Het gaat niet om tijd. Het is volgens hem een dominoeffect. Als Charlie niet sterft, zullen ze ook niet de parachutiste tegen komen. En in zijn beelden ziet hij dat hij herenigd word met Penny. Als je een seconde te denken hebt, wat zou je kiezen? Charlie redden en niet weten wat er gebeurd of de zekerheid dat je je vriendin/vrouw terug zal zien. In deze benarde situatie kan het elke kant opgaan. De mens kan ver gaan om iets te bereiken...quote:Op donderdag 19 april 2007 11:25 schreef budha het volgende:
[..]
Charlie redden kostte toch geen tijd? Hem niet redden had veel langer geduurd. Iemand met een pijl in z'n nek laat je niet doodleuk achter.
Nee, is nieuw. Zal wel ingehuurd zijn door Penny denk ik.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:26 schreef pfaf het volgende:
Wie was nu die dame aan het eind? Behoor ik die te kennen?
Ik denk dat ze samenwerkte met de monnik om Desmond naar het eiland te krijgen.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik vond haar al zo bekend voorkomen maar het wasw dus inderdaad die vrouw die desmond ontmoette. Zou zij god zijn? Ze staat in iedergeval buiten de hele tijdslijn daar zij wist wat er ging gebeuren en ze had contact met de monnik. Hmmmz
Oepsquote:Op donderdag 19 april 2007 11:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Penny ken ik wel, maar die dame die met de parachute naar beneden kwam...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heet, maar ze is nieuw voor de serie, dus we weten nog niet wie ze is en waarom ze precies naar het eiland is gekomen.
Wat we wel weten is dat het eiland niet erg geschikt is voor een vliegveld![]()
Ok, maar ik vind het wel vergezocht. De helikopter was er al en de crash was ook al gebeurt toen Charlie (nog) leefde. Dus wat kon er nog drastisch worden veranderd aan dat feit? Beetje jammer wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:38 schreef chansadres het volgende:
[..]
Het gaat niet om tijd. Het is volgens hem een dominoeffect. Als Charlie niet sterft, zullen ze ook niet de parachutiste tegen komen. En in zijn beelden ziet hij dat hij herenigd word met Penny. Als je een seconde te denken hebt, wat zou je kiezen? Charlie redden en niet weten wat er gebeurd of de zekerheid dat je je vriendin/vrouw terug zal zien. In deze benarde situatie kan het elke kant opgaan. De mens kan ver gaan om iets te bereiken...
Een aanvulling: Misschien zagen ze dat Desmond wel ging trouwen met Penny. Daarom is die vrouw er naar toe gegaan om er een stokje voor te steken. De pater zal wel hebben geweten dat Penny kwam. Ook een serie van events. Die moeten gevolgd worden. Iets heeft echter de serie van events veranderd dus heeft die dame er een stokje voor gestoken.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:33 schreef chansadres het volgende:
Ik denk dat die foto met die pater en die vrouw genoeg zegt! In Episode 8 zegt die vrouw ook dat Desmond naar het eiland moet en niet mag trouwen met Penny. De monnik zegt ook dat Desmond geen monnik mag worden maar "een groter doel" heeft. Dat deze samen op één foto staan maakt duidelijk dat ze samen in de toekomst kunnen kijken. En als ze zien dat als Desmond niet de schakel omdraait tijdens de meltdown dat er iets zou gebeuren. Misschien een ontploffing van de aarde? De vraag is dus meer, wat weten die vrouw en pater...
Misschien werken de dame en de monnik elkaar wel tegen. De monnik stuurt Desmond weg precies op het moment dat Penny langskomt. De dame dreef ze later juist uit elkaar. Maar het kan natuurlijk ook dat dat allemaal hoort te gebeuren.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:44 schreef chansadres het volgende:
[..]
Een aanvulling: Misschien zagen ze dat Desmond wel ging trouwen met Penny. Daarom is die vrouw er naar toe gegaan om er een stokje voor te steken. De pater zal wel hebben geweten dat Penny kwam. Ook een serie van events. Die moeten gevolgd worden. Iets heeft echter de serie van events veranderd dus heeft die dame er een stokje voor gestoken.
Het is een test van God net als het Abraham/Isaac-verhaal. Hij moet Charlie opofferen om zijn geloof te bevestigen en zo Penny te redden. Desmond heeft gefaald en dacht dus dat Penny dood was.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:43 schreef budha het volgende:
[..]
Ok, maar ik vind het wel vergezocht. De helikopter was er al en de crash was ook al gebeurt toen Charlie (nog) leefde. Dus wat kon er nog drastisch worden veranderd aan dat feit? Beetje jammer wat mij betreft.
Of misschien werkte Penny eerst mee met de Monnik en de oude vrouw en is toch verliefd op hem geworden waardoor de vrouw moest ingrijpen.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:46 schreef budha het volgende:
[..]
Misschien werken de dame en de monnik elkaar wel tegen. De monnik stuurt Desmond weg precies op het moment dat Penny langskomt. De dame dreef ze later juist uit elkaar. Maar het kan natuurlijk ook dat dat allemaal hoort te gebeuren.
Het kan best dat je gelijk hebt, maar als dat het is vind ik het ontzettend lame.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:48 schreef Symer het volgende:
[..]
Het is een test van God net als het Abraham/Isaac-verhaal. Hij moet Charlie opofferen om zijn geloof te bevestigen en zo Penny te redden. Desmond heeft gefaald en dacht dus dat Penny dood was.
Maar Desmond had het mis en het was Penny helemaal niet (of het was Penny wel en is zij vervangen door iemand anders omdat Desmond gefaald heeft)
Oeh, conspiracy theoryquote:[..]
Of misschien werkte Penny eerst mee met de Monnik en de oude vrouw en is toch verliefd op hem geworden waardoor de vrouw moest ingrijpen.
Even een stapje terug. Hoe komt Desmond op het eiland. Doordat hij uit koers raakt in de race tegen haar vader! Hij vaart die om het hart van Penny te kunnen veroveren en haar vader te overtuigen. Dat weten die monnik en die dame vast. Dus die monnik stuurt hem mee met Penny. Ze weten dat de vader nee zegt. En daarom moet hij zich bewijzen. Maar Penny veranderd de cyclus door te zeggen dat ze voor altijd voor hem staat. Daarom gaat hij een ring kopen omdat hij geloofd dat Penny altijd met hem zou trouwen. Waarschijnlijk zou dit ook zijn gebeurd. De dame en de monnik zullen dat wel hebben gezien. De toekomst veranderd voor hun. Ze moeten dus het huwelijk stop zetten. Anders zou hij nooit in die bootrace meedoen en dus op het eiland komen.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:46 schreef budha het volgende:
[..]
Misschien werken de dame en de monnik elkaar wel tegen. De monnik stuurt Desmond weg precies op het moment dat Penny langskomt. De dame dreef ze later juist uit elkaar. Maar het kan natuurlijk ook dat dat allemaal hoort te gebeuren.
Dit speelt inderdaad mee in zijn achterhoofd. Maar ik denk niet dat het een test van God zelf is. Dit denkt Desmond alleen.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:48 schreef Symer het volgende:
[..]
Het is een test van God net als het Abraham/Isaac-verhaal. Hij moet Charlie opofferen om zijn geloof te bevestigen en zo Penny te redden. Desmond heeft gefaald en dacht dus dat Penny dood was.
Dat zou wel best kunnen. Dat Penny hem naar die bootrace moet leiden. Maar dat ze ondertussen verliefd word op hem en hem niet kwijt wilt. En een huwelijk is een perfecte uitweg.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:56 schreef budha het volgende:
Ik weet het, maar het is Lost hè.
Maar ik geef toe dat het waarschijnlijker is dat die twee samenspannen.
Als Penny ook in het complot zit zou dat wel erg cool zijn!
Penny weet dat hij op een eiland zit en dat hij de wereld gaat redden door een elektromagnetische magneet uit te zetten op het eiland. Het wachten is dan inderdaad op de dag dat er zo'n kracht vrij komt en de coördinaten een helikoptertje sturen.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:04 schreef budha het volgende:
Zo gek is die gedachte niet eens, want Penny weet wel waar ze op moeten letten bij het zoeken. Die Portugezen controleerden specifiek op elektromagnetische signalen. Beetje maf als je een man zoekt die in een zeilboot ronddobbert.
Hoe weet ze dat? Heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 19 april 2007 12:08 schreef chansadres het volgende:
[..]
Penny weet dat hij op een eiland zit en dat hij de wereld gaat redden door een elektromagnetische magneet uit te zetten op het eiland. Het wachten is dan inderdaad op de dag dat er zo'n kracht vrij komt en de coördinaten een helikoptertje sturen.
De vraag is: Waarom gaat ze zelf niet of weet ze iets wat nog gaat gebeuren![]()
Ik ging verder met jouw beredenering. Stel dat ze wist dat Desmond naar het eiland moest gaan. Dan weet ze ook dat hij een magneet moet stoppen. Waarom zou ze anders zo duidelijk zoeken naar elktromagnetisme? Ik denk dat Penny ook op de hoogte was van "The chain of events", die leid naar het uitzetten van de magneet op het eiland.quote:Op donderdag 19 april 2007 12:23 schreef budha het volgende:
[..]
Hoe weet ze dat? Heb ik iets gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |