Ik heb vorig jaar een tijdje in Jakarta gewoond en tijdens m'n verblijf daar heb ik een puntgave, originele vbb 150 op de kop weten te tikken. Ik ben zelf geen onwijze vespa-fan maar deze vond ik toch wel zo mooi en stijlvol dat ik em eigenlijk wel wilde hebben en het leek me het ideale vervoersmiddel in zo'n drukke stad. Helaas heb ik door stagewerkzaamheden er niet zoveel op kunnen rijden (en ik vond het verkeer toch iets te eng
![]()
).
Nu ben ik alweer een tijdje terug in NL en staat m'n vespaatje daar stof te verzamelen, de hoogste tijd dus om em hierheen te halen. Waar ik toendertijd niet echt aan had gedacht was dat ik met die scoot hier niet mag rondrijden. Het is nml een 150cc model en daar heb je hier een auto- of motorrijbewijs voor nodig en ik heb alleen een brommerrijbewijs :'( (gelukkig deden ze er in jakarta niet zo moeilijk over
![]()
)
Enfin, wil deze dus proberen te verkopen en voor het geld een 50cc model aanschaffen waar ik wel gewoon op mag rond tuffen.
Specs:
Model: vbb
Serie: 2t
Bouwjaar: 1964
Motor: originele Vespa motor (pontadera, italy), geheel gereviseerd, originele onderdelen, origineel framenr.
150cc 2taks
Frame: origneel Vespa Largeframe, origineel framenr. aanwezig
Hij is vorig jaar vakkundig "gerestaureerd", dus helemaal uit elkaar gehaald en weer van scratch opgebouwd (inclusief motor). Opnieuw gezandstraald en gespoten in een blowtherm oven. Verder waar mogelijk originele onderdelen gebruikt in de body. Sinds 1964 ben ik de 3e eigenaar, originele papieren van eerste eigenaar zijn nog aanwezig.
Op dit moment ben ik het laatste papierwerk aan het afronden en dan wordt ie hopelijk begin volgende week op de boot gezet richting rotterdam.
Zal zo nog ff wat pics uploaden.
Bieden mag vanaf 1750,-