abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48795028
ja idd...
pi_49060390
Houdt Hogeschool Rotterdam eigenlijk intake gesprekken? En hoelang na aanmelding kan je daarvoor uitgenodigd worden?
  zondag 6 mei 2007 @ 14:12:24 #53
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49061204
alleen wdka doet dat geloof ikk
pi_49061376
aah ok. In principe is aanmelden + betalen genoeg om ervan uit te gaan dat je bent aangenomen bij H.R.? Niet dat ik dadelijk al 2 maanden voor een kamer betaal en in September blijkt dat ze me niet geschikt oid vinden.
  zondag 6 mei 2007 @ 14:29:06 #55
47102 Elvi
miemkwien
pi_49061662
Ow mén wat heb ik weinig zin in het komende kwartaal Ik heb mn vorige keuzevakken verneukt, en morgen heb ik 'Festivalmanagement'. Ik las net pas dat het ook voornamelijk om het financiële aspect gaat... en als ik érgens niet goed in ben
Misschien dat ik ook nog Spaans 1 ga volgen ofzo. Lijkt me wel leuk!

En komend kwartaal heb ik een project van Social Work. Dámn wat waren die 'voorbereidende ' college's saai Ze werden in het Pathé gehouden, dus heel CMV zat bovenin wij zaten galgje te spelen en een andere klas zat het college te verstoren Stond er ineens 1 persoon van een andere opleiding op (in n volle zaal) "kan het wat zachter? Wij proberen hier de les te volgen" Echt respect dat je dat dan durft
  zondag 6 mei 2007 @ 14:38:27 #56
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49061878
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:18 schreef dialMforMonkey het volgende:
aah ok. In principe is aanmelden + betalen genoeg om ervan uit te gaan dat je bent aangenomen bij H.R.? Niet dat ik dadelijk al 2 maanden voor een kamer betaal en in September blijkt dat ze me niet geschikt oid vinden.
welke opleiding?
pi_49063209
quote:
Op zondag 6 mei 2007 14:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

welke opleiding?
TMA, trade management gericht op Azië.
pi_49070625
Geen idee, maar er bestaat een mogelijkheid dat er een Numerus Ficsus op de opleiding zit. Dan wordt je dus niet zomaar aangenomen

Bel ze even en je weet het
pi_49070711
quote:
Op zondag 6 mei 2007 18:51 schreef Siegfried het volgende:
Geen idee, maar er bestaat een mogelijkheid dat er een Numerus Ficsus op de opleiding zit. Dan wordt je dus niet zomaar aangenomen

Bel ze even en je weet het
true, beste idee idd.
pi_49172946
Na deze week nog acht weekjes dames en heren...
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:25:38 #61
47102 Elvi
miemkwien
pi_49184343
Het gaat snel he!
pi_49908752
jaar indd bijna voorbij! en dan iig wel lekker zomervakantie

en dan na de vakantie naar de nieuwe locatie
  woensdag 30 mei 2007 @ 00:26:44 #63
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_49912718
Nee joh, dat wordt pas januari. Ze halen het niet.
In me Burberry......
  woensdag 30 mei 2007 @ 00:30:58 #64
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_49912829
Natuurlijk niet
pi_50137740
nog een week of 3
bier
pi_50156588
Nog 2 weken afstudeerstage en dan klaar
Have fun...
pi_50312870
Ik heb even een vraagje.
Ik ben trajectbegeleider (studieloopbaanbegeleider) aan een hogeschool in Brussel. Een tijdje terug heeft iemand van jullie hogeschool een uiteenzetting gedaan over de studiebegeleiding bij jullie. Hij had het voornamelijk over tutoring.
De bedoeling is dat er in onze hogeschool ook zo'n project wordt opgestart, maar wij hebben daar 0,0 ervaring mee.
Is hier iemand die mij meer informatie kan geven over hoe die tutoring bij jullie georganiseerd wordt? Is dit verplicht? Wordt dit ingeroosterd in jullie uurroosters of mag je zelf kiezen wanneer dat plaatsvindt?

Daarnaast had hij het ook over studievoortgangsgesprekken. Zijn deze verplicht? En als ze verplicht zijn, hoe worden jullie daartoe verplicht?

Informatie over zo'n dingen zou voor mij heel interessant zijn (of een e-mailadres waarop ik meer informatie kan bekomen bv). Thx
  zondag 10 juni 2007 @ 22:38:26 #68
47102 Elvi
miemkwien
pi_50313927
Bedoel je peercoaching? Daarin zitten tutors en mentors... Wij hebben dat bij het RISO. Dat is in dit jaar opgestart (tweede kwartaal zoiets...) De studenten uit hogere klassen begeleiden dan die uit de lagere klassen.
pi_50314008
Yups peercoaching

En is dat verplicht? Hoe worden mensen 'overtuigd' om dat te doen? Ik bedoel: voor de hogere jaars is dat toch een extra belasting. Worden zij daarvoor beloond?
  zondag 10 juni 2007 @ 22:45:19 #70
47102 Elvi
miemkwien
pi_50314244
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:40 schreef leonieke het volgende:
Yups peercoaching

En is dat verplicht? Hoe worden mensen 'overtuigd' om dat te doen? Ik bedoel: voor de hogere jaars is dat toch een extra belasting. Worden zij daarvoor beloond?
Dan ben ik wel benieuwd met wie je hebt gesproken (Etienne? Marco?)

De tutoren worden betaald ja. En het is vrijwillig. Ik heb er dit jaar veel gebruik van gemaakt en volgend jaar wil ik zelf tutor zijn. Mja overtuigd... Ik dacht dat je er ook studiepunten voor kreeg maar ik weet zeker dat je betaald krijgt. En het is gewoon iets wat 'in' je moet zitten denk ik. Ik ken genoeg klasgenoten die er zelf wel veel gebruik van maakten maar het niet terug wil doen voor de komende eerstejaars.
pi_50314384
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd met wie je hebt gesproken (Etienne? Marco?)

De tutoren worden betaald ja. En het is vrijwillig. Ik heb er dit jaar veel gebruik van gemaakt en volgend jaar wil ik zelf tutor zijn. Mja overtuigd... Ik dacht dat je er ook studiepunten voor kreeg maar ik weet zeker dat je betaald krijgt. En het is gewoon iets wat 'in' je moet zitten denk ik. Ik ken genoeg klasgenoten die er zelf wel veel gebruik van maakten maar het niet terug wil doen voor de komende eerstejaars.
Ik moet mijn papieren er eens op nakijken op het werk. Ik weet gewoon dat ik heel weinig begrepen heb van zijn uiteenzetting maar dat kwam door het accent en het feit dat ik niet vooraan zat.

Betaald is natuurlijk wel interessant. Dat zit er dus niet in voor ons. Leuk dat je het volgend jaar ook wil doen Zullen de organisatoren zeker heel fijn vinden.
Werden deze zaken gewoon in het rooster gepland? Of bepaalden jullie zelf het tijdstip? En was dat bij persoon A voor vak 1 en persoon B voor vak 2 of altijd bij dezelfde persoon dat je langsging?
  zondag 10 juni 2007 @ 22:53:55 #72
47102 Elvi
miemkwien
pi_50314610
Ehm... poeh... Ik weet niet alles hoor maar volgens mij werkt het zo:

De peercoaches komen aan het begin van het kwartaal bij elkaar om te kijken bij welke vakken ze gaan ondersteunen. Er gaat een mail uit naar de studenten en die kunnen zich opgeven. Dit is 'klassikaal' zeg maar. Soms zitten er 2 studenten (ik was wel es alleen) en soms zitten er 7. Het zijn een soort bijlessen alleen kan je bij de tutoren zelf aangeven wat je wilt behandelen, welk vak en waarom. Er zijn ook bijlessen voor bijvoorbeeld essay's schrijven en literatuurstudie hadden we ook vorig kwartaal.

Je kan de tutoren en mentoren ook op de gang aanspreken en er is een folder waar hun mailadressen en telefoonnummers staan. Dus je kunt ze ook bereiken om individueel dingen te behandelen. Kan eenmalig zijn en soms heb je meerdere afspraken.

Tutoren zijn er echt voor inhoudelijke vragen en mentors voor persoonlijke dingen.

Edit: owja er word gekeken naar de roosters van de mensen die zich hebben opgegeven en naar de roosters van de tutors uiteraard. En zo kan je een tijd afspreken. Wat soms tussen 6 en 8 uur 's avonds is
pi_50502194
[ ]

Gisteren te horen gekregen dat ik ben toegelaten na het toelatingsexamen . Eindelijk ga ik HBO doen, na de HAVO en MBO verklooid te hebben. Communicatie en Multimedia Design, wat wel goed bij me past denk ik omdat ik van de HAVO ben afgetrapt omdat ik een forum had opgericht over school, inclusief moderators uit verschillende klasjes en diverse fora . Gristelijke kutschool met zijn normen en waarden kon geen kritiek hebben.

MBO was gewoon te laag niveau, en ik heb de gok genomen om van school te gaan en een 21+ test te gaan doen, goede gok geweest blijkbaar .

[ ]

Maaaaaarrrrr, ik krijg vijf minuten geleden een berichtje binnen dat de opleiding CMD verhuist van Wijnhaven naar Coolhaven vanaf September 2007? Klinkt mooi kut. Blaak is goed bereikbaar, en voor Coolhaven moet ik enorm omreizen. Ook is het een gerenoveerd gebouw waar volgens mij echt nog niet alles gestroomlijnd gaat lopen vanaf het begin. Beh!
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:05:20 #74
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_50502471
Sinds wanneer heeft CMD weer een toelatingsexamen?

Overigens kan je dan mooi mijn plekje innemen, als het een beetje meezit, switch is vanaf 4 juli naar de KABK (Grafisch Ontwerpen), CMD.

En ze gaan inderdaad naar Coolhaven, bouw is volop bezig.
pi_50502549
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 22:05 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Sinds wanneer heeft CMD weer een toelatingsexamen?

Overigens kan je dan mooi mijn plekje innemen, als het een beetje meezit, switch is vanaf 4 juli naar de KABK (Grafisch Ontwerpen), CMD.

En ze gaan inderdaad naar Coolhaven, bouw is volop bezig.
21+ toelatingsexamen, ik had nog geen vooropleiding.

Grafisch ontwerpen lijkt me tof. Ik heb ook toelatingsexamen gedaan voor het WdKA maar ze vonden me niet geschikt. Waarom hebben ze niet gezegd, maar ik heb het idee dat ze mij niet in het zweverige artistiekje clubje vonden passen, en ergens klopt dat ook wel enorm.

Wat beviel je niet aan CMD?
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')