Ok, dank je wel, Poogie.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:48 schreef Poogie het volgende:
1 baan mag je gewoon loonheffingskorting toe laten passen, uiteraard kun je dan het beste de baan kiezen waar je het meeste uren maakt waar je de loonheffingskorting laat toepassen. Andere baan mag je de loonheffingskorting niet laten toepassen.
De belasting controleert weliswaar niet alle inkomens, dus als je een klein risico durft te nemen, kun je ook op beide banen de loonheffingskorting laten toepassen, en als je dan niet gecontroleerd wordt heb je mooi wat meer verdient
Dit gaat je niet meer lukken helaas. De Belastingdienst krijgt tegenwoordig per maand alle gegevens in haar database gepushed. Een dubbele loonheffingskorting komt er altijd uit. Misschien niet gedurende het jaar, maar zeker wel bij het afsluiten daarvan. Ik zou me dus gewoon aan de regeltjes houden.quote:Op zaterdag 21 april 2007 09:48 schreef Poogie het volgende:
1 baan mag je gewoon loonheffingskorting toe laten passen, uiteraard kun je dan het beste de baan kiezen waar je het meeste uren maakt waar je de loonheffingskorting laat toepassen. Andere baan mag je de loonheffingskorting niet laten toepassen.
De belasting controleert weliswaar niet alle inkomens, dus als je een klein risico durft te nemen, kun je ook op beide banen de loonheffingskorting laten toepassen, en als je dan niet gecontroleerd wordt heb je mooi wat meer verdient
Die 42% gaat er, neem ik aan, niet gelijk vanaf; gebeurt dat dan via de belastingaangifte? Dat is verdorie bijna de helft.quote:Trouwens zo'n UPP-contract... ik kan me voorstellen dat het freelance-werk is en dat je dus niet in loondienst bent. In dat geval wordt er überhaupt geen loonbelasting geheven. Hou dan rekening met 42% IB/PV en 4,4% Zvw-premie. Zit je doorgaans vrij safe.
Oh! ik dacht dat je bedoelde dat dat er sowieso vanaf zou gaanquote:Op woensdag 25 april 2007 10:41 schreef Meeldraad het volgende:
Het hangt van de hoogte van je inkomen af:
0 - 17.319 = 33,65 %
17.320 - 31.122 = 41,40 %
31.123 - 53.064 = 42,00 %
> 53.064 = 52,00 %
Maar nogmaals, als je bij je huidige werkgever hetzelfde meer zou gaan verdienen dan zou je evenveel kwijt zijn uiteindelijk.
Het aantal uren is niet van belang (nooit geweest ook). Het gaat om de hoogte van het inkomen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:50 schreef PetraV het volgende:
Normaal is het zo dat je pas loonheffing betaalt wanneer je meer dan 12 uur in de week werkt bij 1 baas.
Ben je er al achter hoe dit werkt?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:50 schreef PetraV het volgende:
En hoe zit het wanneer je 2 hele kleine bijbanen hebt waardoor je op weekbasis niet meer dan 12 uur werkt?
Normaal is het zo dat je pas loonheffing betaalt wanneer je meer dan 12 uur in de week werkt bij 1 baas.
Nu heb ik bij de ene baas 4 uur in de week en de ander 8 uur in de week. Hierdoor kom ik netto op veel minder uit dan wanneer ik bij 1 baas zou werken. Iemand heeft eens tegen mij gezegd dat als je op jaarbasis onder X brutobedrag verdient , dat je dan bij meerdere bazen de loonheffing kan laten toepassen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |