In theorie zou dat wel kunnen, maar dan moet je grootmeesterniveau hebben...quote:Op donderdag 19 april 2007 22:32 schreef Messenga het volgende:
[..]
Nee, vraag ik me af. Kan je je geld ervan verdienen?
En waar zit jij?quote:Op donderdag 19 april 2007 22:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
In theorie zou dat wel kunnen, maar dan moet je grootmeesterniveau hebben...
En hoe is dat verschil uit te drukken in klasses? als zij champions league spelen, wat speel jij dan?quote:Op donderdag 19 april 2007 22:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
In rating: Grootmeesters: 2600
Ik: 1600
Was ook wel te verwachten ja, net zoals alle andere mods. En Robbie!quote:
quote:
Ik mag niet klagen in ieder geval. Maar hopelijk is de verkoudheid morgen helemaal over.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:59 schreef Memento-Mori het volgende:
met mij alles primamet de rest hier ook?
Pfft, als je uitgaat van 10 klasses, Hoofdklasse t/m 9e klasse, dan ergens van 5 tot 7, verschilt ook nog wel met speelstijl.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:52 schreef Messenga het volgende:
[..]
En hoe is dat verschil uit te drukken in klasses? als zij champions league spelen, wat speel jij dan?
Welke speelstijlen hanteer jij?quote:Op donderdag 19 april 2007 23:04 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Pfft, als je uitgaat van 10 klasses, Hoofdklasse t/m 9e klasse, dan ergens van 5 tot 7, verschilt ook nog wel met speelstijl.
Dank jequote:
Meestal passiever, de zogenaamde hypermoderne openingen. (Waarin je niet meteen voor het centrum gaat.) Voordeel is dat je een sterke aanval opzet, nadeel is dat je ruimte beperkt is. Als ik dus, zoals vandaag, een tegenstander heb die me niet gaar laat koken in mijn eigen gebrek aan ruimte, dan is het een prima speelstijl, maar anders ben ik de pineut. Als zwart dan. Als wit speel ik meestal iets offensiever, maar toch nog aan de passieve kant.quote:
Klaas een vriend vanm me speelt competitie in Almelo. Komt hier eens in de 2 maanden logeren. Het eerste dat ie doet is kijken wat Kramnik tegen Kasparov doet. Komt er zo'n schaakbord voorbij en hij klikt als een gek. Binnen een seconde ziet ie de stand en gaat verder. Kan zo'n 15-20 zetten vooruit denken. Als ik dan vraag wat zijn niveau is blijkt het wel mee te vallen. Die toppers zijn geniaal.quote:Op donderdag 19 april 2007 23:04 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Pfft, als je uitgaat van 10 klasses, Hoofdklasse t/m 9e klasse, dan ergens van 5 tot 7, verschilt ook nog wel met speelstijl.
En wat zijn jouw standaard eerste zetten in die speelstijl? of heb je die niet?quote:Op donderdag 19 april 2007 23:09 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Meestal passiever, de zogenaamde hypermoderne openingen. (Waarin je niet meteen voor het centrum gaat.) Voordeel is dat je een sterke aanval opzet, nadeel is dat je ruimte beperkt is. Als ik dus, zoals vandaag, een tegenstander heb die me niet gaar laat koken in mijn eigen gebrek aan ruimte, dan is het een prima speelstijl, maar anders ben ik de pineut. Als zwart dan. Als wit speel ik meestal iets offensiever, maar toch nog aan de passieve kant.
Wat ik bedoel is dat het verschil klein is, en dat je nog kan winnen doordat men niet een goede voortzetting ziet ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |