Hij is wereldkampioen geworden. Hell, in '86 heeft Argentinië in z'n uppie naar de wereldtitel gevoetbald. Alleen toen was hij ouder dan Messi nu is. En daar gaat het DAM om.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:18 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, maar ik vroeg me alleen maar af of Diego nooit wereldkampioen was geworden...
Dus wat de OP daar mee heeft te maken is me een raadsel!!
Niet op zijn 19e. Lezen.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:20 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Doede... het enige wat ik mij afvraag is of Maradonna nu wel of niet in zijn carriere wereldkampioen is geweest!
Och ja tuurlijkquote:Op donderdag 19 april 2007 12:20 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij is wereldkampioen geworden. Hell, in '86 heeft Argentinië in z'n uppie naar de wereldtitel gevoetbald. Alleen toen was hij ouder dan Messi nu is. En daar gaat het DAM om.
Nee jullie lezen.... het was een additionele vraag... omdat ik mij het dus niet kon herinnerenquote:
Inderdaad, nogmaals: GEWEEEELDIG!quote:Op donderdag 19 april 2007 12:21 schreef NJ het volgende:
En als ik die rush van gisteren bekijk en vergelijk met die rush van Maradonna, dan vind ik die van Messi echt veel en veel beter. Maradonna werd eigenlijk geen strobreed in de weg gelegd om door te kunnen lopen, terwijl Messi iedereen blijft ontwijken!
Dat is vrij ernstig.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:21 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Nee jullie lezen.... het was een additionele vraag... omdat ik mij het dus niet kon herinneren![]()
Wat een lulkoek...quote:Op donderdag 19 april 2007 12:24 schreef MaxPower het volgende:
Kunnen we je mening over Messi tenminste ook op waarde schatten.![]()
Dat zou kunnen, maar ik vind het nog steeds een oneerlijke vergelijking. In de tijd van Maradona, zaten de scouts nog niet over de hele wereld te scouten. Mocht Maradona in 1987 geboren zijn, dan zat ie nu wellicht ook bij een Barcelona, Real Madrid of Chelsea. En dan moest hij fysiek en tactisch ook veel sterker zijn, dan dat 30 jaar eerder gehoeven had.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Spelen voor Argentinos is ook wel wat anders dan voor Barcelona. Fysieke preparatie, tactiek en dergelijke zijn ook veel en veel beter dan 20 jaar geleden.
Een prutspeler zoals Kun, werd al topscoorder in Argentinie. Als Messi bij Newell's was gebleven had hij er voor zijn 20e ook wel 100 ingeknald zoals Diego
Maar je weet er blijkbaar weinig meer van. De Alzheimer begint al toe te slaan zeker?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:25 schreef Muhammad het volgende:
[..]
Wat een lulkoek...
Ik heb Maradonna tenminste in het echt zien voetballen![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 april 2007 12:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Maar je weet er blijkbaar weinig meer van. De Alzheimer begint al toe te slaan zeker?
zelfvertrouwen en arrogantie?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:31 schreef NJ het volgende:
Overigens maakt een superieure voetballer nog geen wereldster. Maradonna had een zekere uitstraling, binnen en buiten het veld die van hem een ster maakte. Dat zie ik Messi nog niet doen, die lijkt me daar veel te verlegen voor.
Dat ligt heel dicht bij elkaar.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:34 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
zelfvertrouwen en arrogantie?
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar? Dat is wel erg knapquote:Op donderdag 19 april 2007 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Messi:
Wereldkampioen onder 21
Beste speler wk onder 21
Grootste talent ter wereld
2x kampioen van Spanje
1x CL
1x WK deelname
Diego
Wereldkampioen onder 21
Beste speler WK under 21
Grootste talent ter wereld
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar
Natuurlijk is Messi superieur
Messi is niet gescout door Barca. Hij is naar Spanje gegaan omdat daar injecties die hij nodig had voor zijn gezondheid goedkoper warenquote:Op donderdag 19 april 2007 12:25 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik vind het nog steeds een oneerlijke vergelijking. In de tijd van Maradona, zaten de scouts nog niet over de hele wereld te scouten. Mocht Maradona in 1987 geboren zijn, dan zat ie nu wellicht ook bij een Barcelona, Real Madrid of Chelsea. En dan moest hij fysiek en tactisch ook veel sterker zijn, dan dat 30 jaar eerder gehoeven had.
Zico was ook niet bepaald een slechte voetballerquote:Op donderdag 19 april 2007 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zuid Afrikaans voetballer van het jaar? Dat is wel erg knap
Anyway, uiteindelijk zal men hem beoordelen op de prijzen die hij pakt en de 'momenten' die hij heeft.
Zidane heeft bijvoorbeeld meer grote prijzen gepakt en vaker 'gepiekt' in belangrijke wedstrijden dan Dennis Bergkamp, maar persoonlijk vind ik Dennis een betere speler.
Cruyff was beter dan Diego. Misschien niet kwa balletje hoog houden, maar wel als voetballer. Dus passing, overzicht, positionering, etc.
Messi is een groot talent en een goede speler, maar hij zal eerst nog 10 jaar consequent op een hoog niveau moeten blijven presteren om echt tot de allergrootsten gerekent te worden.
Uiteindelijk is de discussie zinloos. Iedereen vind verschillende dingen belangrijk in het voetbal. Dus voor de een zal het vele en makkelijke scoren van Van Basten de doorslag geven, terwijl iemand als ik meer van de 'slimheid' en de foutloze techniekvan Bergkamp hou. En anderen houden weer van egoistische dribbelaars en weer anderen houden weer van 'leiders' in het veld, zoals Gerrard en Matheus etc...
Ook tot zijn 20e?quote:Op donderdag 19 april 2007 13:44 schreef AminBen het volgende:
De grootsheid van Maradona kan niemand aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |