abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21276985
Die freak achter dat restaurant, ik schrok me de tyfus
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_21541590
Ik weet het niet. .

Ik vind de verklaringen voor de film in dit topic niet leuk. Ik vond de film best okay (vooral het eerste stuk zegmaar, de droom). Maar daarna. Ik was de weg kwijt. Ik dacht dat ik in slaap was gevallen. Ik heb teruggespoeld. Ik was dus niet in slaap gevallen.

Ik wil geen films zien waarvan ik naderhand een (voor mij teleurstellende) verklaring moet opzoeken om 'm te snappen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 15:06:01 #153
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_21557488
Uitlegjes:

- [url]dir.salon.com/ent/movies/feature/2001/10/23/mulholland_drive_analysis/index.html[/url
- community-2.webtv.net/MulhollandDr/MulhollandDriveFan/index.html
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 26 augustus 2004 @ 16:49:51 #154
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21559909
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 20:30 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik wil geen films zien waarvan ik naderhand een (voor mij teleurstellende) verklaring moet opzoeken om 'm te snappen.
Wat is dan het teleurstellende aan de verklaring voor deze film? Ikzelf vind het overigens juist prettig als niet alles helemaal uitgekauwd wordt en ik na het bekijken van de film welhaast gedwongen wordt om na te denken over hetgeen ik gezien heb.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_21560014
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 16:49 schreef Weakling het volgende:
Wat is dan het teleurstellende aan de verklaring voor deze film? Ikzelf vind het overigens juist prettig als niet alles helemaal uitgekauwd wordt en ik na het bekijken van de film welhaast gedwongen wordt om na te denken over hetgeen ik gezien heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat vond ik teleurstellend.
pi_21571449
Hints die bij de dvd zaten;

Zijn niet echt spoilers maar je weet het maar nooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_21571482
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 20:30 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik weet het niet. .

Ik vind de verklaringen voor de film in dit topic niet leuk. Ik vond de film best okay (vooral het eerste stuk zegmaar, de droom). Maar daarna. Ik was de weg kwijt. Ik dacht dat ik in slaap was gevallen. Ik heb teruggespoeld. Ik was dus niet in slaap gevallen.

Er zullen mensen zijn die het direct snappen en er zullen mensen zijn die er een eigen draai aan geven. Je moet ermee doen wat je wil.
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:55:20 #158
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_21884056
Heeft iemand een idee hoe het zit met de koffie die je tijdens de hele film ziet? En de asbakken?
Overal verstand van.
pi_23391867
*kick*

Net gezien op Canvas.

Tmaelijk bizar dat je een flim als spannend ervaart, terwijl je tegelijk niet eens echt snapt waar het om gaat.
pi_23392363
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:55 schreef k_man het volgende:
*kick*

Net gezien op Canvas.

Tmaelijk bizar dat je een flim als spannend ervaart, terwijl je tegelijk niet eens echt snapt waar het om gaat.
Idd dat heb ik ook vond het wel spannend (sommige scenes ook weer niet maar de meesten wel) maar ik snap er geen hol van.
  donderdag 18 november 2004 @ 00:24:14 #161
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23392697
quote:
Op woensdag 17 november 2004 23:55 schreef k_man het volgende:
*kick*

Net gezien op Canvas.

Dat is toch niet raar. Vaak zijn films die vaag zijn spannend door het mysterieuse karakter ervan en je geen idee hebt wat er gaat gebeuren. Zelf ervaar ik de film alsof je naar een nachtmerrie zit te kijken.
Imo zijn er twee soorten enge films:
In de eerste is er een wereld die erg op de onze lijkt en waar binnen een in begin vastgestelde status-quo een vreemd element (uit een andere realiteit) opduikt en die moet dan of weggewerkt worden uit of worden opgenomen in de status-quo wereld. Zodat alles uiteindelijk weer koek en ei is. Denk hierbij aan exorxisme of alien films.
De tweede soort is op een ander manier eng. En eigenlijk veel enger imo. Hierin is namelijk geen duidelijk status qou. In deze film bestaan allerlei soorten realiteiten naast en door elkaar heen. Hierbij weet je niet wat er gaat gebeuren en gebeuren er allerlei onlogische dingen..
pi_23396483
Hij ligt hier al 2 weken op DVD, ik ga dit weekend maar eens een poging wagen.
pi_23399012
Persoonlijk vind ik het misschien wel de beste van David Lynch.

De film was trouwens eigenlijk als pilot voor een volledige serie, een nieuwe Twin Peaks zeg maar, bedoeld.
Toen de producenten echter het eindresultaat zagen vonden ze het te vreemd en ontoegankelijk (wat een verrassing bij David Lynch!) en is de serie gecancelled en is het bij de film gebleven.

Zonde imo...
  donderdag 18 november 2004 @ 13:34:25 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23400320
hem gisteravond ook gezien, voor de eerste keer en dit schreef ik er over in t "Welke film heb je pas gezien" topic:
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:20 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren:

Mulholland Drive
De reacties hier zijn zo te lezen niet zo heel positief, maar ik vond em persoonlijk echt geweldig . De sfeer is geweldig, net als de acteerprestaties. En dan met name van Naomi Watts, maar dat ben ik ondertussen wel gewend .
In het begin moest ik er ff in komen, maar hij werd steeds beter. Niet de hele film door is t spannend, maar toch zitten er een groot aantal zeer spannende scenes in. En bij elk van die spannende scenes lukte t regisseur David Lynch om je hart sneller te laten kloppen, t echt spannend te laten zijn. Erg goed
Een redelijk ingewikkelde film, waar ik door toedoen van m`n broer precies de clou heb gemist
Het was maar 5 seconden ofzo, maar dat heb ik dus gemist en daardoor snapte ik de rest van de film niet erg meer . Dus ik moet m zeker nog es kijken. Heb gelijk de dubbel dvd besteld
Zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_23402257
Na een tweede keer kijken vind ik het eigenlijk pretentieuze bagger.

Het ziet er allemaal mooi uit, maar nee. .
pi_23402734
Typisch David Lynch sfeertje. Je moet er maar van houden. Ik vind hem in ieder geval geweldig.
pi_23402774
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:26 schreef Kolkus het volgende:
Persoonlijk vind ik het misschien wel de beste van David Lynch.

De film was trouwens eigenlijk als pilot voor een volledige serie, een nieuwe Twin Peaks zeg maar, bedoeld.
Toen de producenten echter het eindresultaat zagen vonden ze het te vreemd en ontoegankelijk (wat een verrassing bij David Lynch!) en is de serie gecancelled en is het bij de film gebleven.

Zonde imo...
idd, dat had ik ook gehoord. maar de film is niet precies hetzelfde als die eventuele pilot.
SPOILER
pi_23404869
filmliefhebbers kunnen deze film echt waarderen, top film !!
Nothing to see here, carry on
pi_23405427
Leukste stuk vind ik dat die gozer door die muur schiet en dat dikke wijf raakt.
Aaaah something bit me..
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
  donderdag 18 november 2004 @ 23:50:30 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23414958
Het beste nog is die cowboy: "You will see me one more time iff you do good. Two more times iff you do bad."
  donderdag 18 november 2004 @ 23:59:23 #171
45321 Hugo_
join the resistance
pi_23415181
http://www.mulholland-drive.net

voor mensen die uileg behoeven...
  donderdag 2 december 2004 @ 16:37:25 #172
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23717001
Wow, wat een geweldige mind-teaser
Net gezien, en vanaf ongeveer de helft (vanaf het blauwe kubusje) met een groot vraagteken op mijn voorhoofd zitten kijken
Na het lezen van dit topic kom ik al wat verder, maar wat geweldig vaag is 'ie! Ik vond hem ook beter dan Lost Highway. Hij was wel traag, maar niet zó traag als Lost Highway

En die lesbische scènes waren stiekem best okay
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  maandag 6 december 2004 @ 18:58:20 #173
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_23804028
Ik heb hem gisterenavond/nacht gekeken. En ik vond het eigenlijk een verschrikkelijk goede film, hoewel ik er tegen het einde geen ene zak meer van snapte. Tenminste, ik had er wel een paar ideeen over, maar totaal geen zekerheid. Na het lezen van de uitleg bleek dat ik, naar mijn eigen verrassing, toch nog wel redelijk in de buurt zat

De hele sfeer tijdens de film is perfect. Continue heb je het idee dat er gevaar op de loer ligt.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_34585988
Vanavond op TV dus. Keitof natuurlijk.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_47875036
Net op DVD gekeken: Geweldige film . Het constant wisselen tussen illusies, flashbacks en heden in deze film is briljant . En de lesbische scènes zijn natuurlijk ook geen straf .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_47967633
Volgende week woensdag komt ie op Canvas (en Lost Highway die vrijdag daarop). De David Lynch-weken zijn begonnen
pi_47972706
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:14 schreef ZwarteMagika het volgende:
Volgende week woensdag komt ie op Canvas (en Lost Highway die vrijdag daarop). De David Lynch-weken zijn begonnen
thanks voor de tip!

zijn alleen alleen deze 2 te zien ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_47972802
Geloof het wel, misschien de week daarop nog (ze moeten toch een beetje Inland Empire promoten )
pi_47972992
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:21 schreef ZwarteMagika het volgende:
Geloof het wel, misschien de week daarop nog (ze moeten toch een beetje Inland Empire promoten )
ah ok, zal opletten dan jammer dat IE in zo weinig zalen draait gelukkig heb ik em al gezien
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_48238494
Ik heb deze film zojuist gezien op België 2. Ik houd persoonlijk wel van dit soort film, maar deze was wel heel erg extreem bizar. Toch is het vreemde, dat je, ondanks dat je er geen hol van snapt, toch blijft kijken. Nu kan dat overigens ook komen doordat Naomi Watts erin speelt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')