geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 08:52 |
Ik heb vorig jaar een tijdje in Jakarta gewoond en tijdens m'n verblijf daar heb ik een puntgave, originele vbb 150 op de kop weten te tikken. Ik ben zelf geen onwijze vespa-fan maar deze vond ik toch wel zo mooi en stijlvol dat ik em eigenlijk wel wilde hebben en het leek me het ideale vervoersmiddel in zo'n drukke stad. Helaas heb ik door stagewerkzaamheden er niet zoveel op kunnen rijden (en ik vond het verkeer toch iets te eng ![]() Nu ben ik alweer een tijdje terug in NL en staat m'n vespaatje daar stof te verzamelen, de hoogste tijd dus om em hierheen te halen. Waar ik toendertijd niet echt aan had gedacht was dat ik met die scoot hier niet mag rondrijden. Het is nml een 150cc model en daar heb je hier een auto- of motorrijbewijs voor nodig en ik heb alleen een brommerrijbewijs :'( (gelukkig deden ze er in jakarta niet zo moeilijk over ![]() Enfin, wil deze dus proberen te verkopen en voor het geld een 50cc model aanschaffen waar ik wel gewoon op mag rond tuffen. Specs: Model: vbb Serie: 2t Bouwjaar: 1964 Motor: originele Vespa motor (pontadera, italy), geheel gereviseerd, originele onderdelen, origineel framenr. 150cc 2taks Frame: origneel Vespa Largeframe, origineel framenr. aanwezig Hij is vorig jaar vakkundig "gerestaureerd", dus helemaal uit elkaar gehaald en weer van scratch opgebouwd (inclusief motor). Opnieuw gezandstraald en gespoten in een blowtherm oven. Verder waar mogelijk originele onderdelen gebruikt in de body. Sinds 1964 ben ik de 3e eigenaar, originele papieren van eerste eigenaar zijn nog aanwezig. Op dit moment ben ik het laatste papierwerk aan het afronden en dan wordt ie hopelijk begin volgende week op de boot gezet richting rotterdam. Zal zo nog ff wat pics uploaden. Bieden mag vanaf 1750,- | |
-Lillith- | vrijdag 20 april 2007 @ 09:05 |
Foto's? | |
zout-droppie | vrijdag 20 april 2007 @ 09:05 |
tvp | |
geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 09:09 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Feestkabouter | vrijdag 20 april 2007 @ 09:11 |
sorry dat ik het moet zeggen, maar............. wat is ie krom! ben jij ermee onderuit gegaan dat ie moest worden opgeknapt? of komt het gewoon door de slordige Italiaanse makelij? | |
Die4iT | vrijdag 20 april 2007 @ 09:26 |
als ik het geld had gesus dan had ik hem echt meteeen gekocht... prachtig ding suc6 met verkoop! | |
ANWB | vrijdag 20 april 2007 @ 09:32 |
quote: ![]() Mooi ding ![]() | |
wieringer | vrijdag 20 april 2007 @ 09:34 |
dat kromme kan ook nog wel eens aan de camera liggen ofzo want dit is zo "krom" dat ik het vreemd begin te vinden dat alles nog netjes aansluit, of de restaurateurs hebben ook het plaatstaal opnieuw geklopt, maar dat lijkt me dan weer niet. | |
geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 09:35 |
quote:heya, een kenner? hoe zie je dat dan? Heb voordat ik em kocht uitgebreid onderzocht en laten onderzoeken door mensen die er verstand van hebben, maar dat krom staan heb ik niet gehoord.. dus verklaar je nader? | |
ANWB | vrijdag 20 april 2007 @ 09:35 |
quote:Ik zie alleen het achterbumpertje scheef zitten ![]() | |
Livedeejay | vrijdag 20 april 2007 @ 09:36 |
quote:Alleen autorijbewijs genoeg?? | |
ANWB | vrijdag 20 april 2007 @ 09:37 |
quote:Met een vaarbewijs mag je niet vliegen ![]() | |
geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 10:28 |
quote:sorry, moet zijn "auto en/of motorrijbewijs", je hebt dus een iig een motorrijbewijs nodig De motor heeft trouwens maar max 50 km gelopen na de revisie. Invoerrechten etc. heb ik geregeld, hij moet nog wel op kenteken worden gezet. Een ruil is trouwens ook mogelijk, dus als iemand nog een mooie vespa pk of special 50cc heeft staan of een ander mooi klassiek model, laat het me ff weten! | |
manga | vrijdag 20 april 2007 @ 11:21 |
OMG wat een schatje!!! Helaas (heel erg jammer) dat ik geen motorrijbewijs heb, ik vind deze beestjes geweldig ![]() ![]() | |
noemmemaarjuanita | vrijdag 20 april 2007 @ 11:33 |
quote:Dat meen je toch niet serieus he ? ![]() Alsof jij op een foto - die altijd vervormd is door de gebruikte lens - kunt zien of ie krom is ![]() Maak eens een foto van je kamer, langs je muur - je zult zien dat je muur ook krom is ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door noemmemaarjuanita op 20-04-2007 11:39:38 ] | |
ANWB | vrijdag 20 april 2007 @ 14:01 |
1250 euro Na overleg met het vrouwtje ![]() | |
Lassekjus | vrijdag 20 april 2007 @ 14:19 |
er staat vanaf 1750. Ik bied 1300. =) | |
geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 14:26 |
sorry ANWB, maar dat is echt te laag, met dat bedrag kom ik niet eens uit de kosten van het invoeren. | |
ANWB | vrijdag 20 april 2007 @ 14:31 |
quote:Ja maar, maar ik vind 1750 weer te veel ![]() Wat zijn de kosten voor transsport? (nieuwschierig) | |
geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 14:43 |
reken maar op tussen de 3 en 400 euro per kubieke meter (t gaat in een krat) + invoerrechten, maar dat wordt hier bepaald en als je 1750 te veel vind dan moet je eens gaan zoeken naar "opknapmodelletjes" of goedkope namaaktroep uit india/vietnam. Voor een origineel opknappertje, met italiaans frame en motornummer betaal al makkelijk 1500 en dan komen daar nog eens de kosten voor het opknappen bij. en als je echt erin geintereseerd bent in zo'n opknap project, moet je het maar laten weten, kan mss nog wel een origineel italiaans frame + motor voor je regelen | |
ANWB | vrijdag 20 april 2007 @ 16:53 |
Hoe hoog zijn de invoerkosten incl kenteken? Ik ga nog ff nadenken. ![]() | |
geniuxx | vrijdag 20 april 2007 @ 17:03 |
omdat het een oldtimer is vallen de kosten voor het invoeren op zich best mee, geloof 6% van de huidige dagwaarde. Het op kenteken zetten weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar reken maar tussen de 100 en 200 euro. | |
geniuxx | zaterdag 21 april 2007 @ 11:17 |
kicerdekick | |
Silentium | zaterdag 21 april 2007 @ 11:32 |
Tvp! ![]() | |
Lassekjus | zaterdag 21 april 2007 @ 12:31 |
1450 | |
geniuxx | zaterdag 21 april 2007 @ 12:41 |
quote:dream on ![]() | |
Lassekjus | zaterdag 21 april 2007 @ 13:09 |
i will=) | |
geniuxx | zaterdag 21 april 2007 @ 13:15 |
hehe ![]() ik snap dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar dit soort bikes vind je gewoon echt niet voor onder de 1500 (en dan heb je het over een wrak/opknappertje) | |
Feestkabouter | zaterdag 21 april 2007 @ 14:25 |
quote:kijk op de foto van de achterkant: het achterdeel met zitting staat niet in lijn met de voorpartij (kuip en stuurkolom). geen idee hoe een camera dat kan vervormen. en ja ik heb een jaren 30 woning, daar is niks recht, en in de nieuwbouwwoning die ik had was ook amper iets recht. maar woningen en fietsen worden op nogal verschillende manieren gemaakt........ | |
geniuxx | zaterdag 21 april 2007 @ 16:21 |
de foto is gewoon niet 100% recht van achteren genomen, je ziet bv de zijkant van de zitting aan de linkerkant wel en aan de rechterkant niet, of is m'n zadel nu ook krom ![]() | |
geniuxx | zondag 22 april 2007 @ 21:02 |
@ anwb: nog over nagedacht? ![]() | |
noemmemaarjuanita | maandag 23 april 2007 @ 09:31 |
quote:"Ja en de rechter-zijkap van het achterwiel is groter dan de linker op die foto !" ![]() quote:Het gaat er juist om dat dingen die in het echt recht zijn op een foto een kromming kunnen lijken te hebben. Komt door de lensvervorming. | |
ANWB | maandag 23 april 2007 @ 10:05 |
quote:Yep ![]() Te duur voor mij ![]() | |
geniuxx | maandag 23 april 2007 @ 17:09 |
ah ok, jammer dan gaan we vrolijk verder ![]() | |
Feestkabouter | maandag 23 april 2007 @ 18:59 |
quote:ik weet wat lensvervorming is. eventuele lensvervorming zou eerder juist een kromming de andere kant op suggereren. al moet ik na nadere bestudering wel zeggen dat het argument dat de foto niet helemaal precies recht van achter is genomen toch wel een klein beetje hout zou kunnen snijden........ | |
geniuxx | maandag 23 april 2007 @ 19:44 |
hehe, ja want ik weet bijna 100% zeker dat ie niet krom is, heb er zo'n 50km op gereden en nooit gemerkt dat er ergens een afwijking zat. | |
ANWB | dinsdag 24 april 2007 @ 11:42 |
Ik heb net een Runner 180 gekocht. ![]() | |
geniuxx | dinsdag 24 april 2007 @ 14:22 |
das toch een gilera? Niet geheel mijn smaak, maar gefeliciteerd met je aankoop ![]() | |
fokkefokkema | dinsdag 24 april 2007 @ 14:28 |
Wat een gaaf ding zeg! Ik wil geen bod uitbrengen ondanks dat ik motor-rijbewijs heb maar ik moest het even kwijt. Succes. | |
fokuserdetiende | dinsdag 24 april 2007 @ 15:10 |
mooi ding. Verkoop dus met nederlands kenteken/papieren of moet men dat nog zelf regelen? | |
geniuxx | dinsdag 24 april 2007 @ 15:20 |
hij staat nu nog niet op kenteken, want hij is onderweg ![]() als iemand em al wil kopen en zelf kenteken wilt regelen mag dat, als ik het heb geregeld gaat de vraagprijs iig een stuk omhoog. Want dan is het opstappen en wegrijden. Nu bestaat (de kleine) mogelijkheid dat ie niet door de keuring komt, maar daar maak ik me eigenlijk geen zorgen om omdat het een oldtimer is die vakkundig is opgeknapt en die technisch nagenoeg perfect is. Bovendien is de keuring voor oldtimers erg soepel omdat ze de criteria hanteren die ten tijden van het bouwjaar golden. Wat betreft papieren, alles is aanwezig (ook originele papieren uit 1968 van de 1e eigenaar) | |
fokuserdetiende | zaterdag 28 april 2007 @ 14:17 |
lijkt me dan meer als normaal dat je in je OP duidelijk aangeeft dat de Motor niet gekeurd is en dus niet gebruiktmag worden in NL. | |
JimDavis | zaterdag 28 april 2007 @ 21:34 |
quote:Import keuring flapdrol. ![]() Alles uit het buitenland moet gekeurd worden voordat het op de weg mag. | |
Pascal86 | zaterdag 28 april 2007 @ 22:10 |
quote:Ja ja nu weten we het wel. TVP ik ken mischien wel iemand die er interesse in heeft en er ook genoeg financien voor heeft ![]() | |
fokuserdetiende | donderdag 3 mei 2007 @ 00:29 |
quote:dat kan wel maar dan is dit nog eens een oldtimer. Niet zo makkelijk als met een nieuwe auto. | |
geniuxx | donderdag 3 mei 2007 @ 08:42 |
nee makkelijker, zolang je maar de juiste papier hebt (en die heb ik) | |
fokuserdetiende | vrijdag 4 mei 2007 @ 13:53 |
whatever. Doe het dan als je het zo goed weet en het zo makkelijk is. Verkoop je hem ook veel sneller want een koper mag dit ding niet op de openbare weg gebruiken voordat de papieren rond zijn. | |
ANWB | vrijdag 4 mei 2007 @ 13:56 |
quote:Als je er verstand van hebt en geen intresse, hou je er dan buiten. ![]() | |
geniuxx | vrijdag 4 mei 2007 @ 14:27 |
quote:hahaha, ik weet het niet zo goed, jij weet het gewoon heel slecht. Als je niks zinnigs te melden hebt hou dan gewoon je mond en ga elders spammen ![]() | |
Replayer | maandag 15 december 2008 @ 18:56 |
Hey, Allereest echt een mooi dingetje en de prijs is behoorlijk laag als je het mij vraagt.. Ik ben op het moment zelf aan het studeren in Surabaya en wil mijn Vespa-tje ook invoeren maar ben nogal in de war over wat ik nou precies moet regelen en wat de kosten daarvoor zijn, zou je mij misschien een mailtje kunnen sturen met het volgende: 1. Benodigde documenten van de motor 2. Wat de kosten zijn voor de invoer (transport, belasting etc.) 3. Wat voor papierwerk ik moet regelen Alvast hartelijk bedankt Mvgr, David (Replayer_88@hotmail.com) | |
geniuxx | maandag 15 december 2008 @ 19:30 |
nice kick ![]() mn schatje is inmiddels al lang verkocht en heb er een 50cc special uit 1970 voor in de plaats gekocht (die ook alweer een nieuwe eigenaar heeft wegens omstandigheden) enfin heb je een mailtje gestuurd, wat mij betreft kan deze dicht modjes ![]() | |
VampiricDemon | maandag 15 december 2008 @ 19:57 |
OK op slot ![]() |