abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 mei 2007 @ 02:10:39 #101
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49028037
nou nou wat een project aan mijn maat zn mini bike heb ik al meer verbeund
happen naar de baas
  zaterdag 5 mei 2007 @ 02:11:05 #102
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_49028043
tevens snap ik niet dat zo'n 100 euro minibike de basis is voor een project wel eens gekeken naar de afwerking van alles
happen naar de baas
pi_49030644
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 02:11 schreef Hijacking het volgende:
tevens snap ik niet dat zo'n 100 euro minibike de basis is voor een project wel eens gekeken naar de afwerking van alles
Jha, maar dat ga jij mij niet uitleggen. Die 100 euro minibike is nu mijn aller eerst project, ik hou gwn van dat ding.. snap ook niet wat er zo leuk aan is, misschien omdat het gewoon een kick is?
Is mijn ding, als ik er aan sleutel doe ik dat.. vandaag eens een beetje doorwerken daar aan, zal hopelijk vanaaf foto's plaatsen!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49047029
Motor draait op GAS! YESSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111 11!!!!! !!
Maar alleen om te testen of ie het ook echt deed, hij draait een paar slagen en slaat dan af, omdat hij niet afgesteld is!
Zoals gezegt zou ik foto's plaatsen:
1 v.d. 3 opties wat ik kan toepassen:

Uitlaat (tijdelijk), voor nu is ie geschuurd, alleen het grove verf zit er nog aan, als die helemaal blank is geschuurd ga ik hem opnieuw spuiten in metallic rood

Video's gemaakt, waar je ziet en hoort hoe hij draait... (voor fftjes dan)
(video's aan het uploaden)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49048006
ik heb 3 verschillende methodes geprobeerd,
Een keer via de benzine toevoer.. < Geupload!
Via aan slang in de luchtinlaat
Via een slang in het luchtinlaat (wordt vervangen door een gasring)
Welke zou jij me aanraden, en waarom?
Serieuze antwoorden a.u.b. dus geen antwoord als: NIKS!

[ Bericht 13% gewijzigd door Turquaz52 op 07-05-2007 16:22:44 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49063138
Nou volgens mij draait hij alleen een beetje omdat jij aan dat ding loopt te heisen.
Wat ik doe? Ik ontdek!
  zondag 6 mei 2007 @ 15:44:07 #107
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_49063883
Jij wilt een uitlaat spuiten hopelijk niet met gewone lak ?
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_49064458
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 22:08 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb 3 verschillende methodes geprobeerd,
Een keer via de benzine toevoer...(Wordt verwerkt)
Via aan slang in de luchtinlaat
Via een slang in het luchtinlaat (wordt vervangen door een gasring)
Welke zou jij me aanraden, en waarom?
Serieuze antwoorden a.u.b. dus geen antwoord als: NIKS!
Ik zou iig zorgen voor een constante aanvoer van gas.
Het kleine beetje wat je er met een spuitbus! inbrengt zorgt alleen maar voor een kort hoopvol momentje dat ie aanslaat.
Dit werkt toch niet man!
pi_49065567
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou iig zorgen voor een constante aanvoer van gas.
Het kleine beetje wat je er met een spuitbus! inbrengt zorgt alleen maar voor een kort hoopvol momentje dat ie aanslaat.
Dit werkt toch niet man!
Ja, dat weet ik.. Maar dit geeft mij wel hoop dat ie werkt..!! ik ga de spuitbus in de benzinetank inbouwen, en zo'n mechanisme in zetten dat ik hem met een klik actief maak, en met een klik weer inactief (+ een gasschakelaar, zodat er niet te veel en niet te weinig in komt)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49065634
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:44 schreef SRS-Engineering het volgende:
Jij wilt een uitlaat spuiten hopelijk niet met gewone lak ?
Nee natuurlijk niet man, hittebestendige verf, nog noodzakelijker omdat hij ook nog eens op gas gaat rijden
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49065664
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:19 schreef Venco16 het volgende:
Nou volgens mij draait hij alleen een beetje omdat jij aan dat ding loopt te heisen.
Nee, zoals je op een v.d. video's kunt zien trek ik een paar keer, zonder resultaat, ik dien een beetje gas toe, en na 1 x trekken draait hij 3/4 slagen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49067986
startvloeistof werkt hetzelfde ook een paar slagen en dan is het gedaan
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_49068195
quote:
Op zondag 6 mei 2007 17:40 schreef densmee het volgende:
startvloeistof werkt hetzelfde ook een paar slagen en dan is het gedaan
psies mijn punt.
Er moet een constante toevoer zijn, wat TS voorstelt is gewoon kut slecht.
Een spuitbus...........
pi_49073029
kan je t niet beter met een dikke propaan tank proberen inc drukregelaar?
pi_49074135
quote:
Op zondag 22 april 2007 23:30 schreef Turquaz52 het volgende:

Heb je verstand van sleutelen, en hou je van smerige handen?: Doen Zo niet: Laat.
Sleutelen en vieze handen heb ik me nog nooi echt aan gewaagd, maar lijkt me op zich best leuk
quote:
Want om de rit moet je ongeveer alle schroeven ff aandraaien. Laat staan schroeven, elke keer is er wel een ander probleem! De enekeer valt je uitlaat dr uit de ander keer (zie OP) de koppeling. De andere keer komt je ketting in je wiel waardoor je een nieuw ketting van 10 euri moet halen...
Maar dat is het juist! Lekker bezig zijn, ipv alleen rijden! Anders is er geen fun aan
Ik heb me een beetje ingelezen en het blijkt dat wat je beweerd vooral bij de ¤90 bikes van toepassing is.
Leuke dingen, daar niet van. Maar van belabberde kwaliteit.. Alles trilt los, frames trekken krom, bruggen
knappen finaal af.. Voor dit soort bikes moet je inderdaad volleerd monteur zijn of gewoon van sleutelen houden.
quote:
Onderdelen betaalbaar?? Complete motorblok=30,- euro (2ehands) nieuwe binne en buiteband achter= 27,50 euro.. Nieuwe ketting= 10,-
Complete minibike= 100 euro.
Dat viel mij inderdaad ook al op, onderdelen kosten geen drol. (is altijd mooi meegenomen)
quote:
Dit zijn wel chinese dingen he.. Orginele kosten zo'n 400/500/600 euro Maar dan heb je wel kwaliteits shit...
Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, zeg maar de "gulden middenweg"


*tromgeroffel*


Aanschouw mijn pasgekochte Blata B1 replica.







Ik ga hem deze week ophalen (wanneer ik tijd heb), en als eerste gaan natuurlijk al die stickers eraf.
Denk dat ik ook de kappen een keer demonteer en een mooi kleurtje geef, maar dat komt wel na de vakantie..
39cc en waterkoeling, verder heeft hij een kleine 10PK aan vermogen. Vermogen lijkt misschien weinig, maar zo'n ¤90 Chinese 49cc minibike komt mbv een snel uitlaatje met veel pijn en moeite nét bij de 3PK..

Specs (zo uit het hoofd, zal vast wel wat dingen vergeten):
- Koelgaten cilinder opgeboord
- tapend tussen gietstukken (om breken/scheuren te voorkomen)
- grotere remschijf voor
- remhendels ingekort (grotere slag)
- Champion bougiedop
- carbon uitlaatdemper
- nieuwe Orginele Blata racekoppeling
- pas gereviseerd (nieuwe lagers/keerringen/pakkingen)

Verder krijg ik er een boel reserve onderdelen bij, waaronder:
- orginele Blata Racekoppeling
- radiator
- diverse framedelen
- remblokken/hendels enz enz.
- gereviseerd reserve motorblok (ook weer nieuwe pakkingen/lagers/keeringen)
- orginele uitlaat

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa_vertelt op 06-05-2007 20:19:15 ]
Nee.
pi_49084641
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:13 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Sleutelen en vieze handen heb ik me nog nooi echt aan gewaagd, maar lijkt me op zich best leuk
[..]

Ik heb me een beetje ingelezen en het blijkt dat wat je beweerd vooral bij de ¤90 bikes van toepassing is.
Leuke dingen, daar niet van. Maar van belabberde kwaliteit.. Alles trilt los, frames trekken krom, bruggen
knappen finaal af.. Voor dit soort bikes moet je inderdaad volleerd monteur zijn of gewoon van sleutelen houden.
[..]

Dat viel mij inderdaad ook al op, onderdelen kosten geen drol. (is altijd mooi meegenomen)
[..]

Ik ben er een beetje tussenin gaan zitten, zeg maar de "gulden middenweg"


*tromgeroffel*


Aanschouw mijn pasgekochte Blata B1 replica.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga hem deze week ophalen (wanneer ik tijd heb), en als eerste gaan natuurlijk al die stickers eraf.
Denk dat ik ook de kappen een keer demonteer en een mooi kleurtje geef, maar dat komt wel na de vakantie..
39cc en waterkoeling, verder heeft hij een kleine 10PK aan vermogen. Vermogen lijkt misschien weinig, maar zo'n ¤90 Chinese 49cc minibike komt mbv een snel uitlaatje met veel pijn en moeite nét bij de 3PK..

Specs (zo uit het hoofd, zal vast wel wat dingen vergeten):
- Koelgaten cilinder opgeboord
- tapend tussen gietstukken (om breken/scheuren te voorkomen)
- grotere remschijf voor
- remhendels ingekort (grotere slag)
- Champion bougiedop
- carbon uitlaatdemper
- nieuwe Orginele Blata racekoppeling
- pas gereviseerd (nieuwe lagers/keerringen/pakkingen)

Verder krijg ik er een boel reserve onderdelen bij, waaronder:
- orginele Blata Racekoppeling
- radiator
- diverse framedelen
- remblokken/hendels enz enz.
- gereviseerd reserve motorblok (ook weer nieuwe pakkingen/lagers/keeringen)
- orginele uitlaat
Das wel een mooi ding..!! 10PK is niet niks
er is zelfs iemand geweest die had zown 23PK ofzo (uit et kop) geperst uit zo'n chineesje

Over mijn project:
totnu toe ga ik een spuitbus gebruiken, MET drukregelaar, en een kraantje waarmee ik kan mixxen/switchen tussen de brandstoffen... (gas/olie/benzine)

Ik weet dat het allemaal onzin is, maar ik wil echt het tegendeel bewijzen aan iedereen!
Het is misschien niet nu, niet morgen, niet over een weekje klaar.. maar wie weet?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49105029
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49117338
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Een keer via de benzine toevoer.. < Geupload!
Hoe bedenk je het
Nee.
pi_49122601
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:08 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Hoe bedenk je het
Posetief? of zeg je dat sarcastisch?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49125364
quote:
Op maandag 7 mei 2007 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Posetief? of zeg je dat sarcastisch?
mischien helpt t als je een constantere GAS flow hebt ?
pi_49125942
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mischien helpt t als je een constantere GAS flow hebt ?
ALS je mijn topic hebt gelezen (net 1,5 paginatjes) zou je hebben begrepen dat dit alleen maar het moment was van: WERKT HET? Ja of Nee?
In dit geval: Ja!
Wat zou ik daarna doen? Een constate toevoer, met kraantje en afstelling alles dr op en dr aan
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_49126007
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ALS je mijn topic hebt gelezen (net 1,5 paginatjes) zou je hebben begrepen dat dit alleen maar het moment was van: WERKT HET? Ja of Nee?
In dit geval: Ja!
Wat zou ik daarna doen? Een constate toevoer, met kraantje en afstelling alles dr op en dr aan
ja weet ik.. maar een paar slagen zegt nog weinig imo..
pi_49132715
quote:
Op maandag 7 mei 2007 23:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja weet ik.. maar een paar slagen zegt nog weinig imo..
Het geeft wel het antwoord dat hij dr op kan rijden, OP perfecte verhouding dan, maar daar wordt aan gewerkt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:52:49 #124
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_49136909
pi_49137510
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:52 schreef osmo het volgende:
[afbeelding]
Wij zullen zien
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')