abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2002 @ 18:56:42 #1
21066 Potter
At your service
pi_3002923
bestaat hij eigenlijk wel???

Ik persoonlijk ben niet opgevoed met een geloof, maar ik wil niet zeggen dat er niks is want dat weet ik niet.

Ik wil graag reacties horen over hoe jullie denken over god.

"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_3002940
niemand zal het kunnen bevestigen of hij/zij/het leeft/bestaat maar je kan er in geloven en wanneer jij er in gelooft zal ie/hij/zij/etc bestaan
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_3002945
Geen idee of hij bestaat.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_3002959
Ik zal hem morgen ff bellen...
  donderdag 31 januari 2002 @ 19:01:56 #5
21066 Potter
At your service
pi_3002984
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 18:58 schreef Chandler het volgende:
niemand zal het kunnen bevestigen of hij/zij/het leeft/bestaat maar je kan er in geloven en wanneer jij er in gelooft zal ie/hij/zij/etc bestaan
Wat een wijze uitspraak.
pi_3003004
he ik ben het levende bewijs voor het bestaan van god
ik doe alles vanwege mijn geloof dus ben ik volgens de wet niet aansprakelijk.
  donderdag 31 januari 2002 @ 19:07:24 #7
21934 Sproggel
Weet het weer niet.
pi_3003026
Geloof er ook niet in.

Maar als hij/zij bestaat en ik kom ooit voor hem/haar te staan.
Dan krijgt hij/zij een trap tegen de schenen van me.

Voor alle leed die hij/zij heeft laten gebeuren.

Je moet gekken altijd gelijk geven!
En ik ben het helemaal met mezelf eens.
pi_3003046
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 19:04 schreef daburnd het volgende:
he ik ben het levende bewijs voor het bestaan van god
Ben je de duivel?
  donderdag 31 januari 2002 @ 19:11:11 #9
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3003057
dit zijn van die zwoele zomeravondgesprekken.
Bestaat god...

Bestaat god? Sja, waarom niet.
Tot je 8e heb je waarschijnlijk onvoorwaardelijk in sinterklaas geloofd. En ook al zie je dat de pepernoten gewoon in de supermarkt worden verkocht, je blijft geloven. Ook al zie je dat er op de pakjes stikkertjes zitten van speelgoedwinkels, je blijft geloven. Zelfs als je een keer niet kunt slapen en je komtn naar benenden, en je ziet daar je pappa en mamma kadootjes inpakken, blijf je geloven.
Het is een soort van geloof in een soort van liefde denk ik. Iets dat er altijd voor je is, iets geheimzinnigs, dat zich in alles terug laat komen. net als sinterklaas. Hij kijkt of je lief bent, hij geeft je een soort zelfverzekerd gevoel. Zo gaat het denk ik ook met god. Ook al zijn er in de laatste 2 eeuwen enorm veel dingen verklaard. Weersverschijnselen, ziektes, etc. Je gelooft in iets, ook al is er geen bewijs voor. Misschien zelfs tegenbewijs...

Weird eigenlijk, als je er zo over na gaat denken
Ik geloof wel, maar alleen in "iets" hogers, ben niet echt christen ofzo

Action is the enemy of thoughts
pi_3003143
Persoonlijk geloof ik niet in God, niet in Jezus en Allah, of whatever. Ik heb echter af en toe mijn bedenkingen bij sommige gebeurtenisen, maar dan denk ik altijd maar aan toeval.

Na mijn idee is geloof iets wat door een hele samenleving is bedacht en in stand wordt gehouden. Hoe meer men leert over de wereld, hoe minder men gelooft van die geloof-verhalen.

Sjaddaj

pi_3003170
nou wat mijn wazige ideen betreft >

als je in de hemel komt doe je alleen "goede" dingen zoals naar school gaan, netjes de rest van hemelste tijd netjes je belastingen betalen en van die shit

als je naar de hell toe gaat doe je alle "slechte" dingen
voor alle eeuwigheid. stel je voor, watervallen van whisky.
lijntjes op de straat van coke, joints aan de bomen, vrouwen in overvloed. joehoe

pi_3003191
Ik denk dat een paar duizend jaar geleden een buitenaards ras is gestrand vlakbij (of op) onze planeet, deze wezens leven veeeel langer dan ons en hebben dus panne met hun ruimtevaartuig.
In plaats van op de inter-stellaire wegenwacht te wachten besluiten ze om een "ras" te laten ontstaan op aarde.

Zo gauw dit ras ontwikkeld genoeg is om hun ruimtevaartuig te repareren gaan ze er weer vandoor en laten ze ons stikken...

Beetje vreemd ??

B Red Ten
pi_3003203
lees dan een boeken van erich von daeniken. met eigenlijk een a umlaut zijn inplaats van ae.
pi_3003205
God is zwaar overdreven
Wie?
pi_3003217
djeez, waarom altijd die slotjes, wat boeit et?
  donderdag 31 januari 2002 @ 19:39:45 #17
19813 Tobbe
Ongewoon Teddy
pi_3003338
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 19:26 schreef Vasquinth het volgende:
[knip]

Etc. Etc. Etc.
SLOTJE!

Waarom dat nou weer?
De vraag over een best wel serieus onderwerp (zo is het tenminste gebracht) geeft aan dat er vragen zijn en waar anders dan hier om erover van gedachten te wisselen?

Niemand leest de lijst met topics die "over de datum zijn" (tenminste, ik niet ) en het klopt dat in verse topics ook vaak verse reacties kunnen komen (dus afwijkend van een bepaalde trend die in een topic kan lopen).

Maar om ontopic te blijven: ik ben niet gelovig als het gaat om een religie. Ik geloof wel in de mens zelf. Het is de mens die d dingen doet die ze doen en gedaan zijn en verder ook nog gedaan kunnen worden. Er zijn wel veel mensen met allemaal verschillende instellingen, maar meestal vinden we toch de mensen die bereid zijn dingen te doen, het leukst. En in juist die mensen heb ik dat "vertrouwen". Een soort geloof. En uiteraard in mijzelf. Tenminste, als ik trots op mijzelf kan zijn en dat is elke dag weer die uitdaging.

En een god? Geloof is een krachtig iets, al shet puur is. En dan bedoel ik niets occultys mee ofzo, maar wel de innerlijke kracht om bijvoorbeeld door te zetten en vertrouwen te hebben in een betere toekomst. Bijvoorbeeld.

Aan de andere kant vind ik dat teveel vertrouwen ook te kwetsbaar is en makkelijk geschaad kan worden en dat het dus voor teleurstelling kan zorgen. Realisme is dan op zijn plaats. Het gaat dus eigenlijk om de balans tussen geloof en realisme.

Een glimlach is altijd aantrekkelijk!
  donderdag 31 januari 2002 @ 19:43:43 #18
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_3003380
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 31 januari 2002 @ 20:16:44 #19
21066 Potter
At your service
pi_3003750
  donderdag 31 januari 2002 @ 20:34:27 #20
12295 dozo
De snelste alien ooit
pi_3003979
Ja maar hij wil ff rusten dus als er wat is moeten jullie het mij maar melden dan meld ik het wel aan god. Oke ( kost wel geld natuurlijk)
ja ik ben het en ik zal het blijven ook let maar op
pi_3004139
Ikzelf ben nog altijd aan het zoeken

Vraag me dan gewoon vaker af hoe het allemaal is ontstaan . Dacht eerst dat het een simpele oerknal was maar dat heb ik weerlegd door bepaalde persoonlijke ervaringen. ( meditatie, psychose, egypte, 12e planeet en nog meer)

Op dit moment laat ik het allemaal rusten en ga ik er niet dieper op in.

Is af en toe super vermoeiend om een bevestiging te krijgen van het bestaan van God/Goden.

Op dit moment zit ik nog in de fase dat ik geloof in Isis en Osiris. Komt door een Egypte Studie dit. Kijk ik naar Egypte dan blijf ik geloven in Goden.

Als ik ooit weer zin heb dan ga ik weer naar de bibliotheek. En dan maar hopen dat ik verder kom.

pi_3004370
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 20:16 schreef Potter het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon niet reageren als er al van die topics zijn.

Je kunt ook gewoon zo'n topic niet openen als er al van die topics zijn.
pi_3004392
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 20:50 schreef Nevermind het volgende:

[..]

sjongejongejongejonge
t'is weer een newbie die ff wil doen alsof ie stoer is ofzow. tyfus op man

Ach gos, hij is eindelijk zelf geen newbie meer... kan 'ie eindelijk andere newbies uitschelden. Get A Life.
  donderdag 31 januari 2002 @ 21:40:06 #25
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_3004844
Ok genoeg gelult ik verplaats m naar Filosofie & Theologie dan moet de mod daar maar ff kijken ofie dicht MOET
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')