Nee hoor.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
je hebt gewonnen
Je weet niet wat een voltooid deelwoord isquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:26 schreef KumA het volgende:
voltooid deelwoord?? wtf?
nahja ik heb weer een paar biertjes extra vandaag
Ik heb me scheerde????quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor.
, is het verleden van scheren nou "ik heb me gescheert" of "ik heb me geschoren"??
Antwoord Geen van beide: het is scheerde.
Hij bedoelde natuurlijk het voltooid deelwoord. En die had ie goed.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor.
, is het verleden van scheren nou "ik heb me gescheert" of "ik heb me geschoren"??
quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor.
blijkbaar nietquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:26 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Je weet niet wat een voltooid deelwoord is?
Hij bedoelt dat, maar zegt het niet en het is weddenschap dus je moet zeggen wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij bedoelde natuurlijk het voltooid deelwoord. En die had ie goed.
ben jij een vrouw?? want de vraag was of t "geschoren" of "gescheert" is.....scheerde zat er niet tussen!!quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:28 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat, maar zegt het niet en het is weddenschap dus je moet zeggen wat je bedoelt.
Als ik mezelf scheer, snij ik dan iets af, ga ik rakelings naast iets?quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:29 schreef Guilin het volgende:
Scheren heeft zowel een zwakke als een sterke vervoeging. Met betekenis 'afsnijden' is de verleden tijd schoor en met de betekenis 'rakelings langs iets gaan' is de verleden tijd scheerde. Dit geldt ook voor het voltooid deelwoord, wat dus zowel gescheerd als geschoren kan zijn.
Dit is zeker een slecht moment om te vragen wat een kaderkind isquote:
In dat geval is het dus: "Ik heb me geschoren". Wat dus het voltooid deelwoord is en niet de verleden tijd. Overigens is gescheert nooit goed.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:31 schreef IHVK het volgende:
[..]
Als ik mezelf scheer, snij ik dan iets af, ga ik rakelings naast iets?![]()
Joh.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:32 schreef Guilin het volgende:
[..]
In dat geval is het dus: "Ik heb me geschoren". Wat dus het voltooid deelwoord is en niet de verleden tijd. Overigens is gescheert nooit goed.
VMBO Kader jewHIV.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:32 schreef KumA het volgende:
[..]
Dit is zeker een slecht moment om te vragen wat een kaderkind is![]()
Volgens mij zit jij er opquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:29 schreef Guilin het volgende:
Scheren heeft zowel een zwakke als een sterke vervoeging. Met betekenis 'afsnijden' is de verleden tijd schoor en met de betekenis 'rakelings langs iets gaan' is de verleden tijd scheerde. Dit geldt ook voor het voltooid deelwoord, wat dus zowel gescheerd als geschoren kan zijn.
Je wil dat iedereen naar je profiel gaat kijken nu he.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:34 schreef Vector_SLD het volgende:
Welk niveau doe je knul?
Dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is 'geschoren' als het om je sik gaat.
Het is 'gescheerd' als je snel rakelings langs komt.
Helder
I LOVE YOU!quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
Helder
quote:
ik zij niet dat ik er nog nooit van heb gehoord, ik weet alleen niet meer wat t is.... en de personen waarmee ik de discussie had ook niet neem ik aanquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:39 schreef Guilin het volgende:
[..]Alsof het antwoord nu nog niet duidelijk was.
Overigens zou ik je nooit dat geld geven als je niet eens weet wat een voltooid deelwoord is en tevens nog nooit van 't kofschip hebt gehoord.
Dat insinueer ik ook nietquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je wil dat iedereen naar je profiel gaat kijken nu he.![]()
Nou, je bent niet de enige, en zo moeilijk is het echt niet, dat Gymnasium.
En dan nog foutquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
Helder
90% voor mij, 10% voor jouwquote:Op zaterdag 21 april 2007 02:48 schreef teknomist het volgende:
Als je SP stemt stel ik voor de winst te verdelen.
Ter waarde van een pakje sigaretten? Ga ik op zich wel akkoord mee.quote:
De R zit niet in het kofschip, dus het is gescheerd.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:31 schreef KumA het volgende:
[..]
ben jij een vrouw?? want de vraag was of t "geschoren" of "gescheert" is.....scheerde zat er niet tussen!!
Amerika is niet het enige land dat dollars gebruikt.quote:Op zaterdag 21 april 2007 03:16 schreef Double-Helix het volgende:
Dollars,woon je in amerika ofzo?
Oh en het is geschoren.
met wie?? want ze zijn t nog niet eens over t antwoordquote:
quote:Op zaterdag 21 april 2007 03:13 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De R zit niet in het kofschip, dus het is gescheerd.
Waarschijnlijk komt dat omdat je vraag niet eens klopt. Eerst heb je het over verleden tijd, dan opeens over gescheert (sic) en geschoren.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:13 schreef KumA het volgende:
[..]
met wie?? want ze zijn t nog niet eens over t antwoord
omfgquote:Op zondag 22 april 2007 17:00 schreef KroJo het volgende:
Beiden zijn fout volgens de Koran:
Het laten staan van de baard is Waadjib (verplicht) voor alle mannen. Hiervoor is voldoende bewijs te vinden in de Soennah van de Profeet (vrede en zij met hem) en de cOelamaa' van de Islam zijn het er unaniem over eens dat het laten staan van de baard verplicht is. Laat je niet misleiden door het achterwege laten van deze soennah door een aantal hedendaagse 'geleerden'. Laat je ook niet misleiden door hun twijfelachtige fatwa's, waarmee zij hun eigen (ongeoorloofde) daden ondersteunen en waarmee zij de mensen hen laten volgen in datgene wat verwerpelijk is. De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Wie met een goede soennah begint (het initiatief neemt om een goede daad te verrichten), hem komt de beloning van deze (goede soennah) toe en (ook) de beloning van éénieder die deze (goede soennah, hem navolgend) verricht. En wie met een slechte soennah begint (het initiatief neemt om een slechte daad te verrichten), hem komt de zondelast van deze (slechte soennah) toe en (ook) de zondelast van éénieder die deze (slechte soennah, hem navolgend) verricht."
Zowel gescheerd alswel geschoren màg dus in het moderne Nederland niet meer...
Hoe lang ben je eigenlijk al uit nederland weg?
Dat lijkt me sterk, dat de zondenlast van eenieder die hem volgt ook op hem rust. In de qoraan staat duidelijk en herhaaldelijk, dat Allah iedereen beoordeelt en afrekent naar zijn eigen daden. Voorwaar, Allah rekent snel.quote:Op zondag 22 april 2007 17:00 schreef KroJo het volgende:
Het laten staan van de baard is Waadjib (verplicht) voor alle mannen. Hiervoor is voldoende bewijs te vinden in de Soennah van de Profeet (vrede en zij met hem) en de cOelamaa' van de Islam zijn het er unaniem over eens dat het laten staan van de baard verplicht is. Laat je niet misleiden door het achterwege laten van deze soennah door een aantal hedendaagse 'geleerden'. Laat je ook niet misleiden door hun twijfelachtige fatwa's, waarmee zij hun eigen (ongeoorloofde) daden ondersteunen en waarmee zij de mensen hen laten volgen in datgene wat verwerpelijk is. De Profeet (vrede zij met hem) zei: "Wie met een goede soennah begint (het initiatief neemt om een goede daad te verrichten), hem komt de beloning van deze (goede soennah) toe en (ook) de beloning van éénieder die deze (goede soennah, hem navolgend) verricht. En wie met een slechte soennah begint (het initiatief neemt om een slechte daad te verrichten), hem komt de zondelast van deze (slechte soennah) toe en (ook) de zondelast van éénieder die deze (slechte soennah, hem navolgend) verricht."
Stierenschijt weer. Een baard is helemaal niet verplicht.quote:Op zondag 22 april 2007 17:00 schreef KroJo het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |