)--Puerta(25)
-----------------------------Xabi Alonso(28)--------------------------
-----------------Cesc(23)--------------------Iniesta(26)------------
---------------------------------Silva(24)--------------------------------
-----Soldado(25)/Torres(26)------------Villa(28)----------------

Ook een heerlijk team in 2010 (als we de geschiedenis van Spanje op grote toernooien buiten beschouwing laten )
pi_51359749
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:38 schreef AminBen het volgende:

Ook een heerlijk team in 2010 (als we de geschiedenis van Spanje op grote toernooien buiten beschouwing laten )
Nu kan dat team er ook staan, en presteren ze ook niet bijster veel.

Nederland kan heus wel gewaagd zijn aan Argentinie/Spanje/Italie/Brazilie in 2010. Met v. Persie/v. Nistelrooy//Robben is Nederland niet minder dan die gehypte Torres en Villa. De vraag is wel of v. Nistelrooy dan nog meedoet, hij is al weer 34 .

Misschien ontwikkeld Babel zich wel enorm bij Liverpool. En Kuyt kan ook een degelijke spits worden, meer dan dat hij nu is. En dan speelt Huntelaar inmiddels bij Manchester United, waar hij wekelijks de uitblinker wordt door zijn doelpunten.

En dan heb je nog Sneijder die de faam steelt bij Barca, net zoals Donk die als een huis staat te verdedigen in het Premiership. Drenthe is ondertussen de nieuwe Roberto Carlos bij Real, en v. Bommel is weer opgestaan als de nieuwe leider van het Nederlands Elftal, net zoals Seedorf.

Tim Krul is een gewaardeerde keeper bij Newcastle geworden, Waterman speelt nog steeds in Nederland. Van der Vaart speelt ook bij een goeie club uit de Primera Division of uit het Premiership, maar wel eentje waar hij de kar moet trekken.

We zien het wel .
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:27:45 #69
159022 AminBen
El Maestro
pi_51360329
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:10 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Nu kan dat team er ook staan, en presteren ze ook niet bijster veel.
Nu is het wel anders hoor, met Javi Navarro( ), Capdevilla, Albelda, Angulo, Antonio Lopez en Joaquin die er de laatste tijd wel in willen staan. Die laatste kan er in 2010 nog wel in, want Joaquin(en Vicente ook) in vorm is ook van wereldklasse. Casillas, Villa, Xabi Alonso op de absolute top van hun kunnen. Iniesta(vind hem nu al beter dan Xavi), Fabregas, Sergio Ramos, Alexis, Puerta, Soldado, Pique(die gaat op Old Trafford een basisplaats bemachtigen) zijn nu voor een groot deel al top, over 3 jaar kan het alleen maar beter worden.

Seedorf en Van Nistelrooy zullen voor Oranje wel te oud zijn, Van Bommel denk ik ook.
Sneijder, Huntelaar, Babel, Van der Vaart, Van Persie, Robben aangevuld met Nigel de Jong en Heitinga wordt geen wereldglorie vrees is
pi_51366002
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:27 schreef AminBen het volgende:

[..]

Iniesta(vind hem nu al beter dan Xavi)
Nooit wordt hij beter dan Xavi.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:17:50 #71
159022 AminBen
El Maestro
pi_51366404
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:05 schreef WeebI het volgende:

[..]

Nooit wordt hij beter dan Xavi.
Jij bent zijn beschermengel Ze hebben beide een geweldige balaanname, pass en overzicht, maar ik heb het meer op Iniesta omdat hij meer diepgang heeft. Hij sluit altijd goed aan, alleen moeten hij dwingerder bij het strafschop gebied zijn.
pi_51366449
leuke discussie.
tevens tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_51366961
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 10:12 schreef M0NTANA het volgende:
Als sinds 1998 is Argentinië favoriet voor de wereldtitel qua selectie (en alles wat niet wordt geselecteed), maar het komt er simpelweg niet uit. Waarom zou het er in 2010 wel uitkomen?
Sinds 1998

2 keer kwartfinale WK
2 keer wereldkampioen onder 20(misschien 3 keer binnenkort)
1 keer Olympisch kampioen
2 keer finale Copa(misschien 3 keer zondag)
pi_51366988
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sinds 1998

2 keer kwartfinale WK
Maar dus geen WK titel (als je de jeugdtoernooien niet meetelt)
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:52:53 #75
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51367389
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sinds 1998

2 keer kwartfinale WK
Maar het WK, daar gaat het om en als je dan tweemaal slechts de kwartfinale weet te behalen, presteer je onder verwachting. Argentinië heeft de beschikking over de beste spelers ter wereld, maar het komt er (nog) niet uit.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_51368091
De lichting van 2010 heeft de Olympische titel, Jeugd WK en nu misschien de Coppa gewonnen

Je hebt het toch ook niet over 1988 als je het over het huidige Oranje hebt?
pi_51368120
Ook nog finale van de Confederations in 2005
pi_51368168
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:27 schreef AminBen het volgende:

[..]

Nu is het wel anders hoor, met Javi Navarro( ), Capdevilla, Albelda, Angulo, Antonio Lopez en Joaquin die er de laatste tijd wel in willen staan. Die laatste kan er in 2010 nog wel in, want Joaquin(en Vicente ook) in vorm is ook van wereldklasse. Casillas, Villa, Xabi Alonso op de absolute top van hun kunnen. Iniesta(vind hem nu al beter dan Xavi), Fabregas, Sergio Ramos, Alexis, Puerta, Soldado, Pique(die gaat op Old Trafford een basisplaats bemachtigen) zijn nu voor een groot deel al top, over 3 jaar kan het alleen maar beter worden.

Seedorf en Van Nistelrooy zullen voor Oranje wel te oud zijn, Van Bommel denk ik ook.
Sneijder, Huntelaar, Babel, Van der Vaart, Van Persie, Robben aangevuld met Nigel de Jong en Heitinga wordt geen wereldglorie vrees is
Nigel de Jong is nu nog niet eens Oranje-materiaal, maar zit er wel bij . Ik verwacht ook niet dat hij in de basis zal staan. En Heitinga wordt ook een grote. Van Bommel is over 3 jaar net 33, dat valt dus wel mee. En dan hebben we nog Schaars en Donk, die ook zeker groot kunnen gaan worden.

En er zijn nu vast ook nog wel een paar talenten van 18/19 jaar oud, die over 3 jaar misschien wel heel goed zijn. Dat valt natuurlijk voor elk land te zeggen, maar toch.
  woensdag 11 juli 2007 @ 18:20:22 #79
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51368172
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De lichting van 2010 heeft de Olympische titel, Jeugd WK en nu misschien de Coppa gewonnen

Je hebt het toch ook niet over 1988 als je het over het huidige Oranje hebt?
Sinds 1998 hoort Argentinië favoriet te zijn voorafgaand aan een WK qua beschikbare spelers, maar er wordt onder verwachting (tweemaal kwartfinale, eenmaal eerste ronde) gepresteerd, dan zeg ik toch niets verkeerds? Natuurlijk ziet de toekomst er goed uit, maar de toekomst heeft er (bijna) altijd goed uitgezien, dus waarom zou het nu ineens wel lukken?
pi_51368277
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:52 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar het WK, daar gaat het om en als je dan tweemaal slechts de kwartfinale weet te behalen, presteer je onder verwachting. Argentinië heeft de beschikking over de beste spelers ter wereld, maar het komt er (nog) niet uit.
2002 was helemaal een farce. Kwaliteit speelt inderdaad niet als enige een rol, je moet de vorm hebben en ook wat geluk. Bovendien ontlopen ze elkaar niet veel in de top. Als Argentinie, bv Frankrijk tegenkomt in de kwartfinale, kan het ook weer alle kanten op.
pi_51368481
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 18:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sinds 1998 hoort Argentinië favoriet te zijn voorafgaand aan een WK qua beschikbare spelers, maar er wordt onder verwachting (tweemaal kwartfinale, eenmaal eerste ronde) gepresteerd, dan zeg ik toch niets verkeerds? Natuurlijk ziet de toekomst er goed uit, maar de toekomst heeft er (bijna) altijd goed uitgezien, dus waarom zou het nu ineens wel lukken?
Wat er van 1998 tot 2004 gebeurde is niet echt boeiend. Alleen Maxi en Mascherano van de belangrijke spelers waren er in 2001 bij op het jeugd WK de meeste andere zijn van de generatie 2004-2010. En die generatie rijgt de sucessen aanelkaar.

Of dat tot een WK titel leidt is afwachten, je moet 4 wedstrijden top zijn en wat geluk hebben, Maar Argentinie is wel een van de grote kanshebbers.

Bovendien is het niet in Europa
pi_51414141
In 2007 zullen ze wel weer wk worden bij de onder 20 en dan zijn Higuain en Messi er nog niet eens bij
pi_51422023
quote:
Zidane was toch ook 34/35 afgelopen WK? En hoe oud was Cannavaro? Een paar dertig-plussers word je alleen sterker van. Met 32 ben je ook nog lang niet afgeschreven.
pi_51430129
Ze hebben een goed team, maar om te zeggen dat ze het gaan winnen lijkt me sterk. Ze zijn een van de favorieten, maar ik denk dat Brazilie gaat winnen . Ik hoop dat Nederland ook gaat stunten trouwens, en wat jij zegt DAM over wereldkampioen van het wk onder de 20 zegt niks. Dus dat betekend dat Nederland ook opeens het EK gaat winnen omdat ze 2 keer achter elkaar het jeugd EK hebben gewonnen.
AFC AJAX
pi_51430321
Iedereen heeft zijn eigen favorieten natuurlijk. Ik hou het op Duitsland.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:09:43 #86
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_51464601
ze hadden in 2006 al lang wereldkampioen kunnen worden, toen hadden ze een, misschien nog wel beter team.

Maja in 2010 maken ze een hele grote kans!
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_51467247
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:25 schreef BonJovi het volgende:
Ze hebben een goed team, maar om te zeggen dat ze het gaan winnen lijkt me sterk. Ze zijn een van de favorieten, maar ik denk dat Brazilie gaat winnen . Ik hoop dat Nederland ook gaat stunten trouwens, en wat jij zegt DAM over wereldkampioen van het wk onder de 20 zegt niks. Dus dat betekend dat Nederland ook opeens het EK gaat winnen omdat ze 2 keer achter elkaar het jeugd EK hebben gewonnen.
WK is wat anders dan het EK en het zegt wel wat natuurlijk.

In 2006 speelden ook veel spelers die in 97 of in 2001 wereldkampioen werden
pi_52382651
Ik zie de toekomst voor 2010 zonnig in voor Argentinie.

Hopelijk gaat Coco op de zelfde manier door. Dan wordt er misschien niet gewonnen maar het is wel mooi om te zien
pi_54336144
De opstelling van Coco

Pato - 37

Heinze - 32
Demichelis - 29
Gaby - 29
Zanetti - 36

Cambiasso - 29
Mascherano - 26
JRR - 32
Maxi - 29

Messi - 23
Tevez - 26

Gemiddelde leeftijd bijna 30 en als er nog een opvolger komt voor Zanetti(Moeilijk want Ré en Ferrari ontwikkelen zich niet) en als Ustari de plek overneemt van Pato komt de gemiddelde leeftijd ongeveer op 28 uit.

De ideale leeftijd om te oogsten
pi_54587475
Er staat dan helaas geen echte pure afmaker a la Crespo of Batigol in het veld. Dat zou dan nog weleens de bottleneck kunnen worden. Verder natuurlijk een lekker team. Alhoewel ik geen fan ben van Demichelis en Maxi.
pi_54587587
Demichelis is dit seizoen anders echt heel erg goed.

De selectie is wel aardig al is Insua natuurlijk niet goed genoeg voor Argentinie
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:55:17 #92
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_54588711
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:38 schreef AminBen het volgende:

Deze kan wel weg worden gestreept denk ik zo

woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_57307994
Cavanghi, Lavezzi, Cruz en Lisandro bij de selectie
pi_57308628
Ze zullen wel weer favoriet zijn, maar het weer niet waarmaken...
pi_60235254
Het moet beter in elk geval

Ben benieuwd of Monzon, Garay en Denis nu gaan doorbreken
  zondag 20 juli 2008 @ 23:45:14 #96
113682 WeebI
Wee Bull
pi_60235632
Garay

Jammer dat ie eerst nog een seizoen Racing doet. Al kan ie ze wel eens naar een uitstekende klassering in Europa brengen
pi_60235645
Heinze - Colo - Garay

Ik stem voor

Hopelijk breekt Ustari ook door want Pato wordt echt te oud
pi_60244803
quote:
Zidane was 35, dus waarom niet.
pi_60245412
De 2008 JRR moet natuurlijk in de basis, maar het soort spelers kunnen ook snel te oud worden. In het systeem dat Argentinie speelt is er geen opvolger voor JRR
pi_61504388
Tim Vickery
quote:
What's wrong with Argentina?

In the course of one round, the pressure in South America's World Cup qualification campaign has changed hands.

It was on Brazil, but their 3-0 win away to Chile takes them to second in the table, above Argentina on goal difference - an Argentina who have now gone four rounds without a win.

And in this midweek's eighth round, Brazil have much the easier game, the home banker against Bolivia.

Argentina, meanwhile, travel to Peru, who for all their problems have yet to lose in Lima in this campaign, and who will have their tails up after registering their first win on Saturday.

So what's the problem with Argentina?

There is no side in the world more pleasing on the eye, with their intricate midfield patterns. But for all their success at Olympic and Under-20 levels, their last senior title came in 1993. How can a side that circulate the ball so well be looking on Wednesday for their first win in five games?

What's more, they seem to be aware that something is wrong.

For the first 10 minutes at home to Paraguay on Saturday they were irresistible. The opening goal seemed a matter of time. But as soon as they went behind to Gabriel Heinze's own goal, the confidence drained out of them and for a while they were a shambles. The team sensed its own fragility. Perhaps they know that for all the interpassing they need to improve in both penalty areas, where matches are won and lost.

Gabriel Heinze is an example, a good, gutsy club defender who is not up to international football. At the highest level he is exposed as being neither one thing nor the other. He's not quick enough to play full-back - the Brazil coaching staff made it very clear that playing on this won them last year's Copa America - and not commanding enough for a centre back - Saturday's own goal was another illustration.

Now that Roberto Ayala has gone the Argentina back line is creaking. There is not a lot of pace there. Also, if they are going to select three centre backs, as they did on Saturday, then two of them must be capable of bringing the ball out of defence. If not, the consequence is a sequence of passes played back to the keeper - and Carrizo, the substitute goalkeeper who came on after first choice Abbondanzieri was injured, is not at his most comfortable with the ball at his feet.

He did, though, produce one flying save to ensure that Argentina secured a 1-1 draw. All eyes will be on Carrizo on Wednesday. It is a long, long time since Argentina produced a top class keeper - an aspect of the game where they have been comprehensively overtaken by Brazil. One of Brazil's leading goalkeeping preparation specialists told me he thought Argentine keepers were strong on personality but weak on technique.

In Argentina they are confident that the new generation has been better trained. Ustari, who injured himself in the Olympics, had a troubled season with Getafe in Spain but remains a hope. Romero, who took over from him, may be one for the future. But this is Carrizo's moment to show that he can provide the solution.

At the other end of the field, Carlos Tevez has become a problem. On Saturday he was sent off in the first half - as happened in the last World Cup qualifier he played, away to Colombia. But when he manages to stay on the pitch his scoring record is hardly prolific - seven goals in 42 games.

Sergio Aguero, who came off the bench to score Saturday's equaliser, looks a better bet. His extra pace means that he can be slipped behind the line.

But Argentina have plenty of stocky little strikers. What is lacking, if only as an option on the bench, is a target man. The key to Brazil's 3-0 win in Chile was the physical power, aerial strength and cutting edge of centre forward Luis Fabiano. Since the decline of Hernan Crespo Argentina have missed this type of player.

In the first 10 minutes against Paraguay the Olympic hero Di Maria, making his senior debut, put over two gorgeous crosses from the left. No one got on the end of them - if Batistuta was still around his eyes would have lit up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')