Na een jaar of 3 kreeg ik een vriend, die zelf net een relatie achter de rug had en daardoor tijdelijk in een superklein huisje woonde.
Mijn 'gewone vriend bij wie ik die kamer huurde, laten we hem "M" noemen begon toen ineens nogal raar te doen; jaloers enzo, als mijn vriend er was ging ie lopen mokken, mij lopen afsnauwen enz. '
Ik was hartstikke verliefd en wilde bij mijn nieuwe vriendje zijn, zonder gezeur aan m'n hoofd (ik snapte ook niet dat "M."zo raar deed ineens want ik had nooit wat met hem gehad, zelfs niet gezoend!)
Ik was dus vaker en vaker niet thuis, totdat je eigenlijk wel kan zeggen dat ik samenwoonde met mijn nieuwe vriend (in dat kleine huisje).
In het begin nam ik nog heel vaak 'ons'hondje mee, maar dat bleek geen succes, o.a. door de katten van mijn vriend, ruimtegebrek en tijdgebrek van mijn kant (ik werkte toen 12 uur per dag dus het beestje zat grotendeels alleen) M. had een eigen bedrijfje en heel veel tijd voor mijn hondje, om elke dag in het bos mee te wandelen enzo..met pijn in mijn hart heb ik toen besloten om het beestje bij M. te laten, omdat hij er op dat moment veel beter voor kon zorgen imo.
Daarna verslechterde mijn contact met M. dusdanig dat het eigenlijk doodbloedde..omdat hij steeds raarder en bezitteriger ging doen als ik met hem afsprak.
Anyway, de situatie is nu zo dat ik M. al 4 jaar niet heb gezien (ik weet wel via via dattie een vriendin heeft en een kind inmiddels)..
Nou heb ik de laatste tijd een aantal malen een rare snuiter (hippie-achtige straatmuzikant)zien lopen met MIJN hond (volgens mij, 99% zeker) helaas was het iedere keer vanuit de auto ofzo, iig niet in de situatie dat ik hem kon aanspreken ..ik heb vanaaf de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd M te bellen om verhaal te halen, maar hij woont niet meer op hetzelfde adres..ik vind dit heel erg!
Ik heb mijn hondje destijds bij hem gelaten omdat ik dacht dattie daar een beter leven zou hebben, maar inmiddels is mijn situatie ook veranderd en kan ik wel voor de hond zorgen! Ik vind het dus belachelijk als M. hem zomaar aan iemand anders heeft gegeven!!! Zeker aan zo'n idioot catweazle figuur!!! Ik vind dat als hij niet meer voor de hond kon of wilde zorgen hij EERst met mij contact had moeten opnemen!!!! Toch?
Wat moet ik doen!!????
quote:Ik vind het belachelijk dat je 4 jaar niet naar "je hond" omkijkt.
Op donderdag 31 januari 2002 21:27 schreef Vivi het volgende:
Ik heb mijn hondje destijds bij hem gelaten omdat ik dacht dattie daar een beter leven zou hebben, maar inmiddels is mijn situatie ook veranderd en kan ik wel voor de hond zorgen! Ik vind het dus belachelijk als M. hem zomaar aan iemand anders heeft gegeven!!! Zeker aan zo'n idioot catweazle figuur!!! Ik vind dat als hij niet meer voor de hond kon of wilde zorgen hij EERst met mij contact had moeten opnemen!!!! Toch?Wat moet ik doen!!????
(wie zegt trouwens dat dat catweazle figuur niet goed voor dat hondje zorgt, misschien zorgt die vent wel heel goed voor de hond)
Hak M en de hippie beiden in tweeen en laat elk een helft de hond uitlaten.
Toch... Na vier jaar...
Heb je trouwens gekeken naar hoe die hippie met "jouw" (ahem) hond omgaat? Geeft ie 'm minder liefde of zorgt ie slechter voor 'm omdat ie een "hippie" is?
quote:ja..daar heb je gelijk in maar dat kwam door dat de relatie tussen M. en mij nogal verstoord was en ik kon mijn geweten sussen omdat ik wist dat M. heel goed voor hem zorgde! (Maar je hebt wel gelijk..alleen mijn leven was toen zo'n zootje, ik kon het dat beestje niet aandoen
Op donderdag 31 januari 2002 21:33 schreef Quenda® het volgende:[..]
Ik vind het belachelijk dat je 4 jaar niet naar "je hond" omkijkt.
quote:Nee, ik ken hem niet!
Op donderdag 31 januari 2002 21:38 schreef Theigertje het volgende:
Theigertje doet Salomon na, omdat een moederhart spreekt:Hak M en de hippie beiden in tweeen en laat elk een helft de hond uitlaten.
Toch... Na vier jaar...
Heb je trouwens gekeken naar hoe die hippie met "jouw" (ahem) hond omgaat? Geeft ie 'm minder liefde of zorgt ie slechter voor 'm omdat ie een "hippie" is?
2] Misschien is het hondje wel erg gelukkig bij z'n huidige baasje.
3] Laat het los.(althans de gedachte aan je hond)
daarbij lijkt een zoektocht naar iemand uit je verleden mij in jouw geval niet verstandig gezien je ervaringen...laat dat boek dicht!
4] Als je écht een hondje wilt en er 100% zeker van bent dat je hem/haar deze keer bij je laat blijven, ga dan naar het asiel, zitten nog heel veel zielige hondjes zonder baasjes..
5]Schakel geen paragnost in (kost je handen vol geld en ze liegen je vanalles voor..)
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® op 31-01-2002 21:43]
quote:Dan moet je ook niet vooroordelen..
Op donderdag 31 januari 2002 21:39 schreef Vivi het volgende:[..]
Nee, ik ken hem niet!
Maarre. Stel dat je een kind achterlaat omdat jouw leven zo'n zooitje is. Zou dat kind jou nog terug willen na 4 jaar? (raar voorbeeld misschien, maar waarom zou die hond nog naar jou terug willen?)
quote:gek he, maar kinderen willen dan vaak wel heel graag..
Op donderdag 31 januari 2002 21:42 schreef InterCC het volgende:[..]
Dan moet je ook niet vooroordelen..
Maarre. Stel dat je een kind achterlaat omdat jouw leven zo'n zooitje is. Zou dat kind jou nog terug willen na 4 jaar? (raar voorbeeld misschien, maar waarom zou die hond nog naar jou terug willen?)
quote:NOUHOUHHH!!
Op donderdag 31 januari 2002 21:42 schreef Quenda® het volgende:
1] Je weet niet of dit jouw hondje is. 99% zeker. Maar dat kan ik natuurlijk altijd vragen2] Misschien is het hondje wel erg gelukkig bij z'n huidige baasje. ja, maar ms ook niet
![]()
3] Laat het los.(althans de gedachte aan je hond)
daarbij lijkt een zoektocht naar iemand uit je verleden mij in jouw geval niet verstandig gezien je ervaringen...laat dat boek dicht! Jamaar...4] Als je écht een hondje wilt en er 100% zeker van bent dat je hem/haar deze keer bij je laat blijven, ga dan naar het asiel, zitten nog heel veel zielige hondjes zonder baasjes.. Daar gaat het niet om, we hebben al 2 honden en een knijn, maar ik wil niet dat dat beestje ongelukkig terecht komt. Ik heb hem met pijn in mijn hart bij M. gelaten en dat kon ik alleen goedpraten voor mezelf omdat ik ZEKER wist (ongeacht hoe hij tegen MIJ deed) dat ie doodgoed voor die hond was..als ik wist dattie de hond weer weg zou geven was het een heel ander verhaal geworden!
5]Schakel geen paragnost in (kost je handen vol geld en ze liegen je vanalles voor..)
quote:Ik vooroordeel ook niet, maar hele dagen met een blokfluitende baas op HC zitten lijkt me niet echt ideaal voor een hond
Op donderdag 31 januari 2002 21:42 schreef InterCC het volgende:[..]
Dan moet je ook niet vooroordelen..
quote:Hoewel ik me absoluut niet voor kan stellen dat je hem om te beginnen al hebt laten gaan, kan ik me bovenstaande quote goed voorstellen. Je bent ooit aan dat hondje begonnen, hebt het verbruid en het minste wat je nu kunt doen is inderdaad uitzoeken of er nu wel goed voor hem wordt gezorgd. You owe it to him. Succes.
Op donderdag 31 januari 2002 21:47 schreef Vivi het volgende:
Daar gaat het niet om, we hebben al 2 honden en een knijn, maar ik wil niet dat dat beestje ongelukkig terecht komt.
quote:Jij snapt het, ik geef toe dat ik het fout heb aangepakt..maar ik was 20, dan ben je gewoon nog niet zo verantwoordelijk (ik niet iig, ik had niks op orde in mijn leventje) ik heb al die tijd mijn geweten kunnen sussen met de wetenschap dattie iig een goed baasje had, maar het heeft wel aan me geknaagd al die tijd. En als je dat beestje dan ziet bij totaal iemand anders wil je toch weten hoe het zit!
Op donderdag 31 januari 2002 21:53 schreef Xenia het volgende:[..]
Hoewel ik me absoluut niet voor kan stellen dat je hem om te beginnen al hebt laten gaan, kan ik me bovenstaande quote goed voorstellen. Je bent ooit aan dat hondje begonnen, hebt het verbruid en het minste wat je nu kunt doen is inderdaad uitzoeken of er nu wel goed voor hem wordt gezorgd. You owe it to him. Succes.
Morgen is ook goed.........
quote:dat was ik al van plan
Op donderdag 31 januari 2002 22:10 schreef danosa het volgende:
Je bent niet eerder gerustgesteld totdat je weet hoe het met je (ex-)hondje gaat. Ga er dan ook voor. Pak je jas, ren naar HC en zoek die "hippie met z'n blokfluit" !!!Morgen is ook goed.........
Maar, maar...als nou blijkt dattie helemaal niet goed voor hem zorgt ga ik hem wel afpakken !!
quote:Wat lul je nou, heb je uberhaupt wel gelezen wat er staat!! NML: Dat ik de hond dus aan EEN BEKENDE had gegeven! Niet aan de mafkees met wie ik 'm nu zag rondlopen! Zeg dan Niks!!!
Op donderdag 31 januari 2002 23:15 schreef judea-tje het volgende:
Je hebt gewoon pech.....die hond is helemaal niet meer van jou,je hebt 4 jaar niks van je laten horen,nu je die hond hebt zien lopen wil je hem ineens terug!Als je echt zo veel om die hond geeft en die jongen is zo'n rare vogel had je wel eerder actie mogen ondernemen maar toen was ie ook goed genoeg om voor die hond te zorgen!
quote:Ik was dus in de veronderstelling dat hij nog steeds was bij de (ex) 'vriend'(als in: platonische vriend)aan wie ik hem had toevertrouwd..ik vind dus dat ondanks dat ons contact was doodgebloed hij niet zomaar de hond aan een derde had moeten geven zonder met mij contact op te nemen!!!
Op donderdag 31 januari 2002 23:21 schreef p.s.e.u.d.o.n.i.e.m het volgende:
Een vreemd verhaal. Jij kijkt 4 jaar niet naar je hond om en omdat je nu iemand waarschijnlijk met 'jouw' hond ziet lopen, wil je hem terug. Als je het beste voor je hond wil, dan had je nu nog geweten waar je hond zou zijn. Ik vind dat je geen enkele aanspraak meer kan maken op de hond.
Ga gewoon kijken of de hond nu nog goed wordt verzorgd en of er van hem/haar gehouden wordt. Sterkte, en hou ons op de hoogte.......
quote:Ja ,ik heb het wel gelezen,als je niet tegen de mening van een ander kunt moet je hier niet posten.
Op donderdag 31 januari 2002 23:35 schreef Vivi het volgende:[..]
Wat lul je nou, heb je uberhaupt wel gelezen wat er staat!! NML: Dat ik de hond dus aan EEN BEKENDE had gegeven! Niet aan de mafkees met wie ik 'm nu zag rondlopen! Zeg dan Niks!!!
Das net zo iets als...."Ja sorry dochter....Ik dacht dat ik je bij goede mensen had achter gelaten. Maar zag je laatst met een gozer die me niet echt aanstond. Maak me nu ineens zorgen of er wel goed voor je gezorgd wordt. Kom maar terug bij mij wonen."
Shheeeeessshh...sommige mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |